Miten toimii uusimpien W202 sedanien takaluukun lukko ?
Miten toimii uusimpien W202 sedanien takaluukun lukko ?
Sunnuntai-illan pähkinä.
Avaimessahan on nappi jolla saa takakontin luukun auki.
Lukko aukenee tietysti myös kun ovien lukitus avataan ja menee lukkoon kun ovetkin lukitaan.
Avaimesta voi myös irrottaa "ruodon" jolle on lukkopesä; "ruoto" sinne, käännetään ja painetaan; luukku avautuu.
Kun painat luukunavausnappia, muoviputkesta tulee paine ja työntää pikku rasiasta karan ulos; kara avaa takaluukun lukon, siis niin että luukku pompahtaa raolleen.
Kun irrotat lukkosysteemin autosta huomaat että lukkoon menee yksi pieni muoviputki ja kaksi sähköjohtoa joiden yhteyttä katkoo / sulkee mikrokytkin lukossa.
Mitenkäs tämä voi toimia
Avaimessahan on nappi jolla saa takakontin luukun auki.
Lukko aukenee tietysti myös kun ovien lukitus avataan ja menee lukkoon kun ovetkin lukitaan.
Avaimesta voi myös irrottaa "ruodon" jolle on lukkopesä; "ruoto" sinne, käännetään ja painetaan; luukku avautuu.
Kun painat luukunavausnappia, muoviputkesta tulee paine ja työntää pikku rasiasta karan ulos; kara avaa takaluukun lukon, siis niin että luukku pompahtaa raolleen.
Kun irrotat lukkosysteemin autosta huomaat että lukkoon menee yksi pieni muoviputki ja kaksi sähköjohtoa joiden yhteyttä katkoo / sulkee mikrokytkin lukossa.
Mitenkäs tämä voi toimia
Olisikohan se lukko oma elektroninen yksikkönsä, joka vain ohjaa sitä mikrokytkintä. Ja jäljittelee näin normaalin, vanhanaikaisen lukon toimintaa. Toisaalta, W208:ssa se avainlukko toimi, vaikka autossa ei ollut sähköjä. Oletan että W202:ssa on suunnilleen sama lukkotekniikka kuin W208:ssa.
BMW 318d -09
Lukossa ei siis ole mitään elektroniikkaa, vain se mikrokytkin.
Näissähän tuppaa tuo lukkopesä jumittumaan, ymmärrettävää tietysti - eihän luukkua avata käytännössä koskaan sillä avaimenruodolla.
Pari kyssäriä lisää:
- Mikä on paras konsti auton minkätahansa oven / takaluukun jumittuneen lukkopesän saamiseen toimintakuntoon purkamatta sitä ?
- Jos lukkopesä on jumissa ja otat em. Ceestä takakontin takareunan muoviverhoilun pois
(siis se kohta johon voit laskea tavaran hetkeksi ennenkuin laitat sen konttiin, miksikäs tämä nyt on niin vaikea selittää )
ja laitat luukun kiinni, et saa sitä enää auki ilman väkivaltaa.
Miksi näin ?
Näissähän tuppaa tuo lukkopesä jumittumaan, ymmärrettävää tietysti - eihän luukkua avata käytännössä koskaan sillä avaimenruodolla.
Pari kyssäriä lisää:
- Mikä on paras konsti auton minkätahansa oven / takaluukun jumittuneen lukkopesän saamiseen toimintakuntoon purkamatta sitä ?
- Jos lukkopesä on jumissa ja otat em. Ceestä takakontin takareunan muoviverhoilun pois
(siis se kohta johon voit laskea tavaran hetkeksi ennenkuin laitat sen konttiin, miksikäs tämä nyt on niin vaikea selittää )
ja laitat luukun kiinni, et saa sitä enää auki ilman väkivaltaa.
Miksi näin ?
Re: Miten toimii uusimpien W202 sedanien takaluukun lukko ?
Aivan hatusta vedetty kyssäri mutta tarvinneeko se hökötys koko mikrokytkintä toimiakseen? Jos se on jotain muuta toimintoa , kuten vaikkapa tehdasasenteista häläriä varten.dealer kirjoitti:Sunnuntai-illan pähkinä.
Avaimessahan on nappi jolla saa takakontin luukun auki.
Lukko aukenee tietysti myös kun ovien lukitus avataan ja menee lukkoon kun ovetkin lukitaan.
Avaimesta voi myös irrottaa "ruodon" jolle on lukkopesä; "ruoto" sinne, käännetään ja painetaan; luukku avautuu.
Kun painat luukunavausnappia, muoviputkesta tulee paine ja työntää pikku rasiasta karan ulos; kara avaa takaluukun lukon, siis niin että luukku pompahtaa raolleen.
Kun irrotat lukkosysteemin autosta huomaat että lukkoon menee yksi pieni muoviputki ja kaksi sähköjohtoa joiden yhteyttä katkoo / sulkee mikrokytkin lukossa.
Mitenkäs tämä voi toimia
Kerran väykkyyn koukkua laitellessa se luukku meni jostain syystä kiinni ilman sitä kynnysmuovia Valtava epätoivo iski valloilleen jne....
Mutta kuin ihmeen kaupalla se aukesi työntämällä hiukan paineilmaa keskuslukon letkuun penkin alta ja samalla toinen painoi napista
Ihime vehkeitä ... vähä niinku sitikat...
Mutta kuin ihmeen kaupalla se aukesi työntämällä hiukan paineilmaa keskuslukon letkuun penkin alta ja samalla toinen painoi napista
Ihime vehkeitä ... vähä niinku sitikat...
Jumiin hapettunut lukkopesä jätetään jumiin koska toimivaksisaannin ennuste on niin huono ettei riskiä menetetylle työtunnille kannata ottaa.dealer kirjoitti:No ?
Vastataan nyt sitten itse yhteen:
- Jumiin hapettunut lukkopesä palautetaan toimintakuntoon raa`alla akkuhapolla. Erittäin tehokasta ja vaarallista.
Näin väitän minä. Epämääraistä oksidimöskää se on täynnä kuiteski, hyvä, että jollain opilla saa sen edes takaisin paikoilleen.
Takakontin valon katkaisin ei toimi koska sen vastin on verhoiluosassa.- Jos lukkopesä on jumissa ja otat em. Ceestä takakontin takareunan muoviverhoilun pois
(siis se kohta johon voit laskea tavaran hetkeksi ennenkuin laitat sen konttiin, miksikäs tämä nyt on niin vaikea selittää )
ja laitat luukun kiinni, et saa sitä enää auki ilman väkivaltaa.
Miksi näin ?
Takaluukun avauspainike, siis se luukussa oleva, ei toimi jos takakontin valo palaa.
Jos sitä akkuhappoa kaataa sinne lukkoon, niin pitääkö se ottaa sieltä jollain ilveellä pois, kun lukko on saatu toimivaksi? Meinaan, että pääseekö se sieltä syövyttelemään jotain muita osia?
Siis lukossa ei ole minkään valtakunnan mekaanistä yhteyttä luukun painikkeesta lukon mekanismiin? Näin se homma etenee. Niinno – sähköllähän ne toimii monet uudemmatkin takaluukut.
t.
Risto
Ei hyvää päivää, mikä systeemi.dealer kirjoitti:Takakontin valon katkaisin ei toimi koska sen vastin on verhoiluosassa.
Takaluukun avauspainike, siis se luukussa oleva, ei toimi jos takakontin valo palaa.
Siis lukossa ei ole minkään valtakunnan mekaanistä yhteyttä luukun painikkeesta lukon mekanismiin? Näin se homma etenee. Niinno – sähköllähän ne toimii monet uudemmatkin takaluukut.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Olen huuhdellut vedellä ja puhaltanut paineilmalla, sitten huolellinen WD40-rasvaus.Jos sitä akkuhappoa kaataa sinne lukkoon, niin pitääkö se ottaa sieltä jollain ilveellä pois, kun lukko on saatu toimivaksi? Meinaan, että pääseekö se sieltä syövyttelemään jotain muita osia?
Niinpä mekaaninen yhteys on vain jos laitat avaimen lukkoon ja käännät sitä / painat lukon auki.Ei hyvää päivää, mikä systeemi.
Siis lukossa ei ole minkään valtakunnan mekaanistä yhteyttä luukun painikkeesta lukon mekanismiin? Näin se homma etenee. Niinno – sähköllähän ne toimii monet uudemmatkin takaluukut.
Muuten em. mikrokytkin antaa lukon napista painettaessa keskuslukon pumpulle käskyn, se surauttaa letkulla paineen lukossa olevaan rasiaan ja sen tappi klikkaa lukon auki.
Jos kontti on auki elikkäs kontinvalon katkaisin asennossa jossa valo palaa, yhteys on poikki; avaus ei toimi.
Voisi kai tuon vaikeamminkin tehdä jos oikein yrittäisi.
Ovivalokatkaisimesta. Katkaisin on siinä etu- ja takaoven välisessä pilarissa..Mistäs nämä C:t kaivavat tiedon kajuutan kattovalolle? Oven välissä ei ole minkäänlaista katkaisijaa, katkasijan normaalipaikalla on pelkkä musta pyöreä muovitulppa. Onko se jokin magneettikytkin?
Jaahas, se mikro on sitten siellä napin alla... minä kun luulin, että koneistossa ja siltä saisi tiedon onko luukku kiinni vai auki.
Hauska juttu sinänsä kun mekaaninen yhteys pitää kuitenkin olla avainkäyttöä varten. Mikähän lienee suurin etu, että systeemi on pitänyt tuollaiseksi rakentaa?
Jollei mekaanista yhteyttä (jonka olisi voinut vaikka toteuttaa vaijerilla jonnekin takapenkin sivuun) edellyttäisi napin sijoittelu voisi olla mikä vain.
Hauska juttu sinänsä kun mekaaninen yhteys pitää kuitenkin olla avainkäyttöä varten. Mikähän lienee suurin etu, että systeemi on pitänyt tuollaiseksi rakentaa?
Jollei mekaanista yhteyttä (jonka olisi voinut vaikka toteuttaa vaijerilla jonnekin takapenkin sivuun) edellyttäisi napin sijoittelu voisi olla mikä vain.