Oviverhoilun irroitus + lasinnostinten ihmettelyä

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Oviverhoilun irroitus + lasinnostinten ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja sipi »

Lyhyt kysymys: miten tapahtuu? Auto C180, vm 2000. Kiitos ohjeista!
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Tässä olisi jonkinlaiset ohjeet. :roll: Täällä on myöskin juttua Ceen takaovenverhoilun irroituksesta, Suomenkielllä. :roll: Tuon ohjeistuksen kohta "kolme" kannattaa sitten huomioida ko. operaatiossa.
BMW 318d -09
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

J.T.S kirjoitti:Tässä olisi jonkinlaiset ohjeet. :roll: Täällä on myöskin juttua Ceen takaovenverhoilun irroituksesta, Suomenkielllä. :roll: Tuon ohjeistuksen kohta "kolme" kannattaa sitten huomioida ko. operaatiossa.

Kitti JTS, olipa hyvät ohjeet kerralla!
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Kävin tsekkaamassa ja huomasin ovipanelin muuttuneen aika paljon tuosta kuvasta. Esimerkiksi kyynärnoja on integroutu paneliin. Mutta eiköhän nuo muut ohjeet ole ok, paitsi että nojan alla ei ole ruuvia.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Esimerkiksi kyynärnoja on integroutu paneliin. Mutta eiköhän nuo muut ohjeet ole ok, paitsi että nojan alla ei ole ruuvia.
Uskoisin kyllä että jossain oven keskivaiheilla on myös ruuvi, tai useampia. (Näin ainakin 208:n ja 203:lme korityypeissä, joista olen ovipaanelia raottanut.)
Edit; :oops: Enpä tiennyt että W202:sen ovipaneelit ovat muuttuneet faceliftin yhteydessä noin voimakkaasti. :oops: Tuo face-liftin paneeli vaikuttaa hyvin saman tyyppiseltä, kuin 208:n. Tuollaisessa ovipaneelissa (etu-oven) on erittäin todennäköisesti yksi ruuvi SRS-lätkän takana (sen lätkän pitäisi irrota varovasti nostamalla), todennäköisesti myös tuo oven "kahva" koostuu kahdesta osasta ja sen "kannen" alla on vielä pari ruuvia. Peilikolmion joutuu luultavasti myös irroittamaan(jos siinä diskantti on), ennenkuin paneelin saa irti.
BMW 318d -09
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

Ovipahvi

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

Omassani on etuovissa "airbag", pitäisi oikeaa ovea purkamaan onko
jotain huomioitavaa bagin vuoksi?
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Re: Ovipahvi

Viesti Kirjoittaja sipi »

jyggemb kirjoitti:Omassani on etuovissa "airbag", pitäisi oikeaa ovea purkamaan onko
jotain huomioitavaa bagin vuoksi?

Onneksi minulle riittää takaoven panelien osittainen irroitus. Tarkoitus on päästä käsiksi oven ulkopeltiin. On meneillään mielenkiintoinen "projekti" Vehon kanssa, mutta raportoin asiasta vasta kun tiedän lopputuleman.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ovipahvi

Viesti Kirjoittaja pt »

jyggemb kirjoitti:Omassani on etuovissa "airbag", pitäisi oikeaa ovea purkamaan onko
jotain huomioitavaa bagin vuoksi?
Airbag on ovessa itsessänsä kiinni ja ovipahvissa on pelkästään sen "purkausluukku." Eli ei mitään mitä tarvisi huomioida.

Jos haluaa hieman sääliä metalleja, niin esim. Motonetissä myydään melko toimivaa muovista sarjaa, jossa erilaisia listan irroitus työkaluja.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Jos ei omaa riittäviä sormivoimia noiden ovipahvin alalaitaa&sivuja kiini pitävien klipsujen irroittamiseen, niin teippaamalla taltan, tai ruuvimeisselin saa myös näppärän irroitustyökalun, jolla ei niin helposti riko mitään. :wink: Tietenkin "pt":n suosittelema sarja saattaisi olla hyvä hankinta.
Hätäisimmät muuten irroittavat akun, avatessaan paneeleita, joiden takana on bägi. Itse olen kyllä avannut mersun oviverhoilun ihan akku kiinikkin, enkä ole bägiä silmille saanut. Luonnollisesti sitä bägiä ei kuitenkaan kannata "sörkkiä" millään. :lol:
BMW 318d -09
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

Irroitus

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

Kiitoksia neuvoista, mutta se ei tästä viestiketjusta ilmennyt jos mullakin
on vaijeri poikki saako sitä irrallaan vai miten paljon täytyy ostaa...?
Siis oikea etuovi kysessä ja auto W202 -98
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

Up !
HVM

Re: Irroitus

Viesti Kirjoittaja HVM »

jyggemb kirjoitti:Kiitoksia neuvoista, mutta se ei tästä viestiketjusta ilmennyt jos mullakin
on vaijeri poikki saako sitä irrallaan vai miten paljon täytyy ostaa...?
Siis oikea etuovi kysessä ja auto W202 -98
Nostimen vaijeri? Sen voi tehdä ihan metritavarasta jos on näppärä käsistään. :wink: Itse ostin koko nostimen...näppärää... :roll: Takaovissa on siis vaijerit, etuovet toimii hammaskehällä.
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Irroitus

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

HVM kirjoitti:
jyggemb kirjoitti:Kiitoksia neuvoista, mutta se ei tästä viestiketjusta ilmennyt jos mullakin
on vaijeri poikki saako sitä irrallaan vai miten paljon täytyy ostaa...?
Siis oikea etuovi kysessä ja auto W202 -98
Nostimen vaijeri? Sen voi tehdä ihan metritavarasta jos on näppärä käsistään. :wink: Itse ostin koko nostimen...näppärää... :roll: Takaovissa on siis vaijerit, etuovet toimii hammaskehällä.
Kiitoksia "HVM" tätä valaisevaa tietoa tarvitsinkin koska ne kuvitetut
ohjeet oli todella seikka peräiset mutta ne käsitteli taka ovia minulle
jäi se luulo että vaijerit systeemi löytyy myös etuovista..

Hyvä että valaisit ettei näin ole.. tästä seuraa jatko kysymys onko
kenellä kokemuksia kun mulla oik. etuoven nostin pitää ääntä kun yrittää
avata muttei mitään tapahdu, ilmeisesti moottori pyörii tyhjää...
HVM

Re: Irroitus

Viesti Kirjoittaja HVM »

jyggemb kirjoitti: etuoven nostin pitää ääntä kun yrittää
avata muttei mitään tapahdu, ilmeisesti moottori pyörii tyhjää...
Veikkaan, että joko hammaskehältä on rattaat sileinä, tai sitten moottori on irronnut nostinmekanismista. Se on siinä kiinni niittaamalla, ei pulteilla kuten oli Kekkosen aikaan.

Jos kehä on sileänä, hitsaa siihen uutta tavaraa ja tee hampaat "dremelillä." Jos moottori on irronnut nostimesta, osta uudet teräsniitit ja kiinnitä se takaisin nostimeen. Olikohan vielä niin, että alunperin mooottori on kiinnitetty nostimeen nerokkaasti pistehitseillä? :jerkit: pakkasella sitten reudotaan jäätynyttä ikkunaa ja...räks.

Kummankin vian olen korjannut, eli eivät liene ihan tavattomia tapauksia... :roll:
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

Jatkoa

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

Purin oven ohjeiden mukaisesti, mutta olettamani vika ei ollut kyseessä
vaan lasi oli irronnut hissikoneistosta. Ihme ettei lasi ollut tipahtanut
montuissa, koska itse hissi oli ala asennossa.

Alumiini listassa lasi oli kiinni kumitiivisteellä, onko jotain vinkkejä
millä lasi saadaan pysymään siinä? Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista.
HVM

Re: Jatkoa

Viesti Kirjoittaja HVM »

jyggemb kirjoitti:Purin oven ohjeiden mukaisesti, mutta olettamani vika ei ollut kyseessä
vaan lasi oli irronnut hissikoneistosta. Ihme ettei lasi ollut tipahtanut
montuissa, koska itse hissi oli ala asennossa.

Alumiini listassa lasi oli kiinni kumitiivisteellä, onko jotain vinkkejä
millä lasi saadaan pysymään siinä? Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista.
Puristamallahan se on alun perin kiinni, ja väliin mennyt lika sitten irrottaa ikkunan tiivisteestään? Sikatötkää? Puristelemaan älä sitä alakiskoa ainakaan lasin kanssa mene.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

^^Onkohan se kumitiiviste vielä täysin "timangissa" kunnossa. :roll:
BMW 318d -09
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

[/quote]
Edit; :oops: Enpä tiennyt että W202:sen ovipaneelit ovat muuttuneet faceliftin yhteydessä noin voimakkaasti. :oops: Tuo face-liftin paneeli vaikuttaa hyvin saman tyyppiseltä, kuin 208:n. Tuollaisessa ovipaneelissa (etu-oven) on erittäin todennäköisesti yksi ruuvi SRS-lätkän takana (sen lätkän pitäisi irrota varovasti nostamalla), todennäköisesti myös tuo oven "kahva" koostuu kahdesta osasta ja sen "kannen" alla on vielä pari ruuvia.[/quote]

Mitä jos tuota kahvaa ei saa purettua? Kahva on tullut jo aika ruman näköiseksi sen kangoittelusta ja tutkimisesta, vituttaa :twisted: olen koko päivän yrittäny saada etu oven verhoilun pois mutta ei lähde. Jossain on ruuvi vielä kiinni mutta missä?
Kertokaa nyt fiisaamat miten tuosta "uudemmasta" mallista irtoaa verhoilu
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

tarttis kans ohjeita faceliftin etuovi verhoiluitten irroitukseen :idea:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Siis se Airbag-lätkän takana oleva ruuvi tulikin jo, varmaan se oven lukon peitelevyn ruuvi myös. Sitten pitäisi irrottaa se ovikahvan kaaren kuori. Työkalulla sen pitäisi irrota aluksi yläosasta ja sitten alaosasta. Kummastakin päästä pitäisi paljastua ruuvi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 kori”