Helman lommon ulosvetäminen
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Helman lommon ulosvetäminen
Kerrankin pääsi korkkaamaan neitseellisen alueen
Mites tulisi vetää C mallin helmassa oleva lommo ulos? Jotkut neuvovat poraamaan muutaman peltiruuvin lommoon ja pihtejä käyttämällä vetämään klommon ulos.
Ei huvittaisi reiätöntä autoa alkaa kairailemaan, joten muita ehdotuksia?
Mites, jos hitsais tartunnan liukuvasaraa varten kiinni pikku heftillä...
Taitaa lämmittää kotelon ruosteensuojakalvoa tosin tuo hitsaus. Saisiko tartunnan juotettua kiinni riittävän tiukasti?
Lommo on noin 2-3cm syvä ja 30 cm pitkä. Sijaitsee vänkärinpuolella ihan helman taka-osassa.
Kiitokset etukäteen!
Mites tulisi vetää C mallin helmassa oleva lommo ulos? Jotkut neuvovat poraamaan muutaman peltiruuvin lommoon ja pihtejä käyttämällä vetämään klommon ulos.
Ei huvittaisi reiätöntä autoa alkaa kairailemaan, joten muita ehdotuksia?
Mites, jos hitsais tartunnan liukuvasaraa varten kiinni pikku heftillä...
Taitaa lämmittää kotelon ruosteensuojakalvoa tosin tuo hitsaus. Saisiko tartunnan juotettua kiinni riittävän tiukasti?
Lommo on noin 2-3cm syvä ja 30 cm pitkä. Sijaitsee vänkärinpuolella ihan helman taka-osassa.
Kiitokset etukäteen!
Vastaan taas kerran "toisenkädentiedolla": Peltisepillähän on sellainen "naulain" joka pistehitsaa naulan kiinni ruttuun. Sitten vaan vedetään ruttu pihalle samaan sarjaan kuuluvilla instrumenteilla, olen nähnyt miten homma tapahtuu.
Kotikonstina suosittelen naulan/ruuvvin hitsaamista kiinni rutun syvimpään kohtaan, ja vetämään sen ulos. Jos ei ole vetovasaraa, niin sen osannee jokainen tehdä itsekkin, on niitä myytävänäkin.
Pakkeli kuulostaa hyvälle sekin.
Kotikonstina suosittelen naulan/ruuvvin hitsaamista kiinni rutun syvimpään kohtaan, ja vetämään sen ulos. Jos ei ole vetovasaraa, niin sen osannee jokainen tehdä itsekkin, on niitä myytävänäkin.
Pakkeli kuulostaa hyvälle sekin.
Toisen käden tiedolla jatketaan.
Se helma voi olla todella kovaa työstettävää. Kotikonstein voi jäädä tulokset vähäisiksi. Suoraksi sitä ei saa millään niin etteikö sitä jälkikäsitellä pitäisi pakkelin kanssa. Mitäs jos sen korjauttaa ihan jossain liikkeessä jossa on oikeat työkalut oikeaan tarpeeseen?
Se helma voi olla todella kovaa työstettävää. Kotikonstein voi jäädä tulokset vähäisiksi. Suoraksi sitä ei saa millään niin etteikö sitä jälkikäsitellä pitäisi pakkelin kanssa. Mitäs jos sen korjauttaa ihan jossain liikkeessä jossa on oikeat työkalut oikeaan tarpeeseen?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Aikoinaan kun kaupittelin CoupeTaunusta (nyyh ) pois, eräs ostajaehdokas tutki autoa ja kysäisi:
"Onko helemat terveet"
ja samalla kopautti kengänkärjellä helman etuosaa; siitä putosi 10x 15 cm palanen joka oli ollut nurkista pikkuisen hitsillä kiinni ja huolellisesti, erittäin ohuesti pakkeloitu .
Paikkaus oli tehty ennen maalausta, auto oli maalattu vastikään kun sen ostin.
Itse en tiennyt paikasta mitään, ja auto oli maaleilleen tosi siisti ja hieno.
Niin, mitäpä sille olisi vastannut ? Varmasti terveet ?
"Onko helemat terveet"
ja samalla kopautti kengänkärjellä helman etuosaa; siitä putosi 10x 15 cm palanen joka oli ollut nurkista pikkuisen hitsillä kiinni ja huolellisesti, erittäin ohuesti pakkeloitu .
Paikkaus oli tehty ennen maalausta, auto oli maalattu vastikään kun sen ostin.
Itse en tiennyt paikasta mitään, ja auto oli maaleilleen tosi siisti ja hieno.
Niin, mitäpä sille olisi vastannut ? Varmasti terveet ?
Ja tuommosen helemen mänit hävittämään? Kaverilla oli joskun kupee konsuli jossa oli roverin norsukasi(~140hv miinus lusahtaminen), möi pois hupsu senkin. Oli ostettuna 2,5" suorat putket ja kaikki...no tallessahan ne putket on onneksi vieläkin.dealer kirjoitti:Aikoinaan kun kaupittelin CoupeTaunusta (nyyh ) pois, eräs ostajaehdokas tutki autoa ja kysäisi:
"Onko helemat terveet"
ja samalla kopautti kengänkärjellä helman etuosaa; siitä putosi 10x 15 cm palanen joka oli ollut nurkista pikkuisen hitsillä kiinni ja huolellisesti, erittäin ohuesti pakkeloitu .
Paikkaus oli tehty ennen maalausta, auto oli maalattu vastikään kun sen ostin.
Itse en tiennyt paikasta mitään, ja auto oli maaleilleen tosi siisti ja hieno.
Niin, mitäpä sille olisi vastannut ? Varmasti terveet ?
Laitto alipaine-ja volttimittarit vehkeeseen ja möi pois. Verhoili turhaan keskikonsolinkin punasella kamelinkarvalla. Voi kun ois ollu tään päivän järki jo sillon 80-luvulla, oisin ostanu pois.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Jep. Eipä sitä ilman kittiä suoraksi saa, muttä kittikerros kun ei kait saisi olla kovin montaa senttiä paksu.Generig kirjoitti:Toisen käden tiedolla jatketaan.
Se helma voi olla todella kovaa työstettävää. Kotikonstein voi jäädä tulokset vähäisiksi. Suoraksi sitä ei saa millään niin etteikö sitä jälkikäsitellä pitäisi pakkelin kanssa. Mitäs jos sen korjauttaa ihan jossain liikkeessä jossa on oikeat työkalut oikeaan tarpeeseen?
Voi käydä, kuten Dealerin tuhnuksessa
Likimain oikeaan muotoon ja sitten kitillä suoraksi...
Moottoripyöräukot oikoo tankkeja tinatapeilla(?).
Eli lommo karheeksi, tinatönkki kiinni monttuun ja vetovasaralla+anopinleuka yhdistelmällä tinatangosta kiinni.
Jos irtoo, niin tinataan uusix. Sitten kun valmista niin emännänparhaallapoppelipuisellapaistinlastalla mälvätään lopputinamöykky montun pohjalle.
Niksi poimittu Wheels Magazinesta joskus 80-luvulta.
Ensikertalaisen kannattaa varata riittävästi tupakkia verstaalle.
Eli lommo karheeksi, tinatönkki kiinni monttuun ja vetovasaralla+anopinleuka yhdistelmällä tinatangosta kiinni.
Jos irtoo, niin tinataan uusix. Sitten kun valmista niin emännänparhaallapoppelipuisellapaistinlastalla mälvätään lopputinamöykky montun pohjalle.
Niksi poimittu Wheels Magazinesta joskus 80-luvulta.
Ensikertalaisen kannattaa varata riittävästi tupakkia verstaalle.
Pro HVM
HAHAHA hvm, tuo oli kuule oikein orkkis GT-malli.
Keskikonsolissa ölijynpaine, voltti, mikälie, ja vieläjoku - mittarit alakuperäsasennuksina ja palijo muuta hienouksia.
Ajelin sillä jottain 130000 kilometriä iliman isompia murheita, 2300 veekuutonen siinä oli.
Ryyppyläppiä ei ollu mulla ollessa, vaan oli sitte nilikkaki notkia ku kiihytyspumpulla piti 30 pakkasessa käynnisä ensimmäiset 20 kilometriä.
Punasta kamelikarvaa....
Keskikonsolissa ölijynpaine, voltti, mikälie, ja vieläjoku - mittarit alakuperäsasennuksina ja palijo muuta hienouksia.
Ajelin sillä jottain 130000 kilometriä iliman isompia murheita, 2300 veekuutonen siinä oli.
Ryyppyläppiä ei ollu mulla ollessa, vaan oli sitte nilikkaki notkia ku kiihytyspumpulla piti 30 pakkasessa käynnisä ensimmäiset 20 kilometriä.
Punasta kamelikarvaa....
Ymmärränkö oikein, että se painauma on ottanut johonkin kulmaan tai vastaavaan ja on siis koko matkaltaan hyvin samanlainen ja terävä?Haikara kirjoitti: Jep. Eipä sitä ilman kittiä suoraksi saa, muttä kittikerros kun ei kait saisi olla kovin montaa senttiä paksu.
Voi käydä, kuten Dealerin tuhnuksessa
Likimain oikeaan muotoon ja sitten kitillä suoraksi...
Jos joltain tuttavapiiristä löytyy se "naula"pyssy niin se toimii kyllä hyvin tuollaisissa korjauksissa. Saman asian kyllä ajaa hitsattava pellinpala johon sitten sen vetovasaran kiinnittää. Onpa niitä olemassa ihan tarkoitukseen tarkoitettua liimaa jolla voi korjata maalipintaa rikkomatta. Ei taida toimia tässä jos se painauma on terävä ja kun se helma voi olla kovaa.
Jokin ruostesuojaus sinne kotelon sisäpuolelle kannattaa ruiskauttaa sitten kun muuten valmista on.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant