Terve,
Onko vika vai ominaisuus. Oma W202 pitää pirunmoista pärinää takaalta kun kierroksia on n. 1000-1100 rpm. Eilen istutin emännän takapenkille ja käskin etsimään äänisaasteenlähdettä, kun itse ajelin murhaavalla alavääntöalueella.
Äänenlähde vaikuttaisi empiiristen kokeiden jälkeen paikallistuneen takana olevaan hattuhyllyyn. Erityisesti kuskin puolelta tuntuu resonoivan erittäin ilkeästi tuolla kierosalueella. Onko kanssa-autoilijoilla vastaavia kokemuksia?
ns. normaaliajossahan tuolla ei ole mitään merkitystä, mutta kun joka aamu ja ilta junnaa kehää jonossa lähes tyhjäkäyntikierroksilla kytkintä nostaen ei oma pää meinaa kestää meteliä
Ja sitten ihan off-topic. Olipahan perkeleenmoiset pikkujoulut viime viikon perjantaina. Auton olin hyväuskoisena jättänyt parkkiin Tapiolan Spektri Business Parkin parkkipaikalle. Kyllähän auton nyt tuollaiselle alueelle pitäisi uskaltaa yöksi jättää. Oli jokin paikallinen vandaali sitten käynyt repimässä johtotähden keulasta. Auto oli vielä ajettu keula edellä ruutuun, joten ohikulkija on käytännössä joutunut puskassa seisomaan kun tähteä irti ähertänyt.
Lauantaina iltapäivällä kun alkometri rupesi näyttämään "low" ja uskalsin autoa lähteä hakemaan, niin kyllä oli otsasuoni taas turvoksissa kun auton näin. Onneksi muuta vahinkoa ei vandaali ollut tehnyt. Nukkumaan ei pystynyt ennen maanantaita kun odotin että saadaan uusi tähti keulalle. Maanantaina jo kuuden aikaan aamusta motonetin ovea nykimään. Avasivat putiikin vasta klo 9
Nyt on uutta kromitähteä keulalla, ja hiukan v***tus laskenut. Pitänee vaihtaa Volvoon jotta saa auto olla yön koskematta parkkiksella On se Tapiola sellasta seutua. Mersu on saanut olla Vantaalla Tikkurilassa yli vuoden koskematta, mutta yksikin yö Espoossa on liikaa. Saas nähä miten käy kun kesällä olisi tarkoitus muuttaa Espooseen. Saattaa olla että peli on pelattu ja V50 tulee taloon.
W202 hattuhyllyn resonointi
Ei mersu saa päristä missään vaiheessa, eli vika se on. Istutappa emäntä vielä kertaalleen takapenkille samanlaiselle lenkille, ja käske painelemaan kädellä esimerkiksi ensiapulaukun luukun kantta ja kaiuttimien ritilöitä. Jompi kumpi niistä se todennäköisesti on hieman irti ja pääsee täräjämään.
PS. Eihän nistien takia autoa vaihdeta/valita?
PS. Eihän nistien takia autoa vaihdeta/valita?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D