Nyt sitten alkaa C-Mesen ruosteiden etsintä. Kertokaapa mistä niitä pitäisi etsiä. Suojaukseen mietin kahta taktiikkaa: 1) vien suojaamoon ruiskutettavaksi kaavan mukaan 2) teen itse pistesuojaukset kriittisiin kohtiin.
1-vaihtoehdossa saattaa käydä niin, että aineet ruiskutetaan epäoleellsiiin paikkihin, mutta ne oleelliset jäävät suojaamatta. Tosiaalta suojaamoilla on hyvät alustan pesulaitteet, mutta toistaalta taas ruostumisen kannalta kriittisiä koteloita ei voi pestä.
2-vaihtoehdossa pitää tietää mihin paikkoihin kannattaa ruiskuttaa, koska kovin massiivisiin toimiin ei viitsisi ryhtyä.
Ehdotus kohteiksi
- konepellin kotelot
- ovet (saako aineitaa myös ikkunan kehykseen?)
- takaluukku
- lokasuojat, jousien ja iskarien kiinnityspisteet ja lokarit päälle
Mitä kohteita puuttuu? Onko alustassa jotain erityisen herkkää paikkaa?
Alustan suojauksesta
Takapuskurin kun ottaa pois, niin siinä alta paljastuvasta pellistä voi löytyä jotain jännää. Samoin takapenkin etuosan pokkauksessa oli omassa korjattavaa. Lisäksi perinteinen mersupaikka, eli tunkinreiät on helposti punertuvaa sorttia.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Sekä että, molemmilla puolilla punerti, ja kun alkoi meisselillä tökkiä niin läpi meni. Takamattoa raottamalla näkee tilanteen jo hyvin.sipi kirjoitti:Tarkoitatko sisältäpäin vai alakautta?luokyio kirjoitti: Samoin takapenkin etuosan pokkauksessa oli omassa korjattavaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
On 2k-malli(otettu käyttöön loppuvuodesta 2000, joten per aatteessa moni muu merkki olisi 2001), eikä oikein ruostetta löydykään. Olen nyt syynännyt näiden kirjoitusten herkistämin mielin koko vehkeen läpi ja löytänyt vain kaksi epäilytävää paikkaa. Toinen on takakannen (farkku) alasaumassa ja toinen nuppineulan pään kokoinen alue vasemman takaoven ylätiivisteen alla. Vähältä näyttää 6-7 vuotiasen auton ruosteiksi.BENZO kirjoitti:Mistä niitä löytyy, tai työ niitä löyätte, kun olen ettiny ja ettiny, mutta pikkuista pilkkuakaan ei ole näkynyt, ruostesuojaustakin on tehty, oisko ne jääny sinne alle
Soitin heti tuskaisena Veho-Suutarilaan ja sovittiin ilman sen kummempia vääntöjä aika maaliskuun alkuun. Korjaavat takuuseen, näin sovittiin. Ainoa ehto oli ettei autoa ole maalattu muualla ja kun ei ole, niin asia lienee selvä. Pisteitä ropisemalla Veholle. Mikä muu merkki pystyy samaan?
toden totta, ei se ole huono juttu jos sieltä jotain pientä löytyy, niin niissä tuppaa jotakin miltei aina olemaan.
Ise minä olen aina ruiskulla vetänyt pohjan, kotelot, lokasuojat ja ovien sisukset, jos on paikka, niin kannattaa tehdä, muutoin teettää ammattilaisella. Ei itselläkään tosin enää monttua ole, pelkkä talli vaan
Ise minä olen aina ruiskulla vetänyt pohjan, kotelot, lokasuojat ja ovien sisukset, jos on paikka, niin kannattaa tehdä, muutoin teettää ammattilaisella. Ei itselläkään tosin enää monttua ole, pelkkä talli vaan