Virtalukon irroitus

Vastaa Viestiin
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

Virtalukon irroitus

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

Miten irtoaa koko virtalukkohässäkkä C200D-94 W202:sta? Se tappi joka menee kohti rattiakselia on niin pitkä ettei siellä riitä tila vetää sitä pois. Tarkoitus olis vaihtaa lukon pohja joka terhakkaan sähläyksen jälkeen pääteltiin olevan moro. Voiko pohjan ehkä vaihtaa sinne paikalleen vai mitä oikein tekis? Lukon hela siitä ympäriltä on irti ja se kiristinpanta just sen ahdistusta aiheuttavan tapin ympäriltä on löysätty. Ei kai rattiakselia pidä irroittaa tuon takia?? Pelastakaa mut alkoholismilta :lol: ja antakaa hyviä vinkkejä että pääsen takaisin ratin taakse, ei tuon kanssa jaksa selvinpäin enää painia.. :roll:
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

jos en ihan väärin muista ni on olemassa semmonen putken mallinen irrotusholkki millä saa koko virtalukon lukkopesän pois alle minuutissa, haynesin kirjassaki tais tuosta olla jopa kuva, mb-korjaamo työkalu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä, sillä väännetään lukkorunko poikki...
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

Pitääkö lukkopesä tosiaan irroittaa/särkeä ensin että saa koko lukkorungon irti että voi vaihtaa lukon pohjan? Ei kai sentään? Silloinhan pitää hommata uusi lukkopesä ja avain joka sekin vielä pitäis koodata tässä kun kuuluu olevan tuo käynistyksen esto.. Se lukon "kanki" menee rattiakselissa olevan putken sisään ja toisella päin ei ole tilaa vetää sitä kuin muutama milli. Sen kangen sisällä varmaan liikkuu se tappi joka lukitsee ohjauksen kun avain on pois lukosta eli rattilukon tappi???
Onpas yksinkertainen asia tehty vaikeaksi kun ei meinaa onnistua mitenkään omin voimin. Varmaan Suomen puolustusvoimien suunnittelema..
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

Niin kävi että pelittää taas.
Ajoin Oulun MB-osaan ja rupes tapahtumaan. Vaihdettiin koko lukon runko ja samalla lukkopatruuna ja siinä kaikki.
Runko osanro 2024620330
Patruuna nro 2024600704
Olin purkanut jalkatilan paneelin pois niin osaavalla asentajalla ei mennyt kun puoli tuntia työhön.
Vika oli siis lukon rungossa, ei pohjassa. Rungon sisällä on se akseli joka pyörii avainta käännettäessä. Sen nokassa pienet haitat joiden avulla lukon pohja pyörii. Ne haitat oli katkennut ja ei sen vuoksi startannut vaikka avain kääntyi lukossa perille asti. Jumituksia ei ollut mutta samalla vaihdoin patruunan koska avain ei kuitenkaan sopinut ovien lukkoon ennestäänkään. Tässä mallissa ei sitten kai ole ajonestojärjestelmää kun uusi avain kävi ilman mitään erityisiä koodauksia tai muitakaan temppuja.
Koko hoito tuli maksamaan hiukan yli 200 joten en pitänyt sitä kovin pahana kun pelkäsin että 5-6 sataa voi maksaa.
Ei muuta kun kiitos avusta kaikille osallistuneille myös täällä foorumilla eli nyt auto avaimesta käyntiin ja matka kohti auringon laskua voi alkaa :D

***VANHA LUKKO KORJATTUNA MYYNNISSÄ***
Korjasin sen rikkoutuneen akselin ja väitän että on jopa kestävämpi kuin uusi koska ne pikku väkäset on nyt rautaa eikä alumiinia niin kuin alunperin. Jos joku on kiinnostunut ostamaan koko lukkohässäkän avaimineen niin voisin luopua siitä kohtuu hintaan. Yyveetä tai kyselyä tänne niin sovitaan joku maksutapa. Itse en tarvi koska uuden laitoin ja luulisi sen kestävän myös yli 500tkm:n starttaukset niin kuin entinenkin kesti.
Korjaus oli kohtuullisen helppo. Halkaisin akselin päähän hahlot ja leikkasin metallin palasta hahloon sopivan palan. palan reunat tulee siis ulos sieltä hahlosta ja ne on juuri kuin ne pikku lärpäkkeet siinä alkuperäisessä. Liimasin palan kiinni 2-kompnenttiliimalla (ehkä myös kemiallinen metalli olis hyvä) ja koska se akselin pää tulee virtalukon pohjassa olevaan koloon niin eihän se sieltä pääse oikein mitenkään rikkoutumaan tai leviämään vaikka olisi huonollakin liimalla kiinnittänyt sen palan. Sen palasen muotoilin aluslevystä joka sattui olemaan sopivasti 2 mm vahvaa. Vähän viilailua ja kiinnitys, se on siinä. Otin muutaman kuvankin jos joku on kiinnostunut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”