Parin päivän seisomisen jälkeen alkoi puskemaan sisälle pistävää käryä - ja otsikossa mainittujen lisäksi kattoluukku eikä ovien lukitus toimi.
Sulakkeista oli 30A "jokapaikansulake" (17) kärvähtänyt mutta vaihtaminen ei auttanut.
Kyseisessä c:stä en mustaa monitoimirelettä löytänyt; sen sijaan musta yksikkö jossa on kiinni pari relettä ja johon tulee sinisestä liittimestä nippu johtoja ja alta lisää. Milläköhän nimellä tätä pirulaista kutsutaan? Käryn lähdettä en kuitenkaan löytänyt mistään, vaikka sulakerasian koteloinnit purinkin.
Apu olisi tervetullutta.
edit.1 Elikkäs ns. multi-function relayn tilalta löytyy siis kuvassa näkyvä sekamelska. Osaisko joku sanoa että mitä relettä tässä kannattaisi lähteä vaihtamaan?
edit.2 Taidetaankin edetä tästä etiäpäin naapurinforumin ohjeiden mukaan; http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=68527
Tuulilasinpyyhkimet, vilkut, torvi, pissapoika - taas toimii
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 03.1.2012 22:14
Tuulilasinpyyhkimet, vilkut, torvi, pissapoika - taas toimii
Viimeksi muokannut Sekkiläinen, 28.12.2013 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 03.1.2012 22:14
Niinhän siinä sitten kävi: tismalleen sama vika kuin naapuriforumin postauksessa.
Kuva on nyt kovin huono, mutta lasinnostajan moottorin kohdalla oikosulku ja siellä oli iloisesti kytteleksinyt - onneksi ei palanut koko auto.
Kuten kuvassa näkyy niin kohinakalvossa kissan mentävä reikä, johdot ja moottori aivan tuusan paskana. Sisällä leijailee edelleen hento paahteinen tuoksu
Nyt on taas paketti kasassa, nyppäsin varmuuden vuoksi toisestakin ovesta kyseiset kytkennät irti - laseja kun ei tule takana availtua.
Jännää tosiaan että oikosulku ovessa pistää puoliautoa pimeäksi
Kiitos kaikille avusta ... köh
Kuva on nyt kovin huono, mutta lasinnostajan moottorin kohdalla oikosulku ja siellä oli iloisesti kytteleksinyt - onneksi ei palanut koko auto.
Kuten kuvassa näkyy niin kohinakalvossa kissan mentävä reikä, johdot ja moottori aivan tuusan paskana. Sisällä leijailee edelleen hento paahteinen tuoksu
Nyt on taas paketti kasassa, nyppäsin varmuuden vuoksi toisestakin ovesta kyseiset kytkennät irti - laseja kun ei tule takana availtua.
Jännää tosiaan että oikosulku ovessa pistää puoliautoa pimeäksi
Kiitos kaikille avusta ... köh
Re: Tuulilasinpyyhkimet, vilkut, torvi, pissapoika - taas to
Tossa kuvassahan on releiden ja sam boxin välinen kytkentäloota. Itsellä meni vettä viimeisenä voiteluna tuohon boksiin autonpesukoneessa ja ei meinannu sieltä enää lähteä kottero käyntiin. Lähti kuiteskin ja kaiketi ilmastoinnin kompura oli väkisin päällä ja leipoutui yheksi möykyksi. Sit kotipuhassa syttyi vielä sen verta komee joulukuusi kojelautaan ettei siitä enää startannut. Starilla vasta kun koodeja nollasi niin suostui lähtemään käyntiin. Boxi oli hapettunut paskaan kuntoon ja vaihdolla sammui loputkin valot.Sekkiläinen kirjoitti:Parin päivän seisomisen jälkeen alkoi puskemaan sisälle pistävää käryä - ja otsikossa mainittujen lisäksi kattoluukku eikä ovien lukitus toimi.
Sulakkeista oli 30A "jokapaikansulake" (17) kärvähtänyt mutta vaihtaminen ei auttanut.
Kyseisessä c:stä en mustaa monitoimirelettä löytänyt; sen sijaan musta yksikkö jossa on kiinni pari relettä ja johon tulee sinisestä liittimestä nippu johtoja ja alta lisää. Milläköhän nimellä tätä pirulaista kutsutaan? Käryn lähdettä en kuitenkaan löytänyt mistään, vaikka sulakerasian koteloinnit purinkin.
Apu olisi tervetullutta.
edit.1 Elikkäs ns. multi-function relayn tilalta löytyy siis kuvassa näkyvä sekamelska. Osaisko joku sanoa että mitä relettä tässä kannattaisi lähteä vaihtamaan?
edit.2 Taidetaankin edetä tästä etiäpäin naapurinforumin ohjeiden mukaan; http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=68527
Ei tuo nyt ole mahoton homma kurkistaa onko vettä em boksissa ja onko alapuolen liitoksissa hapettumaa kuten itsellä oli.
Sam on singnaalien käsittely yksikkö ja sitä kautta menee sinnesuntänne käskyjä (mm pyyhin, äänitorvelo, vilkut ja pissapoika) ja jos siellä vikaa niin saattaahan se käskeä vaikka mitä, autosähkö on joskus varsin erikoisesti kytkettyä.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 03.1.2012 22:14
Sen verran itse päättelin että oikkari olisi käynyt nimenomaan liittimessä - esim johdot saattavat vuosien saatossa jäykistyä ja haperoitua.Pega kirjoitti:Onko käsitystä mikä ton kärähtämisen sai aikaan? Jos vaikka vois jotenkin tollasen välttää.
Omassa kärähti kans jotain mutt kaikki sulakkeet ehjät ja auto pelaa mutt sähkön hajua oli pal kapiinissa
Yksi vaihtoehto saattaisi olla että kosteus on tiivistynyt liittimeen - näennäisesti tuo liitoskohta näyttää vähän huonosti suunnitellulta ja omassa tapauksessani se oli ns. hot-spot.
Eipä tuo kovin kummoinen operaatio ole ottaa ovipahvi säännöllisesti irti ja tarkastaa paikat. Samalla saa siivottua ovikoteloinnin ja rasvattua mekanismit. Kannattaa kiinnittää eritystä huomiota vedenpoistoreikiin, ne kun tykkäävät mennä umpeen.
AK47: Eikös noihin liittimiin ole olemassa jonkin sortin suihkeita/vahoja joilla pystyy suojaamaan korroosiolta, kosteudelta jne? Ajattelin vaan josko kyseisen kytkentälooran liitokset suihkuttelisi läpi.
Viimeksi muokannut Sekkiläinen, 01.1.2014 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.