Oli pakkasta joku 28 astetta ja risteyksestä yli porhalsin 40 lasissa urien yli pomppien ja kiekkamittari tippu nollaan

Parin km jälkeen kun rupesin kiihdyttää taajamanopeudesta 80km/h pomppas kiekat 3000 kohdalle ja samantien alas. Päättelin että johtunee kovasta pakkasesta ku auto oli kylmä. Ajelin kotiin, sammutin auton ja startttasin kaikki merkkivalot sytty mittaristoon ja hetken jälkeen sammuivat mutta kierrokset ei mittarin mukaan nousseet. Kone sammuksiin ja sisälle.
Laitoin seuraavana päivänä puhaltiman kabiiniin ja 4h lämmityksen jälkeen ku pistin käyntiin ni mittari taas pelas..
Sen jälkeen se onkin sitten reistaillut aina sillon tällöin, joskus se on pimeenä 10min joskus päiväkaupalla. Välillä se näyttää kierrokset ihan oikein kun kaasu on pohjassa ja taas kun löysää ni näyttää nollaa...
Yks päivä purkasin ratin alta levyn irti mut ei se mittaristo tullu ulos kolostaan ilman niitä vetopuikkoja, ei ihan täysiä uskaltanu hakata ja tempoo kun varottelivat irkissä että linssi halkee

Sitten ku nythdin sulaketta edes takas ni alko taas kierroksia näyttämään, tosin se oli lyhyt aikainen lysti, tyhjäkäynnillä näytti normisti mut ku polkas kaasua ni samantien viisari ku kävi 2000 kohdalla ni tippu nollaan...
Ja nyt se poltattaa kaikki merkkivaloja mittaristossa hetken jos ei startin jälkeen lähe kiekkamittari mukaan....alkaa jo ahistaa tuo joulukuusivalomittaristo...spreijaan kohta linssin mustaks!!
Eikö Cee enää kierrä vai missä vika? Mittaristo kabut? ei ainakaan nyrkillä takominen auta yhtään toisin kun lämpömittarin neula lähtee mukaan ku muksauttaa sille reunaa mittaristoa

Mimmonen anturi tuossa on? voisko olla anturi vika?
niin joo unohtu mainita että kyseessä C200D -94 mallia oleva kenkälaatikko