Mittaristo ja sen elämä

Vastaa Viestiin
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Mittaristo ja sen elämä

Viesti Kirjoittaja salesone »

Eli nyt itellä alkanu löpömittari temppuilee eli jää pohjaan sillontällön.

Tahmaa tapeissa joo, mutta ONKO ne tapit missä? Koitin kovasti tihrustella tosta niitä rajotintappeja mutta missäkohin viisaria niien pitäs sijaita?

Lämpö- ja löpömittarista en kyllä hyvällä tahollakaa saanu silmiini niitä tappeja..?

Ja vielä: Semmosta kummittelua ollu jo jonkin aikaa löpömittarissa että ku alkaa olla viimenen neljännes menossa ni saattaa käynnistyksen jälkeen näyttää mitä sattuu.
Välillä näyttelee lähes tyhjää ja uudelleen käynnistyksen jälkeen melkein puolta tankkia vaikka tiiän ainetta olevan Esim. sen vartin verran.

Aamulla lähin töihin ni mittari jäi taasen pohjaan eikä pari uusintastarttausta auttanu asiaa ni annoin olla, lisää ihmetystä toi se että löpön merkkivalo paloi välillä ja välillä sammui hetkeksi.

Tankki oli täynnä, muutama kymmenen kilsaa ajettu tankkauksen jälkeen.

Mittaristo? tankin anturi? joku japanilainen?
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tyypillistä C:tä. :x

Mittariston tinauksia veikkaan.

Kuva

Voi olla myös että nuo kuvan liittimet kaipaavat vemputtelua/ kiilaa töpselin ja reiän väliin.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuon tahmaa tapeissa voit unohtaa samantien, taitaa olla ns. Essonbaari -juttuja.
Joko mittariston sähöt/maat hukassa tai anturi kiukuttellee.
Koitappa ens kerralla läpsäyttää mittaristoa avarilla. :idea:
Jos lukema muuttuu uskottavammaksi, jottain on löysällä.
Jos pieksäminen ei auta, niin olisko anturin vaihto peliliikku?
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti: kiukuttellee.
Hidas. :hihihi:
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Väkivaltaa käytetty toistaiseksi vain pieninä annoksina, eikä ainakaan vielä havaittu siitä olevan suuremmin apua.

Taitanee olla mittariston irrotus ja liittimien tutkailu viisain liikku tässä vaiheessa, en oikein itekkää usko että tankin päässä vika ois.. ei ainakaa kukaa oo semmosta diagnosoinu mitä nuita haulla topicceja tutkailin.

===> eli tutkitaan..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos viisari / viisarit nousevat vasta jonkin ajan kuluttua käynnistyksestä ja näyttävät sitten oikein vika on todennäköisesti siinä että viisarit tarttuvat kiinni tappeihin joiden varassa ne lepäävät kun virta ei ole päällä.

Vika on helppo korjata laittamalla tappien päälle suojukset jotka saa kätevästi ohuenohuesta sähköjohdon kuoresta.
wiimax.fi
Sceptic
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2006 20:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sceptic »

Itselläni mittarien toiminta on verrannollinen lämpötilaan.
Kesällä löpö/lämpö-mittari toimi aivan ok, mutta nyt kun on kylmemmät kelit saapuneet niin ei mittarit jaksa aina startatessa herätä. Jonkin verran ajettua ja kabiinin lämmettyä ovat mittarit elpyneet joka kerta. Kun mittarit toimivat niin näyttävät luotettavan tuntuisia lukemia... joten tuota jumistusta epäilen.
Omassa mittarissani ainakin näkyy tapit joiden päällä viisarit lepäävät kun tarkkaan sihrustaa. Enpä vain ole saanut aikaiseksi avata mittaristoa vielä tuon oireen takia. Tuohan ei mahdottoman iso projekti ole. Keväällä vaihtelin mittariston polttimot ledeihin Mekan ohjeiden mukaan. Talvella olisi tietysti kiva jos edes lämpömittari toimisi.

--
Sceptic
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Mie avasin mittarin kun hiukan jumitti, tahmaa ei ollu missään, eli se juttu on utopiaa, mutta kokeilin pyyhkiä ne tapit neo amiseptilla, suojuksia en viittiny tappien päälle laittaa syystä että neulat jäävät silloin koholleen, eivät laskeudu pohjalle.

Tuon toimenpiteen jälkeen kuitenkin kaikki toimii :!: en tiedä mikä magneettisuus niihin tappeihin tulee vaikka neulat on "muovia", mutta ilmeisesti joku ioni kulkee neulojen sisällä joka magnetisoi ne tapit :idea:

ai niin, kylmillä ilmoilla mullakin noi vinoili.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Magnetismi ne viisarit tartuttaa alas, ei mikään "tahma". :shock:
suojuksia en viittiny tappien päälle laittaa syystä että neulat jäävät silloin koholleen, eivät laskeudu pohjalle
Ja haittaa miten jos viisari jää 0,3 mm ylemmäs kuin ilman suojuksia ? :D
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Asiaa tutkittu, väliraportin vuoro..

Ainakaan mulla tuossa -98 ei ole minkään valtakunnan rajotintappeja mittaristossa ---> se siitä tahma-legendasta..

Liittimet jota tuossa ylempänä veikattiin olivat ihan ok, laitoin kuitenki sipauksen kontaktirasvaa niihin.

Muutama päivä nyt ajeltu entrauksen jälkeen, ainakaan vielä ei vika ole näyttäytynyt.

Seurataan tilannetta.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Salesonen auto onkin -98 joten tappeja ei ole.

Limatappeja :roll: esiintyy vain -93- 6/95 ikäisisissä autoissa joissa tripin tappi menee mittarin lasin läpi. Uudemmissa nappulat on reunoilla.

Aika useassa -98-00 mallin w202:ssa testeri herjailee "polttoainemittari" vikaa. Tiedä sitten mitä se tarkalleen tarkoittaa :?
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Aki P kirjoitti:Aika useassa -98-00 mallin w202:ssa testeri herjailee "polttoainemittari" vikaa. Tiedä sitten mitä se tarkalleen tarkoittaa :?
Tuota.. :oops: Oishan tuo tieten mahollista työmaalla testailla, ei oo vaa tullu mieleen..

Pitänee katella näkyykö mitään vikamuistissa.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Vikamuisti vielä omissa oloissaan, ei oo selvinny tutkimaan.

Toistaseksi pelaa, viikko ajettu lähes tyhjällä tankilla pikkutankkauksilla vian paljastumisen toivossa mutta hyvin on pelannut.. (kop-kop) :roll:

Liekö ollu niissä liittimissä joku henkimaaliman liitos joka nyt parantunu ku rassattu, tuli irrotettua mittari toistamiseen ku pariin taustavaloon jäi kosketusvikaa vaihdon jälkeen.

Katsellaan..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”