Taas SRS kysymys

Vastaa Viestiin
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

Taas SRS kysymys

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

Morooo! En hakusanoilla löytänyt sopivaa vastausta niin kysyn sitten näin. SRS-valo palaa koko ajan ja kun olen kuitannut sen pari-kolme eri kertaa niin on pysynyt pois noin vuorokauden ja sitteen taas.. Aiemmin on onnistunut ja jäänyt toimimaan oikein. Kuittauslaite on bilteman tuotos ja on ainakin kerran sammuttanut valon ihan oikein niin en usko että laitteessa on vikaa. Auto on C200D -94 ja W202 siis. Onko joku paikka minkä vois itse tarkistaa vai pitääkö viedä suoraan liikkeeseen piuhan nokkaan? Autossa on vain kuskin airpäkki eli vänkärin penkin tunnistinta ei taida löytyä. Onko kuskin penkissä tunnistin? Katselin sinne ja löysin helposti yhden liittimen mut luulen sen olevan lämmittimen piuhoille???
Mitä vois tehä vai vienkö liikkeeseen syynättäväksi?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1945
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Taas SRS kysymys

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

humppahemppa kirjoitti:Morooo! En hakusanoilla löytänyt sopivaa vastausta niin kysyn sitten näin. SRS-valo palaa koko ajan ja kun olen kuitannut sen pari-kolme eri kertaa niin on pysynyt pois noin vuorokauden ja sitteen taas.. Aiemmin on onnistunut ja jäänyt toimimaan oikein. Kuittauslaite on bilteman tuotos ja on ainakin kerran sammuttanut valon ihan oikein niin en usko että laitteessa on vikaa. Auto on C200D -94 ja W202 siis. Onko joku paikka minkä vois itse tarkistaa vai pitääkö viedä suoraan liikkeeseen piuhan nokkaan? Autossa on vain kuskin airpäkki eli vänkärin penkin tunnistinta ei taida löytyä. Onko kuskin penkissä tunnistin? Katselin sinne ja löysin helposti yhden liittimen mut luulen sen olevan lämmittimen piuhoille???
Mitä vois tehä vai vienkö liikkeeseen syynättäväksi?
Eihän vikakoodin kuittauksen pitäisikään vikaa korjata. Vikakoodin voi lukea luotettavasti missä tahansa "kuusen alla" mistä lukija löytyy. Kannattaisi ilmoittaa missä päin auto on niin joku apua tarjoava voi ilmaantua paikalle.

Eikö tuossa todennäköisin syy kuitenkin ole se "clock spring" ratissa?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla oli kans tollanen vika ässässä ja uusin laturin niin vaivat loppu siihen :wink:
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

Joo ei se tietysti vikaa korjaakaan mut aiemmin oli valo syttynyt kun käytin mittariston pois ja virta-avain oli paikallaan niin siksi kai silloin syttyi. Se kuitenkin alkoi pelaamaan ihan oikein kuittauksen jälkeen.
Oulun kupeessa Kempeleessä on kelkka joten jos joku sattuu lähimaastossa tätä lukemaan jolla on sopivaa kalustoa analysoimaan syytä niin ei muuta kun ilmoittaumisia otetaan kiitollisena vastaan ja aiheutuva tuska korvataan tietysti asiaan kuuluvalla tavalla.
Voisko tosiaan laturi aiheuttaa myös tuon valon syttymisen? Alijännitettä kenties vai mistä vois olla kysymys? Täytyy ainakin mitata latausjännite tässä lumisadetta pidätellessä tallin suojissa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jänniteen hyppely voi valon sytyttää, laturi/säädin, akku,
yleisin syy on jo mainittu ratin kiemura liitos piuha(jos hantin penkin tunistinta ei ole)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
humppahemppa
Viestit: 20
Liittynyt: 01.2.2011 20:42

Viesti Kirjoittaja humppahemppa »

No niin kävi että sain auton heti piuhan nokkaan ja tuomio tuli. Joko spiraali kakkana tai se ratin kontaktilevy vai mikä se nyt oli. Lupasivat ens viikolla vaihtaa ne jos annan 250 euroa rahaa. Onko niiden vaihto kohtuudella mahdollista tehdä itse? Jonkin verran olen autoja rassannut mutta en koskaan airpäkkejä. Jos hyviä vinkkejä löytyis niin saattaispa ite tehtynä pihistää saturaisen verran. Sekin raha menis hyvään tarkoitukseen eli itseni saunottamiseen keskioluen kera raskaan asennustyön jälkeen :lol:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

humppahemppa kirjoitti:No niin kävi että sain auton heti piuhan nokkaan ja tuomio tuli. Joko spiraali kakkana tai se ratin kontaktilevy vai mikä se nyt oli. Lupasivat ens viikolla vaihtaa ne jos annan 250 euroa rahaa. Onko niiden vaihto kohtuudella mahdollista tehdä itse? Jonkin verran olen autoja rassannut mutta en koskaan airpäkkejä. Jos hyviä vinkkejä löytyis niin saattaispa ite tehtynä pihistää saturaisen verran. Sekin raha menis hyvään tarkoitukseen eli itseni saunottamiseen keskioluen kera raskaan asennustyön jälkeen :lol:
ei sen kiemuran vaihto ole kovin hankaalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

avaimet pois virtalukosta
akun johto irti
ratin takaa torxit auki
kaapelit irti
bagi syliin
ratti irti, pultti voi olla lujassa
piuhalaitteisto irti
uutta laittaessa huomioitava keskiasento
:arrow: return :arrow:
näin W124:ssa, uskon että sama periaate toimii
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”