Etsin kattoluukun ohjauskaapelin liitinnastasta jatkuvaa jännitettä ja yhdistin siitä hyppyjohtimella vierekkäisiin nastoihin. Pääsin jyvälle miten kytkentä toimii, mutta kävikin niin että kytkin suoraan jännite ja maadoitusnastat yhteen ja löi valokaarta. Ohjaus ei enää toiminut. Älkää muut tehkö samaa virhettä. Alla olevissa kuvissa vähän korjauskytkentää.


Valokaari poltti tuon mustan kuoren alta olevasta piirilevystä pintajuotoksen irti, mutta korjaus oli helppo tekemällä palaneen juotoksen välille johto. Tuo musta johto on kuorittu viereisestä kaapelista esille ja katkaistu se piirilevyn pohjasta. Musta johto ei päässyt yhdistymään palaneen juotoksen takia ja johto piti yhdistää suoraan piirilevyn toiselle puolelle hypäten palaneen juotoksen yli. Johdolle on hyvin vähän tilaa, mutta kannattaa tinata johto hyvin kiinni että liitos kestää pientä taivuttamista.
Ongelmana on saada 12V jännite kattoluukun moottorille kauko-ohjausboksista että ovien lukittuessa kattoluukku surraa kiinni. Ajatuksena oli ottaa kaukoboksin vihreästä johtimesta "windows rising up" syöttö kattoluukulle, mutta tuo on ilmeisesti vain joku signaali: "negative trigger??". Yleismittarilla mitattuna vain joku 0,6V. Kokeilin kytkeä sitä suoraan kattoluukun moottorin napoihin, muttei tullut mitään.
Eli onko tuo jokin signaali ja voiko sitä hyödyntää esim. transistorin liipaisujännitteeksi mikä kytkee transistorilta 12V-syötön kattoluukun moottorille? En ole näitä käytännössä kokeillut, mutta olisiko kellään elektroniikkaa tietävällä antaa jotain vinkkiä kestävästä kytkennästä?