C200 osto edessä?

Vastaa Viestiin
pasihil
Viestit: 9
Liittynyt: 15.11.2014 18:16

C200 osto edessä?

Viesti Kirjoittaja pasihil »

Moi. Kävin koeajamassa C200 Kompressor Avantgarde 4d A -07 aj. 90tkm tänään ja tykästyin kovasti. Onko tämän ikäisessä tuota ketjun venymis ongelmaa? Ainakin täällä kun lueskelin niin ei sattunut silmään muutakuin W203 alkupään malleista (näin nopealla vilkaisulla)
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

On sama vaiva tuossa. Uutta ketjua ajoissa jos ostat.
pasihil
Viestit: 9
Liittynyt: 15.11.2014 18:16

Viesti Kirjoittaja pasihil »

Pystyykös venymisen toteamaan muuton kuin kopan avaamalla? En ainakaan kuullut mitään erikoista käynnistyksen yhteydessä/jälkeen.
patzo
Viestit: 7
Liittynyt: 11.3.2014 7:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja patzo »

M271 ketjuongelmista on niin runsaasti juttuja, että kyllä niissä perää täytyy olla.

Entinen W203 180K:ni sytytti moottorivalon sunnilleen noilla kilometreillä. Merkkikorjaamo oli niin vakuuttunut ketjun venymästä että purki jakopään. Lasku oli kirvelevä, mutta vikaa ei löytynyt. Kun ehdottivat seuraavaksi uuden ECUn tilaamista korjasin auton itse - vaihdoin pakonokan asentoanturin. Kuntoon tuli. Nykyisessä W204:ssä, 200K ei ole ollut ongelmia jakoketjun kanssa (130 tkm).

Jakoketjun hyppäys on varmasti katastrofi, mutta luotettavaa tietoa ongelman yleisyydestä en ole löytänyt. Ketjuun on kai tehty joitain muutoksiakin.

M271 on miellyttävä moottori, mitä nyt ahdin hieman vinkuu alakierroksilla. Minusta 180K (vm2003) kuluttaa liki litran vähemmän kuin 200K (vm2008) - tehoero on 30 kW.
Viimeksi muokannut patzo, 16.11.2014 12:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
pasihil
Viestit: 9
Liittynyt: 15.11.2014 18:16

Viesti Kirjoittaja pasihil »

Entäs C230 M272 koneissa, onko niissä ollut sitten mitään erityisiä vikoja?
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Yksirivisen ketjun kanssa on ollut muillakin merkeillä ongelmia, varsinkin vanhemmissa malleissa, joten tällaista ongelmaa varmaan on Mersullakin. Ero menneisiin aikoihin on siinä, että muinoin moottorit eivät kestäneet muutenkaan 100km:ia pidemmälle. Noilla paikkeilla niihin vaihdettiin laakereita, mämmänrenkaista tai mäntiä, tehtiin venttiiliremppoja. Venyvä ketju oli vain yksi uusittava osa monien muiden joukossa. Teetätin tuon ketjunvaihdon vaikka koneessa ei sinänsä ollut mitään hälyttävää, vikakoodeja tai käyntihäiriöitä. Syy oli se, että jossain vaiheessa kun autokuume iskee ja pitää saada uutta mersua alle, niin annan tuon seuraavalle sukupolvelle, enkä halua antaa ongelmia.
pasihil
Viestit: 9
Liittynyt: 15.11.2014 18:16

Viesti Kirjoittaja pasihil »

Nyt menee vähän OT:n puolelle, mutta siirtäkää jos haittaa.
Päätin unohtaa W203 mesen kokonaan ja siirryn uudempaan.

Nälkä kasvaa syödessä. Iskin silmäni tutun tutun W204 C350 -08 meseen :D
Ajettu alta 100tkm. Täällä ei hirveästi ole tästä mallista juttua. Olisiko kannattava hankinta?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

350 on myös jakopää onkelmia
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
pasihil
Viestit: 9
Liittynyt: 15.11.2014 18:16

Viesti Kirjoittaja pasihil »

Taidan ottaa riskin ja ostaa c280 tai 350.

Mites arka tuo punainen väri on haalistumaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”