C200 osto edessä?
C200 osto edessä?
Moi. Kävin koeajamassa C200 Kompressor Avantgarde 4d A -07 aj. 90tkm tänään ja tykästyin kovasti. Onko tämän ikäisessä tuota ketjun venymis ongelmaa? Ainakin täällä kun lueskelin niin ei sattunut silmään muutakuin W203 alkupään malleista (näin nopealla vilkaisulla)
M271 ketjuongelmista on niin runsaasti juttuja, että kyllä niissä perää täytyy olla.
Entinen W203 180K:ni sytytti moottorivalon sunnilleen noilla kilometreillä. Merkkikorjaamo oli niin vakuuttunut ketjun venymästä että purki jakopään. Lasku oli kirvelevä, mutta vikaa ei löytynyt. Kun ehdottivat seuraavaksi uuden ECUn tilaamista korjasin auton itse - vaihdoin pakonokan asentoanturin. Kuntoon tuli. Nykyisessä W204:ssä, 200K ei ole ollut ongelmia jakoketjun kanssa (130 tkm).
Jakoketjun hyppäys on varmasti katastrofi, mutta luotettavaa tietoa ongelman yleisyydestä en ole löytänyt. Ketjuun on kai tehty joitain muutoksiakin.
M271 on miellyttävä moottori, mitä nyt ahdin hieman vinkuu alakierroksilla. Minusta 180K (vm2003) kuluttaa liki litran vähemmän kuin 200K (vm2008) - tehoero on 30 kW.
Entinen W203 180K:ni sytytti moottorivalon sunnilleen noilla kilometreillä. Merkkikorjaamo oli niin vakuuttunut ketjun venymästä että purki jakopään. Lasku oli kirvelevä, mutta vikaa ei löytynyt. Kun ehdottivat seuraavaksi uuden ECUn tilaamista korjasin auton itse - vaihdoin pakonokan asentoanturin. Kuntoon tuli. Nykyisessä W204:ssä, 200K ei ole ollut ongelmia jakoketjun kanssa (130 tkm).
Jakoketjun hyppäys on varmasti katastrofi, mutta luotettavaa tietoa ongelman yleisyydestä en ole löytänyt. Ketjuun on kai tehty joitain muutoksiakin.
M271 on miellyttävä moottori, mitä nyt ahdin hieman vinkuu alakierroksilla. Minusta 180K (vm2003) kuluttaa liki litran vähemmän kuin 200K (vm2008) - tehoero on 30 kW.
Viimeksi muokannut patzo, 16.11.2014 12:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yksirivisen ketjun kanssa on ollut muillakin merkeillä ongelmia, varsinkin vanhemmissa malleissa, joten tällaista ongelmaa varmaan on Mersullakin. Ero menneisiin aikoihin on siinä, että muinoin moottorit eivät kestäneet muutenkaan 100km:ia pidemmälle. Noilla paikkeilla niihin vaihdettiin laakereita, mämmänrenkaista tai mäntiä, tehtiin venttiiliremppoja. Venyvä ketju oli vain yksi uusittava osa monien muiden joukossa. Teetätin tuon ketjunvaihdon vaikka koneessa ei sinänsä ollut mitään hälyttävää, vikakoodeja tai käyntihäiriöitä. Syy oli se, että jossain vaiheessa kun autokuume iskee ja pitää saada uutta mersua alle, niin annan tuon seuraavalle sukupolvelle, enkä halua antaa ongelmia.