Lämmönsäätö, abs/esp ja vikatilaongelmaa
Lämmönsäätö, abs/esp ja vikatilaongelmaa
Vm -01 200cdi c mersu oireilee sieltä ja täältä.
Testeriinhän tuolla pitäis päästä, mutta jos sais loppuviikosta jotain jo kokeiltua ilmankin. Taloudessa toinenkin samanikäinen 220cdi joten osia saa kokeiltua ristiin.
Lämmönsäädin toimii on/off periaatteella, 26c = niin kuumaa kuin tulee, kaikilla muilla asennoilla pelkkää kylmää. Sama kuskin ja vänkärin puolella. Onko itse säädin todennäköisesti hajalla?
Vikatilaan puskee kun moottori ajettu kuumaksi, uudelleenkäynnistämällä pelaa taas jonkin aikaa. IMM kokeiltu vaihtaa, ei auttanut.
Tuntuu ettei ahda kunnolla (tai sitten tällänen 200cdi on vaan tehoton...), ahtopaineensäädin vaihdettu, ei apua ainakaan vielä.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?
Seuraavanlaiset vikailmoitukset näyttöön:
Brake assist visit workshop! BAS
ABS system visit workshop!
Elec. stabil. prog. visit workshop! ESP
Brake lining wear visit workshop!
Onko tuolta nyt se abs/esp yksikkö hajalla konehuoneesta?
Vai voiko rikkinäinen jarruvalokytkin tai abs-anturi aiheuttaa tuollaista?
Vakkari pelaa.
Testeriinhän tuolla pitäis päästä, mutta jos sais loppuviikosta jotain jo kokeiltua ilmankin. Taloudessa toinenkin samanikäinen 220cdi joten osia saa kokeiltua ristiin.
Lämmönsäädin toimii on/off periaatteella, 26c = niin kuumaa kuin tulee, kaikilla muilla asennoilla pelkkää kylmää. Sama kuskin ja vänkärin puolella. Onko itse säädin todennäköisesti hajalla?
Vikatilaan puskee kun moottori ajettu kuumaksi, uudelleenkäynnistämällä pelaa taas jonkin aikaa. IMM kokeiltu vaihtaa, ei auttanut.
Tuntuu ettei ahda kunnolla (tai sitten tällänen 200cdi on vaan tehoton...), ahtopaineensäädin vaihdettu, ei apua ainakaan vielä.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?
Seuraavanlaiset vikailmoitukset näyttöön:
Brake assist visit workshop! BAS
ABS system visit workshop!
Elec. stabil. prog. visit workshop! ESP
Brake lining wear visit workshop!
Onko tuolta nyt se abs/esp yksikkö hajalla konehuoneesta?
Vai voiko rikkinäinen jarruvalokytkin tai abs-anturi aiheuttaa tuollaista?
Vakkari pelaa.
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Lämmönsäätöviat harvinaisia tuollaisena, ei osaa veikata mitään...
Vikatilan osalta veikkailua testaamatta, mutta yksi mahdollisuus tukkeutunut pakoputki.
Brake lining wear = kuluneet jarrupalat tai kulumistunnistin rikki.
Muut jarruviat; hydrauliikkayksikön hiilet tai pyörähdystunnistin (sytytti kai sekin kaikki nuo
) tai kääntökulman tunnistin.
ABS yksikön hiilet helppo vaihtaa, muuta vikaa yksiköissä ei ole ollut.
Vikatilan osalta veikkailua testaamatta, mutta yksi mahdollisuus tukkeutunut pakoputki.
Brake lining wear = kuluneet jarrupalat tai kulumistunnistin rikki.
Muut jarruviat; hydrauliikkayksikön hiilet tai pyörähdystunnistin (sytytti kai sekin kaikki nuo

ABS yksikön hiilet helppo vaihtaa, muuta vikaa yksiköissä ei ole ollut.
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Lämmönsäätö, abs/esp ja vikatilaongelmaa
kuvailtu lämmön säätely onkelma syylinen on yleensä sisälämpö anturi(sikäli kun ulkolämpö näyttä järkeviä) joskus harvoin se nuppi mistä säädelläänJiiTee kirjoitti:Vm -01 200cdi c mersu oireilee sieltä ja täältä.
Testeriinhän tuolla pitäis päästä, mutta jos sais loppuviikosta jotain jo kokeiltua ilmankin. Taloudessa toinenkin samanikäinen 220cdi joten osia saa kokeiltua ristiin.
Lämmönsäädin toimii on/off periaatteella, 26c = niin kuumaa kuin tulee, kaikilla muilla asennoilla pelkkää kylmää. Sama kuskin ja vänkärin puolella. Onko itse säädin todennäköisesti hajalla?
Vikatilaan puskee kun moottori ajettu kuumaksi, uudelleenkäynnistämällä pelaa taas jonkin aikaa. IMM kokeiltu vaihtaa, ei auttanut.
Tuntuu ettei ahda kunnolla (tai sitten tällänen 200cdi on vaan tehoton...), ahtopaineensäädin vaihdettu, ei apua ainakaan vielä.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?
Seuraavanlaiset vikailmoitukset näyttöön:
Brake assist visit workshop! BAS
ABS system visit workshop!
Elec. stabil. prog. visit workshop! ESP
Brake lining wear visit workshop!
Onko tuolta nyt se abs/esp yksikkö hajalla konehuoneesta?
Vai voiko rikkinäinen jarruvalokytkin tai abs-anturi aiheuttaa tuollaista?
Vakkari pelaa.
esp vika (jarru valo katkaisin)voi tiputella tehoja jos kiertää yli 3000 mutta vetoa ei ole edes sitä 200cdi vakion vertaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ahtopaineensäätimen vaihdon jälkeen ajettu nyt reilu 50km, ei vikatiloja.
Käsikellolla mittauksia, tasaisesta 60km/h ajosta kaasu pohjaan 100km/h saakka.
3. Vaihteella n 8s, nelosella n 13s. 6v manuuali.
Onko normaalia, tuntuu omasta mielestä laiskalta...
Käsikellolla mittauksia, tasaisesta 60km/h ajosta kaasu pohjaan 100km/h saakka.
3. Vaihteella n 8s, nelosella n 13s. 6v manuuali.
Onko normaalia, tuntuu omasta mielestä laiskalta...
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ulkolämpötilaa käytetään vertailu tietonaJiiTee kirjoitti:Ulkolämpötila näyttää 85c, hämminkiä sielläkin.
Jarruvalokytkintä vois kai koittaa vaihtaa, eikös se löydy jostain jalkatilasta tämmösessä?
Vaatiiko yleensä kuittauksen vaihdon jälkeen?
Jos esim supikoira on asentanut sen anturin omaan nenääsä/pers*** niin ilmastoin
tominta on monesti tuomoista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei sammunu, ei. Toinen vinkki mikä tuli oli lämmittää sitä esp mokkulaa hiustenkuivaajalla, ei auttanut sekään.dealer kirjoitti:Lyö sitä vasaralla, jos hetkeksi valot sammuuniin hiilet lopussa. Ellei sammu niin ei todista mitään.
Vaihtaa tuon kai joutuu, tai ainakin hiilet. Ahtaalle näytti mutta on niitä ennenkin kuulemma vaihdettu...
Onko tuo ESP miten tarkka oikeasta numerosarjasta, väärällä numerolla oleva olis tiedossa edukkaasti mutta onko yhtä tyhjän kanssa sellaista sinne edes koittaa?
Voiko tuo yleismallin testeri antaa väärän vikakoodin? Katkos jossain autossa eikä pysty lukemaan oikein?
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Juu, yhden "viallisen" yksikön jo tuossa pöydällä purin mielenkiinnosta.dealer kirjoitti:Moottori lähtee hydrauliikkayksiköstä erittäin helposti, kaksi torxruuvia irti ja nykäisee paketin pois. Sitten pikku ulosvetäjällä laakeri irti ja loput purkautuukin melkein omia aikojaan.
Eihän tuo mitenkään mahdottomalle näytä...
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua