Turvavyön vaihto (SRS)
Turvavyön vaihto (SRS)
Katsastajalta tuli nootti ajoittain jumivasta kuljettajan turvavyöstä ja hylkyyn meni. Nurkasta löytyi noin suunnilleen samanikäisestä w210:stä irroitettu smoothisti toimiva vyö, joka oli tarkoitus laittaa tuon tilalle. Ongelmana on, että panos/siihen tuleva liitin on erilainen kun w203. Kysymys kuuluu, että jos vaihdan piuhan + liittimen sopivaksi, niin saanko SRS-valon pois ja selviydyn ilman uuden turvavyön hankintaa, vai onko olemassa joku syy, jonka vuoksi pelkällä johdon modauksella/liittimen vaihdolla ei selviäisi?
Yksiköt ulkomuistista kutakuinkin tämännäköiset:
tarvike: https://i.ebayimg.com/images/g/7eAAAOSw ... s-l300.jpg
orkkis: https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-200 ... 3412304290
Yksiköt ulkomuistista kutakuinkin tämännäköiset:
tarvike: https://i.ebayimg.com/images/g/7eAAAOSw ... s-l300.jpg
orkkis: https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-200 ... 3412304290
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Paljonkohan tuossa säästää että kannattaa yrittää sovittaa erilaisia osia?
Kuvien perusteella omassa autossasi turvavyön kiristäjän panos on vyön kiinnikkeessä (tai sitä ei ole ollenkaan) kun varaosassa se on rullan yhteydessä, menikö oikein päin?
Jos vaihdat panoksellisen rullan panoksettoman tilalle niin SRS-johtoihinhan ei tarvitse kajota eikä se turha kiristin haittaa.
En kyllä ota vastuuta lopputuloksesta vaikka katsurilta menisikin läpi.
Kuvien perusteella omassa autossasi turvavyön kiristäjän panos on vyön kiinnikkeessä (tai sitä ei ole ollenkaan) kun varaosassa se on rullan yhteydessä, menikö oikein päin?
Jos vaihdat panoksellisen rullan panoksettoman tilalle niin SRS-johtoihinhan ei tarvitse kajota eikä se turha kiristin haittaa.
En kyllä ota vastuuta lopputuloksesta vaikka katsurilta menisikin läpi.
Oisko tossa sopivan hintainen ja vähän käytetty kun matkustajan puoli briteissä vasen.dealer kirjoitti:Jos hinnat on noin kovat niin sitten varmasti joutuu miettimään vaihtoehtoja.
https://www.ebay.co.uk/p/MERCEDES-W203- ... 1527133142
En laittaisi mitään patentteja näihin kun kyse omasta tai mahdollisesti anopin hengestä, tai kuka nyt ajaakaan.
Paitsi jos haluaa pyörätuoliin tai puulaatikkoon tai tiilenpäitä katselemaan...
uuden hintaa en tiijä saksasta kun hovihankkija ei tuntenut tota numeroa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei kai se hovihankkija löydä osaa jos tuolla numerolla hakee. Sehän on jo pariin kertaan korvattu uudella osalla. Kumma myyjä jos ei osaa hakea korvaavaa uutta osaa.
https://mercteil.com/en/vin?q=A2038606386
Tämä siis AK47:n referoiman osan uusi versio. OP:n autosta kun ei tarkempaa tietoa ollut niin oikeaa osaa hankala hakea.
https://mercteil.com/en/vin?q=A2038606386
Tämä siis AK47:n referoiman osan uusi versio. OP:n autosta kun ei tarkempaa tietoa ollut niin oikeaa osaa hankala hakea.
Niinhän mä juuri sanoinkin. Ei tolla numerolla saa kuin käytettyä.tähtikuljettaja kirjoitti:Ei kai se hovihankkija löydä osaa jos tuolla numerolla hakee. Sehän on jo pariin kertaan korvattu uudella osalla. Kumma myyjä jos ei osaa hakea korvaavaa uutta osaa.
https://mercteil.com/en/vin?q=A2038606386
Tämä siis AK47:n referoiman osan uusi versio. OP:n autosta kun ei tarkempaa tietoa ollut niin oikeaa osaa hankala hakea.
Mutta jos ehjä oikean mallinen maksaa jotain 40-50 eur niin ei kannata patentteja tehdä turvalaitteeseen.
Itse en jaksa kaivaa nykyista numeroa tyypille joka julkisesti harkitsee turvalaitteeseen purkkapatenttia. Jos ois sanonut suoraan että apua että ei jää purkkapatentti ainoaksi vaihtoehdoksi niin sit ois ehkä jaksanut kaivaa uudet numerot ja linkkejä mistä saa halvalla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Onpas täällä.. Siis nythän ei ollut todellakaan kysymys siitä, että olisin ollut tekemässä jotain purkkaviritystä, tai ohittamassa millään lailla auton turvajärjestelmää. Minulla oli samanikäisen w210:n ehjä turvavyö (ei ollutkaan samannäköinen kuin kuvassa), ja yritin selvitellä onko tuo erimallista liitinjohtoa lukuunottamatta yhteensopiva w203:n kanssa (w203:n liitin lepää omassa mallissani panosyksinkön päällä lappeellaan, w210:n liitin on sijoiteltuna eri tavalla, eikä 203:n mutikka mahdu muotonsa vuoksi siihen).AK47 kirjoitti:Niinhän mä juuri sanoinkin. Ei tolla numerolla saa kuin käytettyä.tähtikuljettaja kirjoitti:Ei kai se hovihankkija löydä osaa jos tuolla numerolla hakee. Sehän on jo pariin kertaan korvattu uudella osalla. Kumma myyjä jos ei osaa hakea korvaavaa uutta osaa.
https://mercteil.com/en/vin?q=A2038606386
Tämä siis AK47:n referoiman osan uusi versio. OP:n autosta kun ei tarkempaa tietoa ollut niin oikeaa osaa hankala hakea.
Mutta jos ehjä oikean mallinen maksaa jotain 40-50 eur niin ei kannata patentteja tehdä turvalaitteeseen.
Itse en jaksa kaivaa nykyista numeroa tyypille joka julkisesti harkitsee turvalaitteeseen purkkapatenttia. Jos ois sanonut suoraan että apua että ei jää purkkapatentti ainoaksi vaihtoehdoksi niin sit ois ehkä jaksanut kaivaa uudet numerot ja linkkejä mistä saa halvalla.
Koska en internetin ihmeellisestä maailmasta onnistunut löytämään varmaa vastausta mikä vastus on missäkin mallissa - ja toisaalta noita vöitäkin näkyy olevan useampaa erinäköistä sorttia saman korimallin sisälläkin, eikä ollut pienintäkään ajatusta ottaa riskiä panoksen jysähtämisestä näpeille tai jostain muusta mahdollisesta toimimattomuudesta, niin kysäisin asiaa Vehon huollosta. Vastaus oli tässä tapauksessa kyllä. Eli johto kiinni ja kovaa ajoa.
SRS valo ei ilmeisesti sammu itsekseen mikäli se on joskus syttynyt (näin ainakin kerrottiin), joten kustannukseksi jäi nyt tässä tapauksessa muutama kymppi vikakoodin nollaamisesta.
Olin kyllä tietoinen ebayn halvoista hinnoista, mutta kuten ekoissa postauksissani totesinkin, niin hommalla oli kiire ja sieltä toimitusajat ovat mallia milloin mitäkin joten ei nyt ollut optiona.
Mikäli tuo vastoin huollon tietämystä alkaa oireilemaan, niin voisin palailla markoalan kanssa asiaan uudesta vyöstä.