skerpeleen S203

Vastaa Viestiin
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eldorado kirjoitti:Ok, mutta vanteiden koon huomioiden on 225/45-R17 lienee pienin mahdollinen koko. :( Tai sitten pitää ostaa vanteetkin eikä kyllä yhtään huvittaisi.

Entäs mitäpä merkkiä sitten? Hankook lienee yksi parhaista mutta valitettavasti hinnatkin on nousseet samaa tahtia kuin niiden haluttavuus. Lieneekö misukoista enää mihinkään? Ennen vanhaanhan sanottiin että mersuun misukat ja piste. :lol:
Mäki aikonaan sain uudet hankookit puolen kesän aikana vaihtokuntoon ja sen jälkeen ei oo hankookkeja näkyny... Ne vain tuntuvat sulavan alle... :roll: Kyllähän misukat ihan jees on mut continentalia tuntuu suosittelevan kovasti... Ensiasennus rengas kyseessä... :wink: Suosittelen kyllä eldo tilaamaan rengas-onlinen kautta rattaat... Ite tilasin vasta ja kuuspäivää meni et kumpikin paketti oli kotioven takana (toimitus pareittain)... Maksoin visalla vielä niin olipahan joku vakuutuski olemassa... :wink:

:arrow: http://www.rengas-online.com/Rengas.html
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Minä oon ostanut renkaat Kuopiosta Rengas parilta. Viime kesänä ostin taakse Tyfoonin successori 2:set ja seuraavalla Kuopion reissulla hommaan samanlaiset eteenkin.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

dealer kirjoitti:Tai sitten autossa vikaa.
Niinhän se sitten varmaankin on. :( Aina ja joka kerta satun ostamaan viallisen auton, eihän tämä ole enää kivaa. :?

Täytyy yrittää hukata tämä kohta johonkin. Ei minua ainakaan huvita alkaa vaihdattamaan siihen suuttimia, ruiskutuspumppua, ilmamäärämittaria, tiesmitä... remontti monta tonnia ja jos kulutus vaikka laskisi puoli litraa tai litrankin niin kauanko kestää saada se remonttiin mennyt summa takaisin...

Seuraava auto on bensa, se on varmaa. Näitten cdi-koneiden kanssa en enää jatkossa aio painia.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

:jerkit: mahtaa olla tuo meidänki satkun vähempi ajettu sit samallatapaa sökönä, varmaan kantta ja laakereita myöten kun noin hörppii mamman ajossa. onhan se vuositasolla n400e jos litran hörppää enempi kuin toinen :roll: noin 25tkm ajolla laskettuna. ei sillä kyllä muakin keljuttaa hiukan tuo janoisuus tuossa mutta ompa ees ruutia pikkusen enempi ku mopoautoissa 8)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No voihan hitto ku on kovat kulutukset :shock:


Eikös se Tojo vai kuka luvannu julukistaa sen litran tuo....ku siis auton :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo ei muutaku kiertoon tuommonen syöppö.

Aamulla lähin töihin semmosella mersulla että pajan pihalla näytti kulutuksena enää 16L/ 100km. Alotti laskemaankin heti 40L kulutuksesta alaspäin 8) Ja käyttövoima ei ollut diesel.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eldorado kirjoitti:Aina ja joka kerta satun ostamaan viallisen auton, eihän tämä ole enää kivaa. :?
Anteeksi ny että sekaannun... mutta ootko koskaan miettinyt kaasujalan käyttöäsi?
Kenelläkään ei niin huono tuuri voi olla, että aina sattuu se syöpöin auto alle.

Semmosiakin kyllä on nähty, yksi kappale.
Saab 900i oli joskus hetken aikaa (lue: yli 100 tkm ajan) ja oli letkuissa ja johdoissa tuon tuosta, kun vikaa etsittiin.
Ei löytynyt.

Se meni vaihtoon.
No tosin osittain senkin takia, että takavaratilasta alkoi paistamaan asvaltti läpi :D
Mutta se imaisi semmoset 15- 17 l / 100 km vaikka miten olisi ajanut.
Ja vikaa etsittiin tosissaan eri merkkihuoltopisteissä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tosiaan, pumppaava kaasujalka rankaisee kyllä CDI koneen kanssa melkoisesti. veto-pois-veto-pois-veto... A-sarjalainen 1,7 CDI hörppi sekin melkoisesti sillä tavalla, sitten kuitenkin asiallisesti ajamalla sai menemään matkavauhdeissa 4,5l tuntumaankin kun piti vauhdin kurissa.

Arvailua vain, tai sitten tosiaan paaliin koko vehjes.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Ei taida OM617 mennä alle 10l/100km muuta kun vapaassa pudotuksessa... Silti tuolla tulee lähes päivittäin ajeltua. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

niin siis topikkia nyt hiukan uudelleen luettuani tuo sinun lukemasi oli päätä huimaava kun menit sen itse laskemaan :shock: miten sen oikein laskit/mittasit? kun ajotietokones esittelee semmosia lukemia kuin olettaa voi jos yhtään olen kärryillä :roll:

muokataas pikkuse ku ei oo viä vastailtu: pitäs varmaan verrata tietsika vs tietsika lukemia ja autom vs autom vaihteisia eikä alkaa sekotteleen kovinkovaa. eldo menee rengaskauppaan ja laittaa 195/55/16 alle ja vertailee senjälkeen saman koneisiin ja samantyylisiin ajomatkoihin. tuola alussahan eldo sanoi ettei kulutuskaan päätä huimannu mutta pikku laskutoimitusten jälkeen se alkoikin jo huimata,jokin taisi mennä nyt pieleen :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Eldorado kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tai sitten autossa vikaa.
Niinhän se sitten varmaankin on.
Mä olen aika järkyttynyt tästä lopputulemasta. Kymmenien sivujen keskustelujen ja kuukausien vatuloinnin päätteksi ostit rikkinäisen ja tuunatun auton :shock:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juhanit kirjoitti:Mä olen aika järkyttynyt tästä lopputulemasta. Kymmenien sivujen keskustelujen ja kuukausien vatuloinnin päätteksi ostit rikkinäisen ja tuunatun auton :shock:
Niin minäkin.

Onneksi virheen voi myöntää ja tehdä korjausliikkeen. Oppirahathan pitää aina maksaa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

dealer kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan 225/45/17" kesärengas maksaa toistasataa kappale ja kestää korkeintaan kesän.
Tulee renkaista enemmän kuluja kuin käyttövoimaverosta tai litran parin kulutuserosta :lol:
Vähän alan olla samaa mieltä, ja arvelisin että mitä matalampi profiili sitä enemmän rengas kuluu, tosin mulla voi tehä runsaahko ajo sorateillä hallaa etenkin takusten kestävyydelle, golffissa oli 205/65/16 kumpsut ja tuntu ett ne kesti paljon paremmin kun noi mesessä olevat 225/45/17 ja merkkiä on ollu pirelliä misukkaa ja pinpongia, ja halvimmat kestäneet toistaseks eniten :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:Mä olen aika järkyttynyt tästä lopputulemasta. Kymmenien sivujen keskustelujen ja kuukausien vatuloinnin päätteksi ostit rikkinäisen ja tuunatun auton :shock:
Niin minäkin.

Onneksi virheen voi myöntää ja tehdä korjausliikkeen. Oppirahathan pitää aina maksaa...
Tuolla tehomäärällä ja ajotavalla on aivan sama mihin vaihtaa niin ei siinä säästämään pääse versus nykyinen :wink:
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Pega kirjoitti:
dealer kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan 225/45/17" kesärengas maksaa toistasataa kappale ja kestää korkeintaan kesän.
Tulee renkaista enemmän kuluja kuin käyttövoimaverosta tai litran parin kulutuserosta :lol:
Vähän alan olla samaa mieltä, ja arvelisin että mitä matalampi profiili sitä enemmän rengas kuluu, tosin mulla voi tehä runsaahko ajo sorateillä hallaa etenkin takusten kestävyydelle, golffissa oli 205/65/16 kumpsut ja tuntu ett ne kesti paljon paremmin kun noi mesessä olevat 225/45/17 ja merkkiä on ollu pirelliä misukkaa ja pinpongia, ja halvimmat kestäneet toistaseks eniten :shock:
kyllä ainaki 215/35-19" ja 235/35-19" meni kaks kesää ja vielä on pintaa jäljellä :lol:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kun mennään matalampiin profiileihin, isompiin vannekokoihin, suurempiin nopeusluokkiin, janiinpoiseespäin, niin tottapa kummi on enemmän rata-ajoon suuniteltua seostusta, eli ei kestä niinku "äksä-Misukka" aikonaan. Vieläpä tulee ottaa huomioon kumirattaiden geometrillinen asema suhteessa vaunun kulkuakseliin. Mitä rivomman kokoiset keikaripyörät on alla, sitä miedommiksi tulee pyörän asentokulma säätää. Arvella saattaa mitä Mersun liki 10 asteen Caster-kulma leveän renkaan olkapääalueilla aiheuttaa. Tai 10-13 kulmaminuutin auraus.

Eikäpä myöskään pidä unohtaman kun rengasprofiilia madaltaa, että autoilun alkuaikoina kuljettiin ilman ilmakumeja pelkkien vanteiden varassa ja polttoaineenkulutus oli valtaisaa nykymittapuun mukaan. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ajelin joskus Eldon perässä Vihannista Oulaisiin. Ei ollut mies tientukkeena, ei. 8)
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mulla vie tällä hetkellä 270 noin 10 litraa, en tiedä mikä sitä vaivaa. Haisee polttoaineelle mutta ei oiken näy mistä vuotaa.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

romu kirjoitti:Ajelin joskus Eldon perässä Vihannista Oulaisiin. Ei ollut mies tientukkeena, ei. 8)
Jaa mikäs auto mulla silloin oli? Vissiinkin se pesna-124... :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:
romu kirjoitti:Ajelin joskus Eldon perässä Vihannista Oulaisiin. Ei ollut mies tientukkeena, ei. 8)
Jaa mikäs auto mulla silloin oli? Vissiinkin se pesna-124... :lol:
Joo, tuon 270:n perässä ei ois pysynyt :niinpaniin:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Totanoin, muistaako Eldo sitä kulutuslukemaa Lappajärvi-Tuuri-lappajärvi, kun ajoit testilenkin meitin autolla.. :?:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Vesqju kirjoitti:Totanoin, muistaako Eldo sitä kulutuslukemaa Lappajärvi-Tuuri-lappajärvi, kun ajoit testilenkin meitin autolla.. :?:
Juu en muista tarkalleen mutta aika vähänhän se taisi olla. Ainakin siihen nähden että mie olin ratissa... :niinpaniin:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Eldorado kirjoitti:mutta vanteiden koon huomioiden on 225/45-R17 lienee pienin mahdollinen koko.
205/50/17 on halkaisijaltaan samankokoinen jos kapeampaa haluaa. Mulla on tuommoset edessä ja takana 225/45
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Eldorado kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Renkaisiin osaa mitään kommentoida mutta nuo kulutukset. Teillä on niin älyttömän alhaiset nuo keskinopeudet että ei se oo ihmekään jos kulutukset on noin alhaisia. Eilen Rukalta Ouluun 97kmh keskinopeudella 5,9L/100km tietävänkoneen mukaan.
Siis miten niin alhaisia kulutuksia? Mulla oli 81 km/h keskinopeudella 7,3 litraa. Minusta se ei nyt kovin pieni kulutus ole... :?

Toki aika lailla linjassa edellisen nelipyttyisen kanssa, sillä meni 6,5-7 välille nuo matka-ajon kulutukset.

Ilmeisesti minulla kaikki dieselmersut sattuvat olemaan viallisia kun soppaa menee litratolkulla enemmän kuin muilla tai mitä tehtaan ilmot kertoo. :roll: Tai sitten kukaan muu ei ilmoita rehellisesti kulutuslukemia. :wink:
Mikäli, keskikulutusta lasketaan sen mukaan mitä tankillisella on päästy, niin sitten pitää ottaa huomioon, että tankatut litrat voi vaihdella paljonkin sen mukaan missä tankkaat. Huoltoasemien tankkauspaikat on mikä mihinkin suuntaan vinossa ja sen mukaan vaihtelee myös se paljon sinne tankkiin saa mahtumaan.
Esimerkiksi tuo ajamasi 400km lenkki, jolla autosi kulutti 7,3 litraa/100km, niin 5 litraa pienemmällä tankkauksella keskikulutukseksi olisi tullutkin enään 6,25 litraa/100km. Eli, jos autosi oli ensin kallellaan hieman tankkausaukkoon päin ja reissun jälkeen vinossa tankkausaukosta pois päin, niin tuo 5 litran ero tulee jo siitä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

eseestie kirjoitti:Ei taida OM617 mennä alle 10l/100km muuta kun vapaassa pudotuksessa... Silti tuolla tulee lähes päivittäin ajeltua. :roll:
Mitä ajoa sinulla on kyseessä? Kaupunkiajon kulutuksilta vaikuttaa-tai ainakin pääosin kaupunkiajoa.
Minulla W123 300 D 5.vaiht. Ja huom kokemusta autosta minulla on 370 tkm ja 16 vuotta, joten voin puhua ihan kokemuksesta.
Kulutus on minulla maantiepainotteisessa ajossa n. 7,5 litraa. Ja paljonhan se on nykymittapuun mukaan, mutta kolikon toinen kääntöpuoli on siiinä, että auto on toimiva: tilava, vakaa ajettava, lämmin ja varma. Sillä voi mennä metsäteille-ei tipu muovihelmat pieniin kiviin-pohjapanssari suojaa ja maavara hyvä. Aikuiset peurat mahtuu takakonttiin. Auto on taloudellinen kokoonsa ja ikäänsä nähden.
Ja tärkeintä-auton tekniikan voi huoltaa ja ymmärtää ilman mitään helvetin tietokoneita. Tässä autossa tuntuu toimivan kaikki niin, että voi lähteä huoletta matkaan-ei ainoatakaan käyntihäiriötä tai matkan keskeytystä koko omistushistorian aikana. Olen varmaankin tottunut liian hyvään!
Eldolle voisin sanoa, että rauhoitu äläkä provosoidu! Aja rauhassa ja tutustu autoon. Älä välitä noista muiden kulutuslukemista-taloudellisimmat cdi-koneet löytyvät mersultakin 90-luvun lopulta. Sun ajomäärillä ei maailmaa kaada se litraa pienempi kulutus-pääasia, että auto toimii! Älä odota nimeltä Mercedes-Benz niitä vanhan ajan luotettavuus ja laatuominaisuuksia-hyväksy, että mersu on nyt tälläinen merkki 2000-luvulla. Merkki on sama, mutta auto on ihan eri!
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kardaani kirjoitti:...hyväksy, että mersu on nyt tälläinen merkki 2000-luvulla. Merkki on sama, mutta auto on ihan eri!
Tässä on viisaita sanoja tässä muuten varsin tyhjänpäiväisessä ketjussa. Tuon 124:n jälkeen olisi pitänyt vaihtaa merkkiä jos olisi halunnut pysyä laatuautossa, mutta tyhmyydestä sakotetaan. :twisted: Mutta kun leikkiin on ryhtynyt niin kai se pitää sitten kestää.

Ongelmahan on tietysti nyt se ettei tästä pääse enää eroon ilman huomattavia tappioita. Mutta ehkä nekin pitää hyväksyä ja sen jälkeen nämä "laatuautot" voikin unohtaa ja siirtyä johonkin merkkiin jolla voi vain ajaa ilman jatkuvaa huolehtimista ja värkkäämistä. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

kardaani kirjoitti:
eseestie kirjoitti:Ei taida OM617 mennä alle 10l/100km muuta kun vapaassa pudotuksessa... Silti tuolla tulee lähes päivittäin ajeltua. :roll:
Mitä ajoa sinulla on kyseessä? Kaupunkiajon kulutuksilta vaikuttaa-tai ainakin pääosin kaupunkiajoa.
Minulla W123 300 D 5.vaiht. Ja huom kokemusta autosta minulla on 370 tkm ja 16 vuotta, joten voin puhua ihan kokemuksesta.
Kulutus on minulla maantiepainotteisessa ajossa n. 7,5 litraa. Ja paljonhan se on nykymittapuun mukaan, mutta kolikon toinen kääntöpuoli on siiinä, että auto on toimiva: tilava, vakaa ajettava, lämmin ja varma. Sillä voi mennä metsäteille-ei tipu muovihelmat pieniin kiviin-pohjapanssari suojaa ja maavara hyvä. Aikuiset peurat mahtuu takakonttiin. Auto on taloudellinen kokoonsa ja ikäänsä nähden.
Ja tärkeintä-auton tekniikan voi huoltaa ja ymmärtää ilman mitään helvetin tietokoneita. Tässä autossa tuntuu toimivan kaikki niin, että voi lähteä huoletta matkaan-ei ainoatakaan käyntihäiriötä tai matkan keskeytystä koko omistushistorian aikana. Olen varmaankin tottunut liian hyvään!
Eldolle voisin sanoa, että rauhoitu äläkä provosoidu! Aja rauhassa ja tutustu autoon. Älä välitä noista muiden kulutuslukemista-taloudellisimmat cdi-koneet löytyvät mersultakin 90-luvun lopulta. Sun ajomäärillä ei maailmaa kaada se litraa pienempi kulutus-pääasia, että auto toimii! Älä odota nimeltä Mercedes-Benz niitä vanhan ajan luotettavuus ja laatuominaisuuksia-hyväksy, että mersu on nyt tälläinen merkki 2000-luvulla. Merkki on sama, mutta auto on ihan eri!
Aamen! :pope:

Kaupunkiajoa ei juuri tule, kun Lempäälä on vain kunta... Mutta siis kyläpyöritystä pääasiassa. Ja tuo 10l/100km oli lähinnä epäilys. Ikinä EN ole mitannut mitä auto kuluttaa, kaiken se vie mitä sille antaa!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Muistaakseni 123 300D meni matka-ajossa johonkin 7,5 litran paikkeille.
Kaupungissa tais mennä semmonen 9-10 litraa.
Ja tuo oli nelivaihteinen manuaali.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Mutta ehkä nekin pitää hyväksyä ja sen jälkeen nämä "laatuautot" voikin unohtaa ja siirtyä johonkin merkkiin jolla voi vain ajaa ilman jatkuvaa huolehtimista ja värkkäämistä. :wink:
Tämähän se dilemma on. Mersuun ei voi hyväksyä pienintäkään kitinää yms mutta joku uudenkarhee Mazda6 häviää laatuvaikutelmassa jopa paljon parjatulle väykylle ja silti siihen hyväksytään palavat persgrillit, hillitön rengasmeteli yms. Mutta onneksi on tarjontaa eikä ole pakko ajaa millään, mikä tuntuu omasta mielestä olevan ihan p*ska :lol:

EDIT:Saappeja saa edullisesti ja muotoilu on ainakin mun silmään ihan jees, potkua irtoo kivasti ja jännä kun raapii edestä :wink:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mazda 6 ei maksa puoliakaan E-mersun hinnasta joten niitä on turha pistää rinnakkain vertailuun. Mersussa voisi olettaa hintaansa perustuen että asiat olisi tehty paremmin kuin hapispaskoissa. Mutta kun ei ole. Ainakaan kaikilta osin.

Mersu on edelleen laatuauton hintainen, mutta ei laatuauto. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”