C 200 CDI ongelmaa kerrakseen

Vastaa Viestiin
Tampio
Viestit: 7
Liittynyt: 21.3.2008 9:46

C 200 CDI ongelmaa kerrakseen

Viesti Kirjoittaja Tampio »

Kiitokset Foorumista ja hyvistä vastauksista. Nyt heitän haastetta kehiin ja toivoisin vastausta jopa sillä tasolla, että missäpäimn konetta operoitava kohta on.

Elikäs lyhyesti. Kyseessä C-sarjan 200 CDI vuosimallia 2004 ajettu 175 th/km kaikenlisäksi automaatti.

Vika: Ei käynnisty, stratti pyörii.

Taustaa. Auto toimi kuin unelma viime syksyyn asti jonka jälkeen jätin seisomaan sen 3 kuukaudeksi. Kaivon lumihangesta tuossa reilu kuukausi sitten ja avain virtalukkoon pari hehkutusta ja vot pärähti käyntiin. Pari viikkoa toimi taas kuin unelma....... mutta sitten ei lähtenyt yksi kaunis aamu käyntiin, startti pyörii, mutta ei käynnisty.

Aikani ihettelin saksalaisen insinöörin viisautta ja strattailin ei inahdustakaan, akku alkoi loppua ja otin apuvirtoja... hehkutus ja auto pärähti käyntiin. Koneesta alkoi hetken kuluttua kuulua "supsutusta" ja paikallistin vian 1 pytyn suutimen vuodoksi. Suutin irti ja tiivisteet vaihtoon samalla vaihdoin muihinkin kuparitiivisteet. Taas mentiin viikko etiäpäin nätisti (pölläyttely kiihdytyksissä muuten katosi kun vaihdoin tiivisteet) no eilen sitten -4 astetta pakkasta ja ei auto ei käynnisty :(

Hehkut toimii mitattu niin releeltä tuleva virta kuin hehkujen vastus.

Elikäs mistä lähdeen liikkeelle, seuraava tutkimus kohta ja mistä löytyy.

Ja vielä kuten nimimerkki kertoo, olen Tampio eli eri keskusteluita seurattu ja luettu, mutta sellanen step by step ohjeistus uupuu ja muutoin ei tämä Tampio onnistu.

Kiitos jo etukäteen.

Muita merrsuja löytyy kanssa ei vaan vastaavia ongelmia ollut, johtunee siitä että ovat bensa vehkeitä vai hyvästä tuurista kiinni???
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Omassa autossa vastaavassa tilanteessa ilmeni viaksi suuttimen sähköjohdot. Jos yksikin suutin ei saa virtaa niin kone ei käynnisty, ei edes lupaa.

Tämä on vain yksi vaihtoehto mutta silti mahdollinen.

Tervetuloa foorumille :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vikakoodit kannattaisi katsoa testerillä ... ja se että nouseeko railputken paine kuten pitää.
Tampio
Viestit: 7
Liittynyt: 21.3.2008 9:46

Viesti Kirjoittaja Tampio »

Sen oisin tietysti voinut lisätä, että auto pitäisi saada ajoon ihan pakosta ja kun pääsiäinen niin testerit............. :( Löytyiskö tavallisten käsityökalujen ja yleismittarin maailmasta jotain ensiapuja?
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Eipä taida auttaa paljoakaan.

Mut niitä ohjelmia kai tuli noin 10 kappaletta ympäri maata kuka tunnustaa,

ja missä asut? Itellääkin on mutta läppäri puuttuu ,eli ei apuja täältä. :roll:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile startata minuutti pari yhtäsoittoa, jos on ilmavaivaa niin saattaa lähteä. :roll:
Tampio
Viestit: 7
Liittynyt: 21.3.2008 9:46

Viesti Kirjoittaja Tampio »

Kotiseutu Hyvinkää. Testasin useampaa stratti kertaa ja varmaan lähemmäs viis minuuttia putkeen vikalla kerralla ja ei inahdustakaan.

Onko mesessä olemassa samanlaista "pakko katkaisua" polttoaineen syötölle kuin esim Fordeissa on pumpun kyljessä eli kun ei virtaa on venttiili kiinni vai hoitaako tuo commonrail (vai mikä se oli) saman asian? Miten polttoaine pumpun toiminnan saa varmiten testattua?

Maalaisjärjellä ajattelin että jos diesel niin ei kyse voi olla muusta kuin ettei saa löpöä vai........ tökkäsikö maalaisjärki jo alkumetreillä.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Joillain on vastaavassa tilanteessa lähtenyt kun on lämmittänyt vaikka tukankuivaajalla sitä commonrail-putkea ja/tai korkeapainepumppua.
Tai sitten koko konetta lohkolämmittimellä.
Ota koneen suojamuovi pois ja lämmitä, näet myös onko vuotoja liitoksissa. Lämmittäminen ilmeisesti saa tiivistet pitämään ja paineet pääsee nousemaan cr-putkessa.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No spudenius oli muistaakseni kirkkonummella sehän tämän carsoft yhteistilauksen hoiti.Muistais varmaan kuka on lähellä ,kun kaikille sen postipaketin joutui tekemään.
Mikäs on akun varaustila......se pitää olla täynnä.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

cdi kirjoitti:N
Mikäs on akun varaustila......se pitää olla täynnä.
Tätä meinasin itsekin ehdottaa, että jos akussa ei hönkä riitä, auto ei halua käynnistyä.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kannattaa tosiaan katsoa ne suuttimen johdot että on varmasti kiinni. Usealla sepällä käynyt niin että vähän iakaa suuttimen pohja rempasta ja sammuu kuin saunalyhty.
Toisena vaihtoehtona suuttimen ohivuoto joka voi tulla kun auto seisoo kauan. Testerin se tarvis aivan ekana :idea:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Aki P kirjoitti:Kannattaa tosiaan katsoa ne suuttimen johdot että on varmasti kiinni. Usealla sepällä käynyt niin että vähän iakaa suuttimen pohja rempasta ja sammuu kuin saunalyhty.
Kannattaa myöskin varovasti väännellä ja käännellä niitä suuttimien johtoja ja johtonippua commonrail-putken kupeessa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile irrottaa railputken etupäässä oleva johtopistoke ja starttaile sitten. :roll:
wiimax.fi
Tampio
Viestit: 7
Liittynyt: 21.3.2008 9:46

Viesti Kirjoittaja Tampio »

nyt on väännelty johtoja, lämmitetty putkia ja otin irti johdon rail putken etupäästä ja strarttasin vika ilmo "EPC" tauluun (saatto olla jotain tonnepäin ko kylmä ja huono muisti) Ei käynnisty. Akku latauksessa nyt kokeilen uusiksi kun täys köhä päällä akussa. Kunto pitis olla hyvä akussa vaihtoivat viime huollossa kaks viikkoo sitte. BTW auto oli muuten seisonnan jälkeen määräaikaishuollossa olisko ollut B huolto kysessä ja sen jälkeen alkoi ongelmat, voisko siellä olla tapahtunut joku kämmi. Huolto tehtiin merkki liikkeessä. Laadun takuu tuo merkkiliike ei tosin ole AMG:stä kuului ikävää rohinaa pellin alta ja paikallinen "guru" katsoi sitä. Ensiksi ooteltiin gurua tunti ja kun tuli kuin maailman omistaja oli giagnoosi: "se on rikki" ja poistui paikalta, ei turhia ollu kouluja käynnyt :)
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Ei taida pääsiäisenä kuohahtaa pirssi, jos akkukin vaihdettu 2 vko. sitten. :evil: Hinurilla testerille. :(
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Tampio kirjoitti:Laadun takuu tuo merkkiliike ei tosin ole AMG:stä kuului ikävää rohinaa pellin alta ja paikallinen "guru" katsoi sitä. Ensiksi ooteltiin gurua tunti ja kun tuli kuin maailman omistaja oli giagnoosi: "se on rikki" ja poistui paikalta, ei turhia ollu kouluja käynnyt :)
AMG:stä konepellin alta? Nyt meni kyllä yli hilseen! Kompressoriahdettu? :?
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Oisko pa suodatin vaihdettu ja kansi huonosti :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oisko pa suodatin vaihdettu ja kansi huonosti
Sama kävi mielessä aiemmin iltasella ... kansi huonosti tai kanteen tulevan putken O-rengas ottanu ihteesä.
Mutta kun W203 kyseessä niin taitaa olla suodatinkin "seitentoistanollakaksvitonen" eli se peltipönttö. :?
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Startti pilotilla kaveri käynnisteli omaansa monta kuukautta :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
naapero
Viestit: 29
Liittynyt: 20.1.2007 19:16
Paikkakunta: oulun seutu & ruottinmaa

Viesti Kirjoittaja naapero »

Lucky-Dog kirjoitti:Oisko pa suodatin vaihdettu ja kansi huonosti :roll:
Mulla hyppäs suodattimen vaihdon jälkeen se putki irti siitä suodattimen päältä. Eikä ilmautunut muuten kuin imemäällä ensin suodatin täyteen polttoainetta.
Tampio
Viestit: 7
Liittynyt: 21.3.2008 9:46

Viesti Kirjoittaja Tampio »

Non niin ja nyt akku latingissa, stratti laulaa iloisesti vaan ei käynnisty. Dealer oli oikiassa, suodatin sellanen "hernekeittopurkki" koneen oikialla puolella. Hinaus ei oikein onnistu, mutta varaosia vois koittaa vaihtaa, mikäö olis toden näköisin josta alkaisitte osia vaihtamaan??

Joku ihmetteli AMG:tä, kyseessä eri auto. Oon epävirallinen mese fani, eli sattuman kautta muutama eksynyt talouteen muuten en varmaan itse olis niitä hankkinut ja yksi tulossa laivalla juur nyt. Tuo ko. AMG rohina lähtee C mallin 32 farkusta vuosimallia 2002 ja kaikkien "gurujen" kautta päädytty laturin laakereista kompressorin rallatukseen jota itse epäilin alusta asti. Merkkiliike vinkuu pelkästä varaosasta 5000 euroa ja työt päälle, elikäs jos täällä joku joka OIKEESTI osaa korjata kompuran siitä huutaa hep ja sai työmaan samalla vois katsoa taka-akselin kun ajossa OK, mutta silmä määräsesti näytää jotenkin bemarin taka-akselilta eli renkaat "vinossa". Olis mulla samalle gurulle muutakin kivaa "säädettävää" toisessa autossa elikäs 1.turvavyön pimpeli pompeli ääni pitis vaientaa 2. Mesen telkkari DVD saada toimimaan ajossa ja laittaa sinne digiboksi yms yms pikku säätöä.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eipä oo mersun kompuran sisältö tuttu, tuohon hintaan taitaa tulla uus kompura..vai ?
Kenties se hihnapyörä pitää ääntä ?
Jos noin on niin Kleemannin päivitys tulee halvemmaksi kuin orkkispyörä
ja rivakoituu kulkine siinä sivussa :lol:

Pimpelipom vaatii tehtaan kautta päivityksen / muutoksen tms.
Joku samaa meiltä joskus kyseli ja muistaakseni selvittelyn lopputulos oli tuo.
Vehon kautta kait tuokin on mahdollista.
Koetettu ruinata tunnareita Star diagnosiin kans, että saataisiin noita tehtaankautta online päivityksiä tehdyksi, eipä olla vielä ainakaan saatu.
Tarvii jatkaa ruinausta !

Telsun saa käsittääkseni MB:n testerillä näkymään ajossakin, vaan se toiminto on laiton 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Tampio
Viestit: 7
Liittynyt: 21.3.2008 9:46

JA IHMETTELYÄ KERRAKSEEN

Viesti Kirjoittaja Tampio »

Nonniin, nyt sitten lämmittelin rauhassa pari tuntia dieseliä sisätilan lämppärillä koneen kyljestä ja piru läks käyntiin het ???? Pakkastakin oli enemmän kun edellisellä kerralla.

Pitäisikö tuosta käsittää että O-renkaat valskaa, vai rail putken anturi sökö, vai kylmäkäynnistys anturissa vika?? Missäpäin niitä O-renkaita on joita pitis vaihdella??

APUJA, vika metskaukseen!!!

AMG:ssa on kompura se joka meteliä pitää, eli korjaus ehdotus oli kompura vaihtoon, eikös sitä pysty vaikka laakereita vaihtamalla korjaamaan?? No sillä ei kiire joutaa seisomaan hiukan aikaa.

Jeps pystyisivät laittamaan tölsyn toimimaan ja turvavyökin hiljentämään, vaan kun eivät suostu :) Toisesta suostuivat mutta nyt on sedät tiukkana ja vaikka kuinka tarjoaa kaffea korvapuustilla ei totinen ilme muutu eikä vastauskaan, aina tasasesti EI!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Missäpäin niitä O-renkaita on joita pitis vaihdella??
Kaikkien niiden vaaleiden muovisten polttoaineputkien molemmissa päissä. Vaihda putket O-renkaineen.
Lisäksi korkeapainepumpun ja sammuttimen välissä olevan mustan lyhyen muoviputken päissä (jos sammutin on).
Railputken takapäässä oleva paineensäädinkös se nyt on, sen tiivisteenä on myös O-rengas.
wiimax.fi
Tampio
Viestit: 7
Liittynyt: 21.3.2008 9:46

Viesti Kirjoittaja Tampio »

Nyt tää lähtee siis O-rengas kauppaa kohti het aamusta. Siis pelkästään niissä "läpinäkyvissä" putkissa on O Renkita + yhdessä mustassa ja tietty siinä takapäässä olevassa anturissa. Suodatin hernekeitto purkin päältä lähtevässä ei ongelmia??
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja sitten jos ei noilla O-renkailla tokene niin suuttimet syyniin, että mikä suutin vuotaa ohi liikaa. :?
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Tuliko kuntoon ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”