C 200 CDI ongelmaa kerrakseen
C 200 CDI ongelmaa kerrakseen
Kiitokset Foorumista ja hyvistä vastauksista. Nyt heitän haastetta kehiin ja toivoisin vastausta jopa sillä tasolla, että missäpäimn konetta operoitava kohta on.
Elikäs lyhyesti. Kyseessä C-sarjan 200 CDI vuosimallia 2004 ajettu 175 th/km kaikenlisäksi automaatti.
Vika: Ei käynnisty, stratti pyörii.
Taustaa. Auto toimi kuin unelma viime syksyyn asti jonka jälkeen jätin seisomaan sen 3 kuukaudeksi. Kaivon lumihangesta tuossa reilu kuukausi sitten ja avain virtalukkoon pari hehkutusta ja vot pärähti käyntiin. Pari viikkoa toimi taas kuin unelma....... mutta sitten ei lähtenyt yksi kaunis aamu käyntiin, startti pyörii, mutta ei käynnisty.
Aikani ihettelin saksalaisen insinöörin viisautta ja strattailin ei inahdustakaan, akku alkoi loppua ja otin apuvirtoja... hehkutus ja auto pärähti käyntiin. Koneesta alkoi hetken kuluttua kuulua "supsutusta" ja paikallistin vian 1 pytyn suutimen vuodoksi. Suutin irti ja tiivisteet vaihtoon samalla vaihdoin muihinkin kuparitiivisteet. Taas mentiin viikko etiäpäin nätisti (pölläyttely kiihdytyksissä muuten katosi kun vaihdoin tiivisteet) no eilen sitten -4 astetta pakkasta ja ei auto ei käynnisty
Hehkut toimii mitattu niin releeltä tuleva virta kuin hehkujen vastus.
Elikäs mistä lähdeen liikkeelle, seuraava tutkimus kohta ja mistä löytyy.
Ja vielä kuten nimimerkki kertoo, olen Tampio eli eri keskusteluita seurattu ja luettu, mutta sellanen step by step ohjeistus uupuu ja muutoin ei tämä Tampio onnistu.
Kiitos jo etukäteen.
Muita merrsuja löytyy kanssa ei vaan vastaavia ongelmia ollut, johtunee siitä että ovat bensa vehkeitä vai hyvästä tuurista kiinni???
Elikäs lyhyesti. Kyseessä C-sarjan 200 CDI vuosimallia 2004 ajettu 175 th/km kaikenlisäksi automaatti.
Vika: Ei käynnisty, stratti pyörii.
Taustaa. Auto toimi kuin unelma viime syksyyn asti jonka jälkeen jätin seisomaan sen 3 kuukaudeksi. Kaivon lumihangesta tuossa reilu kuukausi sitten ja avain virtalukkoon pari hehkutusta ja vot pärähti käyntiin. Pari viikkoa toimi taas kuin unelma....... mutta sitten ei lähtenyt yksi kaunis aamu käyntiin, startti pyörii, mutta ei käynnisty.
Aikani ihettelin saksalaisen insinöörin viisautta ja strattailin ei inahdustakaan, akku alkoi loppua ja otin apuvirtoja... hehkutus ja auto pärähti käyntiin. Koneesta alkoi hetken kuluttua kuulua "supsutusta" ja paikallistin vian 1 pytyn suutimen vuodoksi. Suutin irti ja tiivisteet vaihtoon samalla vaihdoin muihinkin kuparitiivisteet. Taas mentiin viikko etiäpäin nätisti (pölläyttely kiihdytyksissä muuten katosi kun vaihdoin tiivisteet) no eilen sitten -4 astetta pakkasta ja ei auto ei käynnisty
Hehkut toimii mitattu niin releeltä tuleva virta kuin hehkujen vastus.
Elikäs mistä lähdeen liikkeelle, seuraava tutkimus kohta ja mistä löytyy.
Ja vielä kuten nimimerkki kertoo, olen Tampio eli eri keskusteluita seurattu ja luettu, mutta sellanen step by step ohjeistus uupuu ja muutoin ei tämä Tampio onnistu.
Kiitos jo etukäteen.
Muita merrsuja löytyy kanssa ei vaan vastaavia ongelmia ollut, johtunee siitä että ovat bensa vehkeitä vai hyvästä tuurista kiinni???
Kotiseutu Hyvinkää. Testasin useampaa stratti kertaa ja varmaan lähemmäs viis minuuttia putkeen vikalla kerralla ja ei inahdustakaan.
Onko mesessä olemassa samanlaista "pakko katkaisua" polttoaineen syötölle kuin esim Fordeissa on pumpun kyljessä eli kun ei virtaa on venttiili kiinni vai hoitaako tuo commonrail (vai mikä se oli) saman asian? Miten polttoaine pumpun toiminnan saa varmiten testattua?
Maalaisjärjellä ajattelin että jos diesel niin ei kyse voi olla muusta kuin ettei saa löpöä vai........ tökkäsikö maalaisjärki jo alkumetreillä.
Onko mesessä olemassa samanlaista "pakko katkaisua" polttoaineen syötölle kuin esim Fordeissa on pumpun kyljessä eli kun ei virtaa on venttiili kiinni vai hoitaako tuo commonrail (vai mikä se oli) saman asian? Miten polttoaine pumpun toiminnan saa varmiten testattua?
Maalaisjärjellä ajattelin että jos diesel niin ei kyse voi olla muusta kuin ettei saa löpöä vai........ tökkäsikö maalaisjärki jo alkumetreillä.
Joillain on vastaavassa tilanteessa lähtenyt kun on lämmittänyt vaikka tukankuivaajalla sitä commonrail-putkea ja/tai korkeapainepumppua.
Tai sitten koko konetta lohkolämmittimellä.
Ota koneen suojamuovi pois ja lämmitä, näet myös onko vuotoja liitoksissa. Lämmittäminen ilmeisesti saa tiivistet pitämään ja paineet pääsee nousemaan cr-putkessa.
Tai sitten koko konetta lohkolämmittimellä.
Ota koneen suojamuovi pois ja lämmitä, näet myös onko vuotoja liitoksissa. Lämmittäminen ilmeisesti saa tiivistet pitämään ja paineet pääsee nousemaan cr-putkessa.
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
No spudenius oli muistaakseni kirkkonummella sehän tämän carsoft yhteistilauksen hoiti.Muistais varmaan kuka on lähellä ,kun kaikille sen postipaketin joutui tekemään.
Mikäs on akun varaustila......se pitää olla täynnä.
Mikäs on akun varaustila......se pitää olla täynnä.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Kannattaa myöskin varovasti väännellä ja käännellä niitä suuttimien johtoja ja johtonippua commonrail-putken kupeessa.Aki P kirjoitti:Kannattaa tosiaan katsoa ne suuttimen johdot että on varmasti kiinni. Usealla sepällä käynyt niin että vähän iakaa suuttimen pohja rempasta ja sammuu kuin saunalyhty.
nyt on väännelty johtoja, lämmitetty putkia ja otin irti johdon rail putken etupäästä ja strarttasin vika ilmo "EPC" tauluun (saatto olla jotain tonnepäin ko kylmä ja huono muisti) Ei käynnisty. Akku latauksessa nyt kokeilen uusiksi kun täys köhä päällä akussa. Kunto pitis olla hyvä akussa vaihtoivat viime huollossa kaks viikkoo sitte. BTW auto oli muuten seisonnan jälkeen määräaikaishuollossa olisko ollut B huolto kysessä ja sen jälkeen alkoi ongelmat, voisko siellä olla tapahtunut joku kämmi. Huolto tehtiin merkki liikkeessä. Laadun takuu tuo merkkiliike ei tosin ole AMG:stä kuului ikävää rohinaa pellin alta ja paikallinen "guru" katsoi sitä. Ensiksi ooteltiin gurua tunti ja kun tuli kuin maailman omistaja oli giagnoosi: "se on rikki" ja poistui paikalta, ei turhia ollu kouluja käynnyt
AMG:stä konepellin alta? Nyt meni kyllä yli hilseen! Kompressoriahdettu?Tampio kirjoitti:Laadun takuu tuo merkkiliike ei tosin ole AMG:stä kuului ikävää rohinaa pellin alta ja paikallinen "guru" katsoi sitä. Ensiksi ooteltiin gurua tunti ja kun tuli kuin maailman omistaja oli giagnoosi: "se on rikki" ja poistui paikalta, ei turhia ollu kouluja käynnyt
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Oisko pa suodatin vaihdettu ja kansi huonosti
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Non niin ja nyt akku latingissa, stratti laulaa iloisesti vaan ei käynnisty. Dealer oli oikiassa, suodatin sellanen "hernekeittopurkki" koneen oikialla puolella. Hinaus ei oikein onnistu, mutta varaosia vois koittaa vaihtaa, mikäö olis toden näköisin josta alkaisitte osia vaihtamaan??
Joku ihmetteli AMG:tä, kyseessä eri auto. Oon epävirallinen mese fani, eli sattuman kautta muutama eksynyt talouteen muuten en varmaan itse olis niitä hankkinut ja yksi tulossa laivalla juur nyt. Tuo ko. AMG rohina lähtee C mallin 32 farkusta vuosimallia 2002 ja kaikkien "gurujen" kautta päädytty laturin laakereista kompressorin rallatukseen jota itse epäilin alusta asti. Merkkiliike vinkuu pelkästä varaosasta 5000 euroa ja työt päälle, elikäs jos täällä joku joka OIKEESTI osaa korjata kompuran siitä huutaa hep ja sai työmaan samalla vois katsoa taka-akselin kun ajossa OK, mutta silmä määräsesti näytää jotenkin bemarin taka-akselilta eli renkaat "vinossa". Olis mulla samalle gurulle muutakin kivaa "säädettävää" toisessa autossa elikäs 1.turvavyön pimpeli pompeli ääni pitis vaientaa 2. Mesen telkkari DVD saada toimimaan ajossa ja laittaa sinne digiboksi yms yms pikku säätöä.
Joku ihmetteli AMG:tä, kyseessä eri auto. Oon epävirallinen mese fani, eli sattuman kautta muutama eksynyt talouteen muuten en varmaan itse olis niitä hankkinut ja yksi tulossa laivalla juur nyt. Tuo ko. AMG rohina lähtee C mallin 32 farkusta vuosimallia 2002 ja kaikkien "gurujen" kautta päädytty laturin laakereista kompressorin rallatukseen jota itse epäilin alusta asti. Merkkiliike vinkuu pelkästä varaosasta 5000 euroa ja työt päälle, elikäs jos täällä joku joka OIKEESTI osaa korjata kompuran siitä huutaa hep ja sai työmaan samalla vois katsoa taka-akselin kun ajossa OK, mutta silmä määräsesti näytää jotenkin bemarin taka-akselilta eli renkaat "vinossa". Olis mulla samalle gurulle muutakin kivaa "säädettävää" toisessa autossa elikäs 1.turvavyön pimpeli pompeli ääni pitis vaientaa 2. Mesen telkkari DVD saada toimimaan ajossa ja laittaa sinne digiboksi yms yms pikku säätöä.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eipä oo mersun kompuran sisältö tuttu, tuohon hintaan taitaa tulla uus kompura..vai ?
Kenties se hihnapyörä pitää ääntä ?
Jos noin on niin Kleemannin päivitys tulee halvemmaksi kuin orkkispyörä
ja rivakoituu kulkine siinä sivussa
Pimpelipom vaatii tehtaan kautta päivityksen / muutoksen tms.
Joku samaa meiltä joskus kyseli ja muistaakseni selvittelyn lopputulos oli tuo.
Vehon kautta kait tuokin on mahdollista.
Koetettu ruinata tunnareita Star diagnosiin kans, että saataisiin noita tehtaankautta online päivityksiä tehdyksi, eipä olla vielä ainakaan saatu.
Tarvii jatkaa ruinausta !
Telsun saa käsittääkseni MB:n testerillä näkymään ajossakin, vaan se toiminto on laiton
Kenties se hihnapyörä pitää ääntä ?
Jos noin on niin Kleemannin päivitys tulee halvemmaksi kuin orkkispyörä
ja rivakoituu kulkine siinä sivussa
Pimpelipom vaatii tehtaan kautta päivityksen / muutoksen tms.
Joku samaa meiltä joskus kyseli ja muistaakseni selvittelyn lopputulos oli tuo.
Vehon kautta kait tuokin on mahdollista.
Koetettu ruinata tunnareita Star diagnosiin kans, että saataisiin noita tehtaankautta online päivityksiä tehdyksi, eipä olla vielä ainakaan saatu.
Tarvii jatkaa ruinausta !
Telsun saa käsittääkseni MB:n testerillä näkymään ajossakin, vaan se toiminto on laiton
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
JA IHMETTELYÄ KERRAKSEEN
Nonniin, nyt sitten lämmittelin rauhassa pari tuntia dieseliä sisätilan lämppärillä koneen kyljestä ja piru läks käyntiin het ???? Pakkastakin oli enemmän kun edellisellä kerralla.
Pitäisikö tuosta käsittää että O-renkaat valskaa, vai rail putken anturi sökö, vai kylmäkäynnistys anturissa vika?? Missäpäin niitä O-renkaita on joita pitis vaihdella??
APUJA, vika metskaukseen!!!
AMG:ssa on kompura se joka meteliä pitää, eli korjaus ehdotus oli kompura vaihtoon, eikös sitä pysty vaikka laakereita vaihtamalla korjaamaan?? No sillä ei kiire joutaa seisomaan hiukan aikaa.
Jeps pystyisivät laittamaan tölsyn toimimaan ja turvavyökin hiljentämään, vaan kun eivät suostu Toisesta suostuivat mutta nyt on sedät tiukkana ja vaikka kuinka tarjoaa kaffea korvapuustilla ei totinen ilme muutu eikä vastauskaan, aina tasasesti EI!
Pitäisikö tuosta käsittää että O-renkaat valskaa, vai rail putken anturi sökö, vai kylmäkäynnistys anturissa vika?? Missäpäin niitä O-renkaita on joita pitis vaihdella??
APUJA, vika metskaukseen!!!
AMG:ssa on kompura se joka meteliä pitää, eli korjaus ehdotus oli kompura vaihtoon, eikös sitä pysty vaikka laakereita vaihtamalla korjaamaan?? No sillä ei kiire joutaa seisomaan hiukan aikaa.
Jeps pystyisivät laittamaan tölsyn toimimaan ja turvavyökin hiljentämään, vaan kun eivät suostu Toisesta suostuivat mutta nyt on sedät tiukkana ja vaikka kuinka tarjoaa kaffea korvapuustilla ei totinen ilme muutu eikä vastauskaan, aina tasasesti EI!
Kaikkien niiden vaaleiden muovisten polttoaineputkien molemmissa päissä. Vaihda putket O-renkaineen.Missäpäin niitä O-renkaita on joita pitis vaihdella??
Lisäksi korkeapainepumpun ja sammuttimen välissä olevan mustan lyhyen muoviputken päissä (jos sammutin on).
Railputken takapäässä oleva paineensäädinkös se nyt on, sen tiivisteenä on myös O-rengas.
wiimax.fi