moottorin häiriövalo
moottorin häiriövalo
eli kaikki alkoi kun auto kierti vaan 3000 asti ja sen jälkeen "hyytyy"
-> painoin kunnolla kaasua nii moottorinhäiriövalo vilkku muutaman kerran ja nyt se sit palaa kokoajan.
mitähän on mahtanu tapahtua? saako valon nollattua jotenkii? auttasko akun irti käyttäminen?
akun jos käyttää irti nii eikai tuosta mikään muu voi nollautua?
-> painoin kunnolla kaasua nii moottorinhäiriövalo vilkku muutaman kerran ja nyt se sit palaa kokoajan.
mitähän on mahtanu tapahtua? saako valon nollattua jotenkii? auttasko akun irti käyttäminen?
akun jos käyttää irti nii eikai tuosta mikään muu voi nollautua?
w203 c240 -01
valo sammu itsestään muutamaksi päiväksi ja nyt taas eilen kesken ajon ei kiertäny yli 3000 ja sytty vika valo --> auto levikkeelle ja virrat pois... sitten käynnistäessä uudelleen auto pelaa normaalisti mutta valo palaa..CDI203 kirjoitti:Jonnekin *:rin piuhan päähän
Akunnjohdon turhaa irrotelua kannatta välttää
(varsinkin jos on vika päällä voi hajota jotain lisää)
onko vika jossain anturissa? kampiakselin asentotunnistin?
w203 c240 -01
Edelleen::arrow:valo sammu itsestään muutamaksi päiväksi ja nyt taas eilen kesken ajon ei kiertäny yli 3000 ja sytty vika valo --> auto levikkeelle ja virrat pois... sitten käynnistäessä uudelleen auto pelaa normaalisti mutta valo palaa..
onko vika jossain anturissa? kampiakselin asentotunnistin?
="CDI203"Jonnekin *:rin piuhan päähän
Akunnjohdon turhaa irrotelua kannatta välttää
(varsinkin jos on vika päällä voi hajota jotain lisää)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mittaus arvoja tutkaila *:rila, ilma vuodot tarkistella, tulpat vaihtaa, puolat tarkistaae50amg kirjoitti:käytin mesen testerissä ja vikakoodit oli että "sytytyskatkoksia jokaisessa sylinterissä"
valo sammui mutta auto ei ota kierroksia kun 3300 asti.
mistäs moinen johtuis? mitä osia kannattais ekana rueta vaihtelee?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
käytin merkkiliikkeen testerissä ja vikakoodit mitkä löytyi oli: ilmamassamittari ja imuilman lämpötunnistin..
marmori tiskillä tuo ilmamassamittari maksaa 425e..
kannattaako tuohon ees yrittää laittaa tarvikemallia (ebaysta sais alle 100euroon)
mulla ois yks täysin toimiva mutta se on clk 430 -99 mallista ja se ei mahda käydä tuohon omaan c240?? uskaltaako sitä kokeilla vai pystyykö se särkemään jotain muuta?
marmori tiskillä tuo ilmamassamittari maksaa 425e..
kannattaako tuohon ees yrittää laittaa tarvikemallia (ebaysta sais alle 100euroon)
mulla ois yks täysin toimiva mutta se on clk 430 -99 mallista ja se ei mahda käydä tuohon omaan c240?? uskaltaako sitä kokeilla vai pystyykö se särkemään jotain muuta?
w203 c240 -01
Re: Suodatin
ilmanputsari katottu ja uudenveroiset suodattimet oli.
bensansuodattimen vaihdoin ja tuntu jo hetken että auto pelaa normaalisti mut ei sit kuitenkaa.
voisko vika olla bensapumpussa?
ja edelleen ois hakusessa et missä sijaitsee tuo imuilman lämpötunnistin?
bensansuodattimen vaihdoin ja tuntu jo hetken että auto pelaa normaalisti mut ei sit kuitenkaa.
voisko vika olla bensapumpussa?
ja edelleen ois hakusessa et missä sijaitsee tuo imuilman lämpötunnistin?
w203 c240 -01
Mulla oli tuon 200K:n kans vähä vastaava ongelma justiinsa. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla kävi kunnolla, mutta heti kun painoi enemmän kaasua hyytyi ja piti ihme pärinää. Viaksi näytti vain "Sytytyskatkoja 1 sylinterissä". Vaihdoin polttoainesuodattimen. Vaihtelin 1-2 pyttyjen puolia, tulppia ja suuttimia keskenään ja aina ykköspytys vika. Lopuksi yhden koeajon jälkeen jätin auton tyhjäkäynnille, kun kävi kolmella ja ihmettelin alta kuuluvaa kolinaa Paikallistin kolinan katalysaattoriin ja eikun putken etupätkä irti. Katin takimmainen kenno oli irti ja poikittain putken suulla. Katin vaihdolla tuli kuntoon
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Re: Suodatin
asiaa kyselin ja sanoivat että minun autossa ei ees ole tuota imuilman lämpötunnistinta.. tilasin sitte imusarjan paine anturin ja ei korjaantunu..
mikä ihme voi olla? auttakaa miestä pulassa. rupee loppumaan jo usko tuohon autoon.
mikä ihme voi olla? auttakaa miestä pulassa. rupee loppumaan jo usko tuohon autoon.
w203 c240 -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep kannatta tutkia kunnolla eikä vaan tuijotaa vikakoodeja,dealer kirjoitti:Mielestäni vikaa kannattaisi selvittää edelleen niin että testeri kiinni ja vikakoodien mukaan tutkimaan ja katselemaan mitä testeri antaa vaihtoehdoiksi ja mittausohjeiksi.
Oireiden perusteella en osaa veikata missä vika olisi.
vaika josku siihen vian löytymiseen mittailuinen kaikkineen voi kulua aikaa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
siis auto on käytetty jo testerissä ja ilmoitti ilmamassamittarin ja imuilman lämpötunnistimen...dealer kirjoitti:Mielestäni vikaa kannattaisi selvittää edelleen niin että testeri kiinni ja vikakoodien mukaan tutkimaan ja katselemaan mitä testeri antaa vaihtoehdoiksi ja mittausohjeiksi.
Oireiden perusteella en osaa veikata missä vika olisi.
osat vaihdettu ja vika ei korjaantunu.
w203 c240 -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin kuin tuolla tuli jo mainittua ei kannta tuijootaa vaan niitä vika koodeja,e50amg kirjoitti:siis auto on käytetty jo testerissä ja ilmoitti ilmamassamittarin ja imuilman lämpötunnistimen...dealer kirjoitti:Mielestäni vikaa kannattaisi selvittää edelleen niin että testeri kiinni ja vikakoodien mukaan tutkimaan ja katselemaan mitä testeri antaa vaihtoehdoiksi ja mittausohjeiksi.
Oireiden perusteella en osaa veikata missä vika olisi.
osat vaihdettu ja vika ei korjaantunu.
Saatta sieltä kautta" peilata" muita vikoja mitä pitää selvitellä mittailemalla/arvoja tutkimalla(joskus aikaa vievää touhua...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
vikaa taas yritetty pikkuhiljaa selvitellä.
bensanpaineet mitattu ja on niinku pitääkin.
kävin ajelemassa isoilla kierroksilla noin 50-60km lenkin ja kierrätin autoo ihan tosissaan.
sen jälkeen auto pelas aivan normaalisti ja sit taas kun auto seiso 8tuntia työpaikan pihalla nii kotiin lähtiessä ei pelannu yhtään vaan tukehtu taas oikeen kunnolla.
ja siis päästöt on mitattu ja olivat todella hyvät.
nyt herää suuri epäilys että onko vika niinkin yksinkertainen kuin pakoputki tukossa?
bensanpaineet mitattu ja on niinku pitääkin.
kävin ajelemassa isoilla kierroksilla noin 50-60km lenkin ja kierrätin autoo ihan tosissaan.
sen jälkeen auto pelas aivan normaalisti ja sit taas kun auto seiso 8tuntia työpaikan pihalla nii kotiin lähtiessä ei pelannu yhtään vaan tukehtu taas oikeen kunnolla.
ja siis päästöt on mitattu ja olivat todella hyvät.
nyt herää suuri epäilys että onko vika niinkin yksinkertainen kuin pakoputki tukossa?
w203 c240 -01
vai oisko lämpötila anturi rikki? onko tuo anturi w203:ssa termostaattikotelossa?e50amg kirjoitti:vikaa taas yritetty pikkuhiljaa selvitellä.
bensanpaineet mitattu ja on niinku pitääkin.
kävin ajelemassa isoilla kierroksilla noin 50-60km lenkin ja kierrätin autoo ihan tosissaan.
sen jälkeen auto pelas aivan normaalisti ja sit taas kun auto seiso 8tuntia työpaikan pihalla nii kotiin lähtiessä ei pelannu yhtään vaan tukehtu taas oikeen kunnolla.
ja siis päästöt on mitattu ja olivat todella hyvät.
nyt herää suuri epäilys että onko vika niinkin yksinkertainen kuin pakoputki tukossa?
w203 c240 -01