CDI ahtopaineen ohjaus maalla,täh?

Vastaa Viestiin
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

CDI ahtopaineen ohjaus maalla,täh?

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuossa työn alla ollut "monivammainen" W 203 cdi 200.
Auto temppuillut eritavoin viimeiset kolmisen vuotta,nyt on edistytty,viimeinen n.4000 km.auto ollut vikatilassa 24 kertaa.
P 1470-008 Ahtopaineen säätö johtokatkos signaalijohto
Ahtopaineensäätimelle tulee maa ja virta,11-14 V.virrat päällä olisi ok.
8,5-9 V.vain tulee....mutta kun maan ottaakin johdon sijaan korista,onkin 12-13 V.?
Auto käynnissä yleismittari kiinni johdoissa,tyhjäkäynnillä n.11 V.
Ja kun antaa kierroksia reilummin,putoaa johonkin esim.n.4000 rpm. 5 V.
Eli ohjaako maa tuota säädintä,ja noinko tuon kuuluu toimia???
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: CDI ahtopaineen ohjaus maalla,täh?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kilander kirjoitti:Tuossa työn alla ollut "monivammainen" W 203 cdi 200.
Auto temppuillut eritavoin viimeiset kolmisen vuotta,nyt on edistytty,viimeinen n.4000 km.auto ollut vikatilassa 24 kertaa.
P 1470-008 Ahtopaineen säätö johtokatkos signaalijohto
Ahtopaineensäätimelle tulee maa ja virta,11-14 V.virrat päällä olisi ok.
8,5-9 V.vain tulee....mutta kun maan ottaakin johdon sijaan korista,onkin 12-13 V.?
Auto käynnissä yleismittari kiinni johdoissa,tyhjäkäynnillä n.11 V.
Ja kun antaa kierroksia reilummin,putoaa johonkin esim.n.4000 rpm. 5 V.
Eli ohjaako maa tuota säädintä,ja noinko tuon kuuluu toimia???
Oletko mitanut johdot välilitä ECU säädin(säätimet)
Ja tarkistanut sen *:rin ohjeemukkan piirin ohjauksen


E:niitä mittailu ohjeita kannatta noudattaa, väärin mittailemalla
Tulee helposti tarve vaihto ECU:le (niitä löytyy sitten valmiiksi nollatuna kuusenalta jos tarvis tulee...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo oli tuuria ettei kärtsännyt koko ECU,kun tuo ahtopaineensäätimen jännitteensaannin mittaus antaa olettaa että + ja - johdot kyseessä...ECUlta ei löytynyt maadoitusta tuolle.
No ei kun ovatkin jännitteensaanti 12 V ja signaali...
Enskerralla kun tutkimukset jatkuu,niin eiköhän tuo ala selviämään.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Lopulta tais tämäkin tulla kuntoon.
Senverran itselahoavia johtoja 203:ssakin,että signaalijohto otti jostain väliltä maihin.Ei alettu sitä etsimään,vaan Silberautosta hain johtosarjan ECUn puolelle tulevia liittimiä ja johto uusiksi.Nyt hävisi ahtopaineherjat,muuta ei nyt näkynyt kuin liian pieni pakokaasun takaisinkierrätys.Ei taia ajamista haitata.
Pari vuotta sitten kun alettiin jatkuvia vikatiloja selvittää,vikalista oli kyllä melkosen pitkä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”