Tuossa työn alla ollut "monivammainen" W 203 cdi 200.
Auto temppuillut eritavoin viimeiset kolmisen vuotta,nyt on edistytty,viimeinen n.4000 km.auto ollut vikatilassa 24 kertaa.
P 1470-008 Ahtopaineen säätö johtokatkos signaalijohto
Ahtopaineensäätimelle tulee maa ja virta,11-14 V.virrat päällä olisi ok.
8,5-9 V.vain tulee....mutta kun maan ottaakin johdon sijaan korista,onkin 12-13 V.?
Auto käynnissä yleismittari kiinni johdoissa,tyhjäkäynnillä n.11 V.
Ja kun antaa kierroksia reilummin,putoaa johonkin esim.n.4000 rpm. 5 V.
Eli ohjaako maa tuota säädintä,ja noinko tuon kuuluu toimia???
CDI ahtopaineen ohjaus maalla,täh?
CDI ahtopaineen ohjaus maalla,täh?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: CDI ahtopaineen ohjaus maalla,täh?
Oletko mitanut johdot välilitä ECU säädin(säätimet)kilander kirjoitti:Tuossa työn alla ollut "monivammainen" W 203 cdi 200.
Auto temppuillut eritavoin viimeiset kolmisen vuotta,nyt on edistytty,viimeinen n.4000 km.auto ollut vikatilassa 24 kertaa.
P 1470-008 Ahtopaineen säätö johtokatkos signaalijohto
Ahtopaineensäätimelle tulee maa ja virta,11-14 V.virrat päällä olisi ok.
8,5-9 V.vain tulee....mutta kun maan ottaakin johdon sijaan korista,onkin 12-13 V.?
Auto käynnissä yleismittari kiinni johdoissa,tyhjäkäynnillä n.11 V.
Ja kun antaa kierroksia reilummin,putoaa johonkin esim.n.4000 rpm. 5 V.
Eli ohjaako maa tuota säädintä,ja noinko tuon kuuluu toimia???
Ja tarkistanut sen *:rin ohjeemukkan piirin ohjauksen
E:niitä mittailu ohjeita kannatta noudattaa, väärin mittailemalla
Tulee helposti tarve vaihto ECU:le (niitä löytyy sitten valmiiksi nollatuna kuusenalta jos tarvis tulee...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo oli tuuria ettei kärtsännyt koko ECU,kun tuo ahtopaineensäätimen jännitteensaannin mittaus antaa olettaa että + ja - johdot kyseessä...ECUlta ei löytynyt maadoitusta tuolle.
No ei kun ovatkin jännitteensaanti 12 V ja signaali...
Enskerralla kun tutkimukset jatkuu,niin eiköhän tuo ala selviämään.
No ei kun ovatkin jännitteensaanti 12 V ja signaali...
Enskerralla kun tutkimukset jatkuu,niin eiköhän tuo ala selviämään.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Lopulta tais tämäkin tulla kuntoon.
Senverran itselahoavia johtoja 203:ssakin,että signaalijohto otti jostain väliltä maihin.Ei alettu sitä etsimään,vaan Silberautosta hain johtosarjan ECUn puolelle tulevia liittimiä ja johto uusiksi.Nyt hävisi ahtopaineherjat,muuta ei nyt näkynyt kuin liian pieni pakokaasun takaisinkierrätys.Ei taia ajamista haitata.
Pari vuotta sitten kun alettiin jatkuvia vikatiloja selvittää,vikalista oli kyllä melkosen pitkä.
Senverran itselahoavia johtoja 203:ssakin,että signaalijohto otti jostain väliltä maihin.Ei alettu sitä etsimään,vaan Silberautosta hain johtosarjan ECUn puolelle tulevia liittimiä ja johto uusiksi.Nyt hävisi ahtopaineherjat,muuta ei nyt näkynyt kuin liian pieni pakokaasun takaisinkierrätys.Ei taia ajamista haitata.
Pari vuotta sitten kun alettiin jatkuvia vikatiloja selvittää,vikalista oli kyllä melkosen pitkä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----