Vaihto maksaa mersukaupassa 790 sis. osat ja työt, eli ketju, kiristin ja jokunen tiiviste.
Kuuntelin omaa 130 tuhatta ajettua oikein tarkalla korvalla, lohkolämmittimestä kylmäkäynnistys, ei mitään rapinaa tms, sammutus, ei taaskaan mitään ylimääräistä. Eli suurella todennäköisyydellä tässä autossa ei ole vielä liiemmin venymää ketjussa eli kiristin on riittänyt, jos olis venymää, sen kuulis kylmäkäynnistyksen yhteydessä hetken ropinana ja kolinana. Joka tapauksessa vien kuitenkin mersukauppaan vaihtoon muutaman viikon päästä. Muut teetän muualla, mutta tämä pyhitetään merkkiliikkeelle vaikka hinta on törkeä.
Toisen Vehon liikkeen työnjohtajan kanssa käymästä keskustelusta kävi ilmi että ketjun ja rattaiden kunto riippuu paljon millasilla öljyillä on ajettu, millaset vaihtovälit on ollu ja millaset suodattimet autossa ollu + millasta ajoa ajettu. Eli samanlaisissa ja samankin verran ajetuissa autoissa on paljon eroa. Hänen lausuman mukaan kannattaisi kuitenkin vaihdattaa keskimäärin jossakin 150 tonnin kohdilla, yllättävä lausunto kuitenkin kun suositteli vaihtoa. Jos ketju on venynyt niin todennäköisesti nokkapyörätkin on menneet pilalle, ne ei maksakaan kun lähemmäs tonnin kipale
