Kylmäkäynnistyksen jälkeen moottorin vikavaloa. 320cdi V6

Vastaa Viestiin
callidac
Viestit: 7
Liittynyt: 24.9.2007 18:07

Kylmäkäynnistyksen jälkeen moottorin vikavaloa. 320cdi V6

Viesti Kirjoittaja callidac »

Ongelmana on, että kylmänä kun lähtee liikenteeseen niin. 500m-1000m ajon jälkeen moottori ei kierrä yli 1500-1600rpm ja hetken päästä sytyttää moottorin vikavalon. Tämän jälkeen kun käyttää koneen lämpimäksi tyhjäkäynnillä, niin toimii taas moitteettomasti.
Kiihdyttäessä kuului ahtopaineiden mukaan muuttuvaa sihinää konehuoneesta ja viaksi löytyi haljennut turbon Y-mallinen imuputki ilmamäärämittareineen. Tämän jälkeen sihinä rauhoittui, mutta ei poistunut kokonaan.
TÄHÄN KYLMÄKÄYNNISTYSONGELMAAN YLLÄOLEVA EI VAIKUTTANUT.
Vikakoodin antoi P0473 "exhaust pressure sensor high".
Tämä siis puhelimen torque obd ohjelmalla. Starilla antoi kyllä vastaavanlaisella selityksellä koodin, mutten muista ulkoa tarkkaa selitystä.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Hiukkaspönttö tukossa tai pakosarjat halki :?: :?
callidac
Viestit: 7
Liittynyt: 24.9.2007 18:07

Viesti Kirjoittaja callidac »

Hiukkaspöntön tuhkamäärä näytti hyvältä starilla katottuna, mut eihän se vielä mitään kerro. Pakosarjoja on vähän hankalampi tutkia, kun tota tilaa on niin vähän.
Kulkupuoli on kyllä ihan kunnossa ja luulisi vaikuttavan siihenkin aika paljon, jos pakosarja halki?
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Katti tukossa?
callidac
Viestit: 7
Liittynyt: 24.9.2007 18:07

Viesti Kirjoittaja callidac »

Tarkennukseksi vielä, että auto kyllä kiertää kylmänäkin ihan normaalisti, mutta hetken matkan jälkeen menee vikatilaan ja silloin tulee "kierroksenrajoitin" 1500rpm. En uskoisi tukkoisen katinkaan tekevän tätä, kun lämpimänä toimii ihan hienosti ja vetoja löytyy kaasupohjassa "ihan kivasti"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”