M271 jakoketjun tarkastus, näinkö sen voisi tehdä?

Vastaa Viestiin
sjk
Viestit: 34
Liittynyt: 03.12.2013 14:55
Paikkakunta: Helsinki

M271 jakoketjun tarkastus, näinkö sen voisi tehdä?

Viesti Kirjoittaja sjk »

Olisiko oheisen kuvan mukainen toimenpide luotettava määrittämään ketjun venymää ja vaihtotarvetta? Tuossa kuvassa näyttäisi olevan ketjunvaihdolle tarve mitä ilmeisimmin ja pikaisesti?
Tietysti ajoitusmerkkien asemat kertoisivat asian tarkemmin mutta kun ei ole tietoa merkkien sijainneista, joku tietävä voisi antaa ohjeita, jooko?
Tiedetäänkö onko org ketjussa lukkoa ja/tai varaosaketjussa, ellei niin miten
vaihtohomma tehdään? Olisiko ohjeita tiedossa?

Terveisin, (huolestunut kaikista ketjua koskevista kirjoituksista 96000 km nyt mittarissa) Seppo
Kuva
Ex menopelit: VW 1200, VW 1300, VW 1500, FIAT COUPE, CORTINA GT, R8 GORDINI, MB 200, TOYOTA GROWN, SAAB 99, VW GOLF, TOYOTA COROLLA, CITROEN GT, VOLVO 240, VOLVO S60,
TOYOTA AVENSIS ja nyt on MB S203.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

joo ketju,kiristäjä ja pyörät vaihtoon.. näyttäs kuvan perusteella että hammaskeijju käyny :shock: :? vierestä seuranneena en tarkoja merkkejä muista.. oliko nuissa pyorissä jotku nuolet? ketjun vaihtoon on olemassa omat työkalut. ja niittaamalla on org ketju ja uusi kasassa..
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Noin parin tonnin homma teetettynä sisältäen osat. Ammattimies ei tota hommaa pyörien vaihtoineen ihan työpäivään tee.

mistähän mahtaa muuten johtua että ihan kaikissa M271 koneisissa samankaanlaisissa autoissa tota ongelmaa ei kuulemma ole, vaihtelee ihan yksilöittäin :roll:
Mersuja
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Re: M271 jakoketjun tarkastus, näinkö sen voisi tehdä?

Viesti Kirjoittaja nix0n »

sjk kirjoitti:Olisiko oheisen kuvan mukainen toimenpide luotettava määrittämään ketjun venymää ja vaihtotarvetta? Tuossa kuvassa näyttäisi olevan ketjunvaihdolle tarve mitä ilmeisimmin ja pikaisesti?
Tietysti ajoitusmerkkien asemat kertoisivat asian tarkemmin mutta kun ei ole tietoa merkkien sijainneista, joku tietävä voisi antaa ohjeita, jooko?
Tiedetäänkö onko org ketjussa lukkoa ja/tai varaosaketjussa, ellei niin miten
vaihtohomma tehdään? Olisiko ohjeita tiedossa?

Terveisin, (huolestunut kaikista ketjua koskevista kirjoituksista 96000 km nyt mittarissa) Seppo
Kuva
Jos haluat päästä helpolla. Varaa huolto Hort Autoon Tallinnaan ja käväset Etelän matkalla. Mulla vaihdettiin heillä osat M271.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Pitikö tuo jotain erityistä ääntä, vai ihan vain tarkistaaksesi otin kopan pois? Mikä vuosimalli on kyseessä? Ihmeellistä rattaiden kulumaa.
Avatar
Epezpalace
Viestit: 74
Liittynyt: 12.9.2013 22:39
Paikkakunta: Tammerborg

Viesti Kirjoittaja Epezpalace »

Kylläpäs tää on nyt ajankohtainen juttu. Miksei näihin tehdä muutossarjaa vaikka 2-riviselle ketjulle eli ketju ja hampaat 2-riviin vai onko kopassa edes tilaa?
Passat Variant AFN 1.9TDI -98
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
nikopu
Viestit: 89
Liittynyt: 25.8.2007 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nikopu »

Ei tuossa nyt kuitenkaan kannata ruveta hötkyilemään minkään 2k remontin kanssa ennenkuin homma on kunnolla tutkittu. Kiristin tomii öljynpaineella, joten pata auki onkin 'löysempää'.

Muistelen että 'nollan' sai asetettua nokilta työntämällä poranterän merkkikohdassa rattaan läpi... Tai sitten siinä oli joku muu merkki. Asteet sitten voi lukea kammen pyörästä. Voin kaivella ohjeita jossain vaiheessa, tai löytyy jopa sähkösessä ja printti muodossa.

Ps.. Ja oletan siis ettei hampaat oikeasti ole noi pahassa kunnossa kuin kuva antaisi ymmärtää..
sportsman
Viestit: 56
Liittynyt: 12.6.2012 10:37

Re: M271 jakoketjun tarkastus, näinkö sen voisi tehdä?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

nix0n kirjoitti:
sjk kirjoitti:Olisiko oheisen kuvan mukainen toimenpide luotettava määrittämään ketjun venymää ja vaihtotarvetta? Tuossa kuvassa näyttäisi olevan ketjunvaihdolle tarve mitä ilmeisimmin ja pikaisesti?
Tietysti ajoitusmerkkien asemat kertoisivat asian tarkemmin mutta kun ei ole tietoa merkkien sijainneista, joku tietävä voisi antaa ohjeita, jooko?
Tiedetäänkö onko org ketjussa lukkoa ja/tai varaosaketjussa, ellei niin miten
vaihtohomma tehdään? Olisiko ohjeita tiedossa?

Terveisin, (huolestunut kaikista ketjua koskevista kirjoituksista 96000 km nyt mittarissa) Seppo
Kuva
Jos haluat päästä helpolla. Varaa huolto Hort Autoon Tallinnaan ja käväset Etelän matkalla. Mulla vaihdettiin heillä osat M271.
Mitä maksoi Hort autossa Tallinassa ?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mitähän se oli. Auto jo myyty niin en nää kuittia. Oisko ollu jotain 1000€ sisältäen molemmat rattaatkin. Niiden á-hinta on sitten lähempänä 300€/kpl.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”