W203 220cdi Ei lähde käyntiin.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.4.2007 17:48
- Paikkakunta: Nurmijärvi
W203 220cdi Ei lähde käyntiin.
Olen aivan hukassa... Auto ei (kylmänä) lähtenyt käyntiin, vaikka kuinka sahasi. Irrotin polttoaine letkun suodattimelta ja ei tule polttoainetta kun starttailee. Onko vinkkejä??? (Polttoainetta on mittarin mukaan 1/2)
Morjens amatoori ja tervetuloa Meselle !
Siirto- ja korkeapainepumppu ovat molemmat sylinterinkannen etupäässä ja suodatin ennen niitä.
Kun irrotat letkun suodattimelta ja starttaat pumput vetaisevat "ilmat sisään" ja käynnistymättömyys on lopullisesti varmistettu.
Mikäli mahdollista kokeile irrottaa korkeapainepumpun ylempi polttoaineputki ja starttaa samalla kun kaverisi puhaltaa paineilmaa tankkiin niin että sinne muodostuu ylipaine.
Kun putkesta tulee polttoainetta laita se paikalleen ja jatka starttaamista...
Korjatkaa joku viisaampi jos tuli ihan hourittua.
Siirto- ja korkeapainepumppu ovat molemmat sylinterinkannen etupäässä ja suodatin ennen niitä.
Kun irrotat letkun suodattimelta ja starttaat pumput vetaisevat "ilmat sisään" ja käynnistymättömyys on lopullisesti varmistettu.
Mikäli mahdollista kokeile irrottaa korkeapainepumpun ylempi polttoaineputki ja starttaa samalla kun kaverisi puhaltaa paineilmaa tankkiin niin että sinne muodostuu ylipaine.
Kun putkesta tulee polttoainetta laita se paikalleen ja jatka starttaamista...
Korjatkaa joku viisaampi jos tuli ihan hourittua.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.4.2007 17:48
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Laitoin helyt kasaan kävin hakemassa varmuuden vuoksi huolto asemalta 8L polttoainetta (vainoharhainen) ja vähän aikaa starttailin, lähti käyntiin.
Rouvalta tiedustelin ja sanoi että on pari kertaa joutunut starttailemaan pitempään, sitten lähtenyt käyntiin "ei pitänyt kuulemma erikoisena".
Onko muuta vinkkejä kun että vie Veholle.
Rouvalta tiedustelin ja sanoi että on pari kertaa joutunut starttailemaan pitempään, sitten lähtenyt käyntiin "ei pitänyt kuulemma erikoisena".
Onko muuta vinkkejä kun että vie Veholle.
Tankissahan on pumppu jonka pitäisi tuoda polttoaine ainakin sinne suodattimelle asti, mutta en osaa arvailla enempää. Toisaalta noista CDI moottorin kylmäkäynnistyshäiriöistä on foorumeilla ollut aika paljon tekstiä. Niissä tuntuu esiintyvän usein korkeapainepumpun lievä vuotovika, joka aiheuttaa paineenlaskun commonrail-putkessa.
Näkyykö korkeapainepumpussa kosteutta ?
Näkyykö korkeapainepumpussa kosteutta ?
Taitaa olla aika yleinen vaiva että cdi:tä joutuu useamman kerran starttaamaan kylmästä käyntiin.
Yleisimpiä vian aiheuttajia taitaa olla pa-putkien o-renkaat, "harvat" suuttimet, jompikumpi rail-putken päässä oleva anturi tai säädin.
Taitaa olla ensin testerireissu, sitten halvimmasta päästä kokeilua, eli pa-putken o-renkaat/ muoviputket uusiksi. Sitten taas testeröintiä jos ei asetu.
W203:ssa on myös pa-mittareissa ollut koodaus hämminkejä.
Yleisimpiä vian aiheuttajia taitaa olla pa-putkien o-renkaat, "harvat" suuttimet, jompikumpi rail-putken päässä oleva anturi tai säädin.
Taitaa olla ensin testerireissu, sitten halvimmasta päästä kokeilua, eli pa-putken o-renkaat/ muoviputket uusiksi. Sitten taas testeröintiä jos ei asetu.
W203:ssa on myös pa-mittareissa ollut koodaus hämminkejä.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.4.2007 17:48
- Paikkakunta: Nurmijärvi