W203 220cdi suutinvika(ko)?
W203 220cdi suutinvika(ko)?
Auto oireilee seuraavast:
Kylmänä, tyhjäkäynnilla kierrokset heijaa.
Toisinaan tyhjäkäynnillä (myös lämpimänä) moottori tärisee.
Toisinaan liikkellelähdössä moottorin äänet karkeat.
Muuten auto toimii ok, kulkee ja käynnistyy normaalisti.
Auto kävi tänään huollossa ja luettiin vikakoodit, suuttimien osalta kertoo seuraavaa:
Määräkorjaus | Arvo
Sylinteri 1 -2.3 mm^3/Hub
Sylinteri 3 -0.9 mm^3/Hub
Sylinteri 4 5.2mm^3/Hub
Sylinteri 2 -3.4mm^3/Hub
Tuomioksi tuli että nelossylinterin suutin vaihtoon. Voiko vian aiheuttaa paineet ylöspäin vuotava suutin?
Kylmänä, tyhjäkäynnilla kierrokset heijaa.
Toisinaan tyhjäkäynnillä (myös lämpimänä) moottori tärisee.
Toisinaan liikkellelähdössä moottorin äänet karkeat.
Muuten auto toimii ok, kulkee ja käynnistyy normaalisti.
Auto kävi tänään huollossa ja luettiin vikakoodit, suuttimien osalta kertoo seuraavaa:
Määräkorjaus | Arvo
Sylinteri 1 -2.3 mm^3/Hub
Sylinteri 3 -0.9 mm^3/Hub
Sylinteri 4 5.2mm^3/Hub
Sylinteri 2 -3.4mm^3/Hub
Tuomioksi tuli että nelossylinterin suutin vaihtoon. Voiko vian aiheuttaa paineet ylöspäin vuotava suutin?
Viimeksi muokannut -kapa-, 19.11.2007 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Nelosen vaihtaisin minäkin 

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
.
Kakkonen jo pikkuisen vuotaa paluukiertoon.
Hyvät arvot.
Ohjelma pystyy tuollaiset erot vielä korjaamaan.
Muista ei voi sanoa mitään, kun jos nyt kakkoseen vaihdettaisiin suutin, niin kaikkien muiden arvot keikahtaa muuttuneen "ruiskutustasapainon" takia toisenlaisiksi
Edittiä:
Kerkesimpäs itse korjaamaan.
Siis "vakioruiskutus" on nyt liian vähän, jotta ruiskutus annos kakkosessa olisi muiden kanssa samaa luokkaa, niin täytyy ruiskuttaa vähän "reilummin" -> suuttimessa jokin tukko, tai varmemmin vuotaa jo pikkuisen paluukiertoon.
Sitä ruiskutusannosta "päätellään" eri sylintereiden aiheuttamista kiihtyvyysmuuoksista vauhtipyörällä, siellä on silmä, joka sitä tarkkailee.
Ei siis huolta, niin kauan, kunnes vielä hyvin lähee käntiin.
Ja lisätään samoin tein suuttimistakin:
A613... alkuiset suuttimet on alunperin kuusipyttyisestä, eli pikkuisen pienemmän annoksen ruiskauttavat.
Mutta nuo voi olla niitä huollettuja, joihin on sitten osia vaihdettu, jolloin ne tietty on jotain aivan muuta.
Itse katselisin A611... alkuisia.
Tai oikeastaan samointein niitä AMG,hen tarkoitettuja.
Kakkonen jo pikkuisen vuotaa paluukiertoon.
Hyvät arvot.
Ohjelma pystyy tuollaiset erot vielä korjaamaan.
Muista ei voi sanoa mitään, kun jos nyt kakkoseen vaihdettaisiin suutin, niin kaikkien muiden arvot keikahtaa muuttuneen "ruiskutustasapainon" takia toisenlaisiksi
Edittiä:
Kerkesimpäs itse korjaamaan.
Siis "vakioruiskutus" on nyt liian vähän, jotta ruiskutus annos kakkosessa olisi muiden kanssa samaa luokkaa, niin täytyy ruiskuttaa vähän "reilummin" -> suuttimessa jokin tukko, tai varmemmin vuotaa jo pikkuisen paluukiertoon.
Sitä ruiskutusannosta "päätellään" eri sylintereiden aiheuttamista kiihtyvyysmuuoksista vauhtipyörällä, siellä on silmä, joka sitä tarkkailee.
Ei siis huolta, niin kauan, kunnes vielä hyvin lähee käntiin.
Ja lisätään samoin tein suuttimistakin:
A613... alkuiset suuttimet on alunperin kuusipyttyisestä, eli pikkuisen pienemmän annoksen ruiskauttavat.
Mutta nuo voi olla niitä huollettuja, joihin on sitten osia vaihdettu, jolloin ne tietty on jotain aivan muuta.
Itse katselisin A611... alkuisia.
Tai oikeastaan samointein niitä AMG,hen tarkoitettuja.
Viimeksi muokannut tuikku, 26.11.2007 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä, kiitos, hyvin lähtee käyntiin.tuikku kirjoitti:Ei siis huolta, niin kauan, kunnes vielä hyvin lähee käntiin.
Olen haeskellut syitä mielestäni korkeahkoon nurkkakulutukseen, helposti pyörii yhdeksän litran kieppeillä ja ylikin, kun taas maantiellä mennään siellä, missä pitääkin, eli lähemmäksi kuuden kulutuksella. Ajatuksena oli vain, että joudutaanko nykivässä ruuhkaliikenteessä ottamaan kolmesta sylinteristä neljän teho, kun taas maantiellä selvitään vähemmillä syötöillä. Ei taida näistä löytyä (teko)syitä, jalan asennossa kai se vika on; ehkä tästä on kaikki 102 hv:tä jo ulosmitattu.

Joskus täristelee pikkuisen niin kuin dieseli, mutta ei mielestäni mitään poikkeavaa.
Sittemmin kaivellut perinteisempiä vastuksia, eli jarrut ja laakerit. Vaihdoin toisen etulaakerin ja herkistelin mäntää, ehkä nyt rullaa aavistuksen kevyemmin. Kovaa ajoa vain.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164