Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen

Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

PaHa kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Onko 200 CDI W211:ssa tuota pikku termaria?
Onko w211 myös tuollainen termostaatti..
No onko tossa rommelissa tuota termaria?? vai pitääkö lähtä kattoo pellin alta :lol:
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Tässä pienen termostaatin tilauskoodit.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W203 ) ( MB-koodi A 005 203 3975 ), KL-varaosat 48733. Letkujen väliin tuleva.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

skibe kirjoitti: No onko tossa rommelissa tuota termaria?? vai pitääkö lähtä kattoo pellin alta :lol:
Mikä, malli/laite rommeli :?:
(yhden rommelin tiedän joka sodanaikaan komensi joukkoja afrikassa,
joskus 80 luvlla olin jutuissa vanhan herran kannssa joka oli ko joukissa palvaellut, ei muistaaksen maininut että olis termostaatia ollut)

autosta sen joutuu varmistamaan ihan katsomalla
kaikissa ei ole
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

PaHa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Mikä, malli
W211
CDI203 kirjoitti: joutuu varmistamaan ihan katsomalla
Mistäpäin voisi etsiä?
Syylarin edestä löytyy.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Tero_v
Viestit: 53
Liittynyt: 29.4.2011 22:51
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Lehtimäki

Viesti Kirjoittaja Tero_v »

mikseihän mun w203 cdi200 facelift -05 ole tuota lisäkennoa/termaria? kumminkin suomi auto? pitää pää termari vaihtaa ku ei lämmöt nouse +12 asteessakaan ku vajaaseen 70 asteeseen
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Itse tässä nyt saksasta tuon ML 270cdi tuotua puran osia sieltä täältä ja vaihtelen nesteet ja suodattimet sekä termarin.. ja myyjä kysyi MB-osasta, että onko mulla ko. pikku termaria. Lupasin palata asiaan, mutta en tämän illan jälkeen kyllä ole itsekään sitä löytänyt...
Ja pikkukenno on siinä edessä, sekä jokin pieni vielä kiinni itse syylärissä.. eli kolme kennoa... :shock:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

meze1 kirjoitti:Itse tässä nyt saksasta tuon ML 270cdi tuotua puran osia sieltä täältä ja vaihtelen nesteet ja suodattimet sekä termarin.. ja myyjä kysyi MB-osasta, että onko mulla ko. pikku termaria. Lupasin palata asiaan, mutta en tämän illan jälkeen kyllä ole itsekään sitä löytänyt...
Ja pikkukenno on siinä edessä, sekä jokin pieni vielä kiinni itse syylärissä.. eli kolme kennoa... :shock:
Katso sen pikku kennon letkusta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Olikos ämällässä siellä läheltä starttia lähtevässä letkussa se pikkutermari? Näin.ainakin muistelen.
Sepile
Viestit: 5
Liittynyt: 20.8.2011 9:59
Paikkakunta: Lahti

termarit

Viesti Kirjoittaja Sepile »

mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Re: termarit

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Sepile kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?
onhan siinä pikkutermarin takana kohtuu kokonen kenno joka ei ainakaan edistä moottorin lämpeemistä jos siellä vesi kiertää.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Sepile
Viestit: 5
Liittynyt: 20.8.2011 9:59
Paikkakunta: Lahti

Termari

Viesti Kirjoittaja Sepile »

Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Siis minkä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29069
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siis minkä?
Lukaise tämä topikki alusta asti, eka sivulla on kuvia.
Sepile
Viestit: 5
Liittynyt: 20.8.2011 9:59
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Sepile »

dealer kirjoitti:
Siis minkä?
Lukaise tämä topikki alusta asti, eka sivulla on kuvia.
Okei, nyt mä ymmärsin, tehän ette, "viran puolesta" voi antaa suoraa vastausta asiaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29069
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Okei, nyt mä ymmärsin, tehän ette, "viran puolesta" voi antaa suoraa vastausta asiaan.
Millaisen vastauksen haluaisit ?

Minulla ei ole asiassa "viran puolesta" mitään rajoitetta mutta oletin että EPC:stä kopioitu kuva järjestelmästä (jossa on erikseen merkitty termostaatti ja kerrottu sen varaosanumero) ja valokuva kyseisestä "pikkutermostaatista" riittäisi vastaamaan kysymykseen.

Kerrataan vielä; varsinaisen jäähdyttimen etupuolella, ilmastoinnin kennoon kiinnitettynä, on pieni jäähdytin ja erillinen termostaatti.
Kun kyseinen termostaatti menee rikki neste kiertää koko ajan pikkukennossa ja auton moottorin lämpiäminen hidastuu.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: termarit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sepile kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?
Jäähdytin neste siellä kiertää
(sama mikä muusakin moottorissa, siitä syystä jähdyttää moottoria...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

laineracing kirjoitti:Olikos ämällässä siellä läheltä starttia lähtevässä letkussa se pikkutermari? Näin.ainakin muistelen.
Niissä missä on niin siellä kulmilla se on
(jonkun kuvan taisin joskus ml osastolle laittaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Hmm, näissä malleissa joissa on tämä pikkulauhdutin ,niin mistä se jäähdytysneste sinne ohjataan, joskus olen ohimennen vilkaissut että letkut häviää imusarjan alle? Kiitos .
tuoppiman
Viestit: 19
Liittynyt: 28.11.2010 14:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on tämä pikkulauhdutin ,niin mistä se jäähdytysneste sinne ohjataan, joskus olen ohimennen vilkaissut että letkut häviää imusarjan alle? Kiitos .
Netistä tutkineena ja omasta mersusta (w203 220cdi -01) empiirisesti tietoa hankkineena:

Noista kuvista voi katsoa mistä vesi tulee:

http://forums.mercedesclub.org.uk/attac ... 1322003209
ja
http://forums.mercedesclub.org.uk/attac ... 1322083694

Eli heti lohkoltahan se tavara tulee ilmeisen lämpimänä pikkutermarille ja pienemmälle syylärille. Palattuaan neste menee polttoaineen jäähdyttäjän (fuel cooler) kautta termostaatille ja siellä tarkemmin termostaatin yläletkun puolelle, joten yläletku lämpenee, vaikka termostaatti ei aukea (tutkittu tossa pöydällä olevasta termostaattikokonaisuudesta (runko, jossa termari).

Sitten netti/empiria tietoa fuel coolerista. Fuel coolerille diesel tulee railiputkelta eli ns. suuttimien ohivuoto. Fuel coolerilla tämä tavara jäähdytetään ja se menee suoraan sieltä polttoainesäiliöön return linjaa pitkin. Itse polttoainesuodattimelle tavara ei tule fuel coolerilta. ks. kuva: http://ww2.justanswer.com/uploads/mbpau ... _lines.gif
ja
Kuva

Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

tuoppiman kirjoitti:
haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on

Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
tuoppiman
Viestit: 19
Liittynyt: 28.11.2010 14:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

mjo33400 kirjoitti:
tuoppiman kirjoitti:
haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on

Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.
Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

tuoppiman kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:
tuoppiman kirjoitti: Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.
Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.
Minun termostaatti on muistaakseni 87 astetta ja moottorin lämpötila on kesät/ talvet 80 astetta. Minulla on myös maskin takana se muovisuoja kesät/ talvet ja lämmöt aina samat.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
tuoppiman
Viestit: 19
Liittynyt: 28.11.2010 14:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

mjo33400 kirjoitti:
tuoppiman kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti: Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.
Minun termostaatti on muistaakseni 87 astetta ja moottorin lämpötila on kesät/ talvet 80 astetta. Minulla on myös maskin takana se muovisuoja kesät/ talvet ja lämmöt aina samat.
Mulla on ollut uudella termarilla (vaihdettu kun ostin auton vuonna 2010) kesällä helposti se noin 90 astetta ja talvella sitten vaihtelevalla menestyksellä 60-90 astetta. Pikkutermari hajalla 60 ja uudella pikkutermarilla 80 ja kierto tukossa 90. Termari 92 asteinen.
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Jännä aihe tää nykydiisseleiden" lämmöt" aina vaan kirvoittaa keskustelua:) olen kuullut myös tapauksista joissa ylävesiletkuun on sullottu jotain sopivan kokoista termaria "tukkimaan" vedenkiertoa, kaikenlaista.. No mut kiitos , oli hyvät kuvat ja sieltä imusarjan alta jostain suoraan lohkosta sitä vettä annetaan siis pikkulauhduttimelle! Itsellä muuten juuri vaihdettu termari eikä autossa ole lisälauhdutinta/pikkutermaria, tunti kaupunkiajoa 40-100 kmh ja lämmöt 78-82 maski muovitettuna, tarvii viel vähä tuumailla!
tuoppiman
Viestit: 19
Liittynyt: 28.11.2010 14:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

Olen monella alalla ns. itseoppinut eli en paljoa osaa, mutta intoa on. Täytyi vaan alkaa tutkimaan asiaa, jotta ymmärtäisi...

Miksi paljon on keskusteltu nykydiisselien lämmöistä johtuu omasta mielestäni seuraavista asioista:
- Harhaluulo dieselin suurinpiirtein olemattomista hukkalämmöistä valtavan hyötysyhteen johdosta
- Pikkutermarin olemassaolon tietoisuus suurelle yleisölle tuli aika myöhään
- Päätermarit on ilmeisen usein uusittavaa tavaraa
- Asiasta on paljon oletuksia, mutta vähän tietoa

Kuitenkin tietämys lisääntyy - onneksi on nämä foorumit.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

libzane1 kirjoitti:On se tämäkin.... tässä nyt ropaillessa katselin tuota tarkemmin niin tuossahan tuo on temari merkinantolaitteen alla, vaikka ei rekisterinumeron perustellaa ole edes koko termati ko autossa.... kiristelee
Tais olla w203:nen?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mjo33400 kirjoitti:
libzane1 kirjoitti:On se tämäkin.... tässä nyt ropaillessa katselin tuota tarkemmin niin tuossahan tuo on temari merkinantolaitteen alla, vaikka ei rekisterinumeron perustellaa ole edes koko termati ko autossa.... kiristelee
Tais olla w203:nen?
Eikä runko numerolla
Mutta kun kertoo osa numeron osia myyvälle "ammatilaisele"
Niin hups alkaa löytymään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kekkila
Viestit: 96
Liittynyt: 14.11.2006 10:56

pikkutermari...

Viesti Kirjoittaja kekkila »

Ymmärsinkö nyt oikein, että tuossa viestin alun rajäytyskuvassa kyseinen pikkutermari on tuo 22 ?
Ja päätermari on?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Et ymmärtänyt oikein, 22 on se pikkucuuleri :lol:

Kolomannessa viestissä on se päätermostaatti ja neljännessä se pieni ( jota on kahdenlaista, kennoon suoraan tai letkujen väliin tulevaa) :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: pikkutermari...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kekkila kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein, että tuossa viestin alun rajäytyskuvassa kyseinen pikkutermari on tuo 22 ?
Ja päätermari on?
Ei se on se pikku syyläri minkä letkusta löytyy se termari

203 mallin pikkutermaarista (siinä töötin takan)
töötit irti niin saa helposti vaihdettua

Kuva
termarin numero

ja pää termari löytyy siitä syylärin ylävesi letkun sylinterin kannen puoleiseta päästä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”