200 cdi autom -02 "vatkaava kone"

Vastaa Viestiin
Avatar
kekkila
Viestit: 96
Liittynyt: 14.11.2006 10:56

200 cdi autom -02 "vatkaava kone"

Viesti Kirjoittaja kekkila »

mistä johtuu kikdownin tolokuton viive?!!
Ja tyhjäkäynnillä vatkaava kone/auto.

Tuntuu että vatkaa lämpimänä enemmän, valoihin pyshtyessä esim, ei meinaa tiimarin lasit pysyä päässä..... Kulkee suht hyvin, ei paljoa savuttele, eikä näytä vikakoodeja. Mutta kiihtyy suht laiskasti, mutu....

Löytyykö tuon mallin mersuun jokapojan testereitä, kuten esim vag-autoihin, vai pitääkö jollekin pajalle aina?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 200 cdi autom -02 "vatkaava kone"

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kekkila kirjoitti:mistä johtuu kikdownin tolokuton viive?!!
Ja tyhjäkäynnillä vatkaava kone/auto.

Tuntuu että vatkaa lämpimänä enemmän, valoihin pyshtyessä esim, ei meinaa tiimarin lasit pysyä päässä..... Kulkee suht hyvin, ei paljoa savuttele, eikä näytä vikakoodeja. Mutta kiihtyy suht laiskasti, mutu....

Löytyykö tuon mallin mersuun jokapojan testereitä, kuten esim vag-autoihin, vai pitääkö jollekin pajalle aina?
Ei näytä vika koodeja ? millä tarkistettu? (mittaristoon ei tule mitään vika koodeja ;) )

tekeekös sitä myös vapaalla ? jos ei niin sitten laatikon huolto

jonnekin *:rin piuhan päähän (niitähän on kuusten alla, pihoilla, katoksissa, navetoissa, talleissa, halleissa ja muissa paikoissa missä yhtään mersuja korjataan..)

se on justinsa se mersuun sopiva jokatytön ja pojan testeri
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kekkila
Viestit: 96
Liittynyt: 14.11.2006 10:56

koodeja

Viesti Kirjoittaja kekkila »

koodeja ei ollut siis, ainoa lisälämm vastuksen vikakoodi, vaan tuo ei vaikuttane :)

voi kai se olla alipainevuoto? tai suuttimen "paluuvuoto" ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jospa suutin on viallinen. Tarkistettiinko niiden korjausarvot ?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ilmamäärämittari näyttää minkälaisia arvoja?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Eikös vatkaava kone voisi olla väsyneen railipaineensäätimen seurauksia? :)
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:Eikös vatkaava kone voisi olla väsyneen railipaineensäätimen seurauksia? :)
Hyvin usein :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kekkila
Viestit: 96
Liittynyt: 14.11.2006 10:56

railipaineesta

Viesti Kirjoittaja kekkila »

niiku juu, kertokaas tarkemmin!?

"railipaineesta" meinaan
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Railipaine = Yhteispaineruiskutuksen jakotukin paine. :)

Ja paineensäädin löytyy tukin tulipellin puoleisesta päästä.

Vatkaus johtuu yleensä paineensäätimen vanhettumisesta ja sillon railipaine ei pysy enää vakaana vaan heittelee. Se sitten kuuluu ja tuntuu käynnistä.
Tähdellisen parantola
Avatar
kekkila
Viestit: 96
Liittynyt: 14.11.2006 10:56

Viesti Kirjoittaja kekkila »

onko tuo "mitattavissa" jotenkin, paineensäätimen kunto siis?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

kekkila kirjoitti:onko tuo "mitattavissa" jotenkin, paineensäätimen kunto siis?
On vähän semmoinen osa että ainoastaan kokeilemalla. Uusi maksaa ~160e.
Tietysti jonkun toisen autosta kokeilemalla tms. on erittäin näppärä ja nopea ottaa irti.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

*:rla sitä voi koitta tutkailla

jos vatkausta esiintyy vain vaihdepäällä niin syyline on monesti turbinlukitus systeemi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kekkila
Viestit: 96
Liittynyt: 14.11.2006 10:56

Viesti Kirjoittaja kekkila »

voiko tuolla starilla kattella suutinten toimintaa esim?
Tero_v
Viestit: 53
Liittynyt: 29.4.2011 22:51
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Lehtimäki

Viesti Kirjoittaja Tero_v »

itsellä kans vatkaa kone tyhjäkäynnillä ja ajossa. kylmänä nykii enemmän -05 c200cdi automaatti. Autocomilla tutkailin ja polttoaine kiskon paine heittelee 20-30bar:ia koko ajan. kokeilis kans tilata tuon rail paine anturin
MB Sprinter 903 313cdi -06

EX:
w203 200cdi facelift -05
w124 250d farkku -87
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kekkila kirjoitti:voiko tuolla starilla kattella suutinten toimintaa esim?
Voi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kekkila
Viestit: 96
Liittynyt: 14.11.2006 10:56

star

Viesti Kirjoittaja kekkila »

löytyiskö tampereen seudulta star-lukijaa ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suutinvikaisella sellaisenaan ajaminen saattaa tulla todella todella kalliiksi, mäntä kun halkeaa niin remontti on hieman isompi :wink:
En juuri viivyttelisi vikapaikan etsinnässä kun oireet ovat sellaiset että tyhjäkäynti vatkaa.

Viallinen railpaineensäädin ei tosin mitään riko.
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Lainaanpas topiccia. Minulla on samaa vatkausta E200cdi:ssä (2001), mutta vain kylmäkäynnistyksen jälkeen 3-7 sekuntia, sitten käynti tasoittuu normaaliksi. Tyhjäkäynnin heijaus ei heiluttele autoa, mutta selvästi hakee oikeita kierroksia siinä 500-1000 rpm:n välillä. Ilmiö ei toistu koskaan lämpimänä. Onko tämä normaalia, vai voiko viestiä alkavasta oireesta?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luultavasti em. railpaineensäädin jumittaa, tosin sähköinen lisälämmitin aiheuttaa vaihtelua kierroksiin muttei varsinaista "röykytystä"...
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Eli voisi siis kokeilla kytkeä sähköisen lämmittimen pois päältä ennen käynnistämistä kylmänä, eikö niin? Mikäli oikein ymmärsin niin tämä on ennemminkin ominaisuus kuin vika.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä, jos se sillä korjaantuu niin kyseessä on ominaisuus.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos sillä korjaantuu niin toinen mahdolinen syylinen on huono akku
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Mikäpä lienee tuon railpaineensäätimen oikea nimi kun en löydä tuolta kl-varaosien sivuilta tuolla nimellä mitään? Vatkaus jatkuu niin voisi koettaa etsiä syytä. Oireileeko tuo säätimen väsyminen mitenkään muuten? Ihan mielenkiinnosta kysyn myös, että näkyykö suuttimen vuoto muuten aina ulospäin vai voiko viallinen suutin olla ulospäin siisti?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimen vuoto ei koskaan näy ulospäin. Sen pohjatiivisteen vuoto on eri asia.
KL-Varaosien sivuilla on vain murto-osa myytävistä tuotteista.
Säätimen jumittelu ei yleensä aiheuta muita oireita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”