270 cdi kylmäkäynnistys ongelma.

Vastaa Viestiin
ozzman
Viestit: 37
Liittynyt: 28.2.2008 18:23
Paikkakunta: Vantaa,Seutula

270 cdi kylmäkäynnistys ongelma.

Viesti Kirjoittaja ozzman »

Elikkä pakkasen mennessä alle -5 ei auto suostu käynnistymään ollenkaan. Lohkolämmittimen käyttö 15 min riittää ja auto käynnistyy normaalisti.Olisikohan joku anturi vika koska tuo -5 astetta on aika tasan se kriittinen raja? -3:ssa käynnistyy aivan mainiosti. Muuten pelittää aivan mainiosti kun saa vaan käyntiin :)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Suutinvaivaa uskoisin :)
Tähdellisen parantola
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Laitata siihen webasto :idea: No ei, testaa suuttimien paluuvuotomäärät.
ozzman
Viestit: 37
Liittynyt: 28.2.2008 18:23
Paikkakunta: Vantaa,Seutula

Viesti Kirjoittaja ozzman »

pitääpä käydä teetättämässä toi suutin jutska. Ilmeisesti Star testeri osaa kertoa tuosta ohivuodosta? Omituista vaan että on aika tarkka ton pakkasmäärän kanssa. eli jos -5 niin ei lähde ja jos -4 niin lähtee :) siis auton oman ulkotilamittarin mukaan.
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei se staari sitä vuotoo osaa kertoo, kyllä se pitää pulloon k*sta ja mitata. Mutta se se todennäköisin syy on. Starilla voi sitten mittailla ja testailla kyllä kaikkee muutakin pa-puoleen liittyvää. Voi olla suutinten sijaan myös kp-pumppu, koita lämmittää pumppua 'föönillä', onko vaikutusta?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ozzman kirjoitti:pitääpä käydä teetättämässä toi suutin jutska. Ilmeisesti Star testeri osaa kertoa tuosta ohivuodosta? Omituista vaan että on aika tarkka ton pakkasmäärän kanssa. eli jos -5 niin ei lähde ja jos -4 niin lähtee :) siis auton oman ulkotilamittarin mukaan.
Ei siihen mitään muuta tarvitse kuin ~1€ letkua

3sylinteri ok (uusisuutin)
Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mikäs tuon letkun halkaisija on mitä kuvassa?
ozzman
Viestit: 37
Liittynyt: 28.2.2008 18:23
Paikkakunta: Vantaa,Seutula

Viesti Kirjoittaja ozzman »

Noniin. Ohivuodot testattu ja niitä ei havaittu. Korkeapainepumppu lämmitelty erikseen puhaltimella ja lähti kuin palmun alta käyntiin. Elikkä onko pumppu tullut tiensä päähän vai pystyykö sitä korjaamaan? On vaan niin turkasen kallis että vois kokeilla jotain tekohengitystä? Niin siihen pumpunkotelon alaosaan ilmestyi pieni naftatouhutippa!! tiivistesarjan vaihto ja vaikuttaako em. tippa tohon käynnistykseen?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ozzman kirjoitti:Noniin. Ohivuodot testattu ja niitä ei havaittu. Korkeapainepumppu lämmitelty erikseen puhaltimella ja lähti kuin palmun alta käyntiin. Elikkä onko pumppu tullut tiensä päähän vai pystyykö sitä korjaamaan? On vaan niin turkasen kallis että vois kokeilla jotain tekohengitystä? Niin siihen pumpunkotelon alaosaan ilmestyi pieni naftatouhutippa!! tiivistesarjan vaihto ja vaikuttaako em. tippa tohon käynnistykseen?
Pumpun vaivoihin auttaa monesti
Tiiviste sarja,
Siihen saa onneksi muitakin osia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

ozzman kirjoitti:Noniin. Ohivuodot testattu ja niitä ei havaittu. Korkeapainepumppu lämmitelty erikseen puhaltimella ja lähti kuin palmun alta käyntiin.


Edelleenkin ja tässäkin threadissa peräänkuulutan mittaamaan ne suututtimien kusemat sielä ulkona, siinä pakkasessa. Jos näinkin tehtiin, saattoiko joku suutin tai koko kansi mennä plussan puolelle tai edes selvästi lämpöisemmäksi pumppua lämmittäessä? Ainakin polttoaine. Pakkasessa saattaa suuttimien ohivuodot olla jotain ihan muuta kuin käyntilämpöisessä. Se voi jopa aste pari riittää siihen ettei railipaine nousekaan riittävästi eikä moottori saa lupaa käydä.

Pumpuissa kai sitten samat oireet? :P En oo nuista pumpun föönaamisista kuullu, kertokaa lisää. Lähinnä syyt ja seuraukset, eli mihin pumpun lämpöero vaikuttaa. Enkä toki suuttimistakaan paljoa ymmärrä, lämpölaajenema, ehkä se mutta missä osassa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
ozzman
Viestit: 37
Liittynyt: 28.2.2008 18:23
Paikkakunta: Vantaa,Seutula

Viesti Kirjoittaja ozzman »

Suutin testi tehtiin n. -6 asteen pakkasessa ja kylmällä koneella. Föönäys sen jälkeen normi hiustenkuivaajalla. Pumpussa oli vuotoa jokun verran kannen alta. Ilmeisesti paine ei nouse vuodon takia tarpeeksi että kone käynnistyisi. Menossa pumpun tiivisteiden vaihtoon ja samalla vaihdetaan ne kovettuneet muoviputket jotka tulee pumpulle. Kerron sitten remontin jälkeen oli em. korjauksilla vaikutusta pakkaskäynnistyksiin.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mulla on tuo toinen cdi on vuotanut toisen pumpun kannen alta jo pitemmän aikaa taitaa olla 3 talvi jo menossa :roll:
Se vuoto ei tosin vaikuta käynnistymiseen millään tavalla, tiputtaa polttoainetta vaan siihen hihnan päälle ja haisee ohjaamoon.
Minkäs luukun alta ozzman sulla vuotaa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Mulla on tuo toinen cdi on vuotanut toisen pumpun kannen alta jo pitemmän aikaa taitaa olla 3 talvi jo menossa :roll:
Se vuoto ei tosin vaikuta käynnistymiseen millään tavalla, tiputtaa polttoainetta vaan siihen hihnan päälle ja haisee ohjaamoon.
Minkäs luukun alta ozzman sulla vuotaa?
Se vaikutus riippuu sitä mistä sieltä luukun alta se vuotaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”