W203 bensa jakoketjut

Vastaa Viestiin
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

laineracing kirjoitti:
GW kirjoitti:Eikai se ketjun kuluminen/venyminen itsessään mitään riko, vaan riittävä ajoituksen muutos.

Pari hammasta tuo taitaa sietää muutosta, mutta kolmea ei. :roll:
Älä ihmeessä. Ketju venyy ja kiristäjä ei toimaa kunnolla ni siinä se.
Pointti oli se, että venynyt ketju sytyttänee vikavalon vasta, kun jako on hypännyt. Mutta jos jako pomppaa kerralla yli kaksi hammasta niin on jo liian myöhäistä.

Joten sattaa se varoittaa etukäteen tai huonolla tuurilla ei varoita.
200 CDI klassikko varusteilla
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Äläkää ny manatko, hyviä pelejä nämä vielä on jos reilu satatonnia päästää kettingillä. Rahvaanvaunun TeeSeItse-moottorissa mennee ketju uusiks viijessäkympissä, samalla kun DSG:hen vaihetaan laatikkoöljyt kuorineen. Jos viiskymppiä venähtää sen ketjunvaihon kanssa niin kohta koneeseenkin. :lol:

Ei tässä yleistämään sovi kun nykystä p*skaa laatua, mutta mutterilla ja patterilla sattu menemään parivuotiaasta Volsusta ketju, kiristin ja DSG rikki nuilla metreillä. Motti säily sentäs täytuholta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Easy Rider kirjoitti:Äläkää ny manatko, hyviä pelejä nämä vielä on jos reilu satatonnia päästää kettingillä. Rahvaanvaunun TeeSeItse-moottorissa mennee ketju uusiks viijessäkympissä, samalla kun DSG:hen vaihetaan laatikkoöljyt kuorineen. Jos viiskymppiä venähtää sen ketjunvaihon kanssa niin kohta koneeseenkin. :lol:

Ei tässä yleistämään sovi kun nykystä p*skaa laatua, mutta mutterilla ja patterilla sattu menemään parivuotiaasta Volsusta ketju, kiristin ja DSG rikki nuilla metreillä. Motti säily sentäs täytuholta.
Klonksvagen konsernille käynnyt painovirhe... pitäis olla DGS
demage gear systeem :)

ja pih, tsih, atsiih... kone ei paljon eroa ehjänä
siitä onko täys tuho tullut vai ei...

mutta on kyllä liikka jos/kun ketjua pitää vaihtaa samaan tahtiin kuin jotain kumilenkii koneen kuminauhaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
epi67
Viestit: 4
Liittynyt: 25.9.2012 20:47

Viesti Kirjoittaja epi67 »

laineracing kirjoitti:Viimisen kuukauden-kahen aikana 3 ketjua vaihtanu. Yks oli 18mm uutta pitempi. Se hyppäs ja väänty imuvenat ym. Ens viikolla ainakin yks vaihto (entiselle firman omistajan autoon).
Paljonkos tommonen ketjunvaihto suunnilleen kustantaa ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

epi67 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Viimisen kuukauden-kahen aikana 3 ketjua vaihtanu. Yks oli 18mm uutta pitempi. Se hyppäs ja väänty imuvenat ym. Ens viikolla ainakin yks vaihto (entiselle firman omistajan autoon).
Paljonkos tommonen ketjunvaihto suunnilleen kustantaa ?
Tomoinen vaihto missä on ventiilit mennyt solmuun on lienee
ainakin 2-3000€ kallimpi kuin toisenlainen vaihto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Vaihto maksaa mersukaupassa 790 sis. osat ja työt, eli ketju, kiristin ja jokunen tiiviste.

Kuuntelin omaa 130 tuhatta ajettua oikein tarkalla korvalla, lohkolämmittimestä kylmäkäynnistys, ei mitään rapinaa tms, sammutus, ei taaskaan mitään ylimääräistä. Eli suurella todennäköisyydellä tässä autossa ei ole vielä liiemmin venymää ketjussa eli kiristin on riittänyt, jos olis venymää, sen kuulis kylmäkäynnistyksen yhteydessä hetken ropinana ja kolinana. Joka tapauksessa vien kuitenkin mersukauppaan vaihtoon muutaman viikon päästä. Muut teetän muualla, mutta tämä pyhitetään merkkiliikkeelle vaikka hinta on törkeä.

Toisen Vehon liikkeen työnjohtajan kanssa käymästä keskustelusta kävi ilmi että ketjun ja rattaiden kunto riippuu paljon millasilla öljyillä on ajettu, millaset vaihtovälit on ollu ja millaset suodattimet autossa ollu + millasta ajoa ajettu. Eli samanlaisissa ja samankin verran ajetuissa autoissa on paljon eroa. Hänen lausuman mukaan kannattaisi kuitenkin vaihdattaa keskimäärin jossakin 150 tonnin kohdilla, yllättävä lausunto kuitenkin kun suositteli vaihtoa. Jos ketju on venynyt niin todennäköisesti nokkapyörätkin on menneet pilalle, ne ei maksakaan kun lähemmäs tonnin kipale :lol:
Mersuja
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Yhellä tuttavalla on tuollainen c200 kompura automaattina. Olen aina luullut että se on ihan alkupään malli (2000 tai 2001). tuttava sitten soitti ja kysyi että mikä siellä voisi mätätä kun moottorin vikavalo on palanut vaihtelevasti tämän vuoden aikana. Minä sitteneikös tää ollu ihan alkupään malli? Omistaja siihen että tää on 2002 loppuvuoden malli. No minä suosittelin hyvinkin pikaista ketjun vaihtoa, autolla ajettu kuitenkin yli 240 tkm.

Omistaja soitti huoltoon ja siellä sanottiin ettei näihin oo ketjuja vaihdettu varsinkaan näissä kilometreissä...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Yhellä tuttavalla on tuollainen c200 kompura automaattina. Olen aina luullut että se on ihan alkupään malli (2000 tai 2001). tuttava sitten soitti ja kysyi että mikä siellä voisi mätätä kun moottorin vikavalo on palanut vaihtelevasti tämän vuoden aikana. Minä sitteneikös tää ollu ihan alkupään malli? Omistaja siihen että tää on 2002 loppuvuoden malli. No minä suosittelin hyvinkin pikaista ketjun vaihtoa, autolla ajettu kuitenkin yli 240 tkm.

Omistaja soitti huoltoon ja siellä sanottiin ettei näihin oo ketjuja vaihdettu varsinkaan näissä kilometreissä...
Ei vaan koneita...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Niinpä. Ei kylläkään ollut veho jossa noin sanottin vaan eräs ihodessa toimiva korjaamo.
No, eipähän ole oma auto. :pope:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jos se on M111 koneella nii ei ongelmaa, mut jos M271 nii hopi hopi... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

m271 se on :idiot:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Niinpä. Ei kylläkään ollut veho jossa noin sanottin vaan eräs ihodessa toimiva korjaamo.
No, eipähän ole oma auto. :pope:
Ai ihodessa on semoinenkin... :lol:
tosin edelä oleva kertoo että ei kuitenkaan taida olla...
ainakaan mersuislle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Ketju ja kiristin vaihdettu. Mersun ammattiasentajalle kokonaisen päivän homma. Kilsoja oli 130 tkm ja ketju oli venynyt noin 1 cm :shock: Rattaissa ei kulumaa.

Ajotukset heitti kampiakselilta 5 astetta, oireita ei ollut, valo ei palanut eikä minkään valtakunnan ääntelyä. Mentiin sitten ketjunvaihtoon vähän niin kun viime tingassa ihan varuilta joka kannatti :idea:

Diagnostiikkavalo paloi kun starttasin auton korjaamon pihalta....alkoi hiukan huolettaa kun kello oli yli neljä ja asentajat juuri lähteneet kotiin....onneksi korjaamopäällikkö sai puhelimella yhteyden samaiseen asentajaan joka homman teki. Asentajalta oli unohtunut imuilman tunnistimen töpseli auki, jokseenkin huolimatonta kun ei huomannut sitä koeajolla :roll: no, oli tietty kiire kotiin kun meni hiukan ylitöiks. Starilla nollaus ja valo sammu.

Tämä kuitenkin osittaa sen että kyseessä on todellakin tyyppivika joka koskee jokaista yksilöä toisin kun Veholla alkujaan kerrottiin.
Mersuja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29101
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä vaihtelin eilen yhteen 190tkm ajettuun. Aika paljon oli jo merkit pielessä. Aikaa meni jotain 6 tuntia.

Edit "muutama" ketju myöhemmin; ei mene kuutta tuntia enää ei :lol:
Viimeksi muokannut dealer, 09.7.2015 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

dealer kirjoitti:Minä vaihtelin eilen yhteen 190tkm ajettuun. Aika paljon oli jo merkit pielessä. Aikaa meni jotain 6 tuntia.
Nopea on dealer hommassa ollut :idea:

Asentaja sano sen pistokkeen olevan imuilman tunnistin joka jäi irti ja joka on edestä katottuna heti siinä reunoilla oikealla etukulmassa sen mustan kannen suojamuovin "kylessä" oleva töpseli

Toimiko kaikki ilmansyöttö jne kuitenkin täysin normaalisti vaikka liitin oli auki, eli mikään toiminto ei jäänyt vajaaksi :?: , näin asentaja ainakin väitti kun kysyin että kaikkiko toimi, juu toimi vain valo palo..Ettei aiheuttanu mitään vaurioita :twisted: , mun mielestä kun tuo valo palo ja ketju ja kiristin oli juuri vaihdettu niin kone kävi jonkun aikaa hiukan rohisten :roll: kunnes tasaantu ja nyt käy hienosti
Mersuja
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mcee kirjoitti:
dealer kirjoitti:Minä vaihtelin eilen yhteen 190tkm ajettuun. Aika paljon oli jo merkit pielessä. Aikaa meni jotain 6 tuntia.
Nopea on dealer hommassa ollut :idea:

Asentaja sano sen pistokkeen olevan imuilman tunnistin joka jäi irti ja joka on edestä katottuna heti siinä reunoilla oikealla etukulmassa sen mustan kannen suojamuovin "kylessä" oleva töpseli

Toimiko kaikki ilmansyöttö jne kuitenkin täysin normaalisti vaikka liitin oli auki, eli mikään toiminto ei jäänyt vajaaksi :?: , näin asentaja ainakin väitti kun kysyin että kaikkiko toimi, juu toimi vain valo palo..Ettei aiheuttanu mitään vaurioita :twisted: , mun mielestä kun tuo valo palo ja ketju ja kiristin oli juuri vaihdettu niin kone kävi jonkun aikaa hiukan rohisten :roll: kunnes tasaantu ja nyt käy hienosti
Noin 6h jobi se on ollut juu, kohtuu "muovisen" olonen moottori... kaikki liittimet ym aika rapsakan olosta p*$ kaa...
sportsman
Viestit: 56
Liittynyt: 12.6.2012 10:37

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itsellä sen verran kokemusta , että minusta tuo ketjun venymisen kuulee äänestä ,mutta pitää olla tietysti mihin sitä ääntä vertaa.
Kävin hankintamatkalla Saksan maalla viime syksynä ja ostoslistalla oli
W209 vuodelta 2005-2006.
Kävin 4 ehdokasta läpi ennenkuin löytyi tuon ketjun äänen osalta sopiva .

Mitä tuo ketjun vaihtomaksaa muualla kuin Veholla ? siis osat ja työt ?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

mcee kirjoitti:
dealer kirjoitti:Minä vaihtelin eilen yhteen 190tkm ajettuun. Aika paljon oli jo merkit pielessä. Aikaa meni jotain 6 tuntia.
Nopea on dealer hommassa ollut :idea:
Mitä eroa tässä on johonkin "normimoottoriin", kun vie noimpal pidempään? Eikö johonkin 601:een vaihda pariin tuntiin ja kerkiää käydä syömässä välillä? Onko niin paljon purettavaa edessä? Miten vertailukohtana CDI:t (vai tarviiko niihin vaihtaakaan :D)?

Tuosta viidestä asteesta... sen verran näyttäisi olevan itsekin offsettia.
Nyt kun kone on auki, niin voisi tarkistaa, onko passaako kampiakselin nollakohtaviisari oikeasti YKK:n kanssa. Vaihdatin ketjun n. viisi vuotta / 75 tkm sitten, kun näytti olevan kampi- ja nokka-akselit viitisen astetta pielessä (en muista tarkkaan ja suuri mullistus vei dokumentit). Paljonkohan offsettia on ollut, kun ovat ketjun vaihtaneet? :? Olivat joutuneet käyttämään nokka-akseleita pois, kun ketju oli vaihtaessa hypännyt. Tässä on kuitenkin kaksirivinen ketju, joten en usko sen hirveästi venähtäneen tällä välillä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Myös hampaiden ja kaarilaahaimien kuluminen vetopuolella muuttaa ajoitusta. Ei menny mullakaan ihan kohalleen pelkällä ketjunvaiholla, muta huomattavasti lähemmäs kuitenkin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Roisto kirjoitti:
mcee kirjoitti:
dealer kirjoitti:Minä vaihtelin eilen yhteen 190tkm ajettuun. Aika paljon oli jo merkit pielessä. Aikaa meni jotain 6 tuntia.
Nopea on dealer hommassa ollut :idea:
Mitä eroa tässä on johonkin "normimoottoriin", kun vie noimpal pidempään? Eikö johonkin 601:een vaihda pariin tuntiin ja kerkiää käydä syömässä välillä? Onko niin paljon purettavaa edessä? Miten vertailukohtana CDI:t (vai tarviiko niihin vaihtaakaan :D)?

Tuosta viidestä asteesta... sen verran näyttäisi olevan itsekin offsettia.
Nyt kun kone on auki, niin voisi tarkistaa, onko passaako kampiakselin nollakohtaviisari oikeasti YKK:n kanssa. Vaihdatin ketjun n. viisi vuotta / 75 tkm sitten, kun näytti olevan kampi- ja nokka-akselit viitisen astetta pielessä (en muista tarkkaan ja suuri mullistus vei dokumentit). Paljonkohan offsettia on ollut, kun ovat ketjun vaihtaneet? :? Olivat joutuneet käyttämään nokka-akseleita pois, kun ketju oli vaihtaessa hypännyt. Tässä on kuitenkin kaksirivinen ketju, joten en usko sen hirveästi venähtäneen tällä välillä.

t.
Risto
normimoottoriin nähden tossa on erittäin paljon enemmän työtä. ja suoraan sanoen ihan paskaa muovi pärettä mitä tarvii käsitellä kun kipeetä pillua.

vähä sama ku vertais 200d vs m104 kansihomma tai vaikka vaan vesipumpun vaihtoa.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Vertasin äsken tallissa vieretysten meidän molempien autojen vaihdettuja ketjuja ja molemmat ketjut W203 design 8)

toinen on kutoskoneella oleva kaksirivinen ja toinen tämä surullisen kuuluisa mistä topikki :shock: miten sen nyt sanos, voe helevata :evil: onhan näissä toki teho eroa mutta M271 on todellakin rakenteeltaan ja painoltaan kuin polkupyörästä, ei edes mopon ketjuun verrannainen, vaikka kutos koneessa on kaksi rinnan, niin tämä M271 yksi ketju on heiveröisempi paksuudeltaan ja rakenteeltaan kun edes kutoskoneen toinen joita on siis kaksi rinnan, uskomaton ero siltikin vaikka ton kaks rivisen laittais kahtia ja sitten vertais :lol:

alko oikein pelottaa kun näki ton ketjun livenä, eli tän topikin jutut kannattaa todellakin ottaa tosissaan :roll:
Mersuja
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Johan on riesan pukannut ketjusta. Luetun perusteella tuon moottorin ns. rakenteellinen ja suunniteltu kestoikä on 100tkm.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eihän koko auton ole sen enempää tarkoitus kestääkään tänäpäivänä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Meissenkeri kirjoitti:Johan on riesan pukannut ketjusta. Luetun perusteella tuon moottorin ns. rakenteellinen ja suunniteltu kestoikä on 100tkm.

Niin siinä tapauksessa jos ketjua ei vaihda, muutenhan kone on samaa kestoluokkaa kun mersulta tapana odottaa.

Suurin virhe suunnitelun jälkeen minun mielestä on se, että tehdas ei ole antanut selkeää vaihtoväliä ketjulle niin kun hihnavetoisissa yleensä annetaan. Tehdas ja sitä kautta Veho toimivat vastoin periaatteita. Huolto-ohjelmassa pitäisi olla selkeästi ketjun ja kiristimen vaihto 100 tuhannen välein, silloin "ongelma olisi anteeksi annettavampi" ja peli olisi reilu :idea:
Mersuja
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

mcee kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Johan on riesan pukannut ketjusta. Luetun perusteella tuon moottorin ns. rakenteellinen ja suunniteltu kestoikä on 100tkm.

Niin siinä tapauksessa jos ketjua ei vaihda, muutenhan kone on samaa kestoluokkaa kun mersulta tapana odottaa.

Suurin virhe suunnitelun jälkeen minun mielestä on se, että tehdas ei ole antanut selkeää vaihtoväliä ketjulle niin kun hihnavetoisissa yleensä annetaan. Tehdas ja sitä kautta Veho toimivat vastoin periaatteita. Huolto-ohjelmassa pitäisi olla selkeästi ketjun ja kiristimen vaihto 100 tuhannen välein, silloin "ongelma olisi anteeksi annettavampi" ja peli olisi reilu :idea:
Siinä vaiheessa se olis ollu sama laittaa se kuminauha ton ketjun tilalle ku pitää näin useesti vaihtaa... :evil:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

RoopeK kirjoitti:
mcee kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Johan on riesan pukannut ketjusta. Luetun perusteella tuon moottorin ns. rakenteellinen ja suunniteltu kestoikä on 100tkm.

Niin siinä tapauksessa jos ketjua ei vaihda, muutenhan kone on samaa kestoluokkaa kun mersulta tapana odottaa.

Suurin virhe suunnitelun jälkeen minun mielestä on se, että tehdas ei ole antanut selkeää vaihtoväliä ketjulle niin kun hihnavetoisissa yleensä annetaan. Tehdas ja sitä kautta Veho toimivat vastoin periaatteita. Huolto-ohjelmassa pitäisi olla selkeästi ketjun ja kiristimen vaihto 100 tuhannen välein, silloin "ongelma olisi anteeksi annettavampi" ja peli olisi reilu :idea:
Siinä vaiheessa se olis ollu sama laittaa se kuminauha ton ketjun tilalle ku pitää näin useesti vaihtaa... :evil:
Joo, kyllähän se kumihihnan vahto olisi oletettavasti helpompi toimenpide jos sitä joutuu 100 tkm välein vaihtamaan. Niin kauan kuin ketjun vaihtoa ei huolto-ohjelmassa ole, niin moottorin oletettava (jonkinlaisella varmuudella) elinikä on tuo 100 tkm.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jolle kirjoitti:Yhellä tuttavalla on tuollainen c200 kompura automaattina. Olen aina luullut että se on ihan alkupään malli (2000 tai 2001). tuttava sitten soitti ja kysyi että mikä siellä voisi mätätä kun moottorin vikavalo on palanut vaihtelevasti tämän vuoden aikana. Minä sitteneikös tää ollu ihan alkupään malli? Omistaja siihen että tää on 2002 loppuvuoden malli. No minä suosittelin hyvinkin pikaista ketjun vaihtoa, autolla ajettu kuitenkin yli 240 tkm.

Omistaja soitti huoltoon ja siellä sanottiin ettei näihin oo ketjuja vaihdettu varsinkaan näissä kilometreissä...
Pah, tämä kyseinen auto liikkuu edelleen joten ei ne kaikilla kulu 100 tkm :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jolle kirjoitti:
jolle kirjoitti:Yhellä tuttavalla on tuollainen c200 kompura automaattina. Olen aina luullut että se on ihan alkupään malli (2000 tai 2001). tuttava sitten soitti ja kysyi että mikä siellä voisi mätätä kun moottorin vikavalo on palanut vaihtelevasti tämän vuoden aikana. Minä sitteneikös tää ollu ihan alkupään malli? Omistaja siihen että tää on 2002 loppuvuoden malli. No minä suosittelin hyvinkin pikaista ketjun vaihtoa, autolla ajettu kuitenkin yli 240 tkm.

Omistaja soitti huoltoon ja siellä sanottiin ettei näihin oo ketjuja vaihdettu varsinkaan näissä kilometreissä...
Pah, tämä kyseinen auto liikkuu edelleen joten ei ne kaikilla kulu 100 tkm :lol:
....ja taustalla soi tuttu tuplaus ääni...
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

jolle kirjoitti:
jolle kirjoitti:Yhellä tuttavalla on tuollainen c200 kompura automaattina. Olen aina luullut että se on ihan alkupään malli (2000 tai 2001). tuttava sitten soitti ja kysyi että mikä siellä voisi mätätä kun moottorin vikavalo on palanut vaihtelevasti tämän vuoden aikana. Minä sitteneikös tää ollu ihan alkupään malli? Omistaja siihen että tää on 2002 loppuvuoden malli. No minä suosittelin hyvinkin pikaista ketjun vaihtoa, autolla ajettu kuitenkin yli 240 tkm.

Omistaja soitti huoltoon ja siellä sanottiin ettei näihin oo ketjuja vaihdettu varsinkaan näissä kilometreissä...
Pah, tämä kyseinen auto liikkuu edelleen joten ei ne kaikilla kulu 100 tkm :lol:
Mistäpä sitä tietää monesko ketju siellä on menossa..? :wink: :P On munki autolla rullattu se 206 tkm ja en tiedä onko kertaakaan vielä vaihettu, mut edessä se kuitenki on... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Ai että muovimoottori ja polkupyörän kettinki. Ennen oli kaikki paremmin, laivat puuta ja miehet rautaa, mutta nyt... Pitäisikö tuo jakopään rallatus äänittää tänne, että osaisi tehdä kotidiagnoosin :)

Onko tuossa 271:ssä ajoituksen tarkistus lampulla helppo juttu, pitääkö purkaa muoveja pois että näkee ajoitusmerkit ja onko siellä valmis astemerkki oikealle ajoitukselle. Ja mihin pistetään lampun synkkapiuha. Viimeksi laitoin sen tulpanjohtoon. Voisihan senverran harrastaa, kun olisi hyvä suunnitelma :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”