V126 300SEL-->300SDL Projektia+Kuvia-->Myyty.

Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Tyylikkäät valot!! :shock:

Tyylikkäät kuulerin putket! :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sitähän ollaan oltu tomeralla päällä - niin kameran kuin autonkin kanssa. :D Kromikaaret pitäisi kieltää vähintäänkin asetuksella, mieluiten lailla. :evil: Meinaatko tehdä palapeliä, vaiko uusia koko kaaret?

Hyvältä näyttää. 8)
Avatar
Jannu78
Viestit: 17
Liittynyt: 27.12.2006 21:07
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Valoista

Viesti Kirjoittaja Jannu78 »

Niih, kerrohan vähäsen, mitkä tuikuttimet olet tonne keulalle sorvannut?
Ite olen noilla Osramin Cool Blueilla (H4) saanut tähän astisista sinisimmän valon. Mutta ei noi ihan niiltäkään näytä...

Onkos toi jokin jälkiasennus-xenon malli?
Kuulemma vanhempiin, juurikin ikäluokkaa 1988-1990 saisi "laillisesti" xenonit asennettua, kunhan A) ne xenonit ovat E-hyväksytyt ja B) sulla on toimivat lampun pesimet???
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei muuta kuin kromikaaret kiinni vain. Väliin voi laittaa vaikkapa kylppärisilikonia ja kiinnitys pob-niiteillä. Kyllä siitä vielä hyvä tulee. :lol: Noiden samojen ongelmien parissa sitä on itsekin joutunut taistelemaan.

On muuten hyvin sovitettu kone. Kuin SD:ssä konsanaan. Näkyy olevan käytetty paljon SD-osia.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JuhoL kirjoitti:
Tyylikkäät kuulerin putket! :lol:
Joo... minustakin nuo kuulerin putket on aika huomaamattomat. :happy:

Valot on jälkiasenteisen xenonit. Ja umpiot uudet. :D

Konehuoneesta sen verran että siellä on SDL:n osia niin paljon kuin jaksoin vaihtaa koneen vaihdon yhteydessä. vielä sinne joitain palikoita on.
ASD:n säiliö on irti. :D Ei se toimi vaikka se oliskin paikoillaa. :D

Takakaaret tulee varmaan leikkaa ja liimaa periaatteella palasista.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Loppuviikosta autosta hiekkapuhalletaan jahka kerkeän kaikki ylimääräiset lirputtimet autosta purkamaan, Takapuskurin alunen kokonaan helmat,ovien alareunat, peräkontin pohjan runkopalkit, takasisäkaaret ja peräkontin sisusta noiden sivukoteloiden osalta. :D Varmaan samalla puhalluksen alle joutunee edestä ainakin kallistuksen vakaajan läpiviennit.

Sen jlk alkaa armoton hitsaus. :shock:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mika.T kirjoitti: Sen jlk alkaa armoton hitsaus. :shock:
Foorumilla "pyörii" yks hyvä ja ahkera hitsari.... :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hyvää työtä tuo koneenvaihto.
Voimia hitsaukseen, sitä tarvitaan.
Vaikka reijät ei näytä isolta, niin kummasti meinaa aina homma laajeta.

L-D, hyssssss... On nuita omiaki vielä.... :lol:
Pro HVM
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Rässi66 kirjoitti:
L-D, hyssssss... On nuita omiaki vielä.... :lol:
Joo OK en kerro kellekää..... :happy:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jaha... pakkasten takia hiekkapuhallus on siirtynyt ja siirtynyt... rävin toisen puolen sivukotelon kasaan tässä yks ilta.

Vielä pittää kaarta vähän paikkailla sille puolelle.

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000606.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000607.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000608.jpg
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ja tässäpä kommentti: "Hyvät paikat, tylsät juomat"
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: Juomat unohtu... :D

Nooh... Onneksi oli sunnuntai ilta kun tuota rassasin, että voi painottaa maanantai aamua. :happy:

Pikku loppu kommenttina. On muuten nakertaja aika kätevä peltihommissa. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Olipa taasen lähes viikon tauko rappauksessa. Eilen tuossa leikoin auki noita ruostepaikkoja....

Sikäli mikäli positiivista. Vänkärinpuolen ovet, etulokasuoja ja helma pl. helman takapään tunkinreiän ympärystä, on terveitä. Jopa pohja :shock:

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000610.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000612.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000613.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000615.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000614.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000616.jpg

Tallissa "hieman" savua....


Tuli sitten rävittyä tuon kotelosuojavahan kanssa myös. :D

Paineilmalla puhaltelin joka reiästä koteloihin suojavahaa sumuna. :D
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

:( Jotkut sitä osaa/uskaltaa väsäillä.. Osaispa itekki irrotta ja purkaa koneen tosta vaan iltapuhteena, tai muuta sellasta.. Harmi, ku ois lämmin talliki käytettävissä aina sillon tällön, mutta osaaminen jää lähinnä ilmansuodattimen vaihtoon.. :) :evil: Laturin hihnaaki vaihtaessa meni vähintään 2h.. :kakka:

Ps. Onks toi sun mese samaa väriä ku mun..? ku ei kunnolla erottanu kuvista..
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Rojekti ollut jonkin aikaa jäissä. Vänkärinpuoli hitsattu ja jouduin kasaamaan auton takaisin kuosiinsa kun piti lähteä parinviikon työreissulle äänekoskelle. :?

Joku saattoi auton bongatakkin Tervola-Äänekoski-Suolahti välillä. :D

Nooh. nyt on taas kotiuduttu joten rojekti toivottavasti saa jatkoa....
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tulipa vaihdettua koneeseen vaparin syöttöpumppu... Voi että sitä vetojen määrää. :shock:

Nostaa paineetkin hikisesti huudattamalla jopa 0.6kiloon. Vakioturbolla :happy:

Turbon pumppu lätee pasille päivitykseen tässä jossakin välissä. :shock:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mika.T kirjoitti:Tulipa vaihdettua koneeseen vaparin syöttöpumppu... Voi että sitä vetojen määrää. :shock:

Nostaa paineetkin hikisesti huudattamalla jopa 0.6kiloon. Vakioturbolla :happy:
Vaihetaan,omassa jotain vikaa:vaparin pumppu mynän jäljiltä,7mm.elukat...
KKK 26 mutka,ja ahtopaineet nousee hetkessä kiloon,pakopaineet 1,2 :eec: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onnistuu. :D

Asiasta seittemänteentoista...

Onnitustuuko tuota turbonpumpun ahtopainekalvoa vaihtaa vaparinpumpun alppiventtiilin tilalle?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ja heti pitää perua eilisiä puheita,tänään piti käydä koeajolla talven jälkeen ensimmäistä kertaa,ja ahdot nousi vähän yli 0,5 ja pakopaineet kilon pintaan.

Eli vissiin vois syöttöä lisätä vähäsen,sais vaikka ahtoja 0,8 paikkeille.

Muuta ei siis tullut talven aikana tehtyä,kuin pakoputki vaihettu ja syöttöä kolme kierrosta pienemmälle.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kilander kirjoitti: ahdot nousi vähän yli 0,5 ja pakopaineet kilon pintaan.
:shock: Paljonkohan pakopaine on kun ahdot menee yli kilon.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vakioputkella maksimi pakopaineet 1,6,silloin kun vielä ahdot nousi.Yli kilon ahtoja ei tuolla hyrrällä kokeiltu,eikä kokeilla.

O.t.oli pariviikkoa sitten myynnissä melkosen sopivankokoinen Garretin gt,imu 50mm.,pako 55mm.Myöhästyin vaan vähän,hetihän tuommonen menee 380€:n hinnalla :( .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla on HX-40 Holsteeni joutavana :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tais olla T4 laipalla?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nonii,ei onneksi ollut mitään vikaa.Ahdot nousee niinku pitääkin.
Semmonen homma käyny,kun tuossa vuodenvaihteessa laitoin uuden teollisuusmittarin ahtopaineelle,ni siinä mittarin päällä oli se nasta paikallaan,oli jonkinverran painetta mittarissa :oops: ,eli ei näyttänyt oikein.

Nyt kun ajelin tuossa vähän,niin pakopaineet menee suht normaaliajossa jotain 0,1 ahtojen edellä.

Ja tässävaiheessa kiitos Lappeenrannan lentokentälle:Kun nopeus/kierroslukumittari on pohjassa,silloin pakopaineet 1,6-1,8 :shock: .

Eli testaus osoitti,että tuolla mutkalla pärjää Suomen olosuhteissa,Saksaan ei kannata lähteä :D .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No tulipa sitten Perjantai iltahommina vaihdettua ässään SDL:n oikea perä. Eli välitys muuttui 3.46--->2.88 Samalla vaihdoin autoon MAILIMITTARIN. :happy:

Perän vaihdosta onkin juttua toisaalla... Ei ollut ihan tuosta vaan napsasta vetoakselit irti tuosta varaosa SDL:stä :shock:

Turbon syöttöpumpun vein lauantaina ppd:lle ylivieskaan. :D Jahka siihen jotain eloa saadaan :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Murhetta murheiden perään.

Pasille toimitetusta pumpusta ei saa ilmeisesti kalua ilman ehjää säädin osaa. :?

No ja tänään laukesi sitten vaihdeloota. :hang: Puhaltelee öljyt kartanolle. 50km matkalla lisäsin 3litraa öljyä ja kotia päästessä viiminen 5km tultiin sitten ykkösellä kaasupohjassa. :kele:

Ostakaa joku tästä hyvä romu.....

Ostanko Tojotan????? :shock:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

500sel kirjoitti:Osaispa itekki irrotta ja purkaa koneen tosta vaan iltapuhteena, tai muuta sellasta.. Harmi, ku ois lämmin talliki käytettävissä aina sillon tällön, mutta osaaminen jää lähinnä ilmansuodattimen vaihtoon.. :) :evil: Laturin hihnaaki vaihtaessa meni vähintään 2h.. :kakka:
Oltiin tässä yksi ilta remppaa tekemässä erään foorumilaisen kanssa ja hän sitten jossain välissä tokaisi: "Kokemus tuo varmuutta". Allekirjoitan tämän täysin.

Itse olen lähtöisin kodista, jossa sepän taidot olivat sitä luokkaa, että akku piti käydä vaihdattamassa huoltoasemalla. Ei siis tarttunut ainakaan öljyä tassuihin siitä kodista jossa kasvoin. Toisaalta sain sitten kaikkea muuta tilalle.

Autoasioita olen oppinut lukemalla vanhoja autonkorjausoppaita, kyselemällä tyhmiä ja seuraamalla vierestä kun osaavat tekee. Itse olen tehnyt vähäisempiä hommia. Sitten kun saa niitä pienempiä hommia onnistumaan, alkaa itseluottamus kasvaa ja usko pystyvänsä isompiinkin hommiin. Ja joka kerta kun tekee jotain uutta kasvaa samalla kokemus. Ja tämä kokemus luo varmuutta.

Jos sulla on lämmin talli ja joku osaavampi kaveri, niin lähde rohkeasti yrittämään! Ihmiset niitä autohommia tekee, joten sinäkin pystyt!
Kein siknatuur
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sampo N. kirjoitti:
500sel kirjoitti:Osaispa itekki irrotta ja purkaa koneen tosta vaan iltapuhteena, tai muuta sellasta.. Harmi, ku ois lämmin talliki käytettävissä aina sillon tällön, mutta osaaminen jää lähinnä ilmansuodattimen vaihtoon.. :) :evil: Laturin hihnaaki vaihtaessa meni vähintään 2h.. :kakka:
Oltiin tässä yksi ilta remppaa tekemässä erään foorumilaisen kanssa ja hän sitten jossain välissä tokaisi: "Kokemus tuo varmuutta". Allekirjoitan tämän täysin.

Itse olen lähtöisin kodista, jossa sepän taidot olivat sitä luokkaa, että akku piti käydä vaihdattamassa huoltoasemalla. Ei siis tarttunut ainakaan öljyä tassuihin siitä kodista jossa kasvoin. Toisaalta sain sitten kaikkea muuta tilalle.

Autoasioita olen oppinut lukemalla vanhoja autonkorjausoppaita, kyselemällä tyhmiä ja seuraamalla vierestä kun osaavat tekee. Itse olen tehnyt vähäisempiä hommia. Sitten kun saa niitä pienempiä hommia onnistumaan, alkaa itseluottamus kasvaa ja usko pystyvänsä isompiinkin hommiin. Ja joka kerta kun tekee jotain uutta kasvaa samalla kokemus. Ja tämä kokemus luo varmuutta.

Jos sulla on lämmin talli ja joku osaavampi kaveri, niin lähde rohkeasti yrittämään! Ihmiset niitä autohommia tekee, joten sinäkin pystyt!
Niin se on. Isokin homma on vain joukko pienempiä hommia.

Automaattilaatikon kanssa Siekkinen kyllä neuvoo miten menetellä. Kunhan saat vielä pumpun kuntoon, niin alkaa maailma näyttää ässän ratin takaakin positiiviselta. :wink:
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Loota otettiin tänään alas autosta. Huomenna sinne nousee toinen mokoma. Sen kummempaa en nyt jaksa edes ajatella. :?

Vanhasta laatikosta lentää öljyt kartanolle turbiinikopan uumenista.

Pois otettaessa ei kyllä hoksattu mistä se olisi voinut tulla. Turbiiniakselin stefankin näytti olevan aivan terve. :shock:
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Mika.T kirjoitti:Loota otettiin tänään alas autosta. Huomenna sinne nousee toinen mokoma. Sen kummempaa en nyt jaksa edes ajatella. :?

Vanhasta laatikosta lentää öljyt kartanolle turbiinikopan uumenista.

Pois otettaessa ei kyllä hoksattu mistä se olisi voinut tulla. Turbiiniakselin stefankin näytti olevan aivan terve. :shock:
Se on se facelift mallin uusi ominaisuus eli automatic oil dumper :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”