Tärinä tyhjäkäynnillä sekä N:llä ja D:llä.
Tärinä tyhjäkäynnillä sekä N:llä ja D:llä.
Elikkäs ässässä tuntuu, että tärinä on vain pahentunut. Mikäs siitä olisi menossa?
Ratti ja kabiini sekä ovet aukinaisian tärrää koneen mukana erittäin kovasti sekä vapaalla että D:llä. Ajon aikana tärinää ei tunnu, ja se häviää tyhjäkäynnilläkin heti kun nostaa kierroksia vähän.
Olisiko niinkin yksinkertainen, että tyhjäkäynti on saattanut lipsahtaa liian alas? Vai onko jotain laakeria yms ehkä menossa? Kumityynyt ovat yleensä se eka ehdotus mutta jos ajossa ei tunnu ja kierroksia nostamalla häviää niin ehkä ei...??
Aiheuttaako esim. kulunut nokka tärinää koneeseen? Koneesta huomaa itsestään ja sen näkee päältäpäin että kone tärisee liikaa.
Menen huomenna hovikorjaajalle näyttämään, spekulaatioita kaivataan.
Ratti ja kabiini sekä ovet aukinaisian tärrää koneen mukana erittäin kovasti sekä vapaalla että D:llä. Ajon aikana tärinää ei tunnu, ja se häviää tyhjäkäynnilläkin heti kun nostaa kierroksia vähän.
Olisiko niinkin yksinkertainen, että tyhjäkäynti on saattanut lipsahtaa liian alas? Vai onko jotain laakeria yms ehkä menossa? Kumityynyt ovat yleensä se eka ehdotus mutta jos ajossa ei tunnu ja kierroksia nostamalla häviää niin ehkä ei...??
Aiheuttaako esim. kulunut nokka tärinää koneeseen? Koneesta huomaa itsestään ja sen näkee päältäpäin että kone tärisee liikaa.
Menen huomenna hovikorjaajalle näyttämään, spekulaatioita kaivataan.
w126 300SE 1986
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Forte käsittely tehtiin aikoinaan Volvon polttoainepuolelle. Pikkuinen puteli kaadettiin tankkiin ja korkki kiinni . Ensimmäisellä tankilla oli havaittavissa pientä nykimistä ja hetkittäistä voimakasta savutusta. Asettui noin 200km ajon jälkeen. Käyntiääni tasoittui ja moottori tuntui noin p*ersdynolla mitattuna toimivan tasaisemmin. Ei ollut edes kallis käsittely, muistaakseni alle 50€. Ei tuossa kovin korkealta tipahda.
Eiköhän se ensin kannatta se pa-putsari vaihtaa,itse kun tein niin arvelin ettei se shit lähde sieltä suodattimesta liikkeelle? No,oli miten oli,M102 ainakin tykkää kun tankkiin työntää stp injector cleaneria,sama aine kuin forte mutta paaaljon halvempi.touhottaja kirjoitti:oletkos vielä tehny fortte käsittelyä polttoaine laitteisiin se putsaa venttiilit ja koko polttoaine järjestelmän ja sen jälkeen kaikki p-A suotimet vaihtoon ja myös tankin suodattimen puhdistus (tankin pohjassa)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
fortte maksaa 28€ paljonkos tuo aine maksaa yleensä tollasten aineiden käsittelyn jälkeen täytyy vaihtaa kaikki putsarit mitä polttoaine linjassa on :idea:sehän irrotta kaikki roskat tankkia myötenDaimler kirjoitti:Eiköhän se ensin kannatta se pa-putsari vaihtaa,itse kun tein niin arvelin ettei se shit lähde sieltä suodattimesta liikkeelle? No,oli miten oli,M102 ainakin tykkää kun tankkiin työntää stp injector cleaneria,sama aine kuin forte mutta paaaljon halvempi.touhottaja kirjoitti:oletkos vielä tehny fortte käsittelyä polttoaine laitteisiin se putsaa venttiilit ja koko polttoaine järjestelmän ja sen jälkeen kaikki p-A suotimet vaihtoon ja myös tankin suodattimen puhdistus (tankin pohjassa)