nyt SE on pihassa!... ja pihassa pysyykin.. ei pysyny myyty!
nyt SE on pihassa!... ja pihassa pysyykin.. ei pysyny myyty!
siinäpä SE, monen monituisen vuoden haave toteutui siis tänään kun ostin väykyn ja kakkosnelosen rinnalle W126 420SE:n.
auto on tuotu saksasta 2003 jossa gyntteri on kasannut laitoksen vuonna 1986. pieniä ruosteita tietenkin löytyy, vilkun alustat ja ovimuovien saumat mutta ei mitään järisyttävää ole ainakaan vielä löytynyt.
varusteitakin jonkin verran löytyy mm. ilmastointi kuskin sähköjakkara ja harvinaisempi ajotietokone!
huomenna sitten pääsee katkenneen vetoakselin irrotukseen..
ai niin WDB1260341A241445
kuvia tulee myöhemmin..
auto on tuotu saksasta 2003 jossa gyntteri on kasannut laitoksen vuonna 1986. pieniä ruosteita tietenkin löytyy, vilkun alustat ja ovimuovien saumat mutta ei mitään järisyttävää ole ainakaan vielä löytynyt.
varusteitakin jonkin verran löytyy mm. ilmastointi kuskin sähköjakkara ja harvinaisempi ajotietokone!
huomenna sitten pääsee katkenneen vetoakselin irrotukseen..
ai niin WDB1260341A241445
kuvia tulee myöhemmin..
Viimeksi muokannut lowmans, 13.10.2011 19:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kaiken minkä huollan myös korjaan!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: nyt SE on pihassa!
muista putsata tarkasti ne vetoakselin kiinnitysruuvin reijät ennen kun laitat niihin työkalun ettet muljaa niitä kantoja, jos vetoakseli ei irtoo vetämällä navasta, koppaa sitä jollakin messinkisellä tuurnallalowmans kirjoitti:siinäpä SE, monen monituisen vuoden haave toteutui siis tänään kun ostin väykyn ja kakkosnelosen rinnalle W126 420SE:n.
auto on tuotu saksasta 2003 jossa gyntteri on kasannut laitoksen vuonna 1986. pieniä ruosteita tietenkin löytyy, vilkun alustat ja ovimuovien saumat mutta ei mitään järisyttävää ole ainakaan vielä löytynyt.
varusteitakin jonkin verran löytyy mm. ilmastointi kuskin sähköjakkara ja harvinaisempi ajotietokone!
huomenna sitten pääsee katkenneen vetoakselin irrotukseen..
ai niin WDB1260341A241445
kuvia tulee myöhemmin..
Re: nyt SE on pihassa!
Saattaa olla ettei koppaaminen auta.touhottaja kirjoitti:jos vetoakseli ei irtoo vetämällä navasta, koppaa sitä jollakin messinkisellä tuurnalla
Mie pieksin kerran yhtä vetaria irti navasta muutaman tunnin semmosella vajaa 10kg lekalla.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: nyt SE on pihassa!
joo, kokemusta on, ja siksi tekasin siihen hommaan työkalun, aattelin vipata sitä jos alakaa ahistaaMika.T kirjoitti:Saattaa olla ettei koppaaminen auta.touhottaja kirjoitti:jos vetoakseli ei irtoo vetämällä navasta, koppaa sitä jollakin messinkisellä tuurnalla
Mie pieksin kerran yhtä vetaria irti navasta muutaman tunnin semmosella vajaa 10kg lekalla.
kiitos vain onnitteluista ja neuvoista. Näyttää tuo ilma olevan kovin kostea mutta jos ei ihan kaatamalla sada vettä niin tänään sen näkee kuinka lujassa tuo on. Olihan se pystärissäkin joskus lujassa mutta kyllä se sentään sopivaa tappia ja vasaraa käyttämällä antautui saas nyt nähdä miten äijän käy..
Joku venttiilikin naputtaa melko miehekkäästi onkos tässä ne hydrauliset nostajat?
Joku venttiilikin naputtaa melko miehekkäästi onkos tässä ne hydrauliset nostajat?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
emminä ny niitä katotaan tuo akselssoni ensi kuntoon että pääsee kurvaileen
vetari ei ollu navassa jumissa vaan parilla napakalla iskulla antautui
ilma oli kuiten sen verran kostea ja kylmä että laipan pää saapi nyt odottaa maanantaita ja uutta akselia..
hylsäkin oli hukassa ja tavallisella kuusiokolo avaimella oli niin aikaa vievää että päätin ostaa sen hylsän ja sitte uusiks, alkoi oleen persus jo niin märkä..
niitä mittoja siitä sain otettua kuitenkin että pääsee osaa hommaamaan
klupi askia ei ollut niin piti soveltaa
vetari ei ollu navassa jumissa vaan parilla napakalla iskulla antautui
ilma oli kuiten sen verran kostea ja kylmä että laipan pää saapi nyt odottaa maanantaita ja uutta akselia..
hylsäkin oli hukassa ja tavallisella kuusiokolo avaimella oli niin aikaa vievää että päätin ostaa sen hylsän ja sitte uusiks, alkoi oleen persus jo niin märkä..
niitä mittoja siitä sain otettua kuitenkin että pääsee osaa hommaamaan
klupi askia ei ollut niin piti soveltaa
kaiken minkä huollan myös korjaan!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no, tartti oikein käyvä ny oman auton alla tarkistaa millanen se laippa on, ja muutoksiahan mittoihin tuli, kun länkiharpilla mittasin kun ei ollu tarpeeksi isoo tönäriä, mutta 120mm sain laipan halkasijaksi elikkä tuollai
ja vetoakselin halakasija on 25mm
ja tässä sitten se vetarin laipan ruuveihin sopiva avvain
ja vetoakselin halakasija on 25mm
ja tässä sitten se vetarin laipan ruuveihin sopiva avvain
Laipat on juurikin noin. Akselin paksuudesta ei ole tietoa mutta 420:sen perämurikka on leveämpi kuin 300:sen perä eli vetari on lyhempi 420:ssä.ruikku kirjoitti:Tuon 300 normi perän akselin halkaisija n. 28mm ja laippa 110mm. Josenihanväärinmuista, niin tuo 420 normiperän vetari oli 120mm laipoilla Ei muista, ei..
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Tuollaista listaa pukkas, olisko oikean näköisiä varusteita? Antoi kyllä taas kaksi vaihtoehtoa tuolle samalla vin-koodille.
Code Текст
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
228 AUXILIARY HEATER
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
245 ON-BOARD COMPUTER
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
256 Unknown
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
286 Unknown
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
442 Unknown
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
506 Unknown
532 Unknown
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 Unknown
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
682 FIRE EXTINGUISHER
172 Unknown
271 T.PHONE PRE-INSTALLN.COMPL.D-NET MOBILE ON TOWER
Code Текст
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
228 AUXILIARY HEATER
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
245 ON-BOARD COMPUTER
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
256 Unknown
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
286 Unknown
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
442 Unknown
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
506 Unknown
532 Unknown
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 Unknown
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
682 FIRE EXTINGUISHER
172 Unknown
271 T.PHONE PRE-INSTALLN.COMPL.D-NET MOBILE ON TOWER
® Mesen Porkkana-klubi
kyllä tuo vaikuttaa paikkansa pitävältä, kiitän.
Tuli sellainen asia mieleen että kuinkas tuo vetarin akseli on nivelissä kiinni jos vaihtaa pelkän tangon! En nyt tähän hätään meinaa sitä tehdä kiinnostaa vain kovasti ja vois sen tietenki tehdä jos se kerran onnistuu..
Tuli sellainen asia mieleen että kuinkas tuo vetarin akseli on nivelissä kiinni jos vaihtaa pelkän tangon! En nyt tähän hätään meinaa sitä tehdä kiinnostaa vain kovasti ja vois sen tietenki tehdä jos se kerran onnistuu..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
lowmans kirjoitti:kyllä tuo vaikuttaa paikkansa pitävältä, kiitän.
Tuli sellainen asia mieleen että kuinkas tuo vetarin akseli on nivelissä kiinni jos vaihtaa pelkän tangon! En nyt tähän hätään meinaa sitä tehdä kiinnostaa vain kovasti ja vois sen tietenki tehdä jos se kerran onnistuu..
Kyllä sen pitäisi onnistua. Satalankkuun joskus vaihdettiin velipojan kanssa Karpiolan vetari, eli pelkkä keppi nivelten väliiin. Ulompi vetonivel purkautuu tuosta ylemmän kuvan nuolella osoitetusta saumasta ja sisemmästä taisi saada sen päätylaipan kopautettua irti muistaakseni. Siinä kepissä on hatarien muistikuvieni mukaan lukituksena vain seekerirengas tuossa urassa, mikä näkyy alemmassa kuvassa akselin päässä.
® Mesen Porkkana-klubi
lowmans kirjoitti:mitähän se tuollaisen akseloisen sorvauttaminen mahtais kustantaa?
nyt on vetari paikallaan ja tyypit otettu!! on se mahtava kulkine
jotenkin vain tuntui että kickdown ei pelais
Jos oikein muistan, vetari maksoi Karpiolalla 3 vuotta sitten sen 200 euroa sis. alv. Käytetyistä ASD-vetareistakin pyydettiin siihen aikaan enemmän. Kun oli kerran ehjät nivelet, niin katsottiin viisaammaksi teetttää varmasti kestävä keppi siihen väliin.
® Mesen Porkkana-klubi
pientä päivitystä..
tänään laitoin tasonsäädön kuntoon, muutama putki oli puhki.
hain hydrauliikka liikkeestä putkea, no ei saanu päätä tehtyä kun oli niin kovaa tavaraa, mutta onneks tarvikeliikkeestä löyty kuuden millin jarruputkea siitä sitten taivuttelin.. helpompiakin hommia on tullut tehtyä mutta kyllä kannatti! on mussukan perä paljon jämäkämpi nyt
pari senttiä näyttäs nousseenki..
ennen
ja jälkeen.. voipi olla harhaa mutta omasta mielestä se on noussu
tänään laitoin tasonsäädön kuntoon, muutama putki oli puhki.
hain hydrauliikka liikkeestä putkea, no ei saanu päätä tehtyä kun oli niin kovaa tavaraa, mutta onneks tarvikeliikkeestä löyty kuuden millin jarruputkea siitä sitten taivuttelin.. helpompiakin hommia on tullut tehtyä mutta kyllä kannatti! on mussukan perä paljon jämäkämpi nyt
pari senttiä näyttäs nousseenki..
ennen
ja jälkeen.. voipi olla harhaa mutta omasta mielestä se on noussu
kaiken minkä huollan myös korjaan!