Tuore W126 omistaja
Tuore W126 omistaja
Tervehdys;
piti ostaa Firebirdiin talvirenkaat. Tuli Mb kaupan päälle
260SE automaatilla vm 1987 - perusvarusteinen suomiauto (vain valot toimii sähköllä)...
...mustia nahkapenkkejä lukuunottamatta.
Just katsastettu ja hyvän matkaa alta puoli miljoonaa ajettu - joskus vissiin huollettukin. Kuvassa alla olevat vanteet ovat 16" Alessiot ja likipitäen uutukaiset 15" talvipyörät peltivanteilla orggiskapselien kera tulivat mukaan kauppaan. Uudet levyt & palat, virranjakajan kansi, hälytin (ja sitä kautta kauko-ohjattava keskuslukko) ja takakontissa tuliterät takaiskarit kaupanpäälle. Ja Bilteman ceedee
Kaukaa katsottuna ihan ok - vaan onhan siinä yhtä ja toista. Ruostevaurioita takalokasuojien kaarissa, puskurit ja kylkilistat repsottavat, maskista puuttuu kromilista ja loput on putoamista vailla, pyöräkulmat vähän sikin sokin, etupyörän laakerit laulavat hoosiannaa, konepelti ei pysy auki ilman kakkosnelosta tukemassa - on siinä pientä väkästeltävää. Ja pesty kunnolla niin sisältä kuin päältäkin luultavasti joskus viime vuosituhannella.
Pitäis ennen Pontiacin talviunille menoa värkkäillä Mersu kondikseen - uudet pyöränlaakerit on jo tilattu samalla kuin aika pyöräkulmien säätöön. Öljyjen ja suodattimien vaihto tapahtuu nyt viikonloppuna.
Pitkän alustuksen jälkeen niihin kyselyihin:
- mitä ensikertalaisen pitäisi nyt heti Mersusta tarkistaa, ettei käy myöhemmin kalliimmaksi? Moottoripuolelta, laatikosta? Missä ne "kalliit" viat oikein pesivät, joita ennakoimalla pääsisi halvemmalla?
- ko. W126-mallisarjan osat, mistä ois fiksua hankkia? Välttämättömien tarveosien (mm. takalokarien korjauspalat) lisäksi tarkoitus on hiukan ehostaa ulkoasua ainakin valkoisilla vilkuilla ja jonkunnäköisellä Avantgarde-maski virityksellä. Eikä alustan madaltaminenkaan ois pahitteeksi, vaikkei pääprioriteetti olekaan.
Niitä osia siis - Merteil, Mersupori - muu, mikä?
- lämmityslaite tai kuljettaja sekoilee. Tyrkkää lämmintä takapenkille niin maan perusteellisesti, mutta melko onnettomasti eteen - säätelee siten hanikoita miten hyvänsä. Roskia rööreissä vai jotain muuta mukavaa? Onko kojetaulun keskellä ja päissä olevat toiset suuttimet (alimmaiset) pelkästään raitisilmalle vai pitäisikö niistä tulla lämmintäkin? Onko ko. suutinten on/off säätöhantaakit ihan mekaanista lajia vai...? Nimittäin hantin puolen suutin lykkää kylmää sääti sitten mitä vipua miten hyvänsä. Moottorin lämmöt ja nesteet ovatten ihan ok.
Kiitos vastauksista jo etukäteen;
-Timo-
piti ostaa Firebirdiin talvirenkaat. Tuli Mb kaupan päälle
260SE automaatilla vm 1987 - perusvarusteinen suomiauto (vain valot toimii sähköllä)...
...mustia nahkapenkkejä lukuunottamatta.
Just katsastettu ja hyvän matkaa alta puoli miljoonaa ajettu - joskus vissiin huollettukin. Kuvassa alla olevat vanteet ovat 16" Alessiot ja likipitäen uutukaiset 15" talvipyörät peltivanteilla orggiskapselien kera tulivat mukaan kauppaan. Uudet levyt & palat, virranjakajan kansi, hälytin (ja sitä kautta kauko-ohjattava keskuslukko) ja takakontissa tuliterät takaiskarit kaupanpäälle. Ja Bilteman ceedee
Kaukaa katsottuna ihan ok - vaan onhan siinä yhtä ja toista. Ruostevaurioita takalokasuojien kaarissa, puskurit ja kylkilistat repsottavat, maskista puuttuu kromilista ja loput on putoamista vailla, pyöräkulmat vähän sikin sokin, etupyörän laakerit laulavat hoosiannaa, konepelti ei pysy auki ilman kakkosnelosta tukemassa - on siinä pientä väkästeltävää. Ja pesty kunnolla niin sisältä kuin päältäkin luultavasti joskus viime vuosituhannella.
Pitäis ennen Pontiacin talviunille menoa värkkäillä Mersu kondikseen - uudet pyöränlaakerit on jo tilattu samalla kuin aika pyöräkulmien säätöön. Öljyjen ja suodattimien vaihto tapahtuu nyt viikonloppuna.
Pitkän alustuksen jälkeen niihin kyselyihin:
- mitä ensikertalaisen pitäisi nyt heti Mersusta tarkistaa, ettei käy myöhemmin kalliimmaksi? Moottoripuolelta, laatikosta? Missä ne "kalliit" viat oikein pesivät, joita ennakoimalla pääsisi halvemmalla?
- ko. W126-mallisarjan osat, mistä ois fiksua hankkia? Välttämättömien tarveosien (mm. takalokarien korjauspalat) lisäksi tarkoitus on hiukan ehostaa ulkoasua ainakin valkoisilla vilkuilla ja jonkunnäköisellä Avantgarde-maski virityksellä. Eikä alustan madaltaminenkaan ois pahitteeksi, vaikkei pääprioriteetti olekaan.
Niitä osia siis - Merteil, Mersupori - muu, mikä?
- lämmityslaite tai kuljettaja sekoilee. Tyrkkää lämmintä takapenkille niin maan perusteellisesti, mutta melko onnettomasti eteen - säätelee siten hanikoita miten hyvänsä. Roskia rööreissä vai jotain muuta mukavaa? Onko kojetaulun keskellä ja päissä olevat toiset suuttimet (alimmaiset) pelkästään raitisilmalle vai pitäisikö niistä tulla lämmintäkin? Onko ko. suutinten on/off säätöhantaakit ihan mekaanista lajia vai...? Nimittäin hantin puolen suutin lykkää kylmää sääti sitten mitä vipua miten hyvänsä. Moottorin lämmöt ja nesteet ovatten ihan ok.
Kiitos vastauksista jo etukäteen;
-Timo-
Viimeksi muokannut Tico, 16.9.2006 2:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tervetuloa, osien saanti ei ole ongelma, parhaiten niitä saa KL-varaosilta ja motonetistä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Tuore W126 omistaja
Tervetuloa foorumille minunkin puolestani. Hauskaa että ässä-miesten joukko kasvaa, täällä kun on nämä "tavallisilla" mersuilla ajelevat taistolaiset pahasti niskan päällä.Tico kirjoitti: Pitkän alustuksen jälkeen niihin kyselyihin:
- mitä ensikertalaisen pitäisi nyt heti Mersusta tarkistaa, ettei käy myöhemmin kalliimmaksi? Moottoripuolelta, laatikosta? Missä ne "kalliit" viat oikein pesivät, joita ennakoimalla pääsisi halvemmalla?
- ko. W126-mallisarjan osat, mistä ois fiksua hankkia? Välttämättömien tarveosien (mm. takalokarien korjauspalat) lisäksi tarkoitus on hiukan ehostaa ulkoasua ainakin valkoisilla vilkuilla ja jonkunnäköisellä Avantgarde-maski virityksellä. Eikä alustan madaltaminenkaan ois pahitteeksi, vaikkei pääprioriteetti olekaan.
Niitä osia siis - Merteil, Mersupori - muu, mikä?
- lämmityslaite tai kuljettaja sekoilee. Tyrkkää lämmintä takapenkille niin maan perusteellisesti, mutta melko onnettomasti eteen - säätelee siten hanikoita miten hyvänsä. Roskia rööreissä vai jotain muuta mukavaa? Onko kojetaulun keskellä ja päissä olevat toiset suuttimet (alimmaiset) pelkästään raitisilmalle vai pitäisikö niistä tulla lämmintäkin? Onko ko. suutinten on/off säätöhantaakit ihan mekaanista lajia vai...? Nimittäin hantin puolen suutin lykkää kylmää sääti sitten mitä vipua miten hyvänsä. Moottorin lämmöt ja nesteet ovatten ihan ok.
Kiitos vastauksista jo etukäteen;
-Timo-
Itse tarkistaisin:
-Nokka-akseli ja venttiilinnostimet. (Nakuttaako?) Tyyppivika ja ei kallis korjata.
-Virranjakajan kansi ja pyörijä. (Käykö nätisti ja nykiikö?) Tyyppivika tämäkin.
-Nokkaketju vaihtoon jos ei ole tietoa vaihdosta.
-Laatikkoon uudet öljyt ja suodatin. Vaihtaako hyvin, eli terävästi nykäisten? Mahdollinen vaijerin kiristys ja paineen nosto?
Osia on sama hankkia suunnilleen mistä vaan, kalliita ne eivät ole missään. KL on hyvä vaihtoehto, Mersupori ei huhujen perusteella niinkään...
Alustan madaltamisesta löytyy topic nimellä "Idioottien jousensahaus-gallup."
Jos kiinnostaa askarrella, etusivulla on kuvalliset ohjeet ässän avarimaskin tekoon. Siellä on myös kuvia meikäläisen 420SEL:stä.
Lämmityslaitteessa saattaa olla "läppävikaa", eli ilmanohjaus eri suuntiin falskaa. Lasille puhallus ei hurjasta hurinasta ja pöhinästä huolimatta ole kuitenkaan yhtä tehokas kuin sivusuuttimien puhallus. Keskimmäisistä raitisilmasuuttimista ei kuulu tulla lämmintä, reunimmaisista kuuluu. Säätöhantaakit toimivat vaijereilla, voi olla että vaijrtin kuori on irti jommastakummasta päästään, jos virtausta ei saa kiinni.
No siinä jotain, kysele lisää.
Onnea uuden hankinnan johdosta!
Joo, niin muuten tekee, unohtui mainita.Mika.T kirjoitti:Mulla puhaltelloo siitä takapenkin keskisuuttimesta kyllä kovastikkii lämpöstä tavaraa.Perttu K kirjoitti:Ne ilmasuuttimet on ihan mekaanisesti säädettävät. Keskisuuttimesta eikä siitä kardaanitunnelin päällä olevasta takapenkkiläisten suuttimesta ainakaan tule lämmintä, sen muistan.
Onneksi olkoon laatuauton hankinnasta. Hankin oman 420 SEL:lini tänä kesänä, eikä mulle sopivampaa autoa ole olemassakaan.
Edellisten vinkkien lisäksi osia löytyy myös Merteilistä sekä tietenkin Veholta. Osat eivät aina ole Vehollakaan kohtuuttoman hintaisia ja sopivuus on varmaa.
Omassani kuului venttiilinostimien naputusta vähän käynnistymisen jälkeen, mutta öljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen tämä ääni hävisi. Mobil ykköstä myllyyn (4.2 litran -koneessa) tasan 8 litraa, niin a vot.
Laatikon öjy ja suodatin vaihtoon seuraavaksi. Laatikon öljy maksaa, mutta se maksaa vain murto-osan korjauskustannuksista
Tarkista, vuotaako perä. Jos vuotaa, tuki vuoto ja vaihda(ta) öljy.
Alkavaa ruostetta löydät myös takalasin yläreunasta sekä takalamppujen ympäriltä. Kannattaa korjata ajoissa, vaikka ruostuminen ei w 126 :ssa etenekään samalla vauhdilla kuin vaikkapa samanikäisessä Jaguarissa.
Paljon korjausvinkkejä ja ohjeita saat tältä sivustolta sekä Mersuforumista, kun kahlaat topicit lävitse.
Edellisten vinkkien lisäksi osia löytyy myös Merteilistä sekä tietenkin Veholta. Osat eivät aina ole Vehollakaan kohtuuttoman hintaisia ja sopivuus on varmaa.
Omassani kuului venttiilinostimien naputusta vähän käynnistymisen jälkeen, mutta öljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen tämä ääni hävisi. Mobil ykköstä myllyyn (4.2 litran -koneessa) tasan 8 litraa, niin a vot.
Laatikon öjy ja suodatin vaihtoon seuraavaksi. Laatikon öljy maksaa, mutta se maksaa vain murto-osan korjauskustannuksista
Tarkista, vuotaako perä. Jos vuotaa, tuki vuoto ja vaihda(ta) öljy.
Alkavaa ruostetta löydät myös takalasin yläreunasta sekä takalamppujen ympäriltä. Kannattaa korjata ajoissa, vaikka ruostuminen ei w 126 :ssa etenekään samalla vauhdilla kuin vaikkapa samanikäisessä Jaguarissa.
Paljon korjausvinkkejä ja ohjeita saat tältä sivustolta sekä Mersuforumista, kun kahlaat topicit lävitse.
Tuota muuten ihmeteltiin tarvikeliikkeen myyjän kanssa,miksei mobilin atf 220 öljyä saa neljän tai kymmenen litran astioissa.Camargue kirjoitti:
Laatikon öjy ja suodatin vaihtoon seuraavaksi. Laatikon öljy maksaa, mutta se maksaa vain murto-osan korjauskustannuksista
Nooh,onneksi pikkulaatikkoon (722,4)riitti kuusi litran purkkia=30 euroa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tämähän onkin eläväinen foorumi, kiitoksia!
Tämä päivä on mennyt ikkunoiden pyykkäyksessä ja sisustuksen puunauksessa - sisätilat alkavat pikkuhiljaa olla kohtuu asialliset. Kyllä sitten joka pirun paneeli sitten repsottikin (kiitos taidokkaan radio- ja kaiutinjohtojen asennuksen) ja selvästi jollain edellisillä omistajilla on ollut karvanluontiaika (täällä päin on lähinnä tuo juoksuaika) - siinä määrin oli blondattua hiusta kabiniissa.
Auto käy suorastaan huolestuttavan siististi, laatikko vaihtaa asiallisesti (vaikka eihän tää ihan Jenkkien tekelettä vastaa, anteeks - se onkin niitä ainoita asioita mitä siellä osataan) ja kone, vaihdelaatikko ja perä näyttävät kovasti kuivilta altapäin - ei vuotoja.
Luultavasti näitä kehuja joutuu katumaan - mosa leviää tietysti huomenna
Auton alla tuli maattua ihan uteliaisuuttaan - nimittäin isäukon toiveista huolimatta (Mb-mies henkeen ja vereen - C220D Elegance tällä hetkellä) en oo ikinä katsonut Mersuja noin tekniseltä kannalta mitenkään erityisemmin. Siinä siunaillessani germaanien viisautta, osui silmiin tämä mokkula:
Mitä tää tekee / mitä pitäis tehdä? Tasonsäätösysteemi - muu, mikä? Nimittäin tää Gangsta-Ässä (kaverit nimes) on selkeesti takapäästään hantin puolelle kallellaan - ja jouset ei oo poikki; tosin illuusio siitä, että hantin puolin jousi ei oo ihan samanmoinen kuin kuskin puolen jousi elää vahvasti. Noin auton alla maattuna nimittäin kierteet ei näyttäny ihan samalta...
Hienoja pelejä!
Tämä päivä on mennyt ikkunoiden pyykkäyksessä ja sisustuksen puunauksessa - sisätilat alkavat pikkuhiljaa olla kohtuu asialliset. Kyllä sitten joka pirun paneeli sitten repsottikin (kiitos taidokkaan radio- ja kaiutinjohtojen asennuksen) ja selvästi jollain edellisillä omistajilla on ollut karvanluontiaika (täällä päin on lähinnä tuo juoksuaika) - siinä määrin oli blondattua hiusta kabiniissa.
Auto käy suorastaan huolestuttavan siististi, laatikko vaihtaa asiallisesti (vaikka eihän tää ihan Jenkkien tekelettä vastaa, anteeks - se onkin niitä ainoita asioita mitä siellä osataan) ja kone, vaihdelaatikko ja perä näyttävät kovasti kuivilta altapäin - ei vuotoja.
Luultavasti näitä kehuja joutuu katumaan - mosa leviää tietysti huomenna
Auton alla tuli maattua ihan uteliaisuuttaan - nimittäin isäukon toiveista huolimatta (Mb-mies henkeen ja vereen - C220D Elegance tällä hetkellä) en oo ikinä katsonut Mersuja noin tekniseltä kannalta mitenkään erityisemmin. Siinä siunaillessani germaanien viisautta, osui silmiin tämä mokkula:
Mitä tää tekee / mitä pitäis tehdä? Tasonsäätösysteemi - muu, mikä? Nimittäin tää Gangsta-Ässä (kaverit nimes) on selkeesti takapäästään hantin puolelle kallellaan - ja jouset ei oo poikki; tosin illuusio siitä, että hantin puolin jousi ei oo ihan samanmoinen kuin kuskin puolen jousi elää vahvasti. Noin auton alla maattuna nimittäin kierteet ei näyttäny ihan samalta...
Hienoja pelejä!
onpas ne suojattomassa paikassa ässässä, 124:ssa sekin on tehty paremmin
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Mistä tulikin heti pakollinen OT mieleen. Isäni kertoi, että aikanaan kuplavolkkari ei ollut lähtenyt talvipakkasilla käyntiin. Mitäpä siinä, pieni nuotio pystyyn ja hartiavoimat käyttöön. Volkkari työnnettiin nuotion päälle ja kohta auto kävi iloisesti .J.T.S kirjoitti:Ässää ei nähtävästi kannata pysäköidä pihatulen päälle. Ainakaan pitkäksi aikaa.
Kein siknatuur
Ihan yleistä ennenwanhaan. Tenttua tiiliskiveen ja tulet perään "lohkolämmitin."Sampo N. kirjoitti:Mistä tulikin heti pakollinen OT mieleen. Isäni kertoi, että aikanaan kuplavolkkari ei ollut lähtenyt talvipakkasilla käyntiin. Mitäpä siinä, pieni nuotio pystyyn ja hartiavoimat käyttöön. Volkkari työnnettiin nuotion päälle ja kohta auto kävi iloisesti .J.T.S kirjoitti:Ässää ei nähtävästi kannata pysäköidä pihatulen päälle. Ainakaan pitkäksi aikaa.
Pensapumppu ja suodatin ovat sellaisessa paikassa, että jos alkavat vuotaa niin palo ei syty moottoritilassa. Jos alkavat vuotaa, niin sen huomaa paitsi kulutuksessa, myös siitä että näillä nurkilla alkaa olla paikat kosteina jatkuvasti.
Edellinen omistaja on voinut vaihdattaa vain toisen jousen. Kallistuma on näin hölmön tempun jälkeen yleensä varma. Jousien vaihtotyö pajalla maksaa n. 30-50 €/ pari. Ässän loistavia ajo-ominaisuuksia ei kannata hukata sekalaisella jousituksella.
Kuvien perustella GangstaÄssäsi kaipaa kipeästi alustan pesua. Usko pois - se vähentää reikiintymistä ja pidentää alustan ikää kummasti, etenkin jos peset alustan itse. Tarvitset nosturin ja painepesurin. Sukelluspuku ei ole välttämätön, mutta kunnon sadepukukin helpottaa kutakuinkin kuivana pysymistä.
Käy läpi tiskiharjalla pyöräkotelot , jarruputket ja joka ikinen kolo. Tiskiharjaa ei tämän jälkeen ole enää syytä käyttää astioiden pesuun. Seuraava alustan pesuhan on jo parin kuukauden kuluttua.
Samalla voit tarkistaa, että helmakotelojen kumitulpat ovat paikallaan. Jos eivät ole, olet saanut uuden ruosteentorjuntakohteen
Edellinen omistaja on voinut vaihdattaa vain toisen jousen. Kallistuma on näin hölmön tempun jälkeen yleensä varma. Jousien vaihtotyö pajalla maksaa n. 30-50 €/ pari. Ässän loistavia ajo-ominaisuuksia ei kannata hukata sekalaisella jousituksella.
Kuvien perustella GangstaÄssäsi kaipaa kipeästi alustan pesua. Usko pois - se vähentää reikiintymistä ja pidentää alustan ikää kummasti, etenkin jos peset alustan itse. Tarvitset nosturin ja painepesurin. Sukelluspuku ei ole välttämätön, mutta kunnon sadepukukin helpottaa kutakuinkin kuivana pysymistä.
Käy läpi tiskiharjalla pyöräkotelot , jarruputket ja joka ikinen kolo. Tiskiharjaa ei tämän jälkeen ole enää syytä käyttää astioiden pesuun. Seuraava alustan pesuhan on jo parin kuukauden kuluttua.
Samalla voit tarkistaa, että helmakotelojen kumitulpat ovat paikallaan. Jos eivät ole, olet saanut uuden ruosteentorjuntakohteen
...pitikin kysyä, vai oikein "tasonsäätö"... nyt kyllä hävettää
Saan Gangstan (Tm) keskiviikkona nosturin nokkaan ja silloin syynätään pohjaa, jousia sun muuta tarkemmin. Leimattu 29.8. - joten ei sen pitäisi ainakaan ihan toivoton olla. Tai sitten otteessa oli perunaleima
Täytyy hiukan ottaa takaisin tota amerikkalaisen automaatin ylistystä - vastoin ennakko-odotuksia Mb:n automaattiaskin Sport- ja Economy-asennot toimivat ja niissä on selkeästi jotain eroakin. Eilen oli autossa sisällä ainakin 400kg raavasta hippiä, runsaasti virvoitusjuomia ja takaloosteri täynnä talvigummeja sun muuta tilpehööriä - Sport&Body-asento päälle ja lapa lattiaan. Laatikkohan vaihtoi ihan näppärästi ja Mersu lähti kuin neekeri rusinapuskasta!
Käyttökokemuksia & kuvia tulee takuuvarmasti lisää tälle foorumille sitä myöten kuin kerkiää - pistetääs nyt ensinnä legendaa, millä perustelin itselleni Ässän ja juuri tämän kyseisen yksilön hankintaa. Tuleepa nimittäin ylös itsellekin ja saa epätoivon hetkellä käydä tarkistamassa, minkä ¤%&/( takia taas tämäkin tuli ostettua:
Tästä se lähti: kertakaikkisen kaunis korimalli! Ajatonta ja tyylikästä muotoilua ja tilaa kotitarpeiksi (sinkkumiehelle passeli, mahtuu tarvittaessa useempikin daami kyytiin).
Kakkoskriteeri oli hinta: täytyy myöntää, että tuli plarattua Nettiautoa sun muita muutamakin kerta, ennenkuin meni perille näiden Ässien hintaluokka nykypäivänä. Näähän on halpoja pelejä. Btw: nimimerkillä "kateus vie kalat ja uimaritkin vedestä" - noista Usa-härpäkkeistä keskiverto naapurin mies ei käsitä hölkäsen pöläystä, vaan luulee meikäläistä vähintäänkin Toto-voittajaksi. No nyt kun mä talutin vielä tuon Mercedeksenkin pihamaalle, ollaankin jo miljonääri-statuksessa. Ja loppupeleissä kun Pontiacin ja Mb:n hinnat lasketaan yhteen, niin Nettiautoa taas plaratessani totesin, että samalla rahalla saisi esimerkiksi 2001-mallisen Fiat Marean...voi pyhä isä.
Ja miksi suuri tämä kyseinen yksilö...noh:
- bensakone ja automaattiaski - auton on oltava näin laiskalla miehellä automaatti ja kilometrejä tulee vuositasolla kesä- ja talviautolla yhteensä max. 15.000tkm - dieselin edullisuus ei oikein noilla kilometreillä vielä oikein napostele. Niin kauan bensa on halpaa, kun ei tarvi housuja laskea maksusuorituksena
- valkoinen väri - helppo ja edullinen paikka- ja ylimaalata metalliväreihin verrattuna. Ja oiva naamioväri talvella.
- nahkapenkit - samanikäiseen kangasverhoiluun yleensä ottaen verraten paremmin säilyneet. Ja pornot ennen kaikkea
- muuten nihilistisillä varusteilla tilattu suomi-auto - ei kenkkuilevia high end-sähkötilpehöörejä
Ja kaikista edellisistä syistä johtuen, auto ei ollut oikein kelvannut kenellekään muulle > sopuisa hankintahinta. Siihen vielä päälle tuore leima ja tuoreet talvigummit, niin voilà.
Lisää lähipäivinä,
-Timo-
Saan Gangstan (Tm) keskiviikkona nosturin nokkaan ja silloin syynätään pohjaa, jousia sun muuta tarkemmin. Leimattu 29.8. - joten ei sen pitäisi ainakaan ihan toivoton olla. Tai sitten otteessa oli perunaleima
Täytyy hiukan ottaa takaisin tota amerikkalaisen automaatin ylistystä - vastoin ennakko-odotuksia Mb:n automaattiaskin Sport- ja Economy-asennot toimivat ja niissä on selkeästi jotain eroakin. Eilen oli autossa sisällä ainakin 400kg raavasta hippiä, runsaasti virvoitusjuomia ja takaloosteri täynnä talvigummeja sun muuta tilpehööriä - Sport&Body-asento päälle ja lapa lattiaan. Laatikkohan vaihtoi ihan näppärästi ja Mersu lähti kuin neekeri rusinapuskasta!
Käyttökokemuksia & kuvia tulee takuuvarmasti lisää tälle foorumille sitä myöten kuin kerkiää - pistetääs nyt ensinnä legendaa, millä perustelin itselleni Ässän ja juuri tämän kyseisen yksilön hankintaa. Tuleepa nimittäin ylös itsellekin ja saa epätoivon hetkellä käydä tarkistamassa, minkä ¤%&/( takia taas tämäkin tuli ostettua:
Tästä se lähti: kertakaikkisen kaunis korimalli! Ajatonta ja tyylikästä muotoilua ja tilaa kotitarpeiksi (sinkkumiehelle passeli, mahtuu tarvittaessa useempikin daami kyytiin).
Kakkoskriteeri oli hinta: täytyy myöntää, että tuli plarattua Nettiautoa sun muita muutamakin kerta, ennenkuin meni perille näiden Ässien hintaluokka nykypäivänä. Näähän on halpoja pelejä. Btw: nimimerkillä "kateus vie kalat ja uimaritkin vedestä" - noista Usa-härpäkkeistä keskiverto naapurin mies ei käsitä hölkäsen pöläystä, vaan luulee meikäläistä vähintäänkin Toto-voittajaksi. No nyt kun mä talutin vielä tuon Mercedeksenkin pihamaalle, ollaankin jo miljonääri-statuksessa. Ja loppupeleissä kun Pontiacin ja Mb:n hinnat lasketaan yhteen, niin Nettiautoa taas plaratessani totesin, että samalla rahalla saisi esimerkiksi 2001-mallisen Fiat Marean...voi pyhä isä.
Ja miksi suuri tämä kyseinen yksilö...noh:
- bensakone ja automaattiaski - auton on oltava näin laiskalla miehellä automaatti ja kilometrejä tulee vuositasolla kesä- ja talviautolla yhteensä max. 15.000tkm - dieselin edullisuus ei oikein noilla kilometreillä vielä oikein napostele. Niin kauan bensa on halpaa, kun ei tarvi housuja laskea maksusuorituksena
- valkoinen väri - helppo ja edullinen paikka- ja ylimaalata metalliväreihin verrattuna. Ja oiva naamioväri talvella.
- nahkapenkit - samanikäiseen kangasverhoiluun yleensä ottaen verraten paremmin säilyneet. Ja pornot ennen kaikkea
- muuten nihilistisillä varusteilla tilattu suomi-auto - ei kenkkuilevia high end-sähkötilpehöörejä
Ja kaikista edellisistä syistä johtuen, auto ei ollut oikein kelvannut kenellekään muulle > sopuisa hankintahinta. Siihen vielä päälle tuore leima ja tuoreet talvigummit, niin voilà.
Lisää lähipäivinä,
-Timo-
Viimeksi muokannut Tico, 17.9.2006 21:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Edit: tohkeissani postasin jo kahteen kertaan... kirjoitetaas tähän vaikka ensimmäisiä ajokokemuksia, ettei ihan turhaan mene tämäkään postaus.
On niinkuin keskikokoista valtamerilaivaa ohjastaisi verrattuna tohon Sarvikseen (=pulkka=Pontiac). Ruori on ainakin samaa kokoa.
Karmeat vertailukohdat sinänsä- toisessa istumalihas raapii maata, kuopissa amalgaamit ei meinaa suussa pysyä ja meteli on infernaalinen; rengasmelua ja koneen sekä putkiston älämölöä - toinen liikehtii arvokkaasti ja rauhallisesti, jousitus nielee kuopat ja auto on muutenkin pahuksen hiljaista sorttia. Pitää suhtautua ihan eri tavalla koko autoiluun - Pontiacin ratissa kasvaa heti pirunsarvet päähän ja Mersun ratissa olo on taas kuin kirkkokyydissä.
Ovia ja tiivisteitä Daimlerin ukot kyllä osaavat tehdä - ovet on kyllä vieläkin kuin kassakaappia sulkisi, eivätkä tiivisteet sihise ja suhise ajon aikana. Ainoana negatiivisena puolena ohjaus tuntuu ns. nopeisiin ohjauksiin tottuneena hiukan halvaantuneelta - muuten kyyti on kyllä kaikin puolin mukiinmenevää.
On niinkuin keskikokoista valtamerilaivaa ohjastaisi verrattuna tohon Sarvikseen (=pulkka=Pontiac). Ruori on ainakin samaa kokoa.
Karmeat vertailukohdat sinänsä- toisessa istumalihas raapii maata, kuopissa amalgaamit ei meinaa suussa pysyä ja meteli on infernaalinen; rengasmelua ja koneen sekä putkiston älämölöä - toinen liikehtii arvokkaasti ja rauhallisesti, jousitus nielee kuopat ja auto on muutenkin pahuksen hiljaista sorttia. Pitää suhtautua ihan eri tavalla koko autoiluun - Pontiacin ratissa kasvaa heti pirunsarvet päähän ja Mersun ratissa olo on taas kuin kirkkokyydissä.
Ovia ja tiivisteitä Daimlerin ukot kyllä osaavat tehdä - ovet on kyllä vieläkin kuin kassakaappia sulkisi, eivätkä tiivisteet sihise ja suhise ajon aikana. Ainoana negatiivisena puolena ohjaus tuntuu ns. nopeisiin ohjauksiin tottuneena hiukan halvaantuneelta - muuten kyyti on kyllä kaikin puolin mukiinmenevää.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19.9.2006 22:25
- Paikkakunta: Zavitaipale
Tico-ticooo... ja onnea uudelle ässän omistajalle, ja samantein toisellekin ja tervetuloa foorumille. Mukavalta näyttää ja kuulostaa.
Näin jo pitempiaikaisena wannabe-ässämiehenä tulee katseltua hymy suussa ja terveesti kateellisena näitä laitteita. Ehkä tuommoinen 420SEL olisi omaan makuun aika passeli. Noh, antaa ajan kulua...
Näin jo pitempiaikaisena wannabe-ässämiehenä tulee katseltua hymy suussa ja terveesti kateellisena näitä laitteita. Ehkä tuommoinen 420SEL olisi omaan makuun aika passeli. Noh, antaa ajan kulua...
Tää on ihan kohta valmis.
Onnea Aasintuntijalle Ässän hankinnasta. Tuskinpa tulet pettymään. Laita infoa autostasi, niin voidaan kimpassa ihmetellä.
Munkin mielestä Ässät on halpoja. Tarkoitan sitä, että erittäin korkealaatuisen auton saa järkevällä hinnalla.
Moni luulee, että varaosat näihin ovat kalliita, mutta omasta mielestäni näin ei ole. Jotkut osat Ässiin ovat todella kallita, mutta yleisesti ottaen osia saa ja hintataso on kohtuullinen. Vilkaisu vaikkapa BMW:n varaosahintoihin voi muuttaa mielen
Munkin mielestä Ässät on halpoja. Tarkoitan sitä, että erittäin korkealaatuisen auton saa järkevällä hinnalla.
Moni luulee, että varaosat näihin ovat kalliita, mutta omasta mielestäni näin ei ole. Jotkut osat Ässiin ovat todella kallita, mutta yleisesti ottaen osia saa ja hintataso on kohtuullinen. Vilkaisu vaikkapa BMW:n varaosahintoihin voi muuttaa mielen
Tuosta Ticon puhumasta vinoudesta vielä tuli mieleen että onkos ässissä yleensä tasonsäätöä? Meinaan vaan että jos on niin voi aivan hyvin olla siitä kiinni se vinous. Minullakin S124 makaa vinossa kun tasonsäädön toinen paineakku on hajonnut! Tälleen vaan pienenä vihjeenä ajattelin...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Nyt hiukan muisti pätkii, mutta tasonsäätö taisi olla vakiona ainakin 560 SE ja 560 SEL-mallissa, samaten 500 SEL -mallissa, mutta ei 500 SE:ssä.
Muissa sitten lisävarusteena.
Yhtä lailla muistikuvaa on, ettei kutoskoneisiin lyhytkoppaisiin saanut tasonsäätöä lisävarusteenakaan. Joten pienin tasonsäädöllä saatava malli olisi ollut 300 SEL. Saapi kernaasti oikaista, jos on tarvis .
Veikkaan Ticon takapään vinoutumaa eri paria olevien jousien aiheuttamaksi. Tai sitten iskari on toiselta puolen korkannut, vaikka se ei vinouteen paljoa vaikutakaan, jos ollenkaan. Sanotaan, että ainakin W123:t saa iskaritestistä läpi vaikka ilman iskareita, sen verran jämäkät ovat jouset jo itsessään.
Muissa sitten lisävarusteena.
Yhtä lailla muistikuvaa on, ettei kutoskoneisiin lyhytkoppaisiin saanut tasonsäätöä lisävarusteenakaan. Joten pienin tasonsäädöllä saatava malli olisi ollut 300 SEL. Saapi kernaasti oikaista, jos on tarvis .
Veikkaan Ticon takapään vinoutumaa eri paria olevien jousien aiheuttamaksi. Tai sitten iskari on toiselta puolen korkannut, vaikka se ei vinouteen paljoa vaikutakaan, jos ollenkaan. Sanotaan, että ainakin W123:t saa iskaritestistä läpi vaikka ilman iskareita, sen verran jämäkät ovat jouset jo itsessään.
Viimeksi muokannut Kaapo, 20.9.2006 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954