Varustelistassa on raksittavissa tasonsäätö. Vakiona se taitaa olla vain 560:ssä?Wike kirjoitti:Tuosta Ticon puhumasta vinoudesta vielä tuli mieleen että onkos ässissä yleensä tasonsäätöä? Meinaan vaan että jos on niin voi aivan hyvin olla siitä kiinni se vinous. Minullakin S124 makaa vinossa kun tasonsäädön toinen paineakku on hajonnut! Tälleen vaan pienenä vihjeenä ajattelin...
Tuore W126 omistaja
Tasonsäätö on ollut lisävaruste ainakin omaan 420 SEL:ni, joka on vuosimallia 1989. Omassani sitä ei ole, koska kateellinen verottaja on aikoinaan rokottanut luksuslisävarusteista aivan kohtuuttomasti. Siksi hyvin monet suomi-autot ovat niukasti varustellut. Jenkeihin menneet Ässät olivat tilauksesta varustettuina aivan eri tilpehööreillä: sähköiset pääntuet, ym. sälää.
Kokemukseni mukaan jenkkirassien sähköiset varusteet ovat lyhytikäisiä, Ässissä ne kestävät paremman työn laadun vuoksi pitempään.
Jos auto on kallellaan, ei se iskareista johdu. Jouset ovat ilmeisesti eri paria. Myös jousenaluskumit ovat voineet hapertua, mutta kallistuma on silloin pienempi.
Kokemukseni mukaan jenkkirassien sähköiset varusteet ovat lyhytikäisiä, Ässissä ne kestävät paremman työn laadun vuoksi pitempään.
Jos auto on kallellaan, ei se iskareista johdu. Jouset ovat ilmeisesti eri paria. Myös jousenaluskumit ovat voineet hapertua, mutta kallistuma on silloin pienempi.
Tämän päivän saldo:
- uudet pyöränlaakerit
- uudet öljyt & suodattimet mosaan ja laatikkoon
Ja se vinoutuma....juu-u. Voiskohan se johtua kenties siitä, että auton neljästä jousesta ei sitten ykskään ollut toisensa kaltainen Siinä on ollut piheyden ruumiillistumia liikekannalla...
Toinen etujousi veikkauksena mallia "orggis", toinen jo ainevahvuudeltaan ihan eri tavaraa - mitaltaan ja joustoiltaan kuitenkin suthkoht samat, etupäässä heittoa < 1cm. Toinen takajousista mallia "halvaantunut orggis" - eli ihan valmista kaatopaikkakamaa. Toinen jousi vaihdettu tuoreempaan, mutta tietysti ei edes samanlaiseen malliin.
Samperi, kun ei ollu pressikitti mukana, jäi fotot ottamatta - koitan korjata vielä asian.
Johtopäätös - uusi jousikierros tilattu. Ja samalla vaihdetaan ne takakontissa kaupan päälle tulleet uudet iskarit. Perjantaina pitäis auton olla tasapainossa. Ja omistajan talouden.
- uudet pyöränlaakerit
- uudet öljyt & suodattimet mosaan ja laatikkoon
Ja se vinoutuma....juu-u. Voiskohan se johtua kenties siitä, että auton neljästä jousesta ei sitten ykskään ollut toisensa kaltainen Siinä on ollut piheyden ruumiillistumia liikekannalla...
Toinen etujousi veikkauksena mallia "orggis", toinen jo ainevahvuudeltaan ihan eri tavaraa - mitaltaan ja joustoiltaan kuitenkin suthkoht samat, etupäässä heittoa < 1cm. Toinen takajousista mallia "halvaantunut orggis" - eli ihan valmista kaatopaikkakamaa. Toinen jousi vaihdettu tuoreempaan, mutta tietysti ei edes samanlaiseen malliin.
Samperi, kun ei ollu pressikitti mukana, jäi fotot ottamatta - koitan korjata vielä asian.
Johtopäätös - uusi jousikierros tilattu. Ja samalla vaihdetaan ne takakontissa kaupan päälle tulleet uudet iskarit. Perjantaina pitäis auton olla tasapainossa. Ja omistajan talouden.
Viimeksi muokannut Tico, 20.9.2006 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yks uusi kysymyskin tuli ajankohtaiseksi - sopivatko ässään kokonsa puolesta: Borbetin 15" Jako 5x112, ET35?
Pitäähän ny talvipyörilläkin olla alut
Ja muuten ois pitäny käyttää hakua, ennen kun investoin ylenpalttisesti tööninkiin - kromi-/hiilikuitu vaihdekepin nuppi Natsi-Siwasta "vieläkin edullisemmin" 3,99€. Toi automaatin nuppi kun haun perusteella on näemmä vulkanoitu kiinni tohon köppiin. Jonkun edellisen omistajan koira (tai sitten muija on haparoinut pimeässä pahemman kerran) on purru kepin päähän karmeet kolot.
Noh, vaihdetaan se nuppi sitten väkisin jos ei kerran suosiolla.
Pitäähän ny talvipyörilläkin olla alut
Ja muuten ois pitäny käyttää hakua, ennen kun investoin ylenpalttisesti tööninkiin - kromi-/hiilikuitu vaihdekepin nuppi Natsi-Siwasta "vieläkin edullisemmin" 3,99€. Toi automaatin nuppi kun haun perusteella on näemmä vulkanoitu kiinni tohon köppiin. Jonkun edellisen omistajan koira (tai sitten muija on haparoinut pimeässä pahemman kerran) on purru kepin päähän karmeet kolot.
Noh, vaihdetaan se nuppi sitten väkisin jos ei kerran suosiolla.
ET saisi olla 25 tai jopa vähemmän. ET35 jää liian sisään pyöränkoteloon, saattaapa ottaa edestä kiinnikin. (Raidepää, yläpallo, jarrusatula?) En ostaisi sovittamatta.Tico kirjoitti:Yks uusi kysymyskin tuli ajankohtaiseksi - sopivatko ässään kokonsa puolesta: Borbetin 15" Jako 5x112, ET35?
Pitäähän ny talvipyörilläkin olla alut
Ja muuten ois pitäny käyttää hakua, ennen kun investoin ylenpalttisesti tööninkiin - kromi-/hiilikuitu vaihdekepin nuppi Natsi-Siwasta "vieläkin edullisemmin" 3,99€. Toi automaatin nuppi kun haun perusteella on näemmä vulkanoitu kiinni tohon köppiin. Jonkun edellisen omistajan koira (tai sitten muija on haparoinut pimeässä pahemman kerran) on purru kepin päähän karmeet kolot.
Noh, vaihdetaan se nuppi sitten väkisin jos ei kerran suosiolla.
Keppi irtoaa kokoneisena, ei pelkkä nuppi. Kulissi pois, juuressa on 13mm mutteri. Keppi kokonaisena vaihtoon.
Ne jää sitten suosiolla hankkimatta, linnuntietä sovitusmatkaa ainakin 500km - omistaja kyllä kertoi ko. vanteiden olleen ässässä alla. Muttei kyllä maininnut, pyörivätkö neHVM kirjoitti:
ET saisi olla 25 tai jopa vähemmän. ET35 jää liian sisään pyöränkoteloon, saattaapa ottaa edestä kiinnikin. (Raidepää, yläpallo, jarrusatula?) En ostaisi sovittamatta.
Voi ne pyöriäkkin, en minä sitä sovittamatta sano, mutta nuijille ne valitettavasti näyttää kun jäävät niin sisään.Tico kirjoitti:Ne jää sitten suosiolla hankkimatta, linnuntietä sovitusmatkaa ainakin 500km - omistaja kyllä kertoi ko. vanteiden olleen ässässä alla. Muttei kyllä maininnut, pyörivätkö neHVM kirjoitti:
ET saisi olla 25 tai jopa vähemmän. ET35 jää liian sisään pyöränkoteloon, saattaapa ottaa edestä kiinnikin. (Raidepää, yläpallo, jarrusatula?) En ostaisi sovittamatta.
Eikä tarvitse muuten edes väittää. Enpä muistanut asiaa, vaikka kaksilla vanteilla on tullut tänä kesänä asiaa testattua. ET 35 ottaa 66,1 mm keskireiällä kiinni napaan, eli napa ei mahdu reiästä läpi ilman 15-20 mm spacereita.Mika.T kirjoitti:Voisin melkein väittää ettei 15" et35 vanne pyöri edessä... Eikä etunavan laakeroinnin takia edes mahdu paikoilleen. Rasvakuppi tulee kurkkimaan keskiöstä läpi.
Mulla ei mahtunut edes 16" et 32 lorinseri pyörimään.
Ei vaihdu.AM kirjoitti:Eikös tuo sopivuus vaihtdu jossain kohti,eli vanhoihin 126:siin menee suuremmallakin et:llä..joskus öö,85 vaihtuu?No en kyllä ässään tuommosia laittaisi,törkeän näköiset kun jää metrin lokareitten sisään...
Tai... Ainakaan mulla ei mene kumpaakaan normi et35 vanne. 17" sitten menee kyllä kun on jo vanteen sisähalkaisija niin suuri.. Tosin siitäkin kurkkii navan rasvakuppi keskiöstä
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Minulta nyt ei kysytty, mutta reilu vuosi sitten tehtiin omaan lotjaan alustaremppa. Jousiksi tuli Lesjöforsin valmisteet, taakse HD-versiot eli vahvistetut. Iskareiksi laitettiin luonnollisesti Bilsteinit.
Kyllä muuttui meno aivan radikaalisti mukavammaksi, äänettömämmäksi ja vakaammaksi - vaikka vanhat iskarit näyttivät testissä n. 67-72% lukemia ja jousetkin olivat olevinaan ryhdissä ainakin silmämääräisesti. KL:sta haettiin tavara.
Kyllä muuttui meno aivan radikaalisti mukavammaksi, äänettömämmäksi ja vakaammaksi - vaikka vanhat iskarit näyttivät testissä n. 67-72% lukemia ja jousetkin olivat olevinaan ryhdissä ainakin silmämääräisesti. KL:sta haettiin tavara.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
..
Mulla oli tuossa -84:ssa 7x15 ET35 alut ja mahtuivat nätisti paikalleen keskiömerkkeineen. 124:n 6x15 ET49 peltivanteitakin kokeilin alle ja mahtuivat sinne, tosin jäivät ehkä hieman sisään
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Re: ..
No etunavat sitten varmaan muuttuu jossain kohtaa? Ei tuohon -90 malliin tarvia tarjotakkaan moisia, ottaa kiinni rasvakupin jöötiin, eikä mene vanne napaan asti pohjaan. Aika monet vanteet on tänä kesänä tullu testattua.jarski kirjoitti:Mulla oli tuossa -84:ssa 7x15 ET35 alut ja mahtuivat nätisti paikalleen keskiömerkkeineen. 124:n 6x15 ET49 peltivanteitakin kokeilin alle ja mahtuivat sinne, tosin jäivät ehkä hieman sisään
Re: ..
Mulla on myös tuo toinen vm-84 Ei siihen mene eteen et35 vanteet. Tosin riippuu tietenkin vähän vanteen mallistakin.jarski kirjoitti:Mulla oli tuossa -84:ssa 7x15 ET35 alut ja mahtuivat nätisti paikalleen keskiömerkkeineen. 124:n 6x15 ET49 peltivanteitakin kokeilin alle ja mahtuivat sinne, tosin jäivät ehkä hieman sisään
Sama homma tuossa uudemmassa... Samanlaiset etunavat ainakin mulla on molemmissa.
Pittääpä mittailla noita raidetankojen etäisyyksiä navasta... Oisko siinä mitassa eroja...