TNewan W126 300SE
Olikohan tuo boschin kikkare ruiskun kyljessä se EHA, muistaakseni pari o-rinkulaa siellä kun ottaa irti?
Tuo nitinä ovipaffista, saahan sen "korjattua" teipillä, mutta mitähän siellä oikeasti on tapahtunut kun nitisee? Saranat kuluneet, ovi "tippunut"alaspäin vai verhoilu osassa kiinnityksessä häikkää.
Omaani yhteen oveen laitoin oviverhoilun takapuolelle niihin kiinnitys koukkuihin ja ite oveen liuskat yhdensortin kangasteippiä, jolloin verhoilu nousi senverta(1-2mm)ylös, että ääni hävisi. Onpahan ainaki piilossa
Tuo nitinä ovipaffista, saahan sen "korjattua" teipillä, mutta mitähän siellä oikeasti on tapahtunut kun nitisee? Saranat kuluneet, ovi "tippunut"alaspäin vai verhoilu osassa kiinnityksessä häikkää.
Omaani yhteen oveen laitoin oviverhoilun takapuolelle niihin kiinnitys koukkuihin ja ite oveen liuskat yhdensortin kangasteippiä, jolloin verhoilu nousi senverta(1-2mm)ylös, että ääni hävisi. Onpahan ainaki piilossa
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Viime viikolla saapui tontille iso kasa mersuaiheista tavaraa. Ruikku lähetti ystävällisesti monenlaista apparaattia sovitettavaksi rajoittamattomalla palautusoikeudella, jos eivät sovellu tahi eivät ole riittävän siistejä ostajan käyttöön. Tuli siinä yksi satsi renkaitakin, 126:n kaivonkansivanteilla varustettuina. Tuhannet kiitokset ruikulle jo tässä vaiheessa, yritän alkuviikosta palautella ylimääräiset romppeet.
Perjantaina sain sentään asenneltua kuormassa tulleen "uuden" syylärin vanhan vuotavan tilalle. Reilun tunnin savotta kaikkineen, kun mikään ei ihmeemmin vastustanut. Kummallista, kun kojetaulussa ei pala enää yhtään keltaista valoa. Kesä menikin vettä säännöllisesti lisäillessä ja korvaavaa syyläriä etsiskellessä. Tuota vanhaa oli selvästi joku putkimies yrittänyt korjata ainakin materiaalivalinnoista päätellen.
Toinen kuva on vain välittämässä sorapiharemontin tunnelmaa
Perjantaina sain sentään asenneltua kuormassa tulleen "uuden" syylärin vanhan vuotavan tilalle. Reilun tunnin savotta kaikkineen, kun mikään ei ihmeemmin vastustanut. Kummallista, kun kojetaulussa ei pala enää yhtään keltaista valoa. Kesä menikin vettä säännöllisesti lisäillessä ja korvaavaa syyläriä etsiskellessä. Tuota vanhaa oli selvästi joku putkimies yrittänyt korjata ainakin materiaalivalinnoista päätellen.
Toinen kuva on vain välittämässä sorapiharemontin tunnelmaa
Viimeksi muokannut TNewa, 17.9.2011 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
romu kirjoitti:Aah!
Kyllä sorapiha se,se, se on joka jannun unelma!
Aamulla töihin lähtiessä sitten kerätään ne pimeässä hukatut (jo ruostuneet) työkalut.
Romu kyllä ymmärtää asiaa keskeltä. Juuri näin se menee. Aina häviää joku hylsy tai muu pikkunippeli ja lapset käyvät sosialisoimassa mitä nyt sillä hetkellä keksivätkin tarvitsevansa. Keräillään sitten sivuleikkureita leikkimökin takaa ja alta, hylsyjä ja lenkkejä sieltä fillareiden luota jne.
® Mesen Porkkana-klubi
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Juu, noita TNewan kuvia ei väsy ihailemaan, hienoa jälkeä. Itsellä "valokuvaus"-harrastus on loppunut kokonaan kun lumiksi on telakalla edelleen, putosi näpeistä kesämiitissä ja män rikki... Digijärkkäri on ollut haaveissa vaan ei oo varaa... ja se jos irtoaa näpeistä vastaavalla tavalla niin sitten pääsisi itku jo ihan tosissaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kiitoksia kiitoksia. Otetaan edes niitä, kun ei muutakaan näytä saavan aikaan. Paitsi eilen sain viimein vaihdettua ilmanvaihtoapparaattiin uuden haistelijan sinne sisävalon viereen sekä haistelijan moottorin joka taas sijaitsee repsikan jalkatilassa puhaltimen kotelon ja "ulkoseinän" välissä. Nyt näyttää, että masiina viimein pelaa niin kuin on tarkoituskin, eli pitää valitun lämpötilan. Onhan tuosta nyt korjailtu vesiventtiilit, putsailtu lämmönsäätörullat sekä vaihdettu haistelija ja sen moottori. Vaihteiston takakannakkeenkin vaihdoin samoilla tulilla, kun se oli sopivan nätti homma sorapihalla tehtäväksi.ou812 kirjoitti:Hianoja valokuvia!
Tuossa vielä kuva sisävalohässäkästä nurjalta puolelta. Haistelija on oikeassa alakulmassa. Vaihdoin ruikun lähettämästä varaosasta pelkän haistelijan, koska kattoluukun ohjauspalikka oli omassani 6-nastainen ja varaosassa 4-nastainen
Ja tuossa haistelijan moottori
® Mesen Porkkana-klubi
Eipä tule aika pitkäksi tuon auton kanssa. Tänään rouva kävi ässällä Oulu-Haukipudas-akselilla reissussa ja vettähän tuli taivaalta jonkin verran. Oli sitten jossain vaiheessa tuulilasinpyyhkimen tihkutoiminto heittäytynyt toimimattomaksi. Jatkuvat nopeudet pelaa kyllä. Pissapoikakin pissailee vettä lasille, mutta pyhkijät eivät liikahda mihinkään, jos ei viiksestä pyöräytä. Vika lienee monitoimiviiksessä tai pyyhkijän releessä? Monitoimiviiksessä todennäköisemmin, luulen.
Jos tukkutoimittajani ruikku on kuulolla, niin voisi lisäillä tuon releen ja monitoimiviiksen sinne TNewan tilauslistaan näin alustavasti. Tutkaisen tuota viikseä huomenissa, jos joudan.
Jos tukkutoimittajani ruikku on kuulolla, niin voisi lisäillä tuon releen ja monitoimiviiksen sinne TNewan tilauslistaan näin alustavasti. Tutkaisen tuota viikseä huomenissa, jos joudan.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
[quote="TNewa"]Tuolla kotitalon tallissa kävin koluamassa ja löysin sieltä tällaisen pölyn peittämän muumion. Viimeiset kolme vuotta ollut seisonnassa osin tarpeettomana, osin muiden kiireiden takia. Pitäisiköhän tuota vähän siistiä ja ottaa taas ajoon vaihtelun vuoksi.
voithan sää ottaa sen ajjoon jos sulla on joki hyvä syy muuttaa huonompiin olosuhteisiin
voithan sää ottaa sen ajjoon jos sulla on joki hyvä syy muuttaa huonompiin olosuhteisiin
No saattaishan tuolla kansanmallilla käyä vaikka rautakaupasa ja semmosta rahtihommaa hoidella. Sen tieten sais rekisteröityä pakuksikin niin pääsis pikkuverolla . Saahan siinä tosin vähän klaustrofobiaa potea, kun ässän ruorista siirtyy lankun rattiin. Viime viikolla sen taas huomasin, kun velipojalta lainasin satalankkua kärrynvetohommiintouhottaja kirjoitti: voithan sää ottaa sen ajjoon jos sulla on joki hyvä syy muuttaa huonompiin olosuhteisiin
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
juu, näinhän se on, mutta osta multa vetokoukku mullon siitä jossakin kuva jos syhyttäsTNewa kirjoitti:No saattaishan tuolla kansanmallilla käyä vaikka rautakaupasa ja semmosta rahtihommaa hoidella. Sen tieten sais rekisteröityä pakuksikin niin pääsis pikkuverolla . Saahan siinä tosin vähän klaustrofobiaa potea, kun ässän ruorista siirtyy lankun rattiin. Viime viikolla sen taas huomasin, kun velipojalta lainasin satalankkua kärrynvetohommiintouhottaja kirjoitti: voithan sää ottaa sen ajjoon jos sulla on joki hyvä syy muuttaa huonompiin olosuhteisiin
Ekkai sää ny tosissaan meinaa, että ässään vetokoukkua laitettais. Miltä seki nyt näyttäis, kun tuossa perässä vedettäis jotain Muulin mullikkaa tai Kärpänketaletta Siitä olisi aristokraattisuus kaukana . On mulla Audissa koukku sitä kärräilyä varten ja toisinaan tulee sitten lainattua edellämainittua velipojan autoa, jos pitää koko porukan mahtua kyytiin.touhottaja kirjoitti: juu, näinhän se on, mutta osta multa vetokoukku mullon siitä jossakin kuva jos syhyttäs
® Mesen Porkkana-klubi
TNewa kirjoitti:Eipä tule aika pitkäksi tuon auton kanssa. Tänään rouva kävi ässällä Oulu-Haukipudas-akselilla reissussa ja vettähän tuli taivaalta jonkin verran. Oli sitten jossain vaiheessa tuulilasinpyyhkimen tihkutoiminto heittäytynyt toimimattomaksi. Jatkuvat nopeudet pelaa kyllä. Pissapoikakin pissailee vettä lasille, mutta pyhkijät eivät liikahda mihinkään, jos ei viiksestä pyöräytä. Vika lienee monitoimiviiksessä tai pyyhkijän releessä? Monitoimiviiksessä todennäköisemmin, luulen.
Jos tukkutoimittajani ruikku on kuulolla, niin voisi lisäillä tuon releen ja monitoimiviiksen sinne TNewan tilauslistaan näin alustavasti. Tutkaisen tuota viikseä huomenissa, jos joudan.
Pyyhkijä tuli kuntoon monitoimiviiksen vaihdolla. Releessä ei ollu vikaa, kun kokeilin ensin vanhalla viiksella ja varaosareleellä. Viallisella viikselläkin releet naksuivat samaan malliin, mutta tihkutoiminto ei pelannut. Aukaisin vanhan viiksen sen ollessa vielä paikoillaan ja olihan ne sisälmykset vähän sen näköiset, että lämpöä oli joskus saatu
Ei muuta kuin vaihtohommiin. Ensin ratin keskiö reunoilta nyppäisemällä irti (keskitähden kohtaa piti vähä takaa autella puukon terän syrjällä, ettei keskiö lähde repeämään), sitten ratti lukkoon ja 10mm kuusiohylsyllä keskiruuvi auki, ratti pois pooreilta ja viiksihässäkän kolme ristipääruuvia irti. Sitten piti irroitella vielä jalkatilan yläpuolen verhoilu ja metsästää sieltä viiksen johtosarjan liitin. Löytyy ihan siitä rattiakselin kupeesta. Liitin irti, viiksihässäkkä pois ja korvaava käänteisessä järjestyksessä takaisin. Simppeli homma kaikkineen.
Edellä mainitut osat löytyivät ruikun viime viikolla tuomasta varaosakuormasta. Samaan kuormaan tuli varalta tilattua myös vesipumppu, kun omassani tihuutti vielä vähän nesteitä jostain piilosta, valui lohkon kylkeä ja tippasi öljypohjan nurkilta maahan. Jotain klahnutustakin kuului siitä moniurahihnan tietämiltä ja paikallistin sen äänen vesipumppuun. Onneksi tilasin, sillä eilen remonteeratessa huomasin, että koko vesipumpun hihnapyörä oli nyykähtänyt alaspäin ja akseli heilui aika holtittomasti pystysuunnassa. Melkein sentin verran klappia varmaan . Hyvä ettei hajonnut jossain taipaleella. Liekkö tuo moniurahihnakin ollut turhan kireällä.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
En tullut keskimerkkiä kokeilleeksi, kun lähti reunoilta nyppäämällä niin helposti irti. Reunoista tuli ensin kokeiltuakin, kun tuossa Audissa ratti irrotetaan sillä keinoin ja se on ainoa auto, josta on ratteja tarvinnut ylipäätään aiemmin irrotella. Ei takaisinlaitossa kyllä mitään hankalaa ollut, sen kuin painoi vain paikoilleentouhottaja kirjoitti:mikset siitä ratista ottanu vaan sitä mustaa mersun merkkiä irti ja ottanu sen reijästä ratin kiinnitys ruuvia irti ja on sitten paaaljon helepompi pistää takasinki kuin tuo koko ratin keskiölappu vai oliko siinä keskimerkkiä ollenkaan
Mutta on touholla mitään vinkkejä vesipumpun vaihtoon? Purkuhommia näyttäis teettävän aika lailla...
® Mesen Porkkana-klubi
Tulevien talvivanteiden pultteja putsailin enimmistä ruosteista sitruunahapolla. Ihan siistejähän noista tuli muutaman tunnin liotuksella. Jos vielä vetäisi pohjamaalin ja vaikka astralsilberin sävyisen pintamaalin. Jos jollain on noita kuvan mukausia pultteja nurkissa ylimääräisenä, niin muutamalle kappaleelle olisi tarvetta
Viimeksi muokannut TNewa, 16.10.2011 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
ruikku kirjoitti:Hyvinpähän nuista ruoste lähtikin, miten lie nuin epäsiistiksi päässykki
Mistä sait sitruunahappoa?
Töistä toin. Apteekista sitä saa tuollaiseen tarkoitukseen riittäviä määriä valmiissa pusseissa. Olisinko 50 grammaa laittanut tuohon törppöön, laimeampikin liuos olisi varmaan riittänyt. 100 g pussi maksaa joka tapauksessa alle pari euroa.
® Mesen Porkkana-klubi
Vesipumppuremontista tuli otettua vähänlaisesti kuvia, kun aika oli vähän kortilla ja kädet niin mustina ettei järkkäriä oikein viitsinyt käpistellä. Tuossa kuitenkin (t)yömaan yleisilmettä.
Konepellissä lienee ollut jonkinlainen huopa sisäpuolella alunperin? Ebaysta näytti ainakin sellaisia saavan
http://www.ebay.de/itm/Dammmatte-Dammun ... 0376120436?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=w12 ... m270.l1313
Väljä pumppu on nyt nuorempien insinöörien purettavana ja tutkittavana. Ehkä he antavat raporttinsa myöhemmin
Konepellissä lienee ollut jonkinlainen huopa sisäpuolella alunperin? Ebaysta näytti ainakin sellaisia saavan
http://www.ebay.de/itm/Dammmatte-Dammun ... 0376120436?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=w12 ... m270.l1313
Väljä pumppu on nyt nuorempien insinöörien purettavana ja tutkittavana. Ehkä he antavat raporttinsa myöhemmin
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55