Tulipahan mieleeni...

Vastaa Viestiin
Avatar
Jannu78
Viestit: 17
Liittynyt: 27.12.2006 21:07
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Tulipahan mieleeni...

Viesti Kirjoittaja Jannu78 »

Kun tuosta lueskelelin, jotta w126 420:sellä koneella veisi kaupungissa "suunnilleen" saman tai vähän enempi ku toi kolmesatku (M103), ja matkassa saman, jollei allekkin. Niin jokuhan oli maininnut (oisko ollu HVM), että 420:n kone pyörii satasen vauhdilla "korotettua" tyhjäkäyntiä, jotain 1850r/min tai sinnepäin.
Itellä toi 300 näyttää huutavan kolmeatonnia... Mites muilla? kuuluuko mennä noin isolla?

tänään käytiin kaverin kanssa noin 300km:n lenkki kaverin 430 4maticilla (w220 2003) ja päätinpä siinä testata, cruise tasarahaan ja kiekat oli tasan 2000.

PS, kaitpa se sitten on se magneettiventtiili solmussa siinä, kun sitä ASD-valoa polttelee... prkl....
Tai sitten se kaasupallo on sökö ja vaikuttaa toimintaan... tai sitten ei...

-Janne
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Automaatin kanssa näin todella on, nelosvaihde on suora ja kiepit sitä myöten kovat. Satasessa tosiaan joku 3000 kierrosta.

No, takaahan se jonninmoisen ohituskiihtyvyyden... :shock: :twisted:

Kieltämättä itsekin tuohon suoraan välitykseen tottuneena on nyt oudottanut ajaa lantikalla, missä kone pyörii maantiellä sen 1800 r/min kanssa...eihän se sitten juuri päälle 3000 otakaan, ja ohituskiihtyvyyttä ei ole kummallakaan kierrosluvulla. :lol: :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Mulla oli kans 300E -86 ja siinä kone "huusi" samalla lailla kun oli utomatique, sit välillä mulla oli 230TE -88 manuaalilla, ja siinä homma meni ihan päälleen, eli kierrokset oli satasen vauhdissa vähän yli kaks tuhatta. Turhaa hommaa muuten yrittää rekan ohi vitosella vastatuuleen... Nyt on 380 Se autovaihtaja ja se kiertää 2000 kun mittarissa on 100, eli oikee noppeus n. 96km/h. Se kyllä jaksaa jolokuttaa rekan etupuolelle vaikkei polekkaa pienempää sissään... :D
Miettiny vaan ettei se aina Mersulla oo menny nuo perävälitykset ihan kohilleen. No, 80-luvun lopussa germaanit käytti ylipitkiä välityksiä Ihan tunnetusti. Nimim. 89Orionilla satakuuskymmentä kolmosella...
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Kyllä W 126 420 -koneella kulkee tasaisella satasta, ja kierrokset on aika tarkkaan 2000 rundia. Ja ohituskiihtyvyyskin on riittävä.:) Pensan kulutus on melkein pienimmillään tuossa hivenen alle 2000 kierroksen, eli n.9 litraa satasella ja kesäkelillä.
SELlisti
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Joop kolmessa tonnissa kiekat heiluu satasen korvilla. Ja ajonautintonahan on 300SE. Aluksi tuli mietittyä, että nty on vaihteossa vikaa, kun niin isokoneine auto vetelee semmosia kiekkoja, mutta kun bensaa palaa normaalisti ja kierrosääniä ei kuulu, niin ajattelin sen olevan ihan normaalia. Kuten näyttää olevankin :D

Vaikka kovat kierrokset, niin ääntä ei kuulu. Hyvin on kone eristetty.
w126 300SE 1986
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”