Automaattilaatikon tärinä
Automaattilaatikon tärinä
W203 C180K 2005 laatikko tärisee D:llä ja R:llä jarrua painettaessa. Mistä tämä johtuu? Autolla on ajettu 83000 km. Laatikon öljyt on vaihdettu huuhtelulla puoli vuotta sitten.
Jos tärinä helpottaa kun laittaa N niin ääni kannatin kumeille / pakoputken kannatinkumeille. Kannattaa lähteä vaihtamaan takaa eteenpäin eli pakoputken kannatinkumit ekana (noin 4 euroa kappale) ja laatikon kannatinkumi (noin 25 euroa). Moottorin kannatinkumit sitten maksaa noin 70-80 euroa kappale? En tarkkaan tiedä sun autos osien hintoja mutta about tuota tasoa
Sitten sellainen kysymys että miten kovaa auto kulkee D päällä ilman kaasua? Joissain mersun laatikoissa on sellainen ominaisuus että alkaa vetää lian innokkaasti eteenpäin niin se voi aiheuttaa ylimääräistä täristystä.

Sitten sellainen kysymys että miten kovaa auto kulkee D päällä ilman kaasua? Joissain mersun laatikoissa on sellainen ominaisuus että alkaa vetää lian innokkaasti eteenpäin niin se voi aiheuttaa ylimääräistä täristystä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onkos laatikoa huollettu koska(kaan)jpekka65 kirjoitti:Pyrkii menemään varsinkin kone kylmänä eteenpäin, vähänkin kun jarrua hellittää. Tärinä johtuu ilmeisesti siitä, että veto on päällä, mutta jarru estää menemisen
enkä nyt tarkoita mitään puoliksi tehtyä öljyn vaihtoa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sama tilanne myös johdot irti otettuna?jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Tuota, jos turbiinilukko olisi päällä tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä jarruavasten, niin mahtaisiko tuo enää kestää käynnissäkään. Kuinkas alhaalla moottorin kierrokset on, kun auto on paikallaan jarruavasten? En mää näistä mittään kyllä ymmärrä, mutta yhen tomaatin kanssa elin 3 vuotta edellisessä elämässä.jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Edit:
Lainaus muokattu tarkoituksen mukaiseksi.
Viimeksi muokannut Väsynyt Mies, 18.6.2012 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siinäpä se kun johdot on irti ei turbin lukitus solenoidi pääse sotkemaan tilannet(samalla putoaa pois muitakin mahdolisia sähkö vikoja)Väsynyt Mies kirjoitti:Tuota, jos turbiinilukko olisi päällä tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä jarruavasten, niin mahtaisiko tuo enää kestää käynnissäkään. Kuinkas alhaalla moottorin kierrokset on, kun auto on paikallaan jarruavasten? En mää näistä mittään kyllä ymmärrä, mutta yhen tomaatin kanssa elin 3 vuotta edellisessä elämässä.CDI203 kirjoitti:Sama tilanne myös johdot irti otettuna?jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Myöskään näistä mitään tiedä... nytkin vaan 7vaihtein ja 5vaihteista tutkailtavan

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Jarrua painettaessa pykälä päällä kierrokset putoaa parisataa kierrosta.Väsynyt Mies kirjoitti:Tuota, jos turbiinilukko olisi päällä tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä jarruavasten, niin mahtaisiko tuo enää kestää käynnissäkään. Kuinkas alhaalla moottorin kierrokset on, kun auto on paikallaan jarruavasten? En mää näistä mittään kyllä ymmärrä, mutta yhen tomaatin kanssa elin 3 vuotta edellisessä elämässä.jpekka65 kirjoitti:Kumityynyt kokeilematta, koska ne eivät vaikuta siihen, että laatikossa veto päällä, vaikka painaa jarrua. Jostain syystä tubiinilukko ei vapaudu
Edit:
Lainaus muokattu tarkoituksen mukaiseksi.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Tärinä jatkuu ja joskus on pakko siirtää vaihe N:lle liikennevaloissa. liittyen varmasti samaan ongelmaan. Käsittääkseni jarrua painettaessa turbiinilukon pitäisi vapautua. Kuitenkin jarruttessa jokainen vaihteensiirto pienenpään aiheuttaa ikävän tökkäisyn. Eli vauhdin hiljentämien jarrulla on aika lailla töksähtelevää. Eikö jarruvalokatkaisijalta mene tieto ohjausboxille, "että vedon voi lopettaa"?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jepjpekka65 kirjoitti:Tärinä jatkuu ja joskus on pakko siirtää vaihe N:lle liikennevaloissa. liittyen varmasti samaan ongelmaan. Käsittääkseni jarrua painettaessa turbiinilukon pitäisi vapautua. Kuitenkin jarruttessa jokainen vaihteensiirto pienenpään aiheuttaa ikävän tökkäisyn. Eli vauhdin hiljentämien jarrulla on aika lailla töksähtelevää. Eikö jarruvalokatkaisijalta mene tieto ohjausboxille, "että vedon voi lopettaa"?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mites kovaa sun autos kulkee eteenpäin ilman kaasua? Mulla on omassani vähän samaa oiretta. Kulkee kylmänään 15 ja lämpimänään 10 km/tunnissa ilman kaasua.jpekka65 kirjoitti:Nyt taasen kun tuli pakkaset, tärinä on hirvittävä varsinkiln pakki päällä.
Jossei muista antaa auton käydä tyhjäkäyntiä muutamaa minuuttia ennen kun tarjoaa vaihdetta niin saattaa sammahtaa.
Turbiininhan kuuluisi vastustaa noin 20-30 nm, mulla tuossa kylmäkäynnistysessä ollaan jossain 80 nm paikkeilla ja lämpimänään 50-60 nm paikkeilla.
Samaa luokkaa kulkee tyhjäkäynnillä kuin sullakin.jolle kirjoitti:Mites kovaa sun autos kulkee eteenpäin ilman kaasua? Mulla on omassani vähän samaa oiretta. Kulkee kylmänään 15 ja lämpimänään 10 km/tunnissa ilman kaasua.jpekka65 kirjoitti:Nyt taasen kun tuli pakkaset, tärinä on hirvittävä varsinkiln pakki päällä.
Jossei muista antaa auton käydä tyhjäkäyntiä muutamaa minuuttia ennen kun tarjoaa vaihdetta niin saattaa sammahtaa.
Turbiininhan kuuluisi vastustaa noin 20-30 nm, mulla tuossa kylmäkäynnistysessä ollaan jossain 80 nm paikkeilla ja lämpimänään 50-60 nm paikkeilla.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10.11.2015 20:51
mb
Tästä automaatin jyrinästä ei paljo oo näköjää juttua,oma cdikin tekee samaa kerran kuukauteen kun tulee esim..risteykseen nii hiton moinen jyryytes pysähdyksiin asti ,välillä pökkäämällä N lle palauttaa normitilaan....
Ja laatikko öljyt vaihdettu just (60000) välein...Jarruvalokatkaisin vähä mietityttää mutta sekin on vaan 4 kk vanha, kun herjaa bas juttua mittaristoon joka toinen pvä
Ja laatikko öljyt vaihdettu just (60000) välein...Jarruvalokatkaisin vähä mietityttää mutta sekin on vaan 4 kk vanha, kun herjaa bas juttua mittaristoon joka toinen pvä

Re: mb
Suunnilleen vastaavaa teki lintta eli s202 220D. Tärinä loppui kun pakoputken takapöntön vaihtoi. Oli vain yhdellä kumilla kiinni ja pääsi heilumaan. Vaihtopönttö omasi kaksi korvaketta ja sillä asettui tärräykset.jukkis67 kirjoitti:Tästä automaatin jyrinästä ei paljo oo näköjää juttua,oma cdikin tekee samaa kerran kuukauteen kun tulee esim..risteykseen nii hiton moinen jyryytes pysähdyksiin asti ,välillä pökkäämällä N lle palauttaa normitilaan....
Ja laatikko öljyt vaihdettu just (60000) välein...Jarruvalokatkaisin vähä mietityttää mutta sekin on vaan 4 kk vanha, kun herjaa bas juttua mittaristoon joka toinen pvä
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.