Eli jotain muuta kuin otsikossaunppi kirjoitti:ML 163, 270cdi.
edit: 722.661 loota
E: eri otsikon alla niin vois olla nuo tiedot hetikin,
pää laatikon pätee samat kuvat/jutut kuin tässä ketjussa
Eli jotain muuta kuin otsikossaunppi kirjoitti:ML 163, 270cdi.
edit: 722.661 loota
CDI203 kirjoitti:7V öljy
Jaa'a. Kuukkelin käännöksestä voi kyllä ymmärtää vähän sitä ja tätä. Jonkin vuoksi kuitenkin siihen tikun levennykseen on osoiteltu nuolella.epk kirjoitti:eikös siinä puhuta siitä sen ohjausputken levennyksestä.
Tikun levenys /ohjaus tötterö varmistaa että tikku ei taivu mutkalle,Roisto kirjoitti:Jaa'a. Kuukkelin käännöksestä voi kyllä ymmärtää vähän sitä ja tätä. Jonkin vuoksi kuitenkin siihen tikun levennykseen on osoiteltu nuolella.epk kirjoitti:eikös siinä puhuta siitä sen ohjausputken levennyksestä.
Siksipä asian otin esille, että se täällä selvitettäisiin.
t.
Risto
nollasitko adaptiot?Perttu K kirjoitti:Vaihtelin juuri omaan 320cdi:n öljyt ja kybin. Laitoin sinne 4, 5l öljyä kovasti mittailin nailonputkella pintaa ja jätin sentin alle 64.4 merkistä, koska laatikko ei ollut kuuma. Kun sitten mittasin mb specialistin tikulla, joka on juuri tuon orggiksen näköinen niin pinta oli tarkalleen 80c alueen keskellä.
Mulla oli ongelmana turbiinilukon kytkeytymättömyys. Uudet öljyt suodatin, läpivienti ja kyb- ei vaikuttanut tilanteeseen. Laatikko pelaa edelleen hyvin, mutta haluaa minusta ryömiä melko kovaa ja lukko loistaa poissaolollaan. Maantiellä luistoa saa syntymään helposti 400rpm vedättämällä, tasaisessa ajossa menee aika vähällä luistolla, vaikka kierrokset seilaavatkin vähän kuorman mukaan. Silti maantiekulutus menee alimmillaan näytön mukaan 6.3l//100km ja se näyttää 0, 5l liikaa laskettuun verrattuna.
Ei varsinaisesti kuulu otsikon alle...jolle kirjoitti:Sitten vielä adaption nollausPerttu K kirjoitti:Onko noissa w210:ssa niitä? Käytin kyllä johdon nokassa. Laatikon saamaa momenttitietoa muutettiin ja lukon ohjausta lisättiin. Samalla tuli moottorille uusi ohjelma.
Ei mene alkuperäinen (tai vastaava) pohjakosketukseen, kun siinä nimenomaan on se kaulus, joka jättää sen irti pohjasta.dealer kirjoitti:Tein-itse-tikun-ja-säästin-porukalle terveiset että oikea mittatikku ei tökkää pohjaan vaan nimenomaan johdinlevyssä olevan holkin yläpään kaulukseen
Vai yltääkö se silti pohjaan ? En tiedä...
Tulipa uusia havaintoja, vähän reilummassa vauhdissa lukko kytkeytyy. Kun alkoi mittari päästä vähän toiselle sadalle oli laatikko yhtä puuta. Ei luista vaikka kaasua painaakin. Tämä siis toimii. Vauhdin laskiessa satasessa lukko irtoaa. Harvoinpa tuosta on täällä hyötyä. Minusta ennen ei kytkeytynyt ollenkaan, mutta nyt toimii.CDI203 kirjoitti:Ei varsinaisesti kuulu otsikon alle...jolle kirjoitti:Sitten vielä adaption nollausPerttu K kirjoitti:Onko noissa w210:ssa niitä? Käytin kyllä johdon nokassa. Laatikon saamaa momenttitietoa muutettiin ja lukon ohjausta lisättiin. Samalla tuli moottorille uusi ohjelma.
muuta jos nollaus parantaa tilanetta hetkeksi ja sitten toiminta paluttuu
ennaleen niin sitä saa suuntaa mitä seuravaksi tehdä
Tästä juttu ketjustamese200cdi kirjoitti:Mistä löytyisi kunnollisia räjäytys kuvia venttiili penkistä et sais purettu ja putsattua koko koneiston?
Ei varsinaisesti kuulu aiheen alleSorbus kirjoitti:Morjens.
Pakko heittää omakohtainen kokemus mittatikusta.
Olen paininut oman auton kanssa todella pitkään erilaisten vaihteiston ongelmien kanssa. Auto vaihtaa huonosti, jyristää pienillä kierroksilla ja välillä nykäisee vaihtaessa kunnolla. Mitään vikakoodeja ei ole tullut.
Alkuviikosta olin ottamassa näytettä vaihdelaatikn öljystä 100ml ruutalla, kun huomasin öljyn olevan aivan vaahtoavaa. Sitä sitten ihmettelemään miten se voi vaahdota kun on oikea öljymäärä vai onko?.
Olen hommannut parivuotta sitten KL-Varaosista autooni mittatikun joka on samanlainen kuin Roiston postaama kuva tuolla ylempänä. Kuuman yläraja on asteikolla sen 65mm kohdalla. Nettiä hieman selattuani löysin juurikin mitan 65,4mm pohjasta on oikea määrä öljyä.
Tämän vuoksi kävin hakemassa 4mm kirkasta letkua motonetista ja mittasin uudelleen määrän ja määrä näytti pohjastamitattuna yli 75mm.
Öljyt mitattu siis auto käynnissä, lämpimänä ja kaikki vaihteet käyty läpi.
Eli ostamani tikun asteikko näyttää ylärajamäärän oikein, mutta ei mene pohjaan asti.
Muutamien ärräpäiden jälkeen imasin laatikosta 0,5l öljyä pois ja testilenkille.
Auton vaihdelaatikko toimii lähes virheettä, ei nykiviä vaihtoja, ei jyristä eikä täristele sekä auton käyntiääni parani.
ELI kysymys kuuluu oliko mulla liikaa öljyä lootassa? mitä tuumaatte
Hyvähän se että joku tietää. Onko linkkiä jonnekin toiselle sivulle tms. mistä tieto löytyi?Bomber4 kirjoitti:Vastaan tähän itelle. Olen tutkinut nyt jonkun verran asiaa ja tiedän miksi ja mistä kairataan,ja miksi venttiileitä vaihdetaan yms. Sonnax myy ns. Viritys osia laatikkoon. Myy myös noita kalvaimia. Omaani aion vaihtaa SLR mersun osat laatikkooni.Bomber4 kirjoitti:Mitä ja mistä kairataan ? Siksi,et ymmärtäisin mitä tuolle on tapahtunut ja miksi.