Automaattiloota
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
Automaattiloota
w203 1,8 kompuran automaattiloota herkes toimimasta. Aiheesta löytyy kyllä juttua, mutta kysyn kuitenkin. Kiihdyttäessä n. 80:n nopeudessa vaihde heitti vapaalle. Vauhdin hiljennyttyä noin 40:n paikkeille loota toimi taas normaalisti.
Muutaman sadan kilsan ajon jälkeen vein auton pajalle, jossa suositeltiin öljyn ja suodattimen vaihtoa. Lisäksi kannattaisi kuulemma vaihtaa johdinlevy ja pistoke; usein syylliset ko. vikaan.
Nämä toimenpiteet tehtiin ja sen jälkeen vaihde ei pysy päällä ollenkaan. Auto etenee korkeintaan kiven heiton verran ja vaihde luiskahtaa pois. Moottorin vikavalo myös alkoi palamaan.
Kepakon käyttäminen vapaalla tai pysähdyksissä p:llä vaihde menee taas päälle.
Onko tiedossa tuhansien eurojen remppa vai "kevyt säätö"?
Ajokilometrejä on n. 230000
Muutaman sadan kilsan ajon jälkeen vein auton pajalle, jossa suositeltiin öljyn ja suodattimen vaihtoa. Lisäksi kannattaisi kuulemma vaihtaa johdinlevy ja pistoke; usein syylliset ko. vikaan.
Nämä toimenpiteet tehtiin ja sen jälkeen vaihde ei pysy päällä ollenkaan. Auto etenee korkeintaan kiven heiton verran ja vaihde luiskahtaa pois. Moottorin vikavalo myös alkoi palamaan.
Kepakon käyttäminen vapaalla tai pysähdyksissä p:llä vaihde menee taas päälle.
Onko tiedossa tuhansien eurojen remppa vai "kevyt säätö"?
Ajokilometrejä on n. 230000
Olikohan pistoke kuinka öljyinen? Tuppaa kapillaarisesti nousemaan johtosarjaa pitkin laatikon purkille.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
Re: Automaattiloota
Katsoiko ne mitä testeri sanoo viasta vai arvailivatko vain (vikakoodit)?
Ääntääkö laatikko normaalista poiketen vai onko vaihteen päältä putoaminen ainoa oire?
Jos vaihde ei pysy päällä niin muutaman sadan kilometrin ajelu helposti viimeistelee laatikon... Olen itsekin kokeillut...
Ääntääkö laatikko normaalista poiketen vai onko vaihteen päältä putoaminen ainoa oire?
Jos vaihde ei pysy päällä niin muutaman sadan kilometrin ajelu helposti viimeistelee laatikon... Olen itsekin kokeillut...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
Re: Automaattiloota
Oli joku vaihteistoon liittyvä vikakoodi löytyny, asentaja sanoi johdinlevyn olevan yleisin syy ko. vikaan.AK47 kirjoitti:Katsoiko ne mitä testeri sanoo viasta vai arvailivatko vain (vikakoodit)?
Ääntääkö laatikko normaalista poiketen vai onko vaihteen päältä putoaminen ainoa oire?
Jos vaihde ei pysy päällä niin muutaman sadan kilometrin ajelu helposti viimeistelee laatikon... Olen itsekin kokeillut...
Laatikko ei ääntele mitenkään ja ennen huoltoa vaihde oli tippunu vain kerran.
Nyt vaihde siis tippuu lähes heti. Tänään autoa siirtäessä heti käynnistyksen jälkeen, kylmänä kosla ei liikahtanutkaan mihinkään. Hetken paikallaan käytyään ja lämmettyä auto suostui taas liikkumaan.
Nyt se on asentajan uudestaan tutkittavana, epäili että uusi johdinlevykin voisi olla viallinen. Sanoi kokeilevansa uudelleen vanhalla levyllä.
Jos vika ei poistu, arveli sen olevan turbiinissa.
Ihmettelen vaan, miten uusi öljy voisi paljastaa turbiinin olevan rikki.
Re: Automaattiloota
No, kun se auto on siellä pajalla ja vikakoodi on "joku" niin täällä voidaan arvata samalla prosentilla mitä näyttää pajallakin arvaukset olevanPentti Hirsjärvi kirjoitti:Oli joku vaihteistoon liittyvä vikakoodi löytyny, asentaja sanoi johdinlevyn olevan yleisin syy ko. vikaan.AK47 kirjoitti:Katsoiko ne mitä testeri sanoo viasta vai arvailivatko vain (vikakoodit)?
Ääntääkö laatikko normaalista poiketen vai onko vaihteen päältä putoaminen ainoa oire?
Jos vaihde ei pysy päällä niin muutaman sadan kilometrin ajelu helposti viimeistelee laatikon... Olen itsekin kokeillut...
Laatikko ei ääntele mitenkään ja ennen huoltoa vaihde oli tippunu vain kerran.
Nyt vaihde siis tippuu lähes heti. Tänään autoa siirtäessä heti käynnistyksen jälkeen, kylmänä kosla ei liikahtanutkaan mihinkään. Hetken paikallaan käytyään ja lämmettyä auto suostui taas liikkumaan.
Nyt se on asentajan uudestaan tutkittavana, epäili että uusi johdinlevykin voisi olla viallinen. Sanoi kokeilevansa uudelleen vanhalla levyllä.
Jos vika ei poistu, arveli sen olevan turbiinissa.
Ihmettelen vaan, miten uusi öljy voisi paljastaa turbiinin olevan rikki.
Jos se ois jonkun testerin omaavan forumilaisen lähellä niin vois lukea koodit ja kokeeksi nollata itseoppimisen.
Kerro ihmeessä mitä pajalla tapahtuu ja tuleeko kuntoon.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
722.6 toimii myös tavis dexron3:lla, joten niin väärää öljyä siellä tuskin on, että se ongelmia aiheuttaisi
Vika ei näillä tiedoilla oikein voi olla turbiinissa, koska lootan kaksi pyörintänopeusanturia eivät 'ymmärrä' turbiinista mitään (kuten ei autoa korjaava paja automaateistakaan) eikä siten sovi vikakoodiin - eikä sen puoleen oireisinkaan.
Jos öljynvaihdossa atf ei ollut tummaa ja palanutta, niin
- onko johtosarja ja tcm kuivat
- mittaa kaikkien solenoidien resistanssi, o-renkaat ja sihdin puhtaus -- ja tässä erityisesti modulating pressure regulating solenoid Y3/6y1 ... jos conductor plate ja/tai tuo solkku on huonosti asennettu tai muusta syystä huono kontakti tai vikasolkku, niin outoja asioita alkaa varmasti tapahtumaan
Vika ei näillä tiedoilla oikein voi olla turbiinissa, koska lootan kaksi pyörintänopeusanturia eivät 'ymmärrä' turbiinista mitään (kuten ei autoa korjaava paja automaateistakaan) eikä siten sovi vikakoodiin - eikä sen puoleen oireisinkaan.
Jos öljynvaihdossa atf ei ollut tummaa ja palanutta, niin
- onko johtosarja ja tcm kuivat
- mittaa kaikkien solenoidien resistanssi, o-renkaat ja sihdin puhtaus -- ja tässä erityisesti modulating pressure regulating solenoid Y3/6y1 ... jos conductor plate ja/tai tuo solkku on huonosti asennettu tai muusta syystä huono kontakti tai vikasolkku, niin outoja asioita alkaa varmasti tapahtumaan
Re: Automaattiloota
Öljyn määrä varmasti myös oikea? Tosin pitää 722.6:saa olla pahasti pielessä ettei edes liiku.Pentti Hirsjärvi kirjoitti:Tänään autoa siirtäessä heti käynnistyksen jälkeen, kylmänä kosla ei liikahtanutkaan mihinkään. Hetken paikallaan käytyään ja lämmettyä auto suostui taas liikkumaan.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
Re: Automaattiloota
TimoV kirjoitti:Öljyn määrä varmasti myös oikea? Tosin pitää 722.6:saa olla pahasti pielessä ettei edes liiku.Pentti Hirsjärvi kirjoitti:Tänään autoa siirtäessä heti käynnistyksen jälkeen, kylmänä kosla ei liikahtanutkaan mihinkään. Hetken paikallaan käytyään ja lämmettyä auto suostui taas liikkumaan.
Vaihdettu nyt kahteen kertaan, luulisi olevan
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
Re: Automaattiloota
TimoV kirjoitti:Öljyn määrä varmasti myös oikea? Tosin pitää 722.6:saa olla pahasti pielessä ettei edes liiku.Pentti Hirsjärvi kirjoitti:Tänään autoa siirtäessä heti käynnistyksen jälkeen, kylmänä kosla ei liikahtanutkaan mihinkään. Hetken paikallaan käytyään ja lämmettyä auto suostui taas liikkumaan.
Jos johdinlevy tai töpseli irroitettuna on laitettu virta päälle, tcm menee todnäk vikatilaan, josta tokenee vasta starilla kuittaamalla - vikailmo saattaa liittyä siihen, tai muuhun tcm:n mielestä fataaliin.. en kyllä muista mitä tauluun herjaa. Ainakin mulla joskus 722.6 rempan jälkeen on vaatinut staria. Tosin kakkonen ja pakki kytkeytyy vaikka bitti olisikin poikittain. Kakkosella kaikki vaihtosolkut ovat 'off', mutta jonkinlaisen modulointi-pwm:n taitaa tarvita silti - en muista varmaksi ehkä on limp-moodissa vakiopaineella. Pakki ei tarvitse pwm, vaan kytkeytyy vakiopaineelle.Pentti Hirsjärvi kirjoitti:Unohtui vi....ksen paineessa mainita, että ”huollon” jälkeen tauluun ilmestyi moottorin vikavalo
Pakki (s/w kytkin s-asennossa) ja kakkonen eivät käytä mitään samaa kytkintä, joten se, ettei liiku mihinkään lienee lootan öljynpaineongelma tai voisi se nyt tarkemmin ajatellen tietysti periaatteessa olla myös turbiinin vapaakytkin - mutta oireiden ilmaantumistapa ei oikein tue sitä ja harvoin mopomoottorimalleista vapaakytkimiä särkyy.
Loota siis toimi ok parisataaa km tuon yksittäisen 80kmh-40kmh -oireen jälkeen kunnes venakoneistoon koskettiin, jonka jälkeen ei liiku? Oliko pedaali pohjassa kun oire tuli vai kevyempi kiihdytys?
Nyt olisi hyvä päästä lukemaan ja kuittaaamaan starilla ja sen jälkeen ottaa vielä uudet koodit.
btw, olikos näissä w203:ssa syylarin atf/coolant sekoittumisvikaa... malligurut ehkä muistaa?
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
En ollut mukana, kun vaihde pomppas, mutta autoa ajaneen henkilön mukaan kyseessä oli risteyksestä lähdettäessä normaali, reipas kiihdytys. Ei kuitenkaan kaasu pohjassa repäisy.ido59 kirjoitti:Jos johdinlevy tai töpseli irroitettuna on laitettu virta päälle, tcm menee todnäk vikatilaan, josta tokenee vasta starilla kuittaamalla - vikailmo saattaa liittyä siihen, tai muuhun tcm:n mielestä fataaliin.. en kyllä muista mitä tauluun herjaa. Ainakin mulla joskus 722.6 rempan jälkeen on vaatinut staria. Tosin kakkonen ja pakki kytkeytyy vaikka bitti olisikin poikittain. Kakkosella kaikki vaihtosolkut ovat 'off', mutta jonkinlaisen modulointi-pwm:n taitaa tarvita silti - en muista varmaksi ehkä on limp-moodissa vakiopaineella. Pakki ei tarvitse pwm, vaan kytkeytyy vakiopaineelle.Pentti Hirsjärvi kirjoitti:Unohtui vi....ksen paineessa mainita, että ”huollon” jälkeen tauluun ilmestyi moottorin vikavalo
Pakki (s/w kytkin s-asennossa) ja kakkonen eivät käytä mitään samaa kytkintä, joten se, ettei liiku mihinkään lienee lootan öljynpaineongelma tai voisi se nyt tarkemmin ajatellen tietysti periaatteessa olla myös turbiinin vapaakytkin - mutta oireiden ilmaantumistapa ei oikein tue sitä ja harvoin mopomoottorimalleista vapaakytkimiä särkyy.
Loota siis toimi ok parisataaa km tuon yksittäisen 80kmh-40kmh -oireen jälkeen kunnes venakoneistoon koskettiin, jonka jälkeen ei liiku? Oliko pedaali pohjassa kun oire tuli vai kevyempi kiihdytys?
Nyt olisi hyvä päästä lukemaan ja kuittaaamaan starilla ja sen jälkeen ottaa vielä uudet koodit.
btw, olikos näissä w203:ssa syylarin atf/coolant sekoittumisvikaa... malligurut ehkä muistaa?
Tuon jälkeen autolla ajettiin yli kolmesataa kilometriä ilman ongelmia.
Ajokelvottomaksi auto muuttui vaihteistoöljyn, suodattimen ja johdinlevyn vaihdon yhteydessä. Myös töpseli uusittiin.
Ko. korjaamolla ei käsittääkseni ole staria, vaan joku muu vempain.
Oisit heti sanonut. Vaihda korjaamo sellaiseen jossa on star.Pentti Hirsjärvi kirjoitti:En ollut mukana, kun vaihde pomppas, mutta autoa ajaneen henkilön mukaan kyseessä oli risteyksestä lähdettäessä normaali, reipas kiihdytys. Ei kuitenkaan kaasu pohjassa repäisy.ido59 kirjoitti:Jos johdinlevy tai töpseli irroitettuna on laitettu virta päälle, tcm menee todnäk vikatilaan, josta tokenee vasta starilla kuittaamalla - vikailmo saattaa liittyä siihen, tai muuhun tcm:n mielestä fataaliin.. en kyllä muista mitä tauluun herjaa. Ainakin mulla joskus 722.6 rempan jälkeen on vaatinut staria. Tosin kakkonen ja pakki kytkeytyy vaikka bitti olisikin poikittain. Kakkosella kaikki vaihtosolkut ovat 'off', mutta jonkinlaisen modulointi-pwm:n taitaa tarvita silti - en muista varmaksi ehkä on limp-moodissa vakiopaineella. Pakki ei tarvitse pwm, vaan kytkeytyy vakiopaineelle.Pentti Hirsjärvi kirjoitti:Unohtui vi....ksen paineessa mainita, että ”huollon” jälkeen tauluun ilmestyi moottorin vikavalo
Pakki (s/w kytkin s-asennossa) ja kakkonen eivät käytä mitään samaa kytkintä, joten se, ettei liiku mihinkään lienee lootan öljynpaineongelma tai voisi se nyt tarkemmin ajatellen tietysti periaatteessa olla myös turbiinin vapaakytkin - mutta oireiden ilmaantumistapa ei oikein tue sitä ja harvoin mopomoottorimalleista vapaakytkimiä särkyy.
Loota siis toimi ok parisataaa km tuon yksittäisen 80kmh-40kmh -oireen jälkeen kunnes venakoneistoon koskettiin, jonka jälkeen ei liiku? Oliko pedaali pohjassa kun oire tuli vai kevyempi kiihdytys?
Nyt olisi hyvä päästä lukemaan ja kuittaaamaan starilla ja sen jälkeen ottaa vielä uudet koodit.
btw, olikos näissä w203:ssa syylarin atf/coolant sekoittumisvikaa... malligurut ehkä muistaa?
Tuon jälkeen autolla ajettiin yli kolmesataa kilometriä ilman ongelmia.
Ajokelvottomaksi auto muuttui vaihteistoöljyn, suodattimen ja johdinlevyn vaihdon yhteydessä. Myös töpseli uusittiin.
Ko. korjaamolla ei käsittääkseni ole staria, vaan joku muu vempain.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
Tänään auto on starilla tutkittu, testattu, nollattu ja myös mollattu (ainakin minä).
Myös ajonaikainen liveseuranta tehty ja tuomio on selvä: luistaa!
Eli on siis mekaaninen vika, tod näk kytkinpakoissa.
Jatkotoimenpiteitä harkitaan; viisainta ainakin tämän hetkisessä mielentilassa olisi paalaus, räjäyttäminen tai ihan vaan polttaminen.
Koslan kuntoon saattaminen tulee kaikilla tavoilla ihan s....nan kalliiksi.
Myös ajonaikainen liveseuranta tehty ja tuomio on selvä: luistaa!
Eli on siis mekaaninen vika, tod näk kytkinpakoissa.
Jatkotoimenpiteitä harkitaan; viisainta ainakin tämän hetkisessä mielentilassa olisi paalaus, räjäyttäminen tai ihan vaan polttaminen.
Koslan kuntoon saattaminen tulee kaikilla tavoilla ihan s....nan kalliiksi.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
No niin, nyt auto on taas kunnossa. Vaihtolootaa ooteltiin Ruotsista puolitoista viikkoa. Sen jälkeen asiat etenivät; laatikkoon laitettiin vanhaan jo pari kertaa asennettu uusi johdinlevy, pistoke, öljynsuodatin sekä öljyt huuhtelemalla. Samalla myös kyb-venttiili uusittiin.
Hintaa koko revohkalle tuli kaikkiaan 2839€.
Hirvittää niin että v...ttaa, ja vielä moneen kertaan tuota maksaessa.
Kestävän laatuauton maine koki kyllä pahemman kolauksen minun silmissä ainakin ko. yksilön kohdalla.
Noilla kilometreillä vaihteisto vaan ei mielestäni saa hajota, edes halvemmastakaan rakkineesta.
Autoa on sentään huollettu merkkiliikkeessä (täyd. huoltokirja) ja kilometrejä todellakin vain 227000.
En yleistä enkä väitä kaikkien mersujen olevan p...oja,(on niitä muissakin merkeissä) mutta tuohon yksilöön luottamus on aika lähellä nollaa.
Täysi kymppi ja vilpitön hatunnosto korjaamolle, joka suostui uhraamaan lauantain ja vielä osan sunnuntaista saadakseen koslan kuntoon, niin pääsimme sillä maanantaina töihin.
Töitä sen kanssa on saanut tehdä; vanhan irrotus ja purku, siitä uusien osien irrotus. "Uuden" purku ja uusien osien asennus jne, jne...
Hintaa koko revohkalle tuli kaikkiaan 2839€.
Hirvittää niin että v...ttaa, ja vielä moneen kertaan tuota maksaessa.
Kestävän laatuauton maine koki kyllä pahemman kolauksen minun silmissä ainakin ko. yksilön kohdalla.
Noilla kilometreillä vaihteisto vaan ei mielestäni saa hajota, edes halvemmastakaan rakkineesta.
Autoa on sentään huollettu merkkiliikkeessä (täyd. huoltokirja) ja kilometrejä todellakin vain 227000.
En yleistä enkä väitä kaikkien mersujen olevan p...oja,(on niitä muissakin merkeissä) mutta tuohon yksilöön luottamus on aika lähellä nollaa.
Täysi kymppi ja vilpitön hatunnosto korjaamolle, joka suostui uhraamaan lauantain ja vielä osan sunnuntaista saadakseen koslan kuntoon, niin pääsimme sillä maanantaina töihin.
Töitä sen kanssa on saanut tehdä; vanhan irrotus ja purku, siitä uusien osien irrotus. "Uuden" purku ja uusien osien asennus jne, jne...
WOW. Välillä kun näitä hintoja kuulee, niin miettii että teen vaihteistohommia aivan liian halvallatenutähti kirjoitti:Tulipas hintaa! Mitäs kaikkea tuolla lopulle kolmella tonnilla tehtiin?
Osat? Työt? Kuulostaa aika... Noh...
minuakin kiinnostaa mitä tuohon hintaan on hankittu ja tehty. purkuloota tuli siis, mikä sen hinta oli? pöydällä olevasta llootasta johdinlevyn ja pistokkeen vaihto vie tunnin.
722.6 on hyvä vaihteisto, mutta eipä se tietysti paljoa lohduta kun omalle kohdalle sattuu huonoa tuuria.
Kait tuo ihan korjaamon normihinnoissa menee? Ja oliko tuo 2800 nyt koko vaihteiston kulut kahdella eri korjaamolla ja siihen vielä se toinen vaihteisto.
Ensin toisessa paikassa vaihdettu kybiä johdinlevyä huuhtelemalla öljyä (en jaksanut kaikkea lukea uudelleen mutta suunnilleen noin)
Sitten toisella korjaamolla diagnoosi.. tunnin ehkä vie aikaa? Varmaan öljymäärät jne samalla varmistettu olevan kunnossa.
Ehjä vaihteisto jonkun tonnin hujakoilla? Siihen johdinlevy ja kybi vaihto niille osille jonkun 400 hinta ja siihen vaihtotyöt päälle.
Vaihteiston irrotus asennus olisko jotain ehkä 3-4 tunnin luokkaa ohjeajat, siihen vielä huuhtelemalla uudet öljyt, vikamuistin nollaukset vaihteiston adaptointi ja kaikki tiivisteet yms siihen. Ei minusta kuulosta 2800 enään mahdottoman kalliilta.
Ensin toisessa paikassa vaihdettu kybiä johdinlevyä huuhtelemalla öljyä (en jaksanut kaikkea lukea uudelleen mutta suunnilleen noin)
Sitten toisella korjaamolla diagnoosi.. tunnin ehkä vie aikaa? Varmaan öljymäärät jne samalla varmistettu olevan kunnossa.
Ehjä vaihteisto jonkun tonnin hujakoilla? Siihen johdinlevy ja kybi vaihto niille osille jonkun 400 hinta ja siihen vaihtotyöt päälle.
Vaihteiston irrotus asennus olisko jotain ehkä 3-4 tunnin luokkaa ohjeajat, siihen vielä huuhtelemalla uudet öljyt, vikamuistin nollaukset vaihteiston adaptointi ja kaikki tiivisteet yms siihen. Ei minusta kuulosta 2800 enään mahdottoman kalliilta.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19.3.2019 22:03
- Paikkakunta: Tampere
Kertauksen vuoksi koko operaatio vielä kerran:
Ensimmäisellä korjaamolla lootaan vaihdettiin öljy, suodatin, johdnlevy ja töpseli. Hintaa tuli 500€. Myös tämän korjaamon diagnoosi oli: luistaa!
Sitten auto vietiin toiseen korjaamoon starin piuhan päähän. Liveseuranta yms. diagnosointi antoi saman tuomion: luistaa!
Ruotsista tilattiin vaihtoloota hintaan 1000€. Sitä odotellessa vanha laatikko irrotettiin ja siitä purettiin johdinlevy, pistoke jne... .
"Uuden" laatikon tultua se purettiin ja osat laitettiin siihen. Samalla uusittiin kyb-venttiili. Öljyt vaihdettiin huuhtelemalla ja sitä meni n. 12 litraa.
Laatikko laitettiin paikalleen ja tehtiin tarvittavat "opetukset" ja muut loitsut jotka asiaan kuuluu.
Huoltokirjasta löytyy merkintä vaihteisto-öljyn vaihdosta 140000 km:n kohdalta.
Nyt vaihteet vaihtuvat nätisti, eikä normi kiihdytyksessä vaihtoa juuri huomaa, kuin kierroslukumittarista.
Ainoastaan kylmänä D- tai R-asennossa jarrulla pidättäessä jyristää hieman.
Lämpimänä ei jyrise. Vanha lootakin jyristi kylmänä varsinkin pakilla.
Onkohan tyhjäkäynti liian pieni; vapaallakin vain n.600-700 r/min.
Vaihde päällä tippuu 500:n kiekkaan.
Paljonko tyhjäkäyntikierrosten kuuluu olla, minusta tuo on liian pieni.
Ensimmäisellä korjaamolla lootaan vaihdettiin öljy, suodatin, johdnlevy ja töpseli. Hintaa tuli 500€. Myös tämän korjaamon diagnoosi oli: luistaa!
Sitten auto vietiin toiseen korjaamoon starin piuhan päähän. Liveseuranta yms. diagnosointi antoi saman tuomion: luistaa!
Ruotsista tilattiin vaihtoloota hintaan 1000€. Sitä odotellessa vanha laatikko irrotettiin ja siitä purettiin johdinlevy, pistoke jne... .
"Uuden" laatikon tultua se purettiin ja osat laitettiin siihen. Samalla uusittiin kyb-venttiili. Öljyt vaihdettiin huuhtelemalla ja sitä meni n. 12 litraa.
Laatikko laitettiin paikalleen ja tehtiin tarvittavat "opetukset" ja muut loitsut jotka asiaan kuuluu.
Huoltokirjasta löytyy merkintä vaihteisto-öljyn vaihdosta 140000 km:n kohdalta.
Nyt vaihteet vaihtuvat nätisti, eikä normi kiihdytyksessä vaihtoa juuri huomaa, kuin kierroslukumittarista.
Ainoastaan kylmänä D- tai R-asennossa jarrulla pidättäessä jyristää hieman.
Lämpimänä ei jyrise. Vanha lootakin jyristi kylmänä varsinkin pakilla.
Onkohan tyhjäkäynti liian pieni; vapaallakin vain n.600-700 r/min.
Vaihde päällä tippuu 500:n kiekkaan.
Paljonko tyhjäkäyntikierrosten kuuluu olla, minusta tuo on liian pieni.