w203 200cdi tomaatti

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Tero_v
Viestit: 53
Liittynyt: 29.4.2011 22:51
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Lehtimäki

w203 200cdi tomaatti

Viesti Kirjoittaja Tero_v »

lastutuksen jälkeen tullu vikakoodi laatikko luistaa. autolla ajettu 400tkm ja laatikko öljyt vaihdettu säännöllisesti.

mitähän tuolle olisi tehtävissä. laatikon käyttäytyminen on todella rasittavaa. luistattaa joka vaihdossa ja tuolla manuaali puolella nyt ei tee mitään ja ei tuossa oikein turbiini lukkoakaan tunnu olevan. pystyykö tuonne ajamaan uutta ohjelmaa?

toisena autona e39 530da. eikä noita laatikoita voi verrata samana päivänäkään. bemmin manuaali puoli toimii kuin manuaali ja vaihdotkin auto puolella on nopeampia ja luistattaminen pienempää.

saako tuosta 203:sen kumilanka automaatista ajettavaa muuta kuin manuaali laatikolla. ennen lastutustakaan en tykänny tuosta laatikosta yhtään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w203 200cdi tomaatti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tero_v kirjoitti:lastutuksen jälkeen tullu vikakoodi laatikko luistaa. autolla ajettu 400tkm ja laatikko öljyt vaihdettu säännöllisesti.

mitähän tuolle olisi tehtävissä. laatikon käyttäytyminen on todella rasittavaa. luistattaa joka vaihdossa ja tuolla manuaali puolella nyt ei tee mitään ja ei tuossa oikein turbiini lukkoakaan tunnu olevan. pystyykö tuonne ajamaan uutta ohjelmaa?

toisena autona e39 530da. eikä noita laatikoita voi verrata samana päivänäkään. bemmin manuaali puoli toimii kuin manuaali ja vaihdotkin auto puolella on nopeampia ja luistattaminen pienempää.

saako tuosta 203:sen kumilanka automaatista ajettavaa muuta kuin manuaali laatikolla. ennen lastutustakaan en tykänny tuosta laatikosta yhtään.
Hyvin ne yleensä toimii kun kun vaan se "lastu" ohjelma on oikeanlainen
ja saahan sen sinne uudellen laitettua/vakioksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hyvin nää yleensä toimii lastutettunakin.
Onko laatikossa tarpeeksi öljyä?
Seilaako kierrokset miten paljon jos esim. ajaa vakkarilla 90 loivaan ylämäkeen?
Tero_v
Viestit: 53
Liittynyt: 29.4.2011 22:51
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Lehtimäki

Viesti Kirjoittaja Tero_v »

jolle kirjoitti:Hyvin nää yleensä toimii lastutettunakin.
Onko laatikossa tarpeeksi öljyä?
Seilaako kierrokset miten paljon jos esim. ajaa vakkarilla 90 loivaan ylämäkeen?
karalan ohjelma on. en ole tarkistanut öljyjä, veholla vaihdettu 40tkm sitten.

enpäs nyt yhtä äkkiä muista että seilaako ne kierrokset. tyhjäkäynnillä kyllä soutaa, mutta se nyt ei johdu laatikosta :D
Tero_v
Viestit: 53
Liittynyt: 29.4.2011 22:51
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Lehtimäki

Viesti Kirjoittaja Tero_v »

jolle kirjoitti:Hyvin nää yleensä toimii lastutettunakin.
Onko laatikossa tarpeeksi öljyä?
Seilaako kierrokset miten paljon jos esim. ajaa vakkarilla 90 loivaan ylämäkeen?
kierrokset seilaa 50-100 rpm koko ajan. tyhjäkäynnillä ja ajossa nopeudesta riippumatta. ylämäessä lievää nykimistä vakarilla 100km/h vauhdissa. taajama nopeuksissakin nykii.

mulla on autocom jolla näkisi livedataa. että mitähän arvoja vois tsiikata???
MB Sprinter 903 313cdi -06

EX:
w203 200cdi facelift -05
w124 250d farkku -87
yhdyssanapoliisi
Viestit: 42
Liittynyt: 06.3.2007 9:30

Viesti Kirjoittaja yhdyssanapoliisi »

Autoista ja niiden tekniikasta en tiedä mitään joten voit jättää kommenttini omaan arvoonsa mutta tulipa silti mieleeni kysyä, onko autossasi "heatbooster" päälle kytkettynä? Omassa autossani tyhjäkäynti rauhoittui kun otin buusterin pois päältä. Ja moottorikin lämpiää nyt nopeammin, mikä oli kyllä aikamoinen yllätys...
Tero_v
Viestit: 53
Liittynyt: 29.4.2011 22:51
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Lehtimäki

Viesti Kirjoittaja Tero_v »

ei vaikutusta
MB Sprinter 903 313cdi -06

EX:
w203 200cdi facelift -05
w124 250d farkku -87
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tero_v kirjoitti:
jolle kirjoitti:Hyvin nää yleensä toimii lastutettunakin.
Onko laatikossa tarpeeksi öljyä?
Seilaako kierrokset miten paljon jos esim. ajaa vakkarilla 90 loivaan ylämäkeen?
kierrokset seilaa 50-100 rpm koko ajan. tyhjäkäynnillä ja ajossa nopeudesta riippumatta. ylämäessä lievää nykimistä vakarilla 100km/h vauhdissa. taajama nopeuksissakin nykii.

mulla on autocom jolla näkisi livedataa. että mitähän arvoja vois tsiikata???
Railipaineen pulssi suhteen prosentit/paineen säätimen testi
Sama Turbin lukituksen kohdaala
Railipaine anturin poikeama
(tosin en tiedä näkyykö ne autocomilla...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tero_v
Viestit: 53
Liittynyt: 29.4.2011 22:51
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Lehtimäki

Viesti Kirjoittaja Tero_v »

näkyy niitä arvoja sillä, mutta en nyt yhtäkkiä muista mitä näyttivät. rail paine ainakin heittelee 30bar koko ajan. katsotaan nyt ku saan osia vaihdettua. tuli uus railpaine säädin. vanha on alkuperäinen, joten varmaan jo 400tkm kohalla on aika vaihtaa.

samalla tuli vaihteistoon öljyt, suodin, Kyp-venttiili ja vauhteiston pistoke. täytyy katsoa, ku joku päivä ehtii vaihtaa osat, että loppuko mikään vika niillä.
MB Sprinter 903 313cdi -06

EX:
w203 200cdi facelift -05
w124 250d farkku -87
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”