W203 - Sähköpenkit kuluttavat virtaa
W203 - Sähköpenkit kuluttavat virtaa
Kuten täällä diagnosoin, S203:n sähköpenkit kuluttavat jatkuvasti virtaa. Eli niissä lienee jotain vikaa. Mistä ja miten tuota vikaa kannattaisi alkaa metsästää?
-T
(Yllä olevan linkin takaa löytyy ajatusketju, jolla tähän saavuin.)
Otin molemmista etupenkeistä CAN-liittimet irti. Auton kokonaisvirrankulutus putosi noin 2 ampeerista 0,4-0,5 ampeeriin.
Laitoin matkustajan CAN-piuhan kiinni. Virtamittari pysyi alhaalla.
Laitoin kuskin penkin liittimen kiinni. Virtamittari pomppasi takaisin ylös.
On siis kokolailla ilmeistä, että kuskin penkin kontrollimoduuli on mennyt rikki. Nyt on hyvä kun tietää, minne virta katoaa. Ja pikalääkekin on niin helppo kuin CAN-piuhan irroittaminen.
Otin molemmista etupenkeistä CAN-liittimet irti. Auton kokonaisvirrankulutus putosi noin 2 ampeerista 0,4-0,5 ampeeriin.
Laitoin matkustajan CAN-piuhan kiinni. Virtamittari pysyi alhaalla.
Laitoin kuskin penkin liittimen kiinni. Virtamittari pomppasi takaisin ylös.
On siis kokolailla ilmeistä, että kuskin penkin kontrollimoduuli on mennyt rikki. Nyt on hyvä kun tietää, minne virta katoaa. Ja pikalääkekin on niin helppo kuin CAN-piuhan irroittaminen.
-T
sama vika
sama vika minullakin, mutta vänkärin penkki syö 1.5A virtaa. Otin kans pikalääkkeeksi CAN piuhan irti, mutta silti virtaa meni vieläkin johinkin 0.4A-0.5A. Virrankulutus putosi nollaan, kun otin Comandista navigaattorin CD levyn pois. Mulla on hansikaslokerossa 6-levyn vaihtaja mikä ei syö virtaa vaikka levyt olisivatkin sisässä.
Re: sama vika
Minulla COMAND kuluttaa saman verran. Olen tullut siihen tulokseen, että se katselee välillä hiukan, missä ollaan. Ja silloin virtaa menee tuo 0,4A. COMAND:in sulake irti ja virrankulutus putoaa nollaan.spy kirjoitti:sama vika minullakin, mutta vänkärin penkki syö 1.5A virtaa. Otin kans pikalääkkeeksi CAN piuhan irti, mutta silti virtaa meni vieläkin johinkin 0.4A-0.5A. Virrankulutus putosi nollaan, kun otin Comandista navigaattorin CD levyn pois. Mulla on hansikaslokerossa 6-levyn vaihtaja mikä ei syö virtaa vaikka levyt olisivatkin sisässä.
Yhteenvetona sanoisin, että ehjä COMAND saa kuluttaa tuon 0,4A. Eli siitä ei huolta sillä COMAND ei ole koskaan autoani "kuiviin imenyt".
-T
joo, saattaa tosiaan kuulua Comandin ominaisuuksiin tuo virrankulutus. Ihmettelen vaan, että virrankulutus tipahti saman tien nolliin, kun navin cd- plätty oli poistettu pesästä. Voihan toki olla, että laite nukahtaa vasta tietyn ajan kuluttua kun ovet on lukittu.
Onko havaintoja noiden penkkien CAN-purkkien hinnoista? Voisi helposti kuvitella että uusi kustantaa helpohkosti tonnin, mutta kolariautosta tuon voisi saada käytettynä pikkurahalla. Onko kaikissa W203 C-Mersuissa sähköpenkeissä samat ominaisuudet mitä ohjataan, esim. kolme muistipaikkaa ja kaikki säädöt myös niskatyyny sähköllä?
Onko havaintoja noiden penkkien CAN-purkkien hinnoista? Voisi helposti kuvitella että uusi kustantaa helpohkosti tonnin, mutta kolariautosta tuon voisi saada käytettynä pikkurahalla. Onko kaikissa W203 C-Mersuissa sähköpenkeissä samat ominaisuudet mitä ohjataan, esim. kolme muistipaikkaa ja kaikki säädöt myös niskatyyny sähköllä?
Juuri näin se ymmärtääkseni toimii.spy kirjoitti:joo, saattaa tosiaan kuulua Comandin ominaisuuksiin tuo virrankulutus. Ihmettelen vaan, että virrankulutus tipahti saman tien nolliin, kun navin cd- plätty oli poistettu pesästä. Voihan toki olla, että laite nukahtaa vasta tietyn ajan kuluttua kun ovet on lukittu...
Virallisissa lähteissä hinta on 320-330EUR. Virallisiksi lähteiksi tässä tapauksessa lasketaan Veho ja KL-Varaosat.spy kirjoitti:...Onko havaintoja noiden penkkien CAN-purkkien hinnoista...
Varmasti näin. Haaste vain on löytää osiksi purettu 203 (tai 211), jossa on ollut muistipenkit.spy kirjoitti: Voisi helposti kuvitella että uusi kustantaa helpohkosti tonnin, mutta kolariautosta tuon voisi saada käytettynä pikkurahalla...
-T