W203 ESP vika

Vastaa Viestiin
ms10999
Viestit: 9
Liittynyt: 18.11.2010 20:33

W203 ESP vika

Viesti Kirjoittaja ms10999 »

Osaako joku neuvoa kun ESP teksi tulee noin kilometrin ajon jälkeen ja kun irroittaa akunkengän 5 sekunniksi niin sitten saa taas kalibroitua ratin pyörittämisellä eli teksti häviää. Katsoin testerillä ja se ilmoitti C1140 Verify the power supply at terminal 30 ja Verify the power supply at terminal 87, osaako joku sanoa missä nämä terminaalit sijaitsevat ja olen vaihtanut ratin kulmaanturin jo kahdesti. Kiitos jo etukäteen avusta.
Avatar
dealer
Viestit: 27788
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: W203 ESP vika

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miksi olet vaihtanut kääntökulmatunnistimen, kun siitä ei ole vikakoodia ja toimii oikein ?
Akunkengän irrottaminen on aina pahaksi näissä. Mitään se ei korjaa, mutta jopa todennäköisesti aiheuttaa lisää vikaa. Sitä ei siis kannata tehdä.
Starilla pystyisi selvittämään ongelmaa kun lukisi vikakoodit ja osaisi tulkita niitä ja tehdä tarvittavat toimintotestit.
Pumpusta voisi olla hiilet lopussa, onko tutkittu ? Tuleeko pumpulle mainitut jännitteet yleensäkään ?
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1697
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: W203 ESP vika

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Olisi hyvä tietää mistä autosta on kyse. Jos arveluttaa laittaa runkonumero niin ainakin tieto siitä onko facelift, usein sekään ei riitä vaan tarvitaan valmistuspäivä.

Vikakoodin yhteydessä voisi mainita mistä ohjainlaitteesta se on luettu. ESP-yksiköstä näyttää tulevan C1140. Outoa vaan että pre-faceliftissä tuo viittaa nimenomaan ohjauskulma-anturiin kun faceliftissä taas jarrupaineen tunnistimeen. Kumpikaan ei oikein sovi tuohon alkuviestissä mainittuun tekstiin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4005
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W203 ESP vika

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jännitee koodeja tulle ainakin hiili vammoista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ms10999
Viestit: 9
Liittynyt: 18.11.2010 20:33

Re: W203 ESP vika

Viesti Kirjoittaja ms10999 »

Kiitos kiinnostukseta, vaihdoin kääntökulmatunnistimen koska Star ei saanut siihen yhteyttä ja nyt oma testisoftani live antaa lukuja välille 9 ja -9 kun kääntelee rattia laidasta laitaan ja auto on MB 200 Kompressori vuosimallia 2001 ja valmistenumero on WDB2032451F093907. Onko tietoa missä sijaitsee terminali 30 ja terminaali 87 että pääsis mittaamaan jännitteen 11-14V koska siitä testohjema ilmoittaa. Mikä on mielipiteenne siitä että pitäisi tehdä nelipyöräsuuntaus koska ratti on hiukan vinossa joka kuulemma voisi aiheuttaa tuon ESP tekstin mittaristoon.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4005
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W203 ESP vika

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kestää olla noin puolan paksuuden vinossa(tarkaa astelukua ei muista)
mutta kun renkaat ja ratti on suorassa pitäis asteet olla 0
ja siitä sitten kun lähtee kääntämään pitäis kyllä muuttu tappin asti kääntessä
paljon enemän kuin 9astetta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1697
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: W203 ESP vika

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

ms10999 kirjoitti: 27.4.2021 20:14 Kiitos kiinnostukseta, vaihdoin kääntökulmatunnistimen koska Star ei saanut siihen yhteyttä ja nyt oma testisoftani live antaa lukuja välille 9 ja -9 kun kääntelee rattia laidasta laitaan ja auto on MB 200 Kompressori vuosimallia 2001 ja valmistenumero on WDB2032451F093907. Onko tietoa missä sijaitsee terminali 30 ja terminaali 87 että pääsis mittaamaan jännitteen 11-14V koska siitä testohjema ilmoittaa. Mikä on mielipiteenne siitä että pitäisi tehdä nelipyöräsuuntaus koska ratti on hiukan vinossa joka kuulemma voisi aiheuttaa tuon ESP tekstin mittaristoon.
Terminaali 30 on "pysyvä jännite" ja tulee N80:lle suoraan etu-SAMista.

Terminaali 87 on moottoritilan juttuja. Jos N80 diagnoosi siitä valittaa niin tiedon täytyy tulla can-väylältä sille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”