Akku tyhjenee, virrankulutus 20 A

Vastaa Viestiin
mbc220cdi
Viestit: 6
Liittynyt: 27.12.2014 16:03

Akku tyhjenee, virrankulutus 20 A

Viesti Kirjoittaja mbc220cdi »

MB c220 cdi 2005 sedanissa akku tyhjenee nopeasti ja koko ajan on 20 A virrankulutus vaikka akun napa on irti. Laturi toimii ja sulakkeiden takaa ei löytynyt syytä. Eikä ole vissiinkään sähköistä lisälämmitintä, koska ajotietokoneesta ei sitä löydy. Vinkkejä missä vika voisi olla? Voiko olla esim takavalojen ohjausboxi ja missä se sijaitsee?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Akku tyhjenee, virrankulutus 20 A

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mbc220cdi kirjoitti:MB c220 cdi 2005 sedanissa akku tyhjenee nopeasti ja koko ajan on 20 A virrankulutus vaikka akun napa on irti. Laturi toimii ja sulakkeiden takaa ei löytynyt syytä. Eikä ole vissiinkään sähköistä lisälämmitintä, koska ajotietokoneesta ei sitä löydy. Vinkkejä missä vika voisi olla? Voiko olla esim takavalojen ohjausboxi ja missä se sijaitsee?
Miten virtaa voi kulua jos akun napa on irti :roll:

mutta sähköinen lisä läämmitin jos akkua tyhjenee
hetkessä ja kulutuskin siihen sopii
(sillä onko mittarissa vai ei ei ole mitään tekemistä siihen onko sitä autossa) suurimassa osasta 203 malleja se löytyy oikeestaan vain c30 puttuu yleensä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29097
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On sähköinen lisälämmitin, oireet sopii sen vikomiseen. Paitsi "akun napa irti" ei kyllä virtaa akusta kulu.
wiimax.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

dealer kirjoitti:Paitsi "akun napa irti" ei kyllä virtaa akusta kulu.
Voipi kulua jos on akun sisäinen oikosulku eli kennot ottaa yhteen esimerkiksi jäätymisen seurauksena. Tosin sitä sisäisen oikosulun virtaa ei ulkopuolelta pysty mittaamaan. Jännitten laskusta pystyy jotenkin laskemaan, mutta en ole varma tarkoittaako aloittaja tätä.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

joo ja näistä on turha mittailla lampulla tai mittarilla miinusnavan välistä ku väylät on päälä yleensä ku joki ite menee sinne sohimaan... ja sitte pimenee jotaki kallista...
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Re: Akku tyhjenee, virrankulutus 20 A

Viesti Kirjoittaja HannuS »

mbc220cdi kirjoitti:MB c220 cdi 2005 sedanissa akku tyhjenee nopeasti ja koko ajan on 20 A virrankulutus vaikka akun napa on irti. Laturi toimii ja sulakkeiden takaa ei löytynyt syytä. Eikä ole vissiinkään sähköistä lisälämmitintä, koska ajotietokoneesta ei sitä löydy. Vinkkejä missä vika voisi olla? Voiko olla esim takavalojen ohjausboxi ja missä se sijaitsee?
Jos sulla on tasavirralla toimiva pihtivirtamittari niin homma on suht helppo.
Takakontista alat seuraavmaan mihin johtoon se virta menee. Jos menee auton etuosaan niin hanttarin jalkatilasta löytyy jakoboksi, josta mm lisälämmittimen vastukselle menevä johto lähtee. Sen ympäriltä sitten mittaus ja jos se virta menee sinne niin nappaat vaan sen johdon ruuvin alta irti ja se on siinä.
Kun auto "nukkuu" kunnolla, virtaa saa mennä enään 25-30 milli ampeeria.
Sen näkee vasta sitten kun takakontti on "kiinni" ja noin 15 minuutin päästä virta on tuo.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Akku tyhjenee, virrankulutus 20 A

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HannuS kirjoitti:
mbc220cdi kirjoitti:MB c220 cdi 2005 sedanissa akku tyhjenee nopeasti ja koko ajan on 20 A virrankulutus vaikka akun napa on irti. Laturi toimii ja sulakkeiden takaa ei löytynyt syytä. Eikä ole vissiinkään sähköistä lisälämmitintä, koska ajotietokoneesta ei sitä löydy. Vinkkejä missä vika voisi olla? Voiko olla esim takavalojen ohjausboxi ja missä se sijaitsee?
Jos sulla on tasavirralla toimiva pihtivirtamittari niin homma on suht helppo.
Takakontista alat seuraavmaan mihin johtoon se virta menee. Jos menee auton etuosaan niin hanttarin jalkatilasta löytyy jakoboksi, josta mm lisälämmittimen vastukselle menevä johto lähtee. Sen ympäriltä sitten mittaus ja jos se virta menee sinne niin nappaat vaan sen johdon ruuvin alta irti ja se on siinä.
Kun auto "nukkuu" kunnolla, virtaa saa mennä enään 25-30 milli ampeeria.
Sen näkee vasta sitten kun takakontti on "kiinni" ja noin 15 minuutin päästä virta on tuo.

Ei siellä tuomoisia ole :roll:
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29097
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lisälämmittimen virtajohto on lyhyt pätkä startilta lämmittimelle. Nehän on vierekkäin. Siitä ei pääse mittaamaan.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”