A190 nestelaturin vaihdosta/laturinjohdosta

Vastaa Viestiin
muju
Viestit: 32
Liittynyt: 21.7.2007 17:33
Paikkakunta: Rovaniemi

A190 nestelaturin vaihdosta/laturinjohdosta

Viesti Kirjoittaja muju »

Tässö olen keltanokkana -20 asteen "mukavassa" remontti kelissä irroittanut laturin autosta w203 220cdi vm. 2002. Kyseessä on vesijäähdytteinen 190A laturi, jonka osa numero on A0001501750 ja valmistaja delphi. Ilmeisesti osa numeroilla A0001501750, A0001502550 ovat samoja latureita? Mites, onko uudessa laturissa tiiviste vesiliitokselle? Miten se päältä lähtevän metalliputken tiiviste, joka siis on siinä putekessa kiinni, meneeko vaihtoon uudelleen asennettaessa?

Ilmeisesti kuitenkin laturi oli sökönä kun tuli ne virheilmoitukset, punainen visit workshop ja myöhemmin alijännite ilmoitus, Mittasin akulta tyhjäkäynnillä latausjännitteen, joka oli 10V. Jännä sinänsä, että käytin pajalla otattamassa lisälämppärin johdon irti niin sen jälkeen tuli nuo vika ilmoitukset. Ja akku on uusi mätänetin snajder, jonka ostin kun akku purkautui parissa tunnissa. Nyt tuon lämppärin johdon irroituksen jälkeen akku ei ollut yön aikana tyhjentynyt.

Tekisikö esim. tuollaisella laturilla mitään tai käviskö se mun autoon? Onko kokemuksia?

http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-G ... #vi-ilComp

Onko kellään tietoa/kokemusta mihin hintaan KL:stä sais?
Mätänetti ei ilmeisisti myykään tähän malliin laturia?
Viimeksi muokannut muju, 11.1.2015 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
muju
Viestit: 32
Liittynyt: 21.7.2007 17:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja muju »

Tuolla toisella foorumilla joku kirjoitti, että laturilta menisi johto lisälämmittimelle, mutta eikös sen virtajohton pitänyt haarautua startin johdosta?

Rupes mietityttään, että näinköhän tuo vika ois johtunu siitä, että kun korjaamolla otatin lisälämmittimen johdon irti... :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29098
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Startilta menee lämmittimelle.
muju
Viestit: 32
Liittynyt: 21.7.2007 17:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja muju »

Nyt tuli mieleen, että korjaaja sanoi käyttävän johdon irti startilta, jotta saa kutistesukan kuumennettua lämmittimen kaapelin liittimen päälle. Meneekö laturilta johto startille samaan liittimeen, jossa tuo startin johto on? Ajattelin, että oisko voinu tuossa johdon irroituksessa jäädä laturilta tuleva johto irti? Siis jos noin ylipäänsä johdot menee. Se punainen varoitusvalo latauksesta sytty heti korjaamosta ulos ajettaessa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29098
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, taitaapa mennä...
wiimax.fi
muju
Viestit: 32
Liittynyt: 21.7.2007 17:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja muju »

Nyt alakaa vanne kiristään päätä, jos oon turhaan purkanut tuon nestestartin yläkautta pois ja jos se syy on siinä, että ois laturin kaapeli jäänyt kiinnittämättä starttiin. Pirulautako tuonne ei näe yläkautta, ei sitten mistään. Ja kaapelikin oli niin tiukasti väliltä kiinni, ettei selvinnyt sitenkään,että ois vain vetänyt johdosta... :evil:

Kuinka tuonne startille näkee alakautta? Jos tunkin päällä puottaa pohjalevyn pois niin näkiskö?


Kivaa -27 asteen remontti säätäkin on luvassa...
muju
Viestit: 32
Liittynyt: 21.7.2007 17:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja muju »

Mittasin yleismittarilla laturin johdon liittimestä ja akunkengästä, niin ei virtayhteyttä...
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

siel startin päässä on 125A sulake intekroituna johtoon joko se tai se johto on irti startilta
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
muju
Viestit: 32
Liittynyt: 21.7.2007 17:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja muju »

Kävin pajalla, ei korjaaja muistanut, että oisko jääny johto irti. Piti mahdollisena. Päätettiin, että hinurilla viedään takasin pajalle, katsovat johdon kiinnityksen ja kasaavat laturin ja irti otetut roippeet.

Minä ostin KL:stä uuden laturin, vaikka vanha olisikin mahdollisesti ollut toimiva. Mutta kilometrejäkin on 330tkm niin kohtahan tuo ois saattanut kilahtaa muutenkin. Auton huoltohistoriastta näkyi, että vapaakytkin on vaihdettu laturiin viitisen vuotta takaperin. Laturissa oli tarra jossa oli mesen tähtimerkki osanumeroineen sekä delphi tunnus osanumeroineen. Onko tuo Delphi alkuperäinen vai kertooko tuo sen että ois joskus vaihdettu?
muju
Viestit: 32
Liittynyt: 21.7.2007 17:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja muju »

Kyllä on mokomakin lisälämppärin oikkari aiheuttanut harmia.

- 120€ Uusi akku mätänetistä, kun ensin luulin että vika ois siinä
- 90€ Oven avaus hinauspalvelussa. Uuden akun tyhjennettyä, ja ovien ollessa lukossa, eikä metalliavaimella sisään...
- 60€ lämmittimen johdon irroitus
- 30€ yleismittari+hylsy
- 500€ vesijäähdytteinen laturi
- JATKOA SEURAA...

PS. toissatalvena vaihdoin lisälämmittimen, maksoi monta €€€€€€
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Jos piuha on irti niin se on harmillista että ette keksineet virran vähyyden syy-yhteyttä ennen uuden laturin hankkimista. Toivottavasti me muut säästymme sitten tältä kun se omalle kohdalle sattuu!
® Mesen linttaklubi
muju
Viestit: 32
Liittynyt: 21.7.2007 17:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja muju »

Arto N kirjoitti:Jos piuha on irti niin se on harmillista että ette keksineet virran vähyyden syy-yhteyttä ennen uuden laturin hankkimista. Toivottavasti me muut säästymme sitten tältä kun se omalle kohdalle sattuu!
Kyllä se syy-yhteys löyty ennen KL:ssä käyntiä. Mutta koska ehdin jo vanhan irroittaa niin ajattelin, että laitetetaan uutta osaa tilalle, koska noita kilometrejäkin on 330tkm niin se viimeinen käyttöpäivä tuolla laturilla saattoi olla melko lähellä... Vai mitä mieltä/kokemuksia latureiden kestävyydestä muilla meseläisillä on?
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

muju kirjoitti:
Arto N kirjoitti:Jos piuha on irti niin se on harmillista että ette keksineet virran vähyyden syy-yhteyttä ennen uuden laturin hankkimista. Toivottavasti me muut säästymme sitten tältä kun se omalle kohdalle sattuu!
Kyllä se syy-yhteys löyty ennen KL:ssä käyntiä. Mutta koska ehdin jo vanhan irroittaa niin ajattelin, että laitetetaan uutta osaa tilalle, koska noita kilometrejäkin on 330tkm niin se viimeinen käyttöpäivä tuolla laturilla saattoi olla melko lähellä... Vai mitä mieltä/kokemuksia latureiden kestävyydestä muilla meseläisillä on?
Kokemusta kestävyydestä ei ole, mutta omaani vaihdoin laakerit ja uusin hiilet ennen mitään oireita. Osat maksoi reilu 30 €. Hiilet tilasin ebaysta, kun paikalliset varaosaliikkeet eivät niitä kirjastaan löytäneet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”