Onko kenno sama?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Onko kenno sama?
Nyt se päiväuni skenaario , sitten täyttyi?.W201:sen kennosta vetehiset päätti tulla jalkotilaan Tutkailin tuossa kaikki mahdolliset varaosaluettolot , mitkä netistä löytyi. Ei ollut kuin yhtä kennoo myytävänä. Siis onko kaikissa sama ( valeon) tekemä muovipäätyinen?
Samalla tarkoitan ac-mallia ja ilman olevaa. Pikku vinkki ois hyvä vaikka yv:nnä.
Samalla tarkoitan ac-mallia ja ilman olevaa. Pikku vinkki ois hyvä vaikka yv:nnä.
big jopo
Ei ikinä paikka ainetta. Niistä on yleensä se seuraus, että kuskille tulee talvella kauhean kylmä ja koneelle vastaavasti kuuma.
Neuvoin aikanaan kaveria pistämään paikka-ainetta Audi 100:n. Harmitti siinä vaiheessa kun oli kuskina 20 asteen pakkasessa ja audissa oli 10 astetta pakkaseta. Useamman tunnin ajelun jälkeen alkoi palella. Vika korjaantui kennon vaihdolla. Opitiin kumpikin paikka-aineista tarpeeksi sillä kerralla.
Neuvoin aikanaan kaveria pistämään paikka-ainetta Audi 100:n. Harmitti siinä vaiheessa kun oli kuskina 20 asteen pakkasessa ja audissa oli 10 astetta pakkaseta. Useamman tunnin ajelun jälkeen alkoi palella. Vika korjaantui kennon vaihdolla. Opitiin kumpikin paikka-aineista tarpeeksi sillä kerralla.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Se vaara piilee , mutta tuon purkaminen ei onnistu 2h. Pitää ajella vielä . Kuulin tuosta ,täällä kylällä liikkeessä w201:den kennonvaihto 600 eurooPerttu K kirjoitti:Ei ikinä paikka ainetta. Niistä on yleensä se seuraus, että kuskille tulee talvella kauhean kylmä ja koneelle vastaavasti kuuma.
Neuvoin aikanaan kaveria pistämään paikka-ainetta Audi 100:n. Harmitti siinä vaiheessa kun oli kuskina 20 asteen pakkasessa ja audissa oli 10 astetta pakkaseta. Useamman tunnin ajelun jälkeen alkoi palella. Vika korjaantui kennon vaihdolla. Opitiin kumpikin paikka-aineista tarpeeksi sillä kerralla.
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Meinasin jättää huomenna kahvitauon ja ruokatauon väliin ja vaihtaa kennon? Voi olla pientä erimilisyyttä johtajan kanssa , kun meillä ei töissä oo muuta kuin osia mersuun! Jopa suksien voitelu kesken työpäivän aiheuttaa , jokinmoista eripuraisuutta .dealer kirjoitti:Kojelauta irtoaa vajaassa tunnissa ja lämppärinkenno siihen tunti lisää ... kyllä se onnistuu juuri ja juuri.purkaminen ei onnistu 2h
big jopo
Joko soitit ammattiliittoon, että kapitalisti riistää viatonta työläistäaudimies kirjoitti:Meinasin jättää huomenna kahvitauon ja ruokatauon väliin ja vaihtaa kennon? Voi olla pientä erimilisyyttä johtajan kanssa , kun meillä ei töissä oo muuta kuin osia mersuun! Jopa suksien voitelu kesken työpäivän aiheuttaa , jokinmoista eripuraisuutta .dealer kirjoitti:Kojelauta irtoaa vajaassa tunnissa ja lämppärinkenno siihen tunti lisää ... kyllä se onnistuu juuri ja juuri.purkaminen ei onnistu 2h
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Jep! Eipä tuossa muuta , kuin valmistautuu henkisesti purkamaan koelaudan irti! Onneksi ei oo ekakerta. Isohomma kyseessä ja samalla voi tehdä muutakin on kabiini tyhjä. Pitää vaan etsiä kuva alipaine hässäköistä , kun kuitenkin lähtee putkia irti. Tavallisessa ei suurempia ongelmia , mutta toi ilmastoitumalli sisältää muutaman ylimääräisen letkunkin.....Roisto kirjoitti:Terve,
Kerropa audimies sitten kokemuksiasi. Itselläkin saattaisi olla mokoma operaatio edessä. Sisällä ei meinaa tareta ja muut kikat alkaa olla jo kokeiltu.
t.
Risto
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
On! Eli aikoinaan kun w201:stä on ruvettu tekemään, on liukuhihnalle laitettu lämppärinmoottori ja kenno. Sen jälkeen on "siirtolaiset" ruvenneet laittamaan osaa ympärille. Ja jo muutaman tunnin päästä hihnan päässä on melkein valmis w201AM kirjoitti:Onkos 201:sessa yhtä ärsyttävä se lämppärinkotelo kuin 124:sessa...Kojetaulunhan äkkiä purkaa pois tieltä mutta se muovikotelo joka on kasattu niillä pienillä metallilinksuilla
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Nyt tyrkkäs lisää aikaa projektiin? Kertoi vanhempi jäähdytinkorjaaja , että on kahdenlaista kennoo?Behr ja sofica tms toinen valmista.
Kannattaa kuulema purkaa ensin , ennen kennon ostoo ..... Pe****e!
Siis kävimpä blitemassa ja ostin purkin ja kaadoin.... Tuntu toimivan , mutta kuinka kauan? Talvilomaan vielä viikko Projektikuvat ukosta ja kennosta viikolla yhdeksän!
Kannattaa kuulema purkaa ensin , ennen kennon ostoo ..... Pe****e!
Siis kävimpä blitemassa ja ostin purkin ja kaadoin.... Tuntu toimivan , mutta kuinka kauan? Talvilomaan vielä viikko Projektikuvat ukosta ja kennosta viikolla yhdeksän!
big jopo
Kaksnollaykkösen kennon vaihto sujuu niin että kojelaudan irrotuksen jälkeen irrotetaan koko l"ämmityslaitteenkotelo" ja puretaan kenno siitä irti pöydällä.
Mikään ei ole ahtaasti, mukava tehdä.
Satakaksnelkussa kenno nousee koteloa irrottamatta pois mutta kokonaisuutena homma on työläämpi ja aikaakin voi mennä hieman enemmän.
Nämä kommentit on niistä ilmastoimattomista.
Mikään ei ole ahtaasti, mukava tehdä.
Satakaksnelkussa kenno nousee koteloa irrottamatta pois mutta kokonaisuutena homma on työläämpi ja aikaakin voi mennä hieman enemmän.
Nämä kommentit on niistä ilmastoimattomista.
wiimax.fi
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Voi hitsi! voi hitsi! Nyt kun tässä tietokonetta päivitetty uudempaa niin kadonnut alipainekaaviot? Onko kellään tietoo ilmastointilaitteen namiskan letkujen järjestyksestä? 3.kpl vihree,pun ja vihreevalkoinen.. Rupesin tuossa kaljahöyryissä ihan joo.. purkamaan ja katsomaan sinne niin nehän sinkoili sinne tänne , kun kytkimen irroitin koelaudasta! Just joo...
Kuvia yritän laittaa jos osaan? Kiitos jo etukäteen..... ei superlooniin..
Kuvia yritän laittaa jos osaan? Kiitos jo etukäteen..... ei superlooniin..
big jopo
Kyselläänpä vielä...dealer kirjoitti:Satakaksnelkussa kenno nousee koteloa irrottamatta pois mutta kokonaisuutena homma on työläämpi ja aikaakin voi mennä hieman enemmän.
Nämä kommentit on niistä ilmastoimattomista.
Nyt olisi kenno odottelemassa. Koska homma kuitenkin tehdään jonkun viikonlopun aikana, niin onko tiedossa tarviiko työhön jotain spetsiaali-instrumentteja, jotka pitäisi käydä ostamassa kauppojen vielä ollessa auki? Normityökalut pihteineen, kiintoavaimineen ja hylsyineen kyllä löytyy.
Pitääkö ratti irrottaa? Ainakin WIS:n mukaan tuosta pitää purkaa melkoisesti tavaraa edestä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ainakaan minulla ei ole ikinä tarvinnut rattia irroitella,kojetaulu mahtuu tulemaan ilman irroitustakin.Roisto kirjoitti: Pitääkö ratti irrottaa? Ainakin WIS:n mukaan tuosta pitää purkaa melkoisesti tavaraa edestä.
t.
Risto
Ja eipä siihen ihme työkaluja tarvita, mutta paljon innostusta/hermoja/mielenkiintoa Paljonhan siinä on noita esim. tuuletusräppänöiden irroittelua mitkä saa helposti rikki jos ei tiedä miten ne irtoaa, mutta eiköhän roisto ole niitä jo ruuvaillut edestakaisin Ja hankalin minun mielestä on se ihme kotelo siinä kennon ympärillä, niitä pikku metallilinksuja tosiaan piiloteltu kivoihin paikkoihin
Itselläkin ilmeisesti ilmastoituun tenavaan kennon vaihto edessä, hävittää nestettä. Vesipumppu ja syyläri vasta uusittu, eikä vuotoja löytynyt. Ennen kun jäi seisomaan niin veti ikkunat 30km ajon jälkeen kuivalla kesäsäällä umpi huuruun, elikkäs selvät merkit?
Vai mitenköhän kenno vasikoi vuotonsa? vuotaako suoraa ulos vai jääkö pyörimään jalkatiloihin tms?
Vai mitenköhän kenno vasikoi vuotonsa? vuotaako suoraa ulos vai jääkö pyörimään jalkatiloihin tms?