124 puhaltimen irroitus

Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

kyllä mä totesin et mun mesestä lähtee kojetaulu irti et sen puhaltimen voi vaihtaa jes :twisted:
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

kyllä mä totesin et mun mesestä lähtee kojetaulu irti et sen puhaltimen voi vaihtaa jes :twisted:
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

joo mät totesin et mun mesestä lähtee kojetaulu irti ei sitä puhalinta voi saada mulla ainakaan ulko puolelelta irti jes
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

PekkaMatias kirjoitti:oisko kelään ylimäärästä mottoria myytävänä kyllä se on ihminen viisas tuomosia keksii et puoli autoa joutuu purkaan yhen puhaltimen takia kyllä se on käytävä ostaan heti kunnon lapin puukko ja teurastettava se koppa siittä ja jos viittit ottaa kuvia siittä moottorista
Mielestäni MB:ssä toi homma on vielä helppo kun saa sieltä yläkautta otettua.Bimmerissä pelkkä ilmastoinnin supdattimen vaihto on pura ja kokoa puoli autoa.Ainakin -94:ssa 525 TD:ssä oli.Muutenkin kypsyin koko autoon parissa kuukaudessa.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
PekkaMatias
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2007 23:26

Viesti Kirjoittaja PekkaMatias »

nyt pelaa puhalin olihanse kova homma vaihtaa mut kannatti nyt on lämmintä kyytiä 8)
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

No hyvä että sait lämppärin pelaamaan. Jouduitko sisäkautta vaihtamaan?
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Johonkin puhaltimeen tuli laitettua rullaluistimen laakerit niiden ronssihelojen tilalle. Meni vähän improvisoinniksi se asennus, mutta suht kivuttomasti sain ne kiinni. Ja pelaa ääneti! (En kyllä tiedä kauanko.)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
hude
Viestit: 1
Liittynyt: 25.4.2008 15:12
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja hude »

Pappi kirjoitti:Kurkkaappa tuosta...

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto

Vissiin pakkaset tulleet kun muutkin korjailee lämmityslaitetta :)
Kiitos ohjeista. Jopa tällänen turasuutari irrotti puhaltimen alle tuntiin (tupakka ja oluttauot ml.)

Huomenna sitten alan ettimää uutta, potilas oli ihan hautuumaakamaa, oli Valeosta jo kuparitkin osittain menny. Kumma kun osat ei kestä ikuisesti ;)
Jone
Viestit: 1
Liittynyt: 28.10.2005 19:50
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Jone »

Moro Julli!

Kuvien osoite ei vasta, olisiko kuvat mahdollista siirtää jonnekin semmoiseen paikkaan, josta niitä voisi käydä katselemassa. Tai olisiko jollain mekkeristillä kuvia avatusta DIAVIA-manuilmastointihässäkästä? Pitäisi nimittäin suorittaa omalle kirurgisia toimenpiteitä (moottorin vaihto), mutta ensin olisi hyvä saada jostain riittävän tarkat ohjeet, miten "puukotetaan" ja edetään vaihevaiheelta, jottei tarvitsisi tapella "elimen" kanssa kovin pitkään ja ettei tulisi tuhottua pysyvästi koko laitetta.
Julli kirjoitti:
PekkaMatias kirjoitti:oisko kelään ylimäärästä mottoria myytävänä kyllä se on ihminen viisas tuomosia keksii et puoli autoa joutuu purkaan yhen puhaltimen takia kyllä se on käytävä ostaan heti kunnon lapin puukko ja teurastettava se koppa siittä ja jos viittit ottaa kuvia siittä moottorista
Osta tuosta koko yksikkö 120 e jos on samanlainen. On ehjät ja hiljaiset moottorit. Lisäksi tuossa on 2 kennoa ym.
Tässä kuvia laitoksesta ja moottoreista:
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_001.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_002.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_003.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_004.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_005.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_006.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_007.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_008.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_009.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_010.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/diavia_011.JPG
Avatar
tjjr91
Viestit: 46
Liittynyt: 14.11.2010 23:06

Viesti Kirjoittaja tjjr91 »

pitäis alkaa vaihtaan moottori.. konapappaa ei palio nappaa... tuntuu olevan meleko purkaminen yhden moottorin kanssa !!!
Avatar
Qzaz
Viestit: 2
Liittynyt: 28.11.2010 17:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Qzaz »

Pappi kirjoitti:Kurkkaappa tuosta...

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto

Vissiin pakkaset tulleet kun muutkin korjailee lämmityslaitetta :)
Vaihtuuko tuolla samalla ohjeella tenavaan?
Sitten käviskö tämä vai tämä?
Ei ole siis ilmastoitu oma tevana :?
gaz169
Viestit: 79
Liittynyt: 01.12.2010 17:09
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

mitähän eroa on ilmastoinnillisen (manuaali) puhaltimessa verrattuna tavalliseen?
niska-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.11.2010 19:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja niska- »

Ilmastoidussa autossa on tuplapuhaltimet, ilmastoimattomassa vain yksi kappale niitä.

Tuossa kuva:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... 0073219686
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”