Ihmettelyä Webaston kanssa.

Vastaa Viestiin
AriW
Viestit: 11
Liittynyt: 09.1.2012 20:19
Paikkakunta: Vantaa

Ihmettelyä Webaston kanssa.

Viesti Kirjoittaja AriW »

Kappasta ku olis onkelma ton Webasto bbw46:sen kanssa. Laitehan on ilmeisesti jotain mersun orkkis asennuksia jne.jne. No ongelma on kuitenkin siinä ettei se nyt kuitenkaan toimi,en ole nähny koko kampetta itseasiassa toimivan.
Polttoainespumputinta ei esim. ollu laisinkaan joten uumoilin sen rivenneen ja poistettu. Uusi pumppu laitettu.
Pömpeli tuli purettua ja putsattua/tarkistettua. Hehkunki vaihdoin jo aiemmin. Kaikki olis niinku kunnossa.
No siitähän ku sai pömpelin paikalleen,sehä vallan heräs tulille ja sammu hetken päästä. Veikkaus että ilmaa vesikierrossa -> ylilämpö?
No ei,ilmailtiin järjestelmää ja kone päätti palata kuitenkin alkuperäiseen taktiikkaansa eli.

Laite päälle -> pentsiiniä muutama naputus -> paloilmapuhallin sekä vesipumppu tulille -> Hehkuaki siinä herätellään muutama sekunti,hehku pois leikistä -> paloilmapuhallin huutaa minuutin verran -> the end.

Hassua mielestäni on se että välillä herää vesipumppu ekaks ja sit paloilma. Sit hetki hiljaa,hieman pensaa ja ilmaa hehkun kanssa n. 10 sekunttia. Ja taas peli poikki.

Olen koittanu niinku nollailla ja sillee,mut ei vaikutusta(väärä taktiikka?).

Ja se outous askarruttaa että purkuoperaation seurauksena se jopa kävi hetkisen täydellä poltolla??? Silloin ei vaihdettu mitään osia,pelkkää puhdistusta.

Ohjainboksiin kohdistuu katse hieman väkisinkin,kun jännite ja maapuoli tuntuis olevan kunnossa.

Nii ja auto on 124 -89 benzinmotor
AriW
Viestit: 11
Liittynyt: 09.1.2012 20:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja AriW »

Päällimmäisiä ajatuksia tälle kirpakalle aamulle.

Bensapumppu on vissii db2 mallia eli ns.uudempaa sorttia,voihan olla että se ei käy ton bbw46:sen kanssa. KÄY JA TOIMII.

Kiertovesipumppu saattaa olla syyllinen,ei varmaan vaan katko noin nopeasti ja kuitenki se pöpöttää liemiä kiertoon. Riittävästi?

Se ohjainoksi,kun välistä se naputtelee enemmän soppaa muutaman naputuksen heitolla. Ja muutenkin kun käynnistys yrityksissä tuskin pitäisi olla oikeesti mitään eroja,vaan samalla kaaviolla kai se pitäs edetä joka kerta?

Tossa ku rupesin oikeen ajattelemaan,niin totesin että jaa.Olisko joku kyläseppä hieronut vesipumpun ja paloilmapöhöttimen ristiin,nimttäin sehän tarttis vesipumpun herätä ekaks ja myöhemmin se pönttö sais ilmaa... JOO SILLOIN KU ON VIKA PÄÄLLÄ HERÄÄ PALOPUH. ENSIN.

Oliskohan kellää tietoo tarjota,jotta saatas mamman koteloon lisää pöhinää. JOO,UUS LAITE TON VANHAN PASKAN TILALLE (usein kuultu kommentti alan ehdottomilta ammattilaisilta).

:?: :?: :?:
Viimeksi muokannut AriW, 09.2.2012 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AriW
Viestit: 11
Liittynyt: 09.1.2012 20:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja AriW »

Ja laite pelaa ku junan vessa. Varsinaista vikaa ei oikeastaan löytynyt,mutta veikkaus on että aivolaatikon (lähinnä releiden) uudellenkolvaus auttoi.
Samassa ku tuli kolvattua ylilämpösuojan piuhat uusiksi (oli melkein katkipoikki).
Liekkivahdin toimintakaan ei kyl oikein vakuuttanut,ku olin mittailevinani semmosi 2,5 voltin lukemia (tosin vahdille tuleva jännitekin heitteli). Huom.liekkivahdin piuhat ei kestä karmeeta kiukkuriuhtaisua näpit jäässä.

:lol:

No nyt ku on sit uusittu hehku,liekkivahti,annostelupumppu (ei ollut alunperinkään),liitokset tarkistettu,otettu pari olutta ja varmuudeks suhrattu tinaa sinne mikämikämaasta kotoisin olevaan laatikkoon ni homma rokkaa.

Pömpelissä oli valmiiksi jo tuoreen näköistä tavaraa palopesän puolella,ja sen takia jakso hieman taistellakkin. Kuluja kerty semmosen 150 e. Sehän on halvempi ku uusi,joten asennus luokitellaan onnistuneeksi.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Aihetta kaukaa sivuten.. Tietääkö joku mihin tämän pitäis mennä? Tulee siis webastolta, johtoa n. 20cm ja tää pistoke. Kanteen lämpöanturille?
Kuva
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

webasto

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Pitäskö tuolla päässä olla vesipumppu

T Jamppa
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Samasta nipusta haarautuu joku 10cm aikasemmin vesipumpun pistoke.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Närhenmunille? :shock:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Katotaan. Siihen närhenmunien pistokkeeseen tullee joku ylinmääränen liitin/johto. Täytyy ehtiä sen toinen pää..
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Närhenmunien lisätty johto liitty jäläkiasenteiseen ilmastointiin... Taijan kokkeilla vaan laittaa lämpöanturiin tuon.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

webasto

Viesti Kirjoittaja petromax »

Omassa dwb46 vai mikä malli nyt olikaan,samanlainen pistoke vapaana,en tiedä mihin kuuluu.Omassa oli samoja oireita.Kävi jonkun aikaa ja sitten olikin sammunut.No eräs tarkka mersuguru sanoi,että eihän siinä ole vesipumppua ollenkaan.Ilmeisesti alkuperäinen oli hajonnut joskus ja sitten oli vedetty johto johto mersun omaan kiertovesipumppuun.Tämäkään ei oikein pelittänyt ja ilmeisesti oli jo liian kaukana webastosta.
Laitettiin webaston kylkeen sprintterin kiertovesipumppu ja uusin mersun oman kiertovesipumpun.Sitten siihen oma pistoke kiinni,niin alkoi tulla kabiiniinkin lämmintä.
Ootko muuten tarkistanut sulakkeet.Ainakin omassa ovat pahassa paikassa
sulakerasian ja releboksin takana.On joskus sulake palanut sieltä tai hapettumaa/kontaktihäiriöö,niin että silloin muistaakseni käynnistyy tuo paloilmapuhallin ensin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Uhkaa jäähä arvoitukseksi tuo pistoke... Kokkeilin huvikseni jättää se vaan olemaan niin kamiinahan pellaa moitteitta! :shock: Tajuaa mennä tyhjäkäynnille kun tullee tarpeeks lämpyä yms.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”