s124 puhaltaa keskeltä kylmää

Vastaa Viestiin
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

s124 puhaltaa keskeltä kylmää

Viesti Kirjoittaja ranex »

ottaa pakkasella päähän kun ei saa suljettua raitisilma suuttimia kiinni sitten millään. pyörä pyörii tahmeasti ja se kuusiokolo ruuvi siellä sisällä ei sitten vaikuta mitää. Onko miten hirveä homma purkaa koko systeemi esille ja tutkia miks ei läpät pysy kiinni . Tuossa tuli mielee jos ottas makrofleksia pullon ja täräyttä röörit tukkoon. :twisted:

Rane
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se tankosysteemi on luultavasti nuljahtanut nurinniskoin.

Pyörittele kuusiokoloruuvi auki niin että se ei ole enää kiinni läpissä, irrota ristipääruuvi suuttimien oikeasta päästä, käännä suuttimien vasemmasta laidasta välistä "tikuilla" haitat syrjään ja vedä suuttimet irti.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tuo dealer se aina hifistelee.. 8)
Makroflex on paaljon nopeampi konsti :lol:
Kesän tullessa sitten kätevästi vaan porailee reikiä siihen kovettuneeseen vaahtoon tarpeellisen määrän :D
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Artolla taisi olla sätkävehkeet survottuna siihen suuttimeen jos oikein muistan. :roll:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

dealer kirjoitti:Artolla taisi olla sätkävehkeet survottuna siihen suuttimeen jos oikein muistan. :roll:
Arton auto taisi muutenkin olla sellainen, että siellä sijaitsee puolijoukkueen majoitus, ruokailu, leirintä, pukeutumis ja huoltovehkeet muutenkin :oops:
Kein siknatuur
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Sätkävehkeet on välillä siellä reunasuuttimissa :lol:
Kun talvella kovalla pakkasella tela on niin jäykkä ettei tupakkia saa millään aikaiseksi :?

Sampolta unohtu työmaakoppi :roll:
:lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Sampo N. kirjoitti:
dealer kirjoitti:Artolla taisi olla sätkävehkeet survottuna siihen suuttimeen jos oikein muistan. :roll:
Arton auto taisi muutenkin olla sellainen, että siellä sijaitsee puolijoukkueen majoitus, ruokailu, leirintä, pukeutumis ja huoltovehkeet muutenkin :oops:
Mikäs tuossa :!: Mulla on 190:ssä koko komppanialle vastaava varustus :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minulla oli keskiräppänästä se muovimokkula rikki,siis mikä tulee läppään kiinni. Oli kokoajan auki eikä rullan pyörittely paljon tehonnut :roll: Entinen omistaja oli vaihtanut nähtävästi hieman polttimoa siihen rullaan, eikä huomannut että jotain ruuvejakin pitäisi irroittaa 8) Kaiken lisäksi polttimoksi oli vaihdettu sellainen vääränlainen eli kirkas :wink:
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

pika korjaus joka toimii ja on peruutettavissa. otetaan yksi timpurin kynä ja katkaistaa sen kahtia. työnnetään eka pätkä ritilän välistä pitämään vasenta puolta kiinni ja toinen pätkä sitten oikeanpuoliseen. Näin tein tänään kun oikea käsi oli jo tunnottomaksi paleltunut.

kiitoksia hyvistä vinkeistä kun kelit lämpiää niin täytyy paneutua tarkemmin kunnon korjauksiin.

Mistäs niitä ei kirkkaita polttimoita saa noihin rinkuloihin?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ranex kirjoitti:
Mistäs niitä ei kirkkaita polttimoita saa noihin rinkuloihin?
KL-varaosat tai Veho, tarvikeliikeissä harvemmin on noita "maitolasisia" ja oikealla watti määrällä
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:
ranex kirjoitti:
Mistäs niitä ei kirkkaita polttimoita saa noihin rinkuloihin?
KL-varaosat tai Veho, tarvikeliikeissä harvemmin on noita "maitolasisia" ja oikealla watti määrällä
On niitä, mutta tarvikeliikkeissä mittayksikkönä mA, 0,36mA. :D
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Kannattaa laittaa ledit niihin säätöpyöriin.Valaisee ihan hyvin.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

HVM kirjoitti:
On niitä, mutta tarvikeliikkeissä mittayksikkönä mA, 0,36mA. :D
Paikallisesta tarvikeliikkeestä ei löydy :cry: Muistan kyllä kysyä noin 3-4 kertaa vuodessa, vähintään 8) Tai kirkkaita on mutta niitä en enää laita. "näissä on pienempi teho, ei nämä ole sen kirkkaampia kuin alkuperäisetkään" Näin minulle vakuuteltiin ja tuloksena oli sulanut nopeuden säätö nuppi
:twisted:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AM kirjoitti:KL-varaosat tai Veho, tarvikeliikeissä harvemmin on noita "maitolasisia" ja oikealla watti määrällä
Taivalkosken TeeBee taitaa olla niitä harvoja huoltoasemia, missä olen noita nähnyt kaupattavan ihan irtotavarana. :shock: Sentään jotain hyvää siinäkin paikassa. :D Niinno, onhan siellä ohitustie – saisivät Kärsämäelläkin ottaa oppia nelostien vetoon. :wink:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Mä ostin ne polttimot Vehosta :D
2,30€ / kpl :lol: :? :x

Ja joo, keskisuutin vuotaa täälläkin... Ei riitä säätövarat. Purettava kunhan kelit lämpee.
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Millä viisiin niitä rullia saisi irrotettua rikkomatta niitä tai mitään niiden ympäristöstä? Entä kuuluuko niissä reunarullissa olla valaistus? :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

dealer kirjoitti:Klik.
Dealerille mitä suurimmat kiitokset. Nyt on sitten molemmille puolille polttimot vaihdettu. Kuskin puolella meni aikaa sellaiset kymmenisen minuuttia, mutta repsikasta selvittiin jo noin kahdessa minuutissa. Keskelle ei vielä onneksi tarvitse vaihtaa, mutta tutkiskelin sitä jo ja varsin selkeältä ainakin näyttää.


:D Kehtaneeko tässä enää kysyä, että miten niitten konsolissa olevien rullien kanssa, joilla sitä lämpötilaa säädellään, pitäisi toimia?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiittele Daimleria, hänen tekemät ohjeet. :D

Paneelin valaistus on hoidettu neljällä polttimolla.
Lämmön suuntaus- ja puhaltimenkatkaisimen nupikat lähtevät vetäisemällä irti ja niiden kummankin alla on yksi polttimo heti näkösällä.

Sitten pitää irrottaa kaksi ristipääruuvia jotka ovat mankan ylälaidan kohdalla suoraan alhaaltapäin ja isot mutterit äsken irrotettujen nupikoiden alta.

Nyt voit vetää katkaisijapaneelin pois, alalaita ensin.

Sitten pikkumeisselillä kammeten läpinäkyvät "renkaat" irti katkaisijoiden ympäriltä ja kas, loputkin polttimot löytyivät. :D

Polttimoiksi 0,36-0,4 - wattiset, ei 1,2:sia.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti:
Sitten pitää irrottaa kaksi ristipääruuvia jotka ovat mankan ylälaidan kohdalla suoraan alhaaltapäin .
Kaikissa ei muuten sitten ole noita ruuveja, että ei turhaan etsi jos ne puuttuu :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole jos joku on jättänyt ne pois. :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti:Ei ole jos joku on jättänyt ne pois. :roll:
8) No joissain ei ole edes reikiäkään ruuveille, ihan tehtaalla joku jättänyt ne pois :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niissä ei ole joihin on jälkiasennettu tietynmerkkinen ilmastointi ... mukana tulee ruuvinreiätön suojalevy. :D
Muita ei ole omalle kohdalle sattunut mutta voihan niitä olla, en minä noitten kanssa ole paljoa pelaillut.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No en minäkään ole törmännyt kuin yhteen, tuossa -89 200D:ssä ei ole niitä reikiäkään. Ja ei tosiaan ilmastointiakaan ole näkynyt 8) Olisiko sitten maanantai versio, tai työvuoro just loppunu kun olisi pitänyt porakone ottaa esiin.

No joo, samapa tuo, joko ne ruuvit on tai sitten ei :lol: Yleensä on.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”