Ilmastoinnin namikat ja toiminta.
Ilmastoinnin namikat ja toiminta.
Noniin. nyt uitettiin saksasta uudenkarhea (-95 ) kärry jossa myös ilmastointi. Lämmönäätörullien välissä kolme nappia, mitähän ovat:
Ylimmäinen: Suorakulmio, jonka läpi menee pystysuunnassa 2 aaltoviivaa
Keskimmäinen : EC
Alin: Kierrätyskeskuksen merkki, ilmeisesti sisäilman kierrätys
[/img]
Ylimmäinen: Suorakulmio, jonka läpi menee pystysuunnassa 2 aaltoviivaa
Keskimmäinen : EC
Alin: Kierrätyskeskuksen merkki, ilmeisesti sisäilman kierrätys
[/img]
Re: Ilmastoinnin namikat
Ylin on ilman kuivaus, EC on economy = ilmastointi ei ole päällä ja alimman arvasitkin ihan oikein, sisäilman kierrätysstalini kirjoitti:Noniin. nyt uitettiin saksasta uudenkarhea (-95 ) kärry jossa myös ilmastointi. Lämmönäätörullien välissä kolme nappia, mitähän ovat:
Ylimmäinen: Suorakulmio, jonka läpi menee pystysuunnassa 2 aaltoviivaa
Keskimmäinen : EC
Alin: Kierrätyskeskuksen merkki, ilmeisesti sisäilman kierrätys
[/img]
Niin, ja onnea uudelle autolle
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Käytän leninin topikkia hyväksi ja jatkan tässä.
Lisäsin otsikkoon sanat "ja toiminta".
Oma autoni on myös -95 124.
Ostaessani myyjä keroti ettei ilmastointi toimi.
Myyjien puheisiin ei ole luottamista, ei tässäkään tapauksessa - ilmastointi toimii.
Itse en ole näihin juurikaan perehtynyt, meillä ei ole korjaamolla ollut ilmastoinnin huoltolaitetta (nyt on) eikä näitä vanhoja mersuja kovin paljon ole ilmastoituina.
Uudemmista taas viat löytyvät testerillä.
Siispä kysymyksiä, olkaa hyvä:
1) Missä tilanteessa em. kuivaustoimintoa käytetään ?
2) Miten sen napin painaminen vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan ?
3) Mistä tiedän pitäisikö kuivain vaihtaa ja voiko sen tehdä muuten kuin ilmastoinnin huollon yhteydessä ?
4) Minkä sulake on kuskinpuolen iskarin yläpään vieressä olevassa pienessä mustassa muovikotelossa ?
5) Ilmastoinnin flekti puhaltelee tyhjäkäynnillä sillointällöin, niin kai sen kuuluukin tehdä ?
6) Onko normaalia että kompuran kytkeytyminen päälle ajossa vaikuttaa selvästi auton kulkuun, kaasupoljinta joutuu painamaan enemmän kun kompura on päällä ?
7) Kohdan 6) kompuran toiminta tapahtuu minuutin parin välein ja kestää muutaman kymmentä sekuntia, OK ?
Onko ilmastoinnissa muuta erityistä huolehdittavaa kuin sisäilmansuodattimen kunto ja perushuolto ehkä parin vuoden välein ?
9) Sillointällöin oikean puolen suuttimista alkaa tulla kuumaa, pysäyttäminen yleensä auttaa. Jumiiko munat ?
Lisäsin otsikkoon sanat "ja toiminta".
Oma autoni on myös -95 124.
Ostaessani myyjä keroti ettei ilmastointi toimi.
Myyjien puheisiin ei ole luottamista, ei tässäkään tapauksessa - ilmastointi toimii.
Itse en ole näihin juurikaan perehtynyt, meillä ei ole korjaamolla ollut ilmastoinnin huoltolaitetta (nyt on) eikä näitä vanhoja mersuja kovin paljon ole ilmastoituina.
Uudemmista taas viat löytyvät testerillä.
Siispä kysymyksiä, olkaa hyvä:
1) Missä tilanteessa em. kuivaustoimintoa käytetään ?
2) Miten sen napin painaminen vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan ?
3) Mistä tiedän pitäisikö kuivain vaihtaa ja voiko sen tehdä muuten kuin ilmastoinnin huollon yhteydessä ?
4) Minkä sulake on kuskinpuolen iskarin yläpään vieressä olevassa pienessä mustassa muovikotelossa ?
5) Ilmastoinnin flekti puhaltelee tyhjäkäynnillä sillointällöin, niin kai sen kuuluukin tehdä ?
6) Onko normaalia että kompuran kytkeytyminen päälle ajossa vaikuttaa selvästi auton kulkuun, kaasupoljinta joutuu painamaan enemmän kun kompura on päällä ?
7) Kohdan 6) kompuran toiminta tapahtuu minuutin parin välein ja kestää muutaman kymmentä sekuntia, OK ?
Onko ilmastoinnissa muuta erityistä huolehdittavaa kuin sisäilmansuodattimen kunto ja perushuolto ehkä parin vuoden välein ?
9) Sillointällöin oikean puolen suuttimista alkaa tulla kuumaa, pysäyttäminen yleensä auttaa. Jumiiko munat ?
oulaistenliikenne.fi
1. Huurteenpoisto
5. Joo.
6. Kyllä se kompura muutaman hepan ottaa (eli noin 70% 250D:n tehoista ). Kyllä sen siis normaalisti huomaa.
7. Joo.
10. Muista käyttää talvellakin sillointällöin niin ei mene jumiin.... Tosin mersun "nerokas" ilmastointilaite ei taida mennä talvella edes päälle.
5. Joo.
6. Kyllä se kompura muutaman hepan ottaa (eli noin 70% 250D:n tehoista ). Kyllä sen siis normaalisti huomaa.
7. Joo.
10. Muista käyttää talvellakin sillointällöin niin ei mene jumiin.... Tosin mersun "nerokas" ilmastointilaite ei taida mennä talvella edes päälle.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Siispä "vastauksia", olkaa hyvä:
1) Yleensä kun sisätilan kosteus huurruttaa ikkunat...
2) Tarkalleen ottaen en tiedä muuta kuin, että kuivattaa se ja huurteet katoaa ei hurteiset Kaippa ilmastointi toimii siten, että se kerää kosteuden / jäähdyttää...kuitenkin siten, että lämmönsäätösydeemi on käytössä. Kylmä ilmahan sitoo vähemmän itseensä kosteutta.
3) En tiedä koska pitäisi vaihtaa, mutta hyvä olisi vaihtaa aina huollon yhteydessä.
4) En tierä..kertokaa mullekki
5) Juu niin pitää
6) Juu noinpa se tekee...
7) Kohdan 6) minun mielestä ok
Onko ilmastoinnissa muuta erityistä huolehdittavaa kuin sisäilmansuodattimen kunto ja perushuolto ehkä parin vuoden välein ?
Jäähdytyskennon, siis jonka läpi sisäpuhallus tulee, ritilät olisi hyvä desinfioida huollon yhteydessä. Voipi pitkässä juoksussa alakaa tuoksahtamaan.
9) Kaippa se munan jumittumisesta kielii
1) Yleensä kun sisätilan kosteus huurruttaa ikkunat...
2) Tarkalleen ottaen en tiedä muuta kuin, että kuivattaa se ja huurteet katoaa ei hurteiset Kaippa ilmastointi toimii siten, että se kerää kosteuden / jäähdyttää...kuitenkin siten, että lämmönsäätösydeemi on käytössä. Kylmä ilmahan sitoo vähemmän itseensä kosteutta.
3) En tiedä koska pitäisi vaihtaa, mutta hyvä olisi vaihtaa aina huollon yhteydessä.
4) En tierä..kertokaa mullekki
5) Juu niin pitää
6) Juu noinpa se tekee...
7) Kohdan 6) minun mielestä ok
Onko ilmastoinnissa muuta erityistä huolehdittavaa kuin sisäilmansuodattimen kunto ja perushuolto ehkä parin vuoden välein ?
Jäähdytyskennon, siis jonka läpi sisäpuhallus tulee, ritilät olisi hyvä desinfioida huollon yhteydessä. Voipi pitkässä juoksussa alakaa tuoksahtamaan.
9) Kaippa se munan jumittumisesta kielii
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Hö. Eikö sitä ainetta saa vaikkapa Kiltan tai Aroman hajuisena?dealer kirjoitti:Kiitoksia.
Nopeasti vastasitte, tiedän jo paljon enemmän - mutta kertokaa lisää jotka tiedätte !
Tosiaan, samalla kun vaihdoin sisäilmasuodattimen suihkuttelin Bardahlin ilmastointilaitteendesinfiointiaineet kennolle.
Voidaan sanoa että tuoksahti VAHVASTI kielolle jonkinaikaa.
Taas jos luetaan sitä käyttöohjekirjaa niin tehtaan mukaan kompura ei lähde päälle alle -3 pakkasasteen, kuulemma kompuraöjy menee liian jäykäksi josta taas seuraa vauriovaara.
Mulle on aina suositeltu järjestelmän kuivaimen vaihtamista silloin kun on nesteen lisäyksen aika eli keskimäärin viiden vuoden välein. Sen kuivaimen tarkotus on poistaa kosteus sieltä putkistoista, ei vaikuta sinne ilmankiertopuolelle mitään, näin kuulemma.
Jos kuumana (ja kosteana) kesäpäivänä odottaa parkissa muoria rättikaupasta, auto tietenkin käynnissä, niin se kosteus, jonka systeemi poistaa sisäänmenevästä ilmasta kertyy siihen auton alle lammikoksi, jos taas vedenpoistoreiät on muistettu puhdistaa huollossa. Tällä kosteudella ei oo mitään tekemistä sen kuivaimen kanssa, selkeää eikö totta!
Mulle on aina suositeltu järjestelmän kuivaimen vaihtamista silloin kun on nesteen lisäyksen aika eli keskimäärin viiden vuoden välein. Sen kuivaimen tarkotus on poistaa kosteus sieltä putkistoista, ei vaikuta sinne ilmankiertopuolelle mitään, näin kuulemma.
Jos kuumana (ja kosteana) kesäpäivänä odottaa parkissa muoria rättikaupasta, auto tietenkin käynnissä, niin se kosteus, jonka systeemi poistaa sisäänmenevästä ilmasta kertyy siihen auton alle lammikoksi, jos taas vedenpoistoreiät on muistettu puhdistaa huollossa. Tällä kosteudella ei oo mitään tekemistä sen kuivaimen kanssa, selkeää eikö totta!
Kävinpäs Tiileriltä hakemassa imuilman lämpötila-anturin. Siinä hetken mielijohteesta kysäisin, josko onnistuisi ilmastoinnin freonin lisäys. Kappas vaan, huono säkä kun oli, ei tiilerilläkään ollut tarjolla tuota vanhaa R12 kylmäainetta. Hyvän neuvon kyllä sain, paikallista kylmäukkoa suositteli Tiileri. Oikein lamppu taisi syttyä päässäni kun hokasin että, tämä ukkohan taitaa olla kotiini Oulaisiin tulossa tällä viikolla. Paluumatkalla soitto ko. henkilölle, vastaus: Just tässä oon lähössä sinne Oulaisiin!
- Summa,summarum; Auto kotipihaan- mies töihin! Vielä tiilerille soitto, paljonko pitäis nestettä olla masiinassa. 1100 g. Kuului vastaus, vehkeestä tuli ulos 700g.
- Jäähdytysteho parani oleellisesti, vaikka ilmastointi toimi entuudestaankin katkomatta.
Näppärästi joskus hommat onnistuu, kun kaikki palikat loksahtaa kohdalleen. Siitä myös kiitos tuonne Kekkosen valtakuntaan Ylivieskaan..
- Summa,summarum; Auto kotipihaan- mies töihin! Vielä tiilerille soitto, paljonko pitäis nestettä olla masiinassa. 1100 g. Kuului vastaus, vehkeestä tuli ulos 700g.
- Jäähdytysteho parani oleellisesti, vaikka ilmastointi toimi entuudestaankin katkomatta.
Näppärästi joskus hommat onnistuu, kun kaikki palikat loksahtaa kohdalleen. Siitä myös kiitos tuonne Kekkosen valtakuntaan Ylivieskaan..
Tiileri:
4) Minkä sulake on kuskinpuolen iskarin yläpään vieressä olevassa pienessä mustassa muovikotelossa ?
Siinä kohtaa on ainakin peffanlämmittimen sulakkeet pienessä muovikotelossa.
4) Minkä sulake on kuskinpuolen iskarin yläpään vieressä olevassa pienessä mustassa muovikotelossa ?
Siinä kohtaa on ainakin peffanlämmittimen sulakkeet pienessä muovikotelossa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2327
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Koskee w202
Lauhdutin kompleksi pitää aika ajoin siivota/puhaltaa ilmalla/vetellä
vastakarvaan. Ulkopuolisten puhaltimien akselinkohdat kerää risuja ja lehtiä . Samoin puskurista alaspäin on kuin roskakori
Pinta alaa oli käytössä korkeintaan puolet jos sitäkään.Ei ihme jos lauhduttmet hautuu puhki maantiesuolan kanssa.
vastakarvaan. Ulkopuolisten puhaltimien akselinkohdat kerää risuja ja lehtiä . Samoin puskurista alaspäin on kuin roskakori
Pinta alaa oli käytössä korkeintaan puolet jos sitäkään.Ei ihme jos lauhduttmet hautuu puhki maantiesuolan kanssa.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Vanhemmassa mallissa lämppäreiden käyttövirta otetaan suoraan lisälaiteliittimestä vasemman jalan lepuuttimen alta. Ilmeisesti uudemmissa malleissa on katsottu olevan niin paljon hilavitkuttimia, että lämppäreille on laitettu oma sulake. Tuo lämmitinsatsi, jonka omaankin asensin oli uudempaa mallia ja otin sille virran sieltä ratin alla olevasta kytkentäpisteestä ja pistin sulakkeen johdon väliin.AM kirjoitti:öö,mitä ihmettä se sulake siellä tekee Minulla ainakin peffan lämmittimen sulakkeet on ihan sulakeboksissa
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)