w202 we basto automaatti

Vastaa Viestiin
jyy123
Viestit: 6
Liittynyt: 09.5.2006 15:41

w202 we basto automaatti

Viesti Kirjoittaja jyy123 »

Miten tän laitteen saa kytkettyä tavella päälle -28 pakkasta ja lohkolämmitintä ei oo. Tarviiko jonkun kellon tai jonkun kauko-ohjaimen
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kyllähän se Webasto jonkinlaisen käyttöliittymän vaatii jos sen haluaa laittaa itse päälle. Vaikkapa sitten sen kellokytkimen.
jyy123
Viestit: 6
Liittynyt: 09.5.2006 15:41

Viesti Kirjoittaja jyy123 »

Saako jälkilämpökytkimen jollain konstin käynnistään webvaston, siinähän pyörii valmiiksi jo kaikki lämppärin vehkeet
Avatar
roud-ari
Viestit: 59
Liittynyt: 12.12.2010 13:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

Nostampa tämän wanhan aiheen ylös, kun kiinnostais sama asia.
Oisko joku tehny tätä kytkentää. Eli auton sammuksissa ollessa rest-nappia painamalla sais alkuperäisen webaston päälle siksi puoleksi tunniksi mitä taukotuuletus toimii.
Mulla on yleismallisen webaston kytkentäkaavio mutta käsittääkseni tuossa alkuperäisvehkeessä on eri kytkennät.
WISsisstä olen plarannu auton sähköjä mutta se on mulle vähän liian vaikeaselkonen opus.
Avatar
roud-ari
Viestit: 59
Liittynyt: 12.12.2010 13:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

No niin kyllähän se puupäähänkin oppi menee kun tarpeeksi yrittää. Aikani WISsin opettelua ja löysin apparin kynnyskotelon liitinhässäkästä liittimen X72/10 jota kautta menee webaston johdot. Ja sieltä sini-puna ohjauspiuhan että alko laite pöhiseen.

Ongelmana on vain nyt se rest-nappula ja sen johdotus. WIS ei aiheesta kerro sen kummemmin kun että mitä napista tapahtuu. Ja jotenkin niin sitä katoin että ilmastoinnin käyttöpaneelissa on jotain älyä ja se ohjaa kiertovesipumppua ja puhallinta sillon ku tarvetta on, että taukotuuletukselle ei sen kummempia johtoja olekaan mistä vois herätteen ottaa.
Kellään kokemuksia? Jostain jääny mieleen että joku ois tämän modauksen tehny, mittään en kyllä näiltä Suomen mersufoorumeilta löytänyt.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eikös olis helpompi lisätä vakio kokoonpanoon kello niin sais siitä laitettua webaston aina päälle ku tarvis? Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Avatar
roud-ari
Viestit: 59
Liittynyt: 12.12.2010 13:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

No kyllähän siitä hyvä tulis niin :) Että laittais semmosen jälkiasennuskellosatsin. Mulle nyt piisais kuitenkin semmonen mahdollisuus että webaston sais käyntiin napista joksikin aikaa, ja tuo rest-nappula olisi kuin tehty siihen. Plus siinä selviäis todella helpolla (ja halvalla) mahdollisesti, yhellä kahella johollla.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Juu kyllähän se niinkin toimis. Siinä on vaan se ongelma että webaston saa heräämään nätisti rest nappulasta yhden johdon kytkemisellä mutta aiheuttaako tämä sitten jotain muita ongelmia?
Jos ohjausen ottais kiertovesipumpulta niin sitten webasto olisi päällä aina kun pumppukin... Näin äkkiseltään ajateltuna jos ottais ohjauksen jostain sopivasta johdosta johon tulee virta ainoastaan silloin kun restiinkin tulee niin vois toimia.
Tiedätkö jo että mihin johtoon webaston päässä kuuluu kytkentä tehdä?
Avatar
roud-ari
Viestit: 59
Liittynyt: 12.12.2010 13:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

Juuei sitä oikein kiertovesipumpulta tai muulta voi sitä herätettä ottaa. Tarttis olla joku semmonen johto johon tulee virta vain sillon kun taukotuuletus on toiminnassa. Ja kytkentään tulisi parit tasasuuntaavat diodit ettei virrat kulje väärään suuntaan.

On mulla se piuha tiedossa, mihin pinniin se wepaston päässä tullee en nyt muista, ja WIS on wanhalla läppärillä verstaalla. Mut se on se sinipunanen piuha ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”