w202 ILMASTOINTI EI PELAA

Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

w202 ILMASTOINTI EI PELAA

Viesti Kirjoittaja cdi »

Mistäs kannattais ensiksi kattoo vuotokohtaa kun otsoonikeroksen tuhoaine ei pysynyt edes yhtä yötä jääkaappiilman tuottamiseksi tarkoitetun kompressorin putkistossa. Kun näkyy olevan niin että vaikka minkä kohdan ottaa saippuaveden kohteeksi pitää jotain purkaa tieltä pois
ja se turha työ ottaa suomalaisien enemmistöä koteloon ja satun kuulua itse kyseiseen kansanosaan.Tuhoainepullolla laitettiin koepaine ennen täyttöä( 1-2 kg) eikä pihinää kuulunut mistään.Uskoin kylmäkallea ,koska sillä oli vetoavat perustelut :Mä oon nuoree ,eikä meillä oo sellaanen meteli kaiket ehtoot ku teillä. :justiina: Eli onko kokemusperäistä tietoa tai vähintään valistuneita arvauksia.
Kiitos kaikille vähänkin yrittäneille.
Viimeksi muokannut cdi, 24.5.2006 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle cdi. :D

Omassa rottelossa vuoto löytyi kompressorin päästä lähtevien putkien hajallisista o-renkaista, lienee halvin paikka aloittaa vianetsintä. :(
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Eli etupää ylös pohjamuovipois ja pääsee lähtöihin käsiksi, kuinka kiinni kompressorissa nämä lähdöt?

Niin kiitokset unohtui,kutsuja oli "välittäjä,jakaja"en kuulemma osannu toisella kanavalla käyttää ÄRRÄÄ oikeassa formaatissa,eli kun myöhemmin aletaan selvittelemään syitä ja seurauksia syntipukki on tiedossa (esim julkinen kivitys)
Viimeksi muokannut cdi, 06.5.2006 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

cdi kirjoitti:Eli etupää ylös pohjamuovipois ja pääsee lähtöihin käsiksi, kuinka kiinni kompressorissa nämä lähdöt?
Veikkaisin laippoja ja kuusiokolopultteja, elleivät sitten ole muuttaneet systemeitä.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

HVM kirjoitti:
cdi kirjoitti:Eli etupää ylös pohjamuovipois ja pääsee lähtöihin käsiksi, kuinka kiinni kompressorissa nämä lähdöt?
Veikkaisin laippoja ja kuusiokolopultteja, elleivät sitten ole muuttaneet systemeitä.
Pitääpä huomenna alkaa tilapäiseksi"tirkistelijäksi"ja yrittää imusarjojen ja letkujen välistä katella mistä ne letkut menee kompuralle, osa letkuliitoksista oli tyyppiä hydrauliletku(mikälie oikeanimi) sinne pumpunperseeseen ei nähny ,olis varmaan lumenearvot jääny vähäiseksi vaikka silmät ois ollu kepinpäässä kuten ravulla.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

kylmkapin ilm lahkub torusid v6i kuskil on viga

Viesti Kirjoittaja cdi »

Joo ...o laipalla se päältä ylöspäin lähtevä on joten varmaan pimentoon jäävä myös.Käsiksi pääsee ehkä ilmanpuhdistajan letkun irroittamalla imusarjasta ja siitä käsikopelolta ja yhtä alhaalta ku joskus ennenki.
Onkos muuta konstia kun otsonintuhooja,paineilma kun vie kosteutta järjestelmään,saada paine aikaseksi putkistoon?
Hei saksankävijät syökö saksalaiset perärejän kautta??Vai mistä kumpuaa ajatus että otsonintuhoojan täyttö tapahtuu vastavirtaan.........ei
ihme että on tunnin täyttöaikoja.Vinkki kaikkien käyttöön potenssieron saa aikaa päästämällä letkusta kylmää vettä syyläriin,sen jälkeen on kiire
ettei ylitätäytä.
V-65 kun sachin moponmoottoria yritin virittää ei tullu mieleenkään,että
jääkaappiilman tuottamiseen tarvittava välittäjä aineen hankinta ja putkessa pitäminen uhkaa tuhota tähänasti hankitun taloudellisen perustan
kokonaan.
Lähden maanantaina..........................kerjuureissulle.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sanoisin että ei se systeemi paineilmasta säiky jos tunget paineen paineenalennusventtiilin kautta. Epäilen vaan onko sitä hyötyä paineistaa ilmalla, jos vuoto on pieni niin sitä tuskin huomaa suhinoista. Ammattilaiset kuivaavat systeemin joka tapauksessa ennen täyttöä, se pieni kosteus joka paineilman mukana tulee ei siis haitanne mitään. :idea:

Tajusinkohan asian tuolta peräreiällä syömisen keskeltä? Voi olla että vastasin ihan puutaheinää. :lol:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

HVM kirjoitti:Sanoisin että ei se systeemi paineilmasta säiky jos tunget paineen paineenalennusventtiilin kautta. Epäilen vaan onko sitä hyötyä paineistaa ilmalla, jos vuoto on pieni niin sitä tuskin huomaa suhinoista. Ammattilaiset kuivaavat systeemin joka tapauksessa ennen täyttöä, se pieni kosteus joka paineilman mukana tulee ei siis haitanne mitään. :idea:

Tajusinkohan asian tuolta peräreiällä syömisen keskeltä? Voi olla että vastasin ihan puutaheinää. :lol:
Kyllä sulla taju on parempi ,mitä mulla kirjoitustaito.Konsultoin äskön kylmäkallen kanssa.Meinas että auto sisälle ,ainetta,ja haistelijalla katotaan ei missään nimesä p-ilmaa kom öljyt imee vettä.Piti lopettaa vähän niinkun kesken ku rupesi puhumaan jostain Pyhäpäivästa .......isolla P-llä. Ilmassa olevan kosteuden nappaa kompressorin öljy ja se pitää sitten vaihtaa.Kuivaus tapahtuu kylmäaineella ,joka tuppaa oleen kallista ja menee siinä kuivauksessa hukkaan.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

kliimaksi ketuille

Viesti Kirjoittaja cdi »

Ei kerenny kylmä mittaushommiin........ei.......Ei voi maksaville asiakkaille sanoa ,että viekää parvekkelle mä tuun 2pv:päästä.Ei oo mesessä mitään pilallemenevää!!!!!!!!!!ei tuu vuoroa samas järjestykses ku talvella.

Jos osulan lihatiski kusee allensa,onhan siinä apu lähenpänä ku mulla.

Lihatiskistä ulkoseinää 20 m eteenpäin on hetivetäviä bamppersia lavallinen niillä ku tilikittöö koneen ympäriinsä ei asiakkaat tartte kahluusappaita ja lihat myyntiin alennuksella ettei tuu varastotappiota.
Ratsinalisointia kuulutan perään.
......................zzz.............ottaa koteloon..........
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

kattele kompuran akselin pää, sieltä nuo kuulemma vuotavat. Tai toinen on lauhdutin. Ota saippuavettä ja valele putkiston piälle ja mistä kuplii niin siältä vuotaa, toki toinenkin on että katot että mitkä ilmastoinnin putket on öljyisiä, niin vuotopaikka on lähellä.

Ja muista, jos paineilmaa meinaat putkistoon tunkea niin on sitten syytä vettää päivän tai parin vakuumi sille.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Lähtökuoppien kaivuu pakkasamoderaattorin korjaukseen

Viesti Kirjoittaja cdi »

Fetisisti kirjoitti:kattele kompuran akselin pää, sieltä nuo kuulemma vuotavat. Tai toinen on lauhdutin. Ota saippuavettä ja valele putkiston piälle ja mistä kuplii niin siältä vuotaa, toki toinenkin on että katot että mitkä ilmastoinnin putket on öljyisiä, niin vuotopaikka on lähellä.

Ja muista, jos paineilmaa meinaat putkistoon tunkea niin on sitten syytä vettää päivän tai parin vakuumi sille.
Kiitos vihjeistä kaikki kirjataan ylös,ja otetaan lisääkin vihjeitä.Kumpaa puolta sanotaan lauhduttimeksi lämmintä vai kylmää,en meinaa nimittäin mister kylmältä kysyä ,johtuen ko herran pitkämuistisuudesta.

Tuosta luoksepääsemättömyydesta jotuen olen päätynyt haistelijaan ja kylmäainepaineistukseen juuri mainitsemistasi syistä.

Oletettavasti haistelija pystyy ilmoittamaan alueen mistä aletaaan purkaa sillä muuten "raivaustyö" muodostuu liian suureksi.

arveluja otetaan edelleen vastaan ja ko materiaalitietoja jos pystyis korjaan itse .

jk oliko HVM:llä oo renkaiden koko muistissa ja tavallista kummia ,vai pitääkö alkaan yöpyssyn hylsyistä ratkoon reunavahvistusta.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Lauhdutin on puskurin päässä, eli tämä paikka missä kylmä aine muodostuu kaasusta nesteeksi(paine n.15kg), ja menee siitä kapillaarin kautta höyrystimelle jossa se sitoo itseensä lämpöä(Tässä vaiheessa paine n.4kg). Ja sitten vasta mennään sinne kompuralle jossa tulistetaan kaasu(ja paine jälleen 15kg). Ja taas sinne lauhuttimelle jne jne.

'Haistelijan' kanssa kiertely ei ole hullumpi idea sekään, toki voipi olla että jos lauhdutin on alumiinia niin vois se olla syöpynyt puhki.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
pude
Viestit: 38
Liittynyt: 30.9.2005 11:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pude »

Fetisisti kirjoitti:kattele kompuran akselin pää, sieltä nuo kuulemma vuotavat. Tai toinen on lauhdutin. Ota saippuavettä ja valele putkiston piälle ja mistä kuplii niin siältä vuotaa, toki toinenkin on että katot että mitkä ilmastoinnin putket on öljyisiä, niin vuotopaikka on lähellä.

Ja muista, jos paineilmaa meinaat putkistoon tunkea niin on sitten syytä vettää päivän tai parin vakuumi sille.
Joo, taitaa olla molemmat heikkoja kohtia.

Meidän kompurassa oli molemmat vaihtokunnossa, ensin lauhdutin ja sitten kompura. Lauhdutin oli syöpynyt, muistaakseni kolme vuotokohtaa, kompura vuoti akselin päästä. Viime kesänä vaihdettiin tilalle vaihto kompura, kokeilin ilmastointia viime viikolla, ei tullut kylmää, alkoi ottaa kaaliin, no, onneksi oli takuuta jäljellä. Siitä oli pullahtanut akselin päästä tiiviste ulos.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

pude kirjoitti:
Fetisisti kirjoitti:kattele kompuran akselin pää, sieltä nuo kuulemma vuotavat. Tai toinen on lauhdutin. Ota saippuavettä ja valele putkiston piälle ja mistä kuplii niin siältä vuotaa, toki toinenkin on että katot että mitkä ilmastoinnin putket on öljyisiä, niin vuotopaikka on lähellä.

Ja muista, jos paineilmaa meinaat putkistoon tunkea niin on sitten syytä vettää päivän tai parin vakuumi sille.
Joo, taitaa olla molemmat heikkoja kohtia.

Meidän kompurassa oli molemmat vaihtokunnossa, ensin lauhdutin ja sitten kompura. Lauhdutin oli syöpynyt, muistaakseni kolme vuotokohtaa, kompura vuoti akselin päästä. Viime kesänä vaihdettiin tilalle vaihto kompura, kokeilin ilmastointia viime viikolla, ei tullut kylmää, alkoi ottaa kaaliin, no, onneksi oli takuuta jäljellä. Siitä oli pullahtanut akselin päästä tiiviste ulos.
Kiitos kiitos muistiin kirjataan.Hintatiedoista olisin kovasti kiitollinen,myöskin hankinta paikoista. Eli pystyykö rahottaan pelkästään pullojen keruulla ,vai pitääkö varustautua isommalla lippaalla pitemmälle reissulle.

jk käyttöikä myös kiinnostaa. Jos tämän alumiinikeksinnön esim polttomaalaa?????????
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

.......hanke kaatuu eteenpäin.(naapurimaan konstein)

Viesti Kirjoittaja cdi »

Tilastojen mukaan.............ei pitäisi esiintyä suomessa.

Toisin on käytäntö.
Aloitin aamupäivän laittautumalla hyvissä ajoin paikallisen poikakerhon aamumiittiin. Ostin suurenkupin kahvia ja käsipeilinkokoisen mustikkapiirakan ilman vaihto-oikeutta.
Lähdin naapuripitjään (ruumisautolla) eturenkaiden takuu tasapainotukseen,ja takaisin passiin poikakerhon kantapöytään. Jossa kylmäkalle jo odotti suumessingillä,syömäton piirakka pussissa kotia vientiä varten.
Uskon ,en toivo,että lahjonta auttoi hankkeeni kaatumaan eteenpäin,.
Ja jääkehittäjän vuodon paikannus saa tänäiltana hekuman huippunsa,vaikka pieni piru hiipii paitaan pystyykö kalt kallen mekaaninen vihikoira paikallistamaan osonintuhoaineen vuotopkn riittävän tarkasti.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Iloinen ......./murheellinen tutkinnan tulos

Viesti Kirjoittaja cdi »

Iloinen siksi että kylmäkallen tekonenä paikallisti vuotokohdan foorumilaisten ilmoittamien heikoin lenkki kartoituksen perusteellalla.(kiitos kaikille yhdessä ja jokaiselle erikseen)

Könninkellon vakaudella naksuttanut tekonenä muuttui huippu-urheilijan

sydämentahdistimen nopeudella tikittäväksi....(toim.lyhent.) lauhdutin.


Tarvitaan siis uusi lauhdutin. :help:

KL_osat tiedetään ,vaikka typpinumerot ei täysin vastanneet ruumisauton koodia.

Onko muita jotka olisivat halukkaita ko absortio vehkeen pientä korvausta vastaan luovuttamaan.
Olisin myös kiinostunut ns "norin VEHOn" puh.num:sta

Kolariautot kiinnostaa myös,matkan pituudesta piittaamatta.

Täysin tappiollisen matkan saa hukutettu kirjanpitoon lisäämällä

akvititeettejä,jopa sellaisia mitkä kotipaikkakunnalla saattavat herättää

pientä pahennusta.

Nojaudun foorumilaisten tukeen tässäkin asiassa KIITOS
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Lauhdutinta saapi tarvikkeena, hinta oli jotain >300€?

Täältä löytyy ilmastointiin sitten muita ehjiä osia :!:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Tarjouksista akuutti pula

Viesti Kirjoittaja cdi »

Aki P kirjoitti:Lauhdutinta saapi tarvikkeena, hinta oli jotain >300€?

Täältä löytyy ilmastointiin sitten muita ehjiä osia :!:
Lauhdutin hinta tähän mennessä halvin 220 e merkki oli valeo tai jotain

sinne päin onkohan laatua????onko kuhaan nähnyt livenä.


Vielä ei uskalla soittaa piisiä ........... olen hintatietoinen..............
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

lauhdutin

Viesti Kirjoittaja cdi »

Lauhduttimen hankinta lähestyy.

Miten lauhdutin tulisi käsitellä ,syöpymisen estämiseksi ennen paikalleen asennusta.

Entäpä kuivaimen syvin olemus,vaihtaa tai ei tietojen ristiriita on ilmeinen jopa asiantuntijoiden välillä on painoarvo eroja melkoisesti.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

ei tee työtä vieläkään

Viesti Kirjoittaja cdi »

Lauhdutin ja kuivain tilattu kok kust n.250 einaria.

Kiitos tietoja lähettäneille ja myös niille jotka olisivat voineet lähettää.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
HVM

Re: ei tee työtä vieläkään

Viesti Kirjoittaja HVM »

cdi kirjoitti:Lauhdutin ja kuivain tilattu kok kust n.250 einaria.

Kiitos tietoja lähettäneille ja myös niille jotka olisivat voineet lähettää.
Paljonkos oli kuivaimen osuus? Jos vaihtaisi sen tuohon omaan täytön yhteydessä. :idea:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Re: ei tee työtä vieläkään

Viesti Kirjoittaja cdi »

HVM kirjoitti:
cdi kirjoitti:Lauhdutin ja kuivain tilattu kok kust n.250 einaria.

Kiitos tietoja lähettäneille ja myös niille jotka olisivat voineet lähettää.
Paljonkos oli kuivaimen osuus? Jos vaihtaisi sen tuohon omaan täytön yhteydessä. :idea:
Oli 42 ja osia alle metrin kumminkin. (c-mallin)

Kannattaako vaihtaa , lausunnot aiheesta ristiriitaisia pahasti.

Löytyisiköhän täyttötarvetta laajemminkin vois toteuttaa esm. kesämiitin

yhteydessä aseveli hintaan tietysti- ehkä 5-10 pirssiä riittäis.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
HVM

Re: ei tee työtä vieläkään

Viesti Kirjoittaja HVM »

cdi kirjoitti:
HVM kirjoitti:
cdi kirjoitti:Lauhdutin ja kuivain tilattu kok kust n.250 einaria.

Kiitos tietoja lähettäneille ja myös niille jotka olisivat voineet lähettää.
Paljonkos oli kuivaimen osuus? Jos vaihtaisi sen tuohon omaan täytön yhteydessä. :idea:
Oli 42 ja osia alle metrin kumminkin. (c-mallin)

Kannattaako vaihtaa , lausunnot aiheesta ristiriitaisia pahasti.

Löytyisiköhän täyttötarvetta laajemminkin vois toteuttaa esm. kesämiitin

yhteydessä aseveli hintaan tietysti- ehkä 5-10 pirssiä riittäis.
Ei jaksa odottaa koko kesää sitä täyttöää, hiki tulee. :x Pitää tilata kuivuri ja piipahtaa täytössä jossain "lähikaupassa." :idea: Kiitos "noin-hinnasta", eihän tuo kallis ole. :D
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

hinta

Viesti Kirjoittaja cdi »

Pistä täytönhinta näkyviin. Kuivaimia on aikamoinen repertuaari.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
HVM

Re: hinta

Viesti Kirjoittaja HVM »

cdi kirjoitti:Pistä täytönhinta näkyviin. Kuivaimia on aikamoinen repertuaari.
Kilo ilmastointitölää noin 40e, työt kympin. Siihen sitten päälle se kuivain. :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyt on pakko kysyä ennenkuin tulee hulluksi :lol:

Mitä "t66ta" tarkoittaa? :shock:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

HVM kirjoitti:Nyt on pakko kysyä ennenkuin tulee hulluksi :lol:

Mitä "t66ta" tarkoittaa? :shock:

Tööta 6 markkeeraa veljeskansan ö jota tällä näppäimistöllä ei saa aikaan kun maakoodia muuttamalla. Lausutaan siten että suu laitetaan siihen asentoon kuin sanottais u mutta sanotaankin ö tulos pitäisi kuullostaa jostain sieltä välistä........kokeile .


Ai niin käännös tässä tapauksessa: ei tee työtä

Kylmä laite ei tee työtä, on paljon latteampi ilmaisu,kliima on lainasana

Jos sen olisi korvannut sanalla kylmseade olisi se arvattavasti rajannut

suuren osan lukijoista pois . Tarkemmin Eesti keel institut/Helga Laanpere.

yst vast cdi

sp Tere eestin poisidel p6dan poolelt.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kiitos cdi, helpotti paljon. :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Termos,
cdi kirjoitti: Tööta 6 markkeeraa veljeskansan ö jota tällä näppäimistöllä ei saa aikaan kun maakoodia muuttamalla. Lausutaan siten että suu laitetaan siihen asentoon kuin sanottais u mutta sanotaankin ö tulos pitäisi kuullostaa jostain sieltä välistä........kokeile .
Tämmöinenkö "õ"?

Õõkkosen saapi aikaiseksi, kun suomalaiselta nappaimistolta painaltaa AltGr+~ ja sen jälkeen o tai O. Toimii myös puristikomennoilla Alt+0245 -> õ ja Alt+0213 -> Õ (painetaan Alt-nappi pohjaan, syötetään salakoodi ja päästetään Alt-nappi ylös). Näin siis Windoze-koneilla – muilla lienee omat jipponsa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Ettepanek HVM.lle

Viesti Kirjoittaja cdi »

Lauhdutin ja kuivain haettu ja maksettu,näpeät 210 eekkeri koko

systeemi. Joutuihan siinä tosin vetoamaan moni satavuotiseen ystävyyteen, en en tarjonnut maksuksi muovioravan nahkaa enkä

vanhoja tekohampaita. Ainoastaan valmiiksileikattuja. HVM kuivaimen TARKKA hinta 37 e "lähikaupassa"

Roistolle myös kiitos kokeilen kyseistä näppäin yhdistelmää kun tekeillä ei ole mitään itselle merkittävää.

Olen saanut systeemin kaatumaan jopa yhdellä napinpainalluksella.
Asia on muuten opittu veljeskansan vastaavilta sivuilta.
Ja pitkässä juoksussa ei voi luottaa siihen että Lempäälän lekamies rientää auttamaan,etenkin kun MB sisälokarit vaativat entistä suurempaa
huomiota.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”